خبرگزاری کار ایران

فواید و اهمیت استفاده از قفسه بندی برای انبارها چیست؟

کد خبر : ۹۷۷۵۱۱

این روزها در تمام انبارهای بزرگ صنعتی و نیمه صنعتی برای دسترسی آسان به محصولات و نظم دادن به محیط، از انواع قفسه بندی ها استفاده می شود.

این روزها در تمام انبارهای بزرگ صنعتی و نیمه صنعتی برای دسترسی آسان به محصولات و نظم دادن به محیط، از انواع قفسه بندی ها استفاده می شود. همین امر موجب شده تا شرکت های قفسه بندی دست به کار شوند تا قفسه بندی های مختلفی را در انواع گوناگون و بر حسب شرایط محیط و همینطور نوع محصولات طراحی و تولید کنند.

به گزارش ایلنا،کارشناسان ما در شرکت قفسه بندی فضاسازان امین با ارائه این گزارش در نظر دارند تا علاوه بر معرفی انواع قفسه بندی انبار، شما را با اهمیت قفسه بندی در انبارها و همینطور نحوه انبارگردانی آشنا کنند.

دلایل استفاده از انواع قفسه بندی در انبارها

قبل از اینکه به معرفی دلایل پر اهمیت استفاده از قفسه بندی ها در انبار بپردازیم، باید بگوییم در دنیای امروز انبار و خدمات انبارداری نقش غیر قابل انکاری سازمان ها و صنایع مختلف ایفا می نماید. نیاز سهولت دسترسی به بخشهای مختلف کالاها و خدمات و سازماندهی نمودن سیستم های نگهداری کالاها ایجاد بخشی به نام انبار را ضروری نموده است. به این ترتیب می توان انبار را ساختمان یا محوطه ای که از یک چیدمان منظم تجهیزات انبار داری تشکیل شده است برای نگهداری انواع کالاهای بازرگانی، صنعتی و... تعریف کرد.

از دلایل مختلف استفاده از انواع قفسه بندی می توان به هریک از موارد زیر اشاره کرد:

·ایجاد نظم با استفاده از انواع قفسه بندی

از اصلی ترین و مهمترین مزیت استفاده از انواع قفسه بندی در انبارها، ایجاد نظم در محیط و همینطور دسترسی آسان به محصولات می باشد. به دلیل وجود کالاهای انبوه و فراوان در انبارها، ممکن است چیدمان محصولات بر روی هم، فضای شلوغ و نامنظمی را ایجاد کند. همین بی نظمی موجب می شود تا میزان کارکرد و بازدهی افراد کاهش پیدا کند. اما ایجاد قفسه بندی در انبارهای و شماره گذاری و کدگذاری بر روی آنها باعث شده تا بی نظمی تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند.

·استفاده بهینه از فضا با قفسه بندی انبار

در طراحی و تولید قفسه های انبار، تنوع زیادی وجود داشته که با توجه به این موضوع به راحتی می توان تمام قفسه بندی ها را به صورت چند طبقه از کف تا سقف انبار قرار داد. همین امر موجب شده مشکل کمبود جا و فضا را برای چیدمان تعداد بالای کالا و اقلام در تمام محیط های انبارهای صنعتی و خانگی را برطرف کرد.

برای مثال یکی از انواع قفسه بندی ها، قفسه بندی پانل راک می باشد که به آن Shelving Rock Panels نیز گفته می شود. این انبار به صورت دستی تجهیز می شود و برای ذخیره سازی مواد اولیه و محصولات استفاده می گردد.

فواید و اهمیت استفاده از قفسه بندی برای انبارها چیست؟

 

قفسه پانل راک، یکی از انواع قفسه بندی انبار فضاسازان امین

 

در قفسه راک می توانید تعداد زیادی از طبقات را از کف تا سقف ایجاد کرده و برای دسترسی به هر طبقه در قفسه بندی پانل راک می توان از پلکان های پیش ساخته استفاده کرد. از دیگر ویژگی ها و مزایای قفسه پانل راک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتفاع پانل ها قابل تغییر می باشد
  • ارتفاع طبقات محدودیت ندارد و بسته به محیط شما اجرا می شود.
  • بارگذاری کالا و محصولات از تمام جهات قابل انجام است.
  • می توان میان طبقات از پلکان پیش ساخته استفاده کرد.
  • استفاده از بالابر در قفسه بندی ها

یکی دیگر از قفسه بندی ها که تاثیر بسیاری در انبارها دارد، قفسه پیچ و مهره ای می باشد. قفسه بندی پیچ و مهره اییاShelving Bolt And Nutsیکی از انواع قفسه بندی می باشد که بسیار رایج است. از این نوع قفسه بندی برای ذخیره سازی کالا و اجناس کم حجم استفاده می شود و بیشتر در فروشگاه ها و مراکز آموزشی دیده می شود. این قفسه بندی بسیار مقاوم است و نصب و اجرای ساده ای نیز دارد. این قفسه بندییکی از کاربردی ترین انواع قفسه بندی است که در بازار وجود دارد.

نکته ای که در اینجا وجود دارد به قفسه پیچ و مهره ای، قفسه بندی مشبک نیز گفته می شود. از کاربردهای استفاده از قفسه بندی پیچ و مهره ای می توان به هریک از موارد زیر اشاره کرد:

  • نگهداری و بخش بندی ملزومات
  • ذخیره سازی ابزار
  • ذخره سازی قطعات یدکی
  • کالا های ریز و کوچک
  • فروشگاه ها
  • مراکز اداری
  • مراکز آموزشی

قیمت قفسه فلزی پیچ و مهره ای همانند دیگر قفسه بندی ها بر اساس ابعاد و اندازه محیطی که برای آن قصد خرید انواع قفسه بندی را دارید، محاسبه می شود.

فواید و اهمیت استفاده از قفسه بندی برای انبارها چیست؟

 

قفسه پیچ و مهره ای، یکی از انواع قفسه بندی انبار

انبارگردانی آسان

یکی از مهمترین عملیاتی که توسط هر شرکت و کارخانه ای سالانه صورت می گیرد،انبار گردانی می باشد به طوری که تمام شرکت ها موظف هستند تا طبق اصول حسابداری پایان دوره، هر ساله به شمارش تمام کالاهای موجود در انبار خود بپردازند و نه تنها شمارش دقیقی از موجودی کالا خود را در دست داشته باشند بلکه بتوانند آن را با موجودی سیستم تطبیق داده و مغایرت های موجود را تشخیص دهند. امروزه بسیاری از شرکت ها با استفاده از ابزارها و نرم افزارهای بسیار پیشرفته و دقیق به کنترل موجودیخود می پردازند چرا که فرایندانبارگردانی می تواند مزایای بسیار زیادی را به دنبال داشته و مدیر هر شرکتی نیز بایستی به این فرایند نهایت اهمیت را دهد.

در کنار انبارگردانی، کسانیکه در انبار بعنوان کارمند مشغول به فعالیت هستند، باید دارای بهره وری بالا باشند و میزان کارایی و مدیریت خود را بر محصولات انبار و همینطور انبارداری افزایش دهند. برای این که یک انبار با مشخصه های کامل انبارگردانی داشته باشیم باید از یکانبار دار نیز استفاده کنیم. استخدام انباردار جزء اصولی است باید بسیار به آن دقت شود. یک انباردار باید داراییک سری مهارت باشد که در زیر به آن میندازیم:

 

  • طبقه بندی درست اقلام تحویلی به انبار
  • ثبت همه مراحل ورود یا خروج کالاها به انبار
  • دریافت رسید در صورت تحویل کالا
  • مسئولیت انبارگردانی به صورت دوره ای
  • گزارشات دوره ای از انبار و تهیهی موجودی
  • رعایت مقررات اصول انبارداری
  • نظارت دقیق بر کالا و حمل و نقل آن
  • خرید برای پروژه و تدارکات آن

·دسترسی آسان و سریع به هر کالا

یکی از مزیت های مهم استفاده از انواع قفسه بندی ها در انبارها این است که می توانید کالاها را بر اساس ویژگی های هر یک و اختصاص دادن ردیف و طبقه مشخص چیدمان کنید که همین امر موجب می شود تا دسترسی به انواع کالاها و محصولات در کمترین زمان ممکن انجام شود. برای قفسه بندی انبارهای بزرگ هر یک از کالاها کدگذاری و در سیستم ثبت می شود کهبه راحتی می توان به هر یک از محصولات مورد نظر دسترسی داشته باشید.

فواید و اهمیت استفاده از قفسه بندی برای انبارها چیست؟

 

ایجاد نظم در انبار و دسترسی آسان به محصولات موجود در قفسه بندی انبار

 

·جلوگیری از خسارت های مادی با داشتن قفسه بندی

برای چیدمان کالاها در قفسه بندی ها کالاهایی که دارای تاریخ مصرف هستند باید در ردیف های مناسب و در دسترس قرار بگیرند تا در زمان مناسب از انبار خارج شوند. همچنین کالاهایی وجود دارد که نباید در برابر نم و رطوبت قرار بگیرد. پس قسمت های بالایی قفسه بندی برای قرارگیری اینگونه از محصولات بسیار مناسب است تا در برابر نم و رطوبت در امان باشند.

کالاها و محصولاتی با وزن زیاد وجود دارد که دارای وزن زیاد بوده و قرارگیری هر یک از آنها بر روی هم مناسب نیست. در این صورت از قفسه بندی های سنگین در انبارها جهت نگهداری از محصولات و اقلام با وزن سنگین استفاده می شود. تمام این بررسی ها و دقت در نوع کالاها و چیدمان هر یک موجب شده تا از خسارت های مادی که ممکن است به وجود آید جلوگیری شود.

سخن پایانی

شرکت قفسه بندی فلزی فضاسازان امین با بیش از ۳۰ سال سابقه در امر مشاوره، طراحی،تولید و اجرای انواع قفسه بندی فلزی پالت و پانل راک، راهرو باریک،پیچ و مهره ای،خود تغذیه (قفسه بندی صنعتی) و ... همراه با تجهیزات انبار و با بهره گیری از فناوری روز، ماشین آلات پیشرفته و تکیه بر تجربه متخصصین زبده مفتخر به ارائه طرحی نوین در انباری سازگار و سیستم قفسه بندی با کیفیتی بر‌تر، به بخش‌های مختلف صنعت کشور و صادرات به خارج از کشور گردیده است.

با توجه به هریک از توضیحات بالا شما عزیزان می توانید بر اساس نوع کالاها، اقلام و یا محصولات و همینطور محیطمورد نظر که قصد اجرای قفسه های انبار را در آن دارید، قفسه فلزی مورد استفاده خود را از وب سایت شرکت فضاسازان امین (www.fazasazanamin.com) انتخاب کرده و با قیمت مناسب خریداری کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز