خبرگزاری کار ایران

علت نمایش ارور UE در ماشین لباسشویی ال جی و رفع این کد خطا

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۹۰۷

در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل علت و دلایل نمایش ارور UE در ماشین لباسشویی ال جی و همچنین نحوه رفع و برطرف کردن این کد خطا بپردازیم.

ارور UE ماشین لباسشویی ال جی ممکن است هم در انتهای برنامه، قبل از شروع چرخش و هم با فواصل، حین شستشو نشان داده شود.

قبل از این خطا، ماشین چند دقیقه فرصت دارد تا چرخش متوسط یا اصلی را شروع کند. در نهایت تلاش، و عدم موفقیت، سرانجام خطای UE را روی نمایشگر نمایش می دهد.

به حروف این خطا توجه کنید. ممکن است دو حرف بزرگ UE ظاهر شود. این احتمال وجود دارد که حرف اول uE کوچک باشد. این تفاوت در برنامه ها به مدل ماشین لباسشویی بستگی دارد. که معنی این کدها به این صورت است:

اگر ترکیبی از یک حرف بزرگ و کوچک ظاهر شود، بنابراین دستگاه تلاش زیادی می کند تا لباس ها را به طور مساوی در مخزن توزیع کند. به عنوان مثال، کمی آب می گیرد، و سپس آن را تخلیه می کند. با تکرار این عمل و عدم رفع خرابی، نهایتاً ارور UE ماشین لباسشویی ال جی به صورت دو حرف بزرگ رو صفحه نمایش رخ می دهد. این نشان می دهد که ماشین لباسشویی ال جی نمی تواند از پس مشکل برآید. بنابراین، خطا رخ می دهد. در مدل های قدیمی ماشین لباسشویی، فقط کد دو حرف بزرگ ظاهر می شود، که نشان دهنده عملکرد بد آن، در صورت عدم چرخش است. قبل از پرداختن به ادامه مقاله بسیار مفید باید خدمت شما عرض کنیم که این مقاله توسط تعمیرگاه شیراز تک سرویس بعنوان نمایندگی ال جی در شیراز تهیه شده است و صحت تمامی موارد ذکر شده در این مطلب را نیز می توانید در صفحه مربوط به ارور UE وب سایت رسمی شرکت LG مشاهده نمایید.

دلیل عملکرد بد ماشین و رخ دادن ارور UE ماشین لباسشویی ال جی، می تواند به شرح زیر باشد:

  • اضافه بار ماشین لباسشویی توسط پارچه کتان، و در نتیجه قطعات فرسوده باشد.
  • مقدار لباس در مخزن خیلی کم یا خیلی زیاد باشد.
  • ناتوانی انجام برنامه
  • نصب اشتباه دستگاه، در سطحی نامناسب و تراز نبودن آن
  • قطعات فرسوده، و طولانی شدن مدت سرویس دستگاه

اولین اقدامات هنگام بروز خطای UE و رفع آنها

اگر خطای uE در نمایشگر ماشین لباسشویی LG ظاهر شد (حرف اول کد کوچک است)، دیگر هیچ اقدامی لازم نیست. صبر کنید تا دستگاه کار خودش را انجام دهد. شاید هیچ اتفاق وحشتناکی رخ نداده باشد. اگر ماشین لباسشویی متوقف شد و ارور UE ماشین لباسشویی ال جی به صورت حروف بزرگ نشان داد، اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1.  لباسشویی را به صورت دستی قرار دهید و در ماشین را باز کنید. به احتمال زیاد، لباس ها مچاله شده است.
  2. ممکن است ارور UE ماشین لباسشویی ال جی به دلیل پربودن بیش از حد آن باشد. برخی از لباس ها را بردارید و دوباره حالت چرخش را فعال کنید. اگر لباس کافی برای کار وجود ندارد، آن را به صورت دستی بشویید یا لباس های دیگری اضافه کنید و حالت چرخش را اجرا کنید.
  3. همچنین، لازم است نصب صحیح ماشین لباسشویی و تراز بودن آن بررسی شود. برای این منظور از تراز ساختمان استفاده کنید.
  4. اگر همچنان ارور UE ماشین لباسشویی ال جی باقی مانده است، بار شستشوی LG را دوباره تنظیم کنید. برای انجام این کار، آن را خاموش کرده،  سپس دوشاخه را از پریز بیرون بیاورید. 15-20 دقیقه صبر کنید و سپس دستگاه را روشن کنید.

علت نمایش ارور UE در ماشین لباسشویی ال جی و رفع این کد خطا

عیب یابی

اگر اقدامات فوق به رفع ارور UE ماشین لباسشویی ال جی کمک نکرد، با یک متخصص تماس بگیرید یا خودتان به دنبال دلیل این عملکرد بد باشید. در این حالت، جزئیات زیر بررسی کنید:

کنترل کننده الکترونیکی؛

درزبند و بلبرینگ؛

سنسور تاکو(tacho)؛

در ماشین های دارای موتور جمع کننده، تسمه کشیده یا خراب می شود. تسمه نیاز به تعویض دارد، تعمیر مشکلی را حل نمی کند.

اگر دلیل ارور UE ماشین لباسشویی ال جی، مربوط به ماژول الکترونیکی آن باشد، تعمیر آن دشوارتر است. نکته این است که، شما باید تعیین کنید که کدام ترایاک (triac) یا مسیر سوخته است. برای انجام این کار، داشتن مهارت در زمینه الکترونیک و توانایی خواندن نمودارها ضروری است. بدون دانستن نکات ظریف، ممکن است صفحه الکترونیکی را کاملا خراب کنید. تعمیر این قطعه آسان نیست. بنابراین، آن را کاملا تعویض کنید، اما خیلی گران است.

وقتی ارور UE ماشین لباسشویی ال جی روی صفحه نمایش داده می شود و در حین کار، صدای خرابی را می شنوید و گودالی از لکه های روغن در زیر دستگاه مشاهده می کنید، قطعاً از نظر بلبرینگ و درزبندها مشکلی وجود دارد. برای تعویض این قطعات باید دستگاه را کاملاً باز کرده و مخزن را بیرون بیاورید. به زمان آزاد و مهارت کافی نیاز دارد.

علت نمایش ارور UE در ماشین لباسشویی ال جی و رفع این کد خطا

جزئیات دیگر، که می تواند منجر به عدم چرخش و در نتیجه، ارور UE ماشین لباسشویی ال جی شود، سنسور تاکو tacho است. به ندرت اتفاق می افتد، اما ما این اختلال را نادیده نمی گیریم. این سنسور مسئول دور موتور است. اگر سرعت کافی نباشد، چرخشی رخ نمی دهد. برای تعویض سنسور تاکو، به موارد زیر نیاز دارید:

  1. با برداشتن پیچ های دورتا دور، دیواره پشتی ماشین لباسشویی را باز کنید.
  2. موتور زیر مخزن را پیدا کنید.
  3. تسمه محرک را از قرقره مخزن و از موتور جدا کنید.
  4. استیک موتور را با سیم ها غیرفعال کنید.
  5. پیچ های نگهدارنده موتور را برداشته و از دستگاه بیرون بکشید.
  6. حلقه را با سیم ها بردارید (سنسور تاکو) و سنسور جدید جایگزین کنید.
  7. ماشین لباسشویی را مونتاژ کنید.
  8. در بیشتر موارد، ماشین لباسشویی های ال جی به موتور جمع کننده مجهز هستند، نه موتور اینورتر. بنابراین، در زیر یک فیلم از تعویض سنسور تاکو در چنین دستگاه هایی مشاهده خواهید کرد.

امیدواریم این مقاله که توسط مرکز تعمیر لوازم خانگی شیراز تک سرویس تهیه شده است برای شما مفید بوده باشد و مشکل دستگاه شما حل شده باشد. اما در صورتی که نتوانستید مشکل کد خطای لباسشویی LG خود را رفع نمایید توصیه میکنیم دستگاه خود را به تعمیرگاه های مجاز و مراکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی مانند شیراز تک سرویس بسپارید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز