خبرگزاری کار ایران

مزایا و معایب ساخت رزومه انگلیسی و فارسی در رزومه سازها

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۰۶۳

نقد و بررسی فنی ساخت رزومه انگلیسی و فارسی در رزومه ساز آنلاین و قالبهای آماده، باورهای غلط و بررسی معایب و مزایای این ابزارها در این مقاله مورد کنکاش قرار گرفته شده است.

به گزارش ایلنا،سایت‌های رزومه ساز و سایتهای استخدامی که امکان ساخت رزومه انگلیسی و فارسی، دانلود، پرینت و ارسال آن به استخدام‌کننده را به شما می‌دهند و کار شما را تا حد زیادی راحت می‌کنند. اکثر این سایت‌ها امکان ساخت رایگان رزومه انگلیسی و یا فارسی را به شما می‌دهند ولی گزینه‌های محدودی را در اختیار شما قرار خواهند گذاشت. در بعضی از این سایت‌ها شما اطلاعات خود را وارد می‌کنید و یک نمونه قابل پرینت و یک نسخه تحت وب آنلاین از رزومه را دریافت می‌کنید.

در اولین نگاه این سرویس‌ها بسیار وسوسه‌کننده به نظر می‌رسند؛ مخصوصا زمانی که تجربه کافی در نوشتن رزومه را نداشته باشید این سایت‌ها راهکار ساده‌ای را به شما پیشنهاد می‌کنند؛ براحتی می‌توانید فایل رزومه را دانلود کنید یا مستقیما لینک آن را به شرکت استخدام‌کننده ایمیل کنید. اما اکثر این سرویس‌ها مشکلات جدی‌ای دارند که باید در نظر بگیرید و بنا به هدفی که دارید، تصمیم بگیرید از این ابزارها استفاده کنید یا خیر.

 

مزایای ساخت رزومه انگلیسی یا فارسی با رزومه ساز آنلاین :

  • راحت، سریع و بدون نیاز به دانش و اطلاعات فنی: می‌توانید اطلاعات خود را از یک فایل ورد و یا مستقیما وارد کنید. تنها کاری که باید انجام دهید آپلود اطلاعات است و سرویس مورد نظر بقیه کارها را انجام می‌دهد.
  • شخصی سازی قالبها: اگرچه تعداد قالب‌های قابل انتخاب به پلتفرم مورد استفاده بستگی دارد ولی اکثر این سرویس‌ها تعداد زیادی از قالب‌ها را در اختیار شما می‌گذارند و امکان شخصی‌سازی فونت و رنگ‌ را به شما می‌دهند.
  • رزومه انگلیسی و یا فارسی ساخته شده توسط این قالبهای آماده و رزومه سازها، مناسب برای ارسال به شرکتهای داخلی هستند. لذا چنانچه هدفتان محدود به استخدام شدن در شرکتهای معمولی ایرانی است، استفاده از این ابزارها بسیار مفید هستند. اما استفاده از این رزومه سازها برای استخدام در شرکتهای تراز اول و مشهور ایرانی در پست های شغلی تخصصی و مدیریتی، استخدام در کمپانی های خارجی و پذیرش تحصیلی گرفتن در دانشگاه های خارج ایران یک اشتباه بزرگ تلقی میشود که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

معایب ساخت رزومه انگلیسی و فارسی با رزومه ساز آنلاین

ساخت رزومه انگلیسی و یا فارسی بکی از مشکلاتی است که مهاجرین و حتی افرادی که قصد استخدام در شرکتهای تاپ ایرانی دارند با آن روبرو میشوند و برای رفع این مشکل به سمت قالب های آماده و آنلاین که کار با آن ها راحت اما در رسیدن به نتیجه بسیار بی فایده عمل میکنند ، میروند. بر اساس تحقیقات پژوهشگران بریتانیایی این عمل در نهایت می‌تواند عمده دلیل عدم دعوت ایشان برای انجام مصاحبه های کاری باشد.

 

قطعا در کنار شما افرادی حضور دارند که در زمینه ی کاریشان بسیار حرفه ای و کارآموزده عمل می‌کنند اما بعد از اقدام و ارسال رزومه به دلایلی برای مصاحبه دعوت نمی شوند. سوالی که برای فرد یا اطرافیان آن ها پیش می‌آید این است که آیا تجربه و مهارت کافی برای دعوت شدن برای مصاحبه یا همکاری را نداشته اند؟ ریشه چنین اتفاقاتی در معایب استفاده از قالبهای آماده و رزومه سازها نهفته میباشد :

فقر محتوایی

در رزومه سازها و قالبهای آماده هر محتوایی که دلتان میخواهد میتوانید وارد کنید و باتوجه به اینکه اغلب کاربران به اصول رزومه نویسی و مکاتبات اداری اشراف ندارند، رزومه خروجی دارای فقر محتوایی میشود. ساخت رزومه انگلیسی با کمک رزومه ساز آنلاین بدلیل فقر محتوایی معمولا تنها برای استخدام در شرکتهای درجه 2 و 3 داخل ایران کاربرد دارند چرا که کارشناسان و منابع انسانی این قبیل شرکتهای ایرانی روی رزومه های ارسالی کارجویان سختگیری نمیکنند.

هیچ کنترلی روی مدیریت رزومه ندارید

یکی از بزرگ‌ترین ایرادات این قبیل سرویس‌ها این است که هیچ کنترلی روی دسترسی رزومه انگلیسی یا فارسی خود ندارید. سرویسی که از آن استفاده می‌کنید چنانچه قطع شود یا هر زمان که اراده کند می‌تواند سرویس دهی به شما را متوقف کند. اگر این اتفاق بیفتد رزومه شما نیز از بین می‌رود. این اتفاق اگر زمانی بیفتد که یک کارفرما لینک رزومه آنلاین شما را چک می‌کند می‌تواند به قیمت از دست رفتن یک فرصت شغلی تمام شود.

 

براحتی شناسایی و رد میشوند

مدیران منابع انسانی بخاطر شغلشان هرروزه با رزومه های بیشماری سروکار دارند و نهایتا 30 ثانیه روی بررسی هر رزومه انگلیسی و یا فارسی وقت میگذارند و بسرعت قادر به تشخیص و تفکیک رزومه هایی که در عرض چند دقیقه با رزومه ساز آنلاین تولید شده اند با رزومه های تخصصی دستنویس شده هستند. استفاده از رزومه سازها و قالب های آماده برای صاحبان کار نمایانگر این است که شما فردی تنبل و بی مسئولیت هستید که بدون گذاشتن وقت کافی در کمترین زمان و از سراجبار میخواهید این موضوع را پیش ببرید و تفاوت منحصر به فردی با دیگران ندارید! لذا تمایلی به تایید رزومه شما و دعوت تان به مصاحبه کاری نشان نمیدهند.

 

همچنین سیستم ATS کمپانی های خارجی بصورت خودکار نسبت به اصولی که در رزومه سازهای آنلاین رعایت نمیشود حساس است و با اسکن سرعت بالا رزومه هایی که محتوای آنها سنخیتی با کلمات کلیدی از پیش تعریف شده مخصوص آن سمت شغلی نداشته باشد را رد میکند.

 

واقعا رایگان نیستند

بیشتر این سرویس‌ها ادعا می‌کنند ساخت رزومه انگلیسی و یا فارسی شما رایگان است ولی وقتی به امکانات رایگان این وبسایت‌ها نگاه می‌کنید به این موضوع پی خواهید برد که بیشتر قابلیت‌های کلیدی رایگان نیستند و باید مبلغی را برای استفاده از آن‌ها بپردازید. برخی از آن‌ها به رزومه شما واترمارک اضافه می‌کنند و یا قالب‌های زیادی را در اختیار شما نمی‌گذارند. با در نظر گرفتن تمام این موارد استفاده از این سرویس‌ها در صورتی که می‌خواهید تاثیر مثبتی روی استخدام‌کننده بگذارید معقول به نظر نمی‌رسند.

 

دیزاین ضعیف و ساختار غیراستاندارد

رزومه های تحصیلی ساختار و اسکلت بندی بسیار متفاوتی نسبت به رزومه های شغلی دارند اما در قالبهای آماده و رزومه سازها شما نمیتوانید دخل و تصرفی در تغییر این ساختار داشته باشید. گرچه ساختار، چیدمان و جاگیری المان ها در این ابزارها بسیار پیش پا افتاده و غیر استاندارد است و بسیار جای بحث دارد. همچنین اگر نگاهی به رزومه های نگارش شده توسط رزومه نویسان ماهر بیاندازید براحتی متوجه ضعیف بودن طراحی رزومه های انگلیسی ساخته شده توسط رزومه ساز آنلاین خواهید شد.

 

 

 مزایا و معایب ساخت رزومه انگلیسی و فارسی در رزومه سازها

آیا مترجمان ، رزومه نویس هستند؟

مترجمان ، چیزی را ترجمه نمیکنند مگر همان که شما نوشته اید پس این فکر که شما رزومه فارسی خود را که احتمالا حرفه ای نیست؛ چه از نظر محتوایی و ساختاری به انگلیسی ترجمه کنید، جایگزین مناسبی برای قالب های رایگان و آماده نمیباشد. مترجمان رزومه نویسان ماهری نیستند زیرا با اسلوب و قواعد و علم روزمه نویسی بین المللی آشنایی ندارند و نهایت کاری که برای شما انجام میدهند ترجمه متون رزومه فارسی شما و جستجو در اینترنت برای دانلود قالبهای آماده و شناسایی keyword های تخصصی مرتبط با شغل و یا رشته تحصیلی شماست.

 

توصیه ما

در نشان دادن اهمیت ساخت رزومه همین بس که بگوییم استخدام شدن در شرکتهای بین المللی و پذیرش تحصیلی گرفتن از دانشگاه های معتبر، آسان نیست چون صدها و هزاران نفر مانند شما خواهان استخدام و پذیرش شدن در شرکت و دانشگاه مورد علاقه شما هستند. رزومه و CV ها در غیاب شما در این میدان رقابت شرکت میکنند و هر رزومه انگلیسی یا فارسی همانند ابزاری جنگی برای پیروزی در این میدان تلقی میشود. رزومه نویسان حرفه ای رزومه شما را به برگ برنده شما تبدیل میکنند زیرا بازار کار، شرایط موجود در کشورها و البته سیستم ATS را کاملاً میشناسند و هر کلمه کلیدی را در جای درست خودش به کار میبرند با طراحی و دیزاین اختصاصی مناسب، شما را برای یک مصاحبه استخدامی آماده میکنند.

 

 کلیدی ترین فاکتور مهاجرت برای شما، داشتن یک ساخت رزومه کاری و یا تحصیلی قدرتمند برای دریافت جاب آفر و یا پذیرش تحصیلی میباشد لذا میبایست نگارش، طراحی، تنظیم و ساخت رزومه انگلیسی خود را به متخصصان رزومه نویس بین المللی بسپارید. «resumepro یا رزومه پرو» اولین مرکز تخصصی رزومه نویسی در ایران میباشد که خدمات نگارشی گسترده ای در زمینه ارتقاء شغلی و تحصیلی هموطنان ارائه میکند. گارانتی رزومه های بین المللی نگارش شده توسط این شرکت (تضمین دعوت شدن به مصاحبه کاری در کمپاینی های خارجی) یکی از ده ها ویژگی جالب این شرکت میباشد که نشان دهنده دانش و تجربه بالای متخصصان رزومه نویس این شرکت در نگارش، تنظیم، طراحی و ساخت رزومه انگلیسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز