خبرگزاری کار ایران

چک لیست خرید پرواز چارتر

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۱۲۳

مهم نیست که قصد سفر در ایام شلوغ سال را دارید یا اینکه یک بک‌پکر هستید. اگر قصد دارید که پرواز چارتر خریداری کنید، همیشه ضروری است تا برای خود یک چک‌لیست سفر داشته باشید. وارد کردن ضروری‌ترین کارها در این چک‌لیست می‌تواند خیال ما را از بابت سفر چارتری آسوده کند.

رزرو پیش از موعد

رزرو پرواز و هتل را به لحظه آخر موکول نکنید. شانس همیشه با شما یار نیست. اینکه بتوانید با این کار از تخفیف‌های لحظه آخری بهره‌مند شوید، خیلی اندک است.

برای پرواز چارتر انعطاف‌پذیر باشید

پرواز چارتر یک سری محدودیت‌های مشخص دارد. به عنوان مثال نمی‌توانید پرواز خود را کنسل کنید. اگر به فکر کنسلی باشید، مطمئنا تمام هزینه را جریمه خواهید شد. پس در این زمینه انعطاف‌پذیر باشید. زمان سفر خود را کمی تغییر دهید و آماده سفر باشید.

چک لیست خرید پرواز چارتر

تهیه ویزا

آیا برای سفر به ویزا نیاز دارید؟ بررسی کنید که ورود به کشور مقصد نیازمند تهیه ویزا است یا خیر. به‌علاوه فرآیند تهیه ویزا چقدر طول می‌کشد؟ اگر قبلا ویزای کشور مقصد را تهیه کرده‌اید، مطمئن شوید که این ویزا اعتبار کافی را دارد یا خیر.

مراقبت‌های بهداشتی

در شرایط کرونایی فعلی باید از سلامت خود مطمئن باشید. مطمئنا سلامت فیزیکی شما و خانواده شما از همه چیز مهم‌تر است. با این اوصاف، پس از خرید بلیط چارتر خود حتما به پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشید. همیشه دست‌های خود را بشویید. دست به صورت خود نزنید و همیشه از ماسک استفاده کنید.

ثابت کنید که قصد بازگشت به کشور خود را دارید

برخی از کشورها به شما اجازه ورود نمی‌دهند، مگر اینکه بلیط برگشت را رزرو کرده باشید؛ مهم نیست که پرواز چارتر یا سیستمی رزرو کرده باشید. حتما پرواز بازگشت را رزرو کنید. همچنین قبل از راهی شدن، قوانین کشور مقصد را مطالعه کرده و چند کپی از مدارک و بلیط خود برای نشان دادن به مقامات مسئول تهیه کنید.

به اعتبار مدارک خود توجه کنید

اگر قصد سفر با انواع کارت‌ها، نظیر کارت دانشجویی یا کارت بازنشستگی، برای گرفتن تخفیف را دارید، حتما از قبل نسبت به اعتبار آن‌ها مطلع شوید.

پول‌های خود را در یکجا قرار ندهید

اگر با پول نقد سفر می‌کنید، همه آن را در یک کیف قرار ندهید. با این کار، اگر کیف خود را گم کنید، تقریبا همه‌چیز خود را از دست می‌دهید.

به خودتان ایمیل دهید

یک ایمیل حاوی تمامی اطلاعات ضروری نظیر شماره پرواز، شماره تلفن و شماره پاسپورت برای خود ارسال کنید. در این صورت، با گم شدن کیف خود، همچنان شانس ادامه سفر را از دست نخواهید داد.

چک لیست خرید پرواز چارتر

وسایل خود را بررسی کنید

وجود یک شامپو یا اودکلن در ساک دستی شما ضروری است؟ آیا آن‌ها کمتر از ۱۰۰ میلی‌لیتر هستند؟ معمولا ورود مواد مایع به درون هواپیما به خاطر مسائل امنیتی ممنوع است.

آیا بیمه هستید؟

مطمئن شوید که دارای بیمه مسافرت هستید. در حین رزرو پرواز چارتر از فلایتیو می‌توانید بیمه خود را هم رزرو کنید. به‌علاوه دقت کنید که این بیمه تمامی نقاطی که به آن سفر می‌کنید را پوشش می‌دهد یا خیر. همیشه یک نسخه از بیمه را با خود به همراه داشته باشید.

به ثبت لحظات بپردازید

دوربین خود را برای اطمینان از سالم بودن، بررسی کنید. به‌علاوه در صورت پر بودن حافظه آن، عکس‌های موجود را به کامپیوتر خود منتقل کنید.

دوشاخه مناسب تهیه کنید

مطمئن شوید که دوشاخه یا آداپتور مناسبی با خود همراه دارید. هیچ‌کس دوست ندارد که در لحظه گرفتن عکس، با کمبود شارژ روبرو شود.

شماره‌های ضروری را یادداشت کنید

شماره‌های ضروری و اورژانسی در کشور مقصد را به همراه داشته باشید. امروزه اپلیکیشن‌های مختلف این امکان را برای آگاهی از شماره تلفن‌های ضروری هر کشور فراهم می‌کنند.

شجاع باشید

ماجراجویی در مکانی جدید و ناشناخته می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز باشد. شما قرار است از منطقه امن خود خارج شوید، پس از تمامی لحظات استفاده کنید. پس از رزرو پرواز به این فکر کنید که چطور می‌توانید بیشتر لذت را از سفر خود ببرید. سفر راه‌حلی برای افزودن به کیفیت زندگی روزانه شما است. پس از آن با کمال میل استقبال کنید و تجربه‌های تازه در به آغوش بکشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز