خبرگزاری کار ایران

هزینه های مهاجرت به کانادا (صفر تا صد) , ارزانترین و آسان ترین راه

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۹۷۵

هزینه مجوز کار در کانادا فارغ از اینکه در کدام صنعت مشغول به کار هستید و یا اینکه تحت کدام جریان درخواست خود را ارایه داده‌اید، ثابت است.

هزینه مسیرهای مهاجرتی و زندگی در کانادا 

یکی از مهم‌ترین سوالات مخاطبان و متقاضیان مهاجرت به کانادا هزینه های  زندگی می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم. پیش از اینکه ادامه مقاله را مطالعه کنید، چند نکته در خصوص این هزینه‌ها را در نظر داشته باشید.

هزینه‌های مسیرهای مهاجرتی، مبالغی مشخص هستند اما این مورد در خصوص هزینه‌های زندگی صدق نمی‌کند. آنچه که در این مقاله به عنوان سرمایه مورد نیاز برای زندگی می‌خوانید، به صورت تقریبی است. برای مثال در بخش میزان دستمزد استان‌های مختلف، مبنای دستمزد دو سال اخیر در نظر گرفته شده است.

این میزان دستمزدها درادامه سال جاری میلادی تغییر خواهند داشت. ما در برخی از موارد، میزان درصد این افزایش دستمزد را ذکر کردیم. همانطور که گفته شد هزینه‌های زندگی به صورت تقریبی گفته شده‌اند و این مبالغ به موارد مختلفی بستگی دارند. مواردی مانند سبک زندگی، شهر و استان محل زندگی و... از عوامل مهم تاثیرگذار بر این مبالغ هستند.

ما در ادامه، موارد ذکر شده و هزینه‌ها را با هم مرور می‌کنیم. در این مقاله سعی شده برای سهولت شما مخاطبان عزیز، بیش از هر چیزی به اصل مطلب بپردازیم و از پرداختن به مسایل حاشیه‌ای و کم اهمیت‌تر پرهیز کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

هزینه مسیرهای مهاجرتی مختلف

هزینه‌های مورد نیاز دولت برای پروسه ویزاهای اقامت دائم و موقت، بستگی به تعداد اعضای خانواده که متقاضی اصلی را همراهی می‌کنند دارند. نکته قابل توجه این است که هزینه پروسه‌های مختلف مسیرهای متفاوت مهاجرتی، از هزینه‌ای که متقاضیان باید برای نمایندگان مجاز مانند وکلای مهاجرتی بپردازند جدا می‌باشد. همچنین این مورد را هم مورد توجه قرار دهید که این مبالغ یاد شده ممکن است بدون اطلاع قبلی توسط IRCC تغییر یابند.

هزینه‌های اقامت دائم

هزینه‌های اقامت دائم بسته به جریان مهاجرتی که درخواست می‌کنید، از برنامه‌ای به برنامه دیگر متفاوت است. متقاضیان باید این مورد را در نظر باشند که پس از تایید درخواستشان، ملزم به پرداخت هزینه حق اقامت دائم هستند. این مورد یک هزینه جداگانه است که باید توسط تمام متقاضیان تایید شده، صرف نظر از برنامه مهاجرتی که درخواست کرده‌اند، پرداخت شود.

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

هزینه‌های پروسه مهاجرت تجاری کانادا

کسانی که می‌خواهند از طریق جریان‌های مهاجرتی سرمایه گذاری، کارآفرینی و یا خود اشتغالی به کانادا بیایند، باید هزینه‌هایی به شرح زیر را پرداخت کنند:

 

درخواست

هزینه بررسی درخواست به دلار کانادایی

هزینه دولتی پرونده متقاضی اصلی

1575 دلار

هزینه دولتی پرونده همسر و یا شریک قانونی زندگی

825 دلار

کودک وابسته زیر 22 سال و یا یک فرد وابسته بالای 22 سال که به دلیل شرایط جسمانی و یا روحی قادر به تامین مالی خود نمی‌باشد

به ازای هر فرد وابسته 225 دلار اضافه کنید

 

نکته: متقاضیان برنامه‌های خاص مهاجرتی استانی ممکن است مجبور شوند هزینه پردازش اضافی که توسط اداره مهاجرت استان تعیین شده است را بپردازند.

 

هزینه‌های پروسه مهاجرت اقتصادی

هزینه‌های بررسی که در ادامه گفته می‌شوند، در جریان‌های زیر اعمال می‌شوند:

  • نیروهای کار ماهر کبک
  • برنامه‌های نامزدی استانی
  • برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک
  • کسب و کارهای ماهر فدرال
  • نیروهای کار ماهر فدرال
  • مسیر تجربه کار کانادایی

 

درخواست

هزینه بررسی درخواست به دلار کانادایی

هزینه دولتی پرونده متقاضی اصلی (هزینه بررسی درخواست و هزینه حق اقامت دائم)

2075 دلار

هزینه دولتی پرونده همسر و یا شریک قانونی زندگی (به همراه هزینه حق اقامت دائم)

 1325 دلار

کودک وابسته زیر 22 سال و یا یک فرد وابسته بالای 22 سال که به دلیل شرایط جسمانی و یا روحی قادر به تامین مالی خود نمی‌باشد

به ازای هر فرد وابسته 225 دلار اضافه کنید

هزینه پروسه اسپانسرشیپ خانواده

ساکنان دائمی که مایل به حمایت مالی از خانواده خود در کانادا هستند، باید هزینه‌های زیر را پرداخت کنند:

 

درخواست

هزینه بررسی درخواست به دلار کانادایی

اسپانسرشیپ همسر و فرزندان وابسته

 

 

همسر و یا شریک قانونی زندگی (به همراه هزینه اسپانسرشیپ، هزینه متقاضی اصلی و هزینه حق اقامت دائم)

1050 دلار

 

فرزندان وابسته

به ازای هر فرزند 150 دلار

اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ و مادربزرگ

 

 

والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها (به همراه هزینه اسپانسرشیپ، هزینه متقاضی اصلی و هزینه حق اقامت دائم)

1050 دلار

 

همسر و یا شریک قانونی زندگی والدین و پدربزرگ و مادربزرگ

1050 دلار

 

فرزندان وابسته والدین و پدربزرگ‌ و مادربزرگ

150 دلار

       

نکته: متقاضیان برنامه‌های خاص مهاجرتی استانی ممکن است مجبور شوند هزینه پردازش اضافی که توسط اداره مهاجرت استان تعیین شده است را بپردازند.

هزینه حق اقامت دائم

هزینه‌هایی که در بالا ذکر شدند بدون محاسبه‌ی 500 دلار هزینه حق اقامت دائم (RPFR) بودند. هنگامی که درخواست متقاضی برای اقامت دائم مورد پذیرش قرار گرفت، این مبلغ باید پرداخت شود. این هزینه برای همه‌ی متقاضیان و افرادی که تحت اسپانسرشیپ قرار می‌گیرند اعمال می‌شود. تنها کسانی که نیازی به پرداخت این مبلغ ندارند، کودکان وابسته و افراد تحت حمایت می‌باشند. ممکن است RPFR در هنگام ارایه درخواست متقاضی به همراه هزینه دیگر درخواست‌ها پرداخت شود تا از بروز تاخیرهای ناخواسته در آینده جلوگیری شود. در صورتی که درخواست اقامت دائم متقاضی مورد تایید قرار نگیرد، RPFR که پیش پرداخت شده بود، به متقاضی برگردانده خواهد شد. توجه داشته باشید که دیگر هزینه‌های انجام شده در مسیر بررسی درخواست‌ها قابل استرداد نمی‌باشند.

هزینه‌های پروسه شهروندی

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده شما در آخرین مراحل از سفر طول و دراز مهاجرت یعنی دریافت شهروندی هستید، باید هزینه‌هایی که در ادامه ذکر می‌شوند را بپردازید:

جدول هزینه های شهروندی کانادا

درخواست

هزینه بررسی درخواست به دلار کانادایی

افراد بالغ 18 ساله یا بزرگتر

630 دلار به ازای هر نفر

کودکان تحت سرپرستی (18 ساله و کمتر از آن)

100 دلار به ازای هر نفر

کودکان (18 ساله و کمتر از آن)

100 دلار به ازای هر نفر

گواهی شهروندی

به ازای هر نفر 75 دلار اضافه کنید

رزومه درخواست شهروندی

530 دلار به ازای هر نفر

رزومه درخواست شهروندی (18 ساله و کمتر از آن)

100 دلار به ازای هر نفر

هزینه حق شهروندی

به ازای هر نفر 100 دلار اضافه کنید

هزینه‌های اقامت موقت

همانند تفاوت هزینه‌های بررسی اقامت دائم در برنامه‌های مختلف مهاجرتی، هزینه‌های اقامت موقت نیز بر اساس نوع ویزا، متفاوت می‌باشند.

هزینه‌های پروسه ویزای بازدیدکنندگان

بسته به ملیت، کشور مبداء و یا دیگر وضعیت‌ها، ممکن است برای سفر یا جابجایی در کانادا نیاز به ارائه درخواست برای ویزای بازدیدگنندگان باشید. اگر برای ورود به کانادا به ویزای بازدیدکنندگان نیاز دارید، باید هزینه‌های زیر را بپردازید:

هزینه ویزای توریستی کانادا

درخواست

هزینه بررسی درخواست به دلار کانادایی

ویزای بازدیدکنندگان برای ورود به کانادا برای یک بار یا چند بار

100 دلار به ازای هر نفر

ویزای بازدیدکنندگان برای ورود به کانادا برای یک بار یا چند بار برای یک خانواده 5 نفره یا بیشتر (تمام اعضای خانواده باید همزمان درخواست دهند)

 500 دلار

تمدید ویزای بازدیدکنندگان

100 دلار به ازای هر نفر

بازیابی ویزای بازدیدکنندگان

200 دلار به ازای هر نفر

هزینه‌های پروسه مجوز سفر الکترونیک (eTA)

مسافران معاف از ویزایی که شهروند کانادا نیستند و اقامت دائم نیز ندارند، با پرداخت 7 دلار می‌توانند مجوز سفر الکترونیک دریافت کنند. eTA ورود به کانادا تضمین نمی‌کند و ممکن است تا 5 سال اعتبار داشته باشد. این مورد شامل اتباع اروپایی و برخی دیگر از کشورها می شود (اتباع تک تابعیتی ایرانی مشمول این مورد نمی شوند).

مهاجرت به کانادا از طریق کار

هزینه پروسه مجوز کار

هزینه مجوز کار در کانادا فارغ از اینکه در کدام صنعت مشغول به کار هستید و یا اینکه تحت کدام جریان درخواست خود را ارایه داده‌اید، ثابت است.

هزینه دولتی اجازه کار کانادا

درخواست

هزینه بررسی درخواست به دلار کانادایی

مجوز کار

155 دلار به ازای هر نفر

مجوز کار برای یک گروه 3 نفره یا بیشتر از هنرمندان نمایشی (همه‌ی هنرمندان و کارکنان باید به طور همزمان درخواست خود را ارایه دهند)

465 دلار

مجوز کار باز

100 دلار به ازای هر نفر+ 155 دلار مجوز

بازیابی یک مجوز کار

355 دلار

 

هزینه‌های پروسه مجوز تحصیلی

دانشجویان بسیار زیادی از سراسر جهان برای ادامه تحصیل در برخی از برترین موسسات آموزشی جهان، با ویزای تحصیلی وارد کانادا می‌شوند. دارندگان ویزای دانشجویی باید هنگام درخواست برای مجوز تحصیلی، هزینه‌های زیر را بپردازند:

هزینه  دولتی تحصیل در کانادا

درخواست

هزینه بررسی درخواست به دلار کانادایی

هزینه مجوز تحصیلی (مدرسه، کالج یا دانشگاه فرقی ندارد)

150 دلار به ازای هر نفر

بازیابی یک مجوز تحصیلی منقضی شده

350 دلار

هزینه دولتی استان کبک برای مجوز تحصیل این استان

116 دلار

هزینه‌های انگشت نگاری

تمامی کسانی که درخواست‌های زیر را ارایه می‌دهند، درخواستشان باید همراه با اثر انگشت و عکس (بایومتریکس) باشد:

  • ویزای بازدیدکنندگان
  • مجوز کار و تحصیل (به استثنای اتباع ایالات متحده)
  • اقامت دائم
  • پناهنده یا پناهجو

هزینه‌های انگشت نگاری کانادا

درخواست

هزینه بررسی درخواست به دلار کانادایی

متقاضیان فردی

85 دلار

خانواده‌هایی که با هم متقاضی هستند

حداکثر کل هزینه‌ها 170 دلار

گروه‌های 3 نفره یا بیشتر از هنرمندان نمایشی و کارکنان آن‌ها

حداکثر کل هزینه‌ها 255 دلار

هزینه‌های زندگی در کانادا

در ادمه مقاله به هزینه‌های زندگی در کانادا می‌پردازیم. بخش قابل توجهی از این مبالغ به صورت میانگین ذکر شده‌اند زیرا میزان هزینه‌ها، در کنار انتخاب استان و شهر مقصد توسط مخاطب، به سبک زندگی و سلیقه متقاضیان نیز بستگی دارد. هزینه‌ها در استان‌ها و شهرهای مختلف متفاوت می‌باشند بنابراین انتخاب استان و شهر مورد نظر نیز حایز اهمیت است. همچنین در این بخش به میزان دستمزد افراد در بخش‌های مختلف می‌پردازیم. تمامی دستمزدها بر مبنای دستمزدهای دو سال اخیر می‌باشند. نکته قابل توجه در خصوص ادامه این مقاله این است که ما سعی کردیم از توضیحات اضافه پرهیز کنیم و بیش از هر چیزی به اصل موضوع بپردازیم.

هزینه‌های زندگی در کانادا در یک نگاه

اجاره: در گران‌ترین شهرهای کانادا (تورنتو و ونکوور) اینگونه است که  اجاره یک اتاق در یک خانه مشترک از 850 تا 1000 دلار شروع می‌شود. در برخی از شهرهای دیگر نظیر مونترال اجاره یک اتاق تقریبا نصف تورنتو است.

غذا: به طور متوسط یک فرد بزرگسال ماهانه 375 دلار برای وعده‌های مفید و مقوی غذایی هزینه می‌کند. همچنین بودجه‌ای که برای غذا صرف می‌کنید به رژیم غذایی و محل خرید مواد غذایی و یا مکان‌هایی که برای صرف غذا به آن‌ها مراجعه می‌کنید بستگی دارد. اطلاعات دقیق‌تر در این خصوص در ادامه مقاله آمده است.

تلفن همراه و دیتا: شما باید به طور ماهانه 45 تا 60 دلار برای یک پلن به همراه هر دو گزینه دیتا و مدت زمان مکالمه بپردازید.

اشتراک اینترنت: 40 تا 150 دلار به صورت ماهانه برای دسترسی به اینترنت در نظر داشته باشید.

حمل و نقل عمومی: 86.50 دلار در ماه در مونترال، 151.15 دلار در ماه در تورنتو و 98 تا 177 دلار در ونکوور (بسته به تعداد مناطق کرایه‌ای که طی کرده‌اید)

حداقل دستمزد: از 11.05 تا 15 دلار و این مبلغ این به استان و قلمرو بستگی دارد. کارمندان انعام بگیر و یا سرو کنندگان نوشیدنی‌ معمولاً حداقل دستمزد متفاوت و کمتری دارند.

میانگین دستمزد ساعتی: از 22.26 تا 30.75 دلار و این مبلغ به استان و قلمرو بستگی دارد (به استثنای Nunavut).

در ادامه مقاله به میزان حداقل دستمزدها و هزینه‌های زندگی در استان‌ها و قلمروهای مختلف کانادا می‌پردازید.

هزینه‌های زندگی در اونتاریو  ONTARIO

حداقل دستمزدها در اونتاریو

حداقل دستمزد (از 1 ژانویه 2018)

  • حداقل دستمزد عمومی (که برای اکثر کارمندان اعمال می‌شود) 14 دلار در ساعت است
  • حداقل دستمزد سرو کنندگان نوشیدنی‌ 12.20 دلار در ساعت است

تورنتو

حداقل دستمزدها در اکتبر 2020 مورد بازبینی قرار گرفتند اما دستمزدهای ذکر شده در اینجا از اول ژانویه 2018 تا 30 سپتامبر 2020 قابل اجرا هستند.

اونتاریو

حداقل دستمزد ساعتی در سال 2018

میانگین دستمزد ساعتی (همه کارمندان – همه‌ی صنایع)

27.36 دلار

مدیریت

45.45 دلار

تجارت – امور مالی و اداری

27.12 دلار

علوم طبیعی و کاربردی

36.80 دلار

بخش سلامت

30.36 دلار

خدمات آموزشی، حقوقی، اجتماعی و دولتی

34.34 دلار

هنر، فرهنگ، تفریح و ورزش

22.42 دلار

فروش و خدمات

17.88 دلار

معاملات –  اپراتور حمل و نقل و تجهیزات

25.60 دلار

منابع طبیعی – کشاورزی

21.16 دلار

تولید و خدمات شهری

21.96 دلار

 

اجاره مسکن

نوع منزل مسکونی

بر اساس اطلاعات RentSeeker در نوامبر 2019

بر اساس اطلاعات PadMapper در نوامبر 2019

آپارتمان کوچک یک نفره

1532 دلار

1900 دلار

آپارتمان تک خوابه

1723 دلار

2300 دلار

آپارتمان دو خوابه

2080 دلار

3000 دلار

آپارتمان سه خوابه

2353 دلار

3695 دلار

 

حمل و نقل عمومی

  • کرایه یک مسیر تک سفره (بدون برگشت) با کارت PRESTO: 3.10 دلار
  • کرایه نقدی مسیر تک سفره: 3.25 دلار
  • مسافرت ماهیانه با TTC: 15 دلار
  • مسافرت هفتگی با TTC: 64.95 دلار
  • مسافرت روزانه با TTC: 13 دلار

اگر تصمیم دارید زندگی ارزانتری در GTA داشته باشید، بهتر است یک ماشین برای خود بخرید. در این میان هزینه بیمه را فراموش نکنید. ممکن است هزینه آن بسیار گران‌تر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید، زیرا بر خلاف تجربه رانندگی در کشور خود، اکثر شرکت‌ها مالیات "راننده جدید" را اعمال می‌کنند. شما باید ماهانه 300 تا 600 دلار پرداخت کنید.

غذا

بر اساس بررسی‌ها، یک مرد 19 تا 30 ساله به طور هفتگی 65 دلار صرف وعده‌های مقوی غذایی می‌کند. این در حالی است که یک زن در همان محدوده سنی، به صورت هفتگی 51 دلار هزینه می‌کند. برای یک زوج 19 تا 30 ساله، هفته‌ای 120 دلار صرف هزینه‌ی غذا می‌شود.

در شهر تورنتو، برای صرفه جویی در هزینه‌های غذا، می‌توانید به بازارهای محله‌های چند ملیتی سری بزنید. برای مثال محله چینی‌ها، هند کوچک، محله یونانی‌ها، محله کره‌ای‌ها، جامائیکای کوچک و یا پرتغال کوچک از جمله این بازارها هستند که می‌توانید محصولات تازه را به قیمت ارزان‌تر تهیه کنید و از جوامع و مشاغل کوچک نیز حمایت کنید.

سرگرمی و تفریح

  • رستوران‌ها: یک وعده غذایی و یک نوشیدنی 20 تا 25 دلار هزینه دارد (به علاوه مالیات و انعام)
  • سینما: یک بلیط سینما 15 دلار است (اما Cineplex در روزهای سه شنبه بلیط‌ها را با قیمت 8.50 دلار ارایه می‌دهد)
  • سیگار: 15 دلار برای یک بسته 20 تایی

هزینه زندگی در اوتاوا

پایتخت کانادا شهرهای مونترال، ونکوور یا تورنتو نیستند، بلکه اوتاوا پایتخت کانادا است. بله درست خواندید! اوتاوا شهری بسیار زیبا و بزرگ است و اغلب به دلیل کیفیت بالای زندگی در آن مورد تحسین واقع شده و در مقایسه با پایتخت‌ های دگیر کشورهای جهان، برای زندگی مقرون به صرفه است.

اجاره

نوع منزل مسکونی

بر اساس اطلاعات RentSeeker در نوامبر 2019

بر اساس اطلاعات PadMapper در نوامبر 2019

آپارتمان کوچک یک نفره

1047 دلار

1270 دلار

آپارتمان تک خوابه

1379 دلار

1525 دلار

آپارتمان دو خوابه

1683 دلار

1800 دلار

آپارتمان سه خوابه

1709 دلار

1995 دلار

حمل و نقل عمومی

در اینجا نرخ کرایه OC Transpo در اکتبر 2019 را مشاهده می‌کنید:

  • کارت Presto: 6 دلار (حداقل باید کارت را 10 دلار شارژ کنید)
  • کرایه مسیر تک سفره: 3.55 دلار با کارت پرستو و یا 3.60 دلار به صورت نقد (کرایه کامل)
  • مسافرت ماهانه: 119.50 دلار
  • مسافرت روزانه: 10.75 دلار

غذا

قیمت مواد غذایی در اوتاوا به دلیل تولید محصولات لبنی، تخم مرغ، گوشت و ماهی، نسبت به دیگر شهرهای کانادا بالاتر است.

سرگرمی:

  • رستوران‌ها: یک وعده غذایی و یک نوشیدنی 20 دلار هزینه دارد (به علاوه مالیات و انعام)، گزینه‌های بهتر 50 تا 85 دلار هزینه دارد
  • سینما: یک بلیط سینما 15 دلار است (اما Cineplex در روزهای سه شنبه بلیط‌ها را با قیمت 8.50 دلار ارایه می‌دهد)
  • سیگار: 15 دلار برای یک بسته 20 تایی

هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا  BRITISH COLUMBIA

دقیقاً مانند اونتاریو، هزینه‌های زندگی در بریتیش کلمبیا زیاد است. ونکوور یکی از گران‌ترین شهرهای کانادا محسوب می‌شود اما در عین حال یکی از محبوب‌ترین شهرها نیز محسوب می‌شود که به خاطر کیفیت بالای زندگی در آن مورد ستایش قرار می‌گیرد. شهر ویکتوریا به عنوان مرکز استان و شهر کلونا در دره اوکاناگان نیز شهرهای خوبی هستند که انتخاب‌های ارزان‌تری محسوب می‌شوند.

منبع

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز