خبرگزاری کار ایران

سئو برای استارت آپ ها: چهار کلید موفقیت

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۵۷۸

آیا شما برای شروع بیزنس استارت آپی برنامه ریزی کرده اید؟ در اینجا ما نکاتی کاربردی را به شما آموزش خواهیم داد. یک دوره آموزش سئو به شما کمک خواهد کرد تا در کنار پیشبرد کسب و کارتان، همزمان از سئو و تاثیراتش بهره مند شوید.

آیا شما برای شروع بیزنس استارت آپی برنامه ریزی کرده اید؟ در اینجا ما نکاتی کاربردی را به شما آموزش خواهیم داد. یک دوره آموزش سئو به شما کمک خواهد کرد تا در کنار پیشبرد کسب و کارتان، همزمان از سئو و تاثیراتش بهره مند شوید.

به عنوان یک استارآپ چیزی که شما بیش از همه به آن احتیاج دارید این است که مشتریان تان شما را در فضای آنلاین راحت پیدا کنند. یکی از راه هایی که این مورد را ممکن می سازد استفاده از موتورهای جستجو است. اما در صورتی افراد نام شما و برندتان را جستجو خواهند کرد که، از قبل به طریقی با شما و کسب و کارتان آشنا شده باشند.

به همین خاطر است که باید پیش از شروع کسب و کارتان به سئو توجه کنید. به این معنا که در برنامه ریزی های ابتدایی تان سئو یکی از موارد مهمی است که باید آن را در نظر داشته باشید.

استارتاپی که همزمان با پیشبرد برنامه کسب و کار خود سئو را در نظر دارد به نتایج بهتری در آینده دست پیدا خواهد کرد. چرا که تک تک اجزای مورد نیاز برای سئو از اساس در برنامه ریزی کسب و کاری حضور دارند و این یعنی نتایج بهتر برای یک کسب و کار.

اما چطور یک استارتاپ می تواند از ابتدا از فواید سئو بهره مند شود؟ این مقاله به شما نکاتی را یاد آور میشود تا همزمان با چیدین برنامه ریزی کسب و کارتان سئو را فراموش نکنید.

اهداف سئوی بیزنس شما

سئو به شما کمک می کند به اهداف بیزنسی تان برسید. هدف هایی که سئو برای یک کسب و کار دارد بیشتر از هدایت کردن ترافیک به سایت از طریق موتورهای جستجو است. در واقع با توجه به نوع کسب و کار شما یک استراتژی سئو که ترافیک کمی به سایت می آورد اما کیفیت آن بالاست می تواند حتی بیشتر به موفقیت برندتان کمک کند.

چند نمونه از اهدافی که سئو به شما کمک می کند به آنها برسید:

  • سود بیشتر، ROI (مشخص ترین هدف بلند مدت)
  • شناساندن برند
  • تارگت لید های مشخص و ثابت
  • افزایش طول عمر برند
  • بالا بردن وفاداری مشتری

همچنین سئو به شما می گوید که مخاطبان شما به چه موضوعاتی علاقه دارند، چه اهدافی را دنبال می کنند، با چه مشکلاتی روبرو هستند و چه چیزی باعث می شود که بیشترین مشارکت را داشته باشند.

برای مثال اگر هدف شما افزایش دیده شدن برند باشد، الویت بندی محتوای مرتبط از اهمیت کمتری برخوردار خواهد بود.

در چنین شرایطی هدف شما به ندرت آشنا کردن مخاطبان با کسب و کارتان است؛ کسانی که مشتاق هستند از محصولات شما استفاده کنند.

این روش برای کسب و کارهایی مفید خواهد بود که برای حل مشکلاتی ساخته شده اند که مخاطبانشان هنوز کاملا متوجه آنها نشده اند.

به زبان دیگر، اگر هدف شما تولید تقاضا است، شما می توانید تمرکز را از مرتبط بودن کمتر کنید (بجز در موارد کلی) و هدف اصلی را بر روی جستجوی کلمات کلیدی و ارزیابی رقابتی موضوعاتی بگذارید که در سریع ترین زمان بیشترین ترافیک را به شما هدایت کند.

از طرفی دیگر، اگر هدف شما جذب لید های هدفمند است، لازم است که تمرکز کمتری بروی جمع کل پتانسیل ترافیکی داشته باشید و به جای آن هدف را روی پیدا کردن موضوعاتی بگذارید که رقابت کمتری دارند و بیشترین ارتباط را به سرویس و محصولات شما دارند.

ضمنا مطمئن شوید که اهداف سئویی کسب و کارتان را قبل از ورود به مراحل بعدی با جزییات مشخص کرده باشید.

موتور تولید موضوع برای برند شما

به طور عمده اغلب استراتژی های سئویی که شما می توانید از آنها بهره مند شوید نیازمند تولید محتواها هستند مانند:

  • بلاگ پست
  • پست مهمان
  • پادکست
  • ویدیو
  • عکس
  • ابزار و اپلیکیشن های وب
  • لید مگنت

همه اینها به این دلیل است که سئو در معنای گسترده جلب توجه در قالب لینک و تکرار ترافیک است. با استفاده از صفحه فروشگاهی، صفحه محصولات و از این قبیل تنها توجه محدودی را می توانید جلب کنید.

اهداف سئویی بیزنس شما باید حول محور نوع محتوایی باشد که تولید کرده و ارائه می کنید.

در حالت دیگر اگر هدف شما افزایش ترافیک به صفحه محصول است، شما باید راه حلی بیابید که در آن به طور مداوم بلاگ پست های جذاب و دیگر محتواها را ارائه دهید که در حالت طبیعی باعث می شوند که افراد روی آن کلیک کرده و به صفحه محصول هدایت شوند.

همین طور استراتژی سئوی متمرکز بر دیده شدن، به یک فرآیند پردازش ایده با پتانسیل جذب ترافیک بالا نیاز دارد. چرا که در کنار اینکه افراد به آنها علاقمندند، رقابت کمتری بر سر آنها وجود دارد، تعداد بالایی از اینفلوئنسرها به آنها توجه دارند و مایلند که به آن محتوا ارجاع دهند. 

چند روش برای شناسایی موضوع:

  • از ابزار  Keywordtool.io استفاده کنید تا از لیست گسترده ی پیشنهادات برای کلمات کلیدی مناسب برای موتورهای جستجوی متفاوت (گوگل، یوتوب، آمازون و ... )بهره مند شوید. این کلمات مرتبط با کلمه ای هستند که شما در این ابزار قرار می دهید.
  • Google Keyword Planner (بخشی از گوگل ادز) به شما کمک می کند تا تخمینی داشته باشید از اینکه یک کلمه یا اصطلاح جستجو تا چه اندازه محبوبیت دارد.
  • اگر از نظر مالی مشکلی ندارید ابزاری مانند SEMrush به شما کمک می کند که متوجه سختی یک کلمه کلیدی شوید. خصوصا اگر رقیب کسب و کار شما نیز بر روی این کلمه کلیدی تمرکز داشته است.
  • از محیط های گفتگو و شبکه های مجازی استفاده کنید که مخاطبانتان اغلب درآنها حضور دارند تا از علایق، مشکلات، دغدغه ها و موضوعات مورد علاقه شان با خبر شوید. همچنین شما می توانید با این روش به بخش های فرهنگی افراد دسترسی پیدا کنید که توجه بیشتری را جلب می کنند و مردم را به مشارکت بیشتر وادار می کنند. از این موضوعات می توانید برای تولید محتوا، ایده پردازی و کلمات کلیدی استفاده کنید.

درجلو و مرکز نگه داشتن استراتژی های سئویی بیزنس تان به شما کمک می کند که یک فرایند دنباله داری از ایده پردازی داشته باشید و کلمات کلیدی ای را پیدا کنید که افراد بیشترین جستجو را با آنها داشته اند تا در این صورت تاثیر زحمات سئویی تان را چند برابر کنید.

مخاطبان اینفلوئنسر

هر نوع سئوی کاربردی کسب و کار شما نیاز به دریافت لینک از منابع معتبر دارد. (برای مثال بلاگرها، سایت های خبری، کمپانی های قابل اعتماد، سازمان های محبوب)

اینفلوئنسرهایی که تعداد فالویینگ بالای ندارند اما جمعیتی که دنبالش میکنند وفادارند می توانند کمک شایانی به یک برند بکنند.

تمام راهکارهایی که به دریافت و جذب لینک مرتبط است باید فراتر از موتورهای جستجو در نظر گرفته شوند.

لینک هایی که به شما با اهداف سئویی کوتاه مدت کمک می کنند، برای مثال ترافیک ارجاعی می فرستند و یا دیده شدن برند را افزایش می دهند، به نوعی هدر رفتن زحمات سئویی محسوب می شوند. به این خاطر که نه تنها ارزش افزوده ای به همراه ندارند بلکه به سئوی بلند مدت شما نیز کمکی نمی کنند.

بدست آوردن لینک هایی که همه این استانداردها را داراست نیازمند محتوایی با ازش است که اینفلوئنسرها آن را به اندازه ای ارزشمند بدانند که به آن لینک دهند.

پس علاوه بر تولید محتوایی که مخاطبان مشتری شما را هدف قرار دهد، شما باید اینفلوئنسرها را هم هنگام ایده پردازی در ذهن داشته باشید.

موضوعاتی که در رسیدن به این اهداف به شما کمک می کنند اغلب:

  • ذکر کردن و یا ارجاع دادن به یک اینفلوئنسر است.
  • بازایابی متقابل یک اینفلوئنسر (Cross-promotes) است.
  • نتایج همکاری با یک اینفلوئنسر است.
  • بیان موضوع، مسئله و مشکلی که برای یک اینفلوئنسر جذاب است.
  • با در نظر داشتن تعداد زیادی از اینلوئنسرها نوشته شده است.

همینطور که برنامه بیزنسی استارتاپ تان را طراحی می کنید، راه هایی را در نظر بگیرید که محصولات و فعالیت های بیزنسی شما به تنهایی بتوانند برایتان خبر و دیده شدن به همراه داشته باشند و موضوعات مورد علاقه اینفلوئنسرها را پوشش دهند.

این موضوع فقط مربوط به تولید محتوا نیست بلکه شامل تمام فعالیت های اجتماعی و عمومی است که منجر می شود نام شما در خبرها ذکر شود.

همچنین استفاده کردن از مهارت های بیزنسی تان و سایر توانایی های مرتبط به عنوان اهرم فشار کمک می کند تا به منبع موثق و معتبر برای خبرنگاران تبدیل شوید.

گیم پلن سئوی فنی

یکی دیگر از مشکلات جدی ای که بیزنس هایی که به سئو در برنامه ریزی استارتاپی شان اهمیت نمی دهند با آن مواجهه می شوند، ضرورت سئوی فنی است که بعدها در مسیر به آن گرفتار می شوند.

از آنجایی که گوگل و سایر موتورهای جستجو روش های متفاوتی را برای ارزیابی سایت ها در نظر گرفته اند، با به وجود آمدن مشکلات سئوی فنی ممکن است سایت شما به درستی ایندکس نشود و در نتیجه در صفحه نتایج گوگل جایگاه درستی نداشته باشید.

پرداخت به این موضوع بسیار مهم و پیچیده در قالب یک پست امکان پذیر نیست، به همین دلیل بهترین کار این است که شما یک سئوکار حرفه ای را به عنوان مشاور و راهنما در تیم بیزنسی تان داشته باشید تا در مراحل ساخت و توزیع سایت تان به شما کمک کند.

در لیست زیر تعدادی از عمده ترین مشکلات فنی آمده است که معمولا با آن روبرو می شوید و اگر به آنها بی اعتنایی کنید حل کردنشان نیز پیچیده تر می شود:

  • عدم وجود فرآیند اتوماتیک و دقیق برای برداشتن و آپدیت صفحات؛ بدون ساخت لینک به صفحاتی که وجود ندارند، از دست دادن اعتبار از سایت هایی که به آن صفحات لینک داده اند، و ارجاع دادن کاربران به صفحات غیرمرتبط با صفحه اصلی.
  • وجود رشته URL query برای دنبال کردن کمپین ها، فیلتر کاربران، طبقه بندی عملیات، و شخص سازی که باعث تولید صفحاتی با محتوای یکسان می شوند که URLهای متفاوتی دارند. از این مسئله باید جلوگیری کرد و لازم است با استفاده از تگ های کانونی آدرس داده شوند.
  • تاتیل تگ های تکراری.
  • محتوای اصلی نامناسب و استفاده بیش از حد محتوای تکراری.
  • لینک دادن به فضاهای نامحدود؛ جایی که تعداد نامحدودی از صفحات مجازی به صورت مداوم تولید می شوند و می توانند برای صفحات جستجو غیر مرتبط در نظر گرفته شوند.
  • استفاده ضعیف و نامناسب از htaccess, robots.txt و XML sitemap
  • استفاده از آنالیزگر های نامناسب و ضعیف که نمی توانند فعالیت های کاربران را دنبال کنند و اطلاعات را در مورد منابع ارجاعی شان از دست می دهند.

مطمئن شوید که برنامه ریزی بیزنسی استارتاپ تان به استفاده دقیق از سئوی فنی در پروسه ی توسعه بخشی و به صورت مداوم در نگهداری سایت تاکید دارد.

نتیجه گیری

استراتژی های سئو باید از زمان شروع برنامه ریزی همراه بیزنس شما باشند. توجه به  این نکته به برند شما کمک می کند که در مقیاس بلند مدت پتانسیل های بازاریابی اش را حفظ کند.

همچنین این استراتژی ها از به وجود آمدن مشکلاتی که باعث نادیده گرفتن کسب و کارتان توسط مخاطبان هدف تان می شوند جلوگیری می کنند.

اهداف سئویی بیزنس تان را مشخص کنید، فرآیند تولید محتوا برای موتورهای جستجو را توسعه دهید، اینفلوئنسرهایتان را از ابتدای راه انتخاب کنید، و در نهایت خودتان را برای مشکلات سئوی فنی آماده کنید تا از رقبایتان در این مسیر جلوتر باشید.

همچنین صاحبان کسب و کار میتوانند با یادگیری سئو مقدماتی و سئو پیشرفته امور مربوط به سئو سایت  با دید بازتری مدیریت کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز