خبرگزاری کار ایران

قیمت ورق گالوانیزه چگونه محاسبه می شود؟

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۳۶۸

خریداران پیش از خرید باید وزن تخمینی ورق گالوانیزه خود را محاسبه کنند، در بین فروشندگان بگردند و قیمت‌های پایه برای هر وزن را پیدا کنند و از بهترین فروشنده خرید نمایند.

پدر بزرگ من همیشه کلاه سرش می کند. وقت‌ها وقتی در جمع نشسته‌ایم دستش را سمت کلاه‌ش می‌برد و آن را روی سرش محکم می‌کند بعد سخنرانی کوتاه و محکم و کوبنده‌ای می‌کند: « تو این دوره زمونه باید خودتم بچسبی که باد نبره، کلاه که کلاهه!» من با پدربزرگم موافقم. و یکی از راه‌های مهم این که هنگام خرید کلاه سرم نرود را این می‌دانم: قبل از این که خرید کنی خوب تحقیق کن!

به نظر من منطقی‌تر این است که به جای آه و افسوس پس از خرید: که ای وای چرا اینو خریدم و چه‌قدر گرون و چرا الکی پول دادم و این ماجراها، خوب است قبل از خرید تحقیق کنیم. در این نوشتار سعی می‌کنم در کنار شما بررسی کنم که قیمت ورق گالوانیزه به چه عواملی بستگی دارد و چگونه محاسبه می‌شود. با ما همراه باشید.

قیمت ورق گالوانیزه چه طور محاسبه می‌شود؟

این پرسش سوال اساسی ماست. یک سوال مهم و بن‌یادی و البته با جوابی ساده: قیمت ورق‌ گالوانیزه بر اساس وزن آن محاسبه می‌شود. به طور معمول قیمت پایه‌ای برای هر وزن فرمینگ گالوانیزه وجود دارد. خریداران پیش از خرید باید وزن تخمینی ورق گالوانیزه خود را محاسبه کنند، در بین فروشندگان بگردند و قیمت‌های پایه برای هر وزن را پیدا کنند و از بهترین فروشنده خرید نمایند.

پس برای رسیدن به قیمت ورق گالوانیزه باید به یک سراغ یک مساله‌ی دیگر برویم: وزن ورق گالوانیزه چه طور محاسبه می‌شود؟

وزن ورق گالوانیزه

همان‌طور که می‌دانید وزن ورق‌های گالوانیزه به ابعاد و ضخامت و البته چگالی آن‌ها بستگی دارد. بیایید در این چهار پارامتر کمی دقیق‌تر شویم:

طول ورق گالوانیزه

پارامتر بزرگ‌تر ورق‌ها طول (L) آن‌هاست. طول ورق‌های آماده و عرضه شده در بازار معمولاً ۶ متر است. اما شما می‌توانید ابعاد دل خواهتان را هم به شرکت‌های سازنده سفارش دهید. یکای اندازه‌گیری این پارامتر در فرمول‌های محاسبه وزن ورق متر می‌باشد.

عرض ورق گالوانیزه

عرض ورق‌ها (W) پارامتر کوچک‌تر در ورق‌هاست و اندازه‌ی آن در ورق‌های آماده ۲۵/۱ و ۵/۱ و ۲ متر است. برای گذاشتن مقدار عرض ورق در فرمول‌های محاسبه‌ی وزن معمولا آن را به میلی‌متر حساب می‌کنند.

ضخامت ورق گالوانیزه

ضخامت‌ (T) ورق‌های فرمینگ یکی از مهم‌ترین پارامتر‌ها در وزن دهی و قیمت دهی به ورق‌ است. بدیهی‌ است در حالت معمول هرچه ضخامت بالا‌تر باشد وزن ورق و قیمت آن بالا‌تر می‌رود.

چگالی ورق گالوانیزه

چگالی (ρ) یا جرم حجمی مقدار ثابتی است که معین می‌کند یک حجم معین از ماده چند کیلو‌گرم وزن دارد. این عدد برای آهن ۶۸/۷ است اما برای ورق‌های فرمینگ ساخت ایران از چگالی ۸ استفاده می‌کنیم.

قیمت ورق گالوانیزه چگونه محاسبه می شود؟

راه‌های محاسبه‌ی وزن ورق گالوانیزه

اگر قصد خرید ورق آهن و یا آگاهی از قیمت ورق گالوانیزه دارید، می‌توانید از یکی از سه راه زیر برای محاسبه وزن ورق آهن استفاده نمایید.

راه اول: استفاده از فرمول برای محاسبه وزن ورق

این فرمول یک فرمول جادویی‌‌ست! شما به راحتی و با قرار دادن مقادیر زیر در فرمول می‌توانید وزن‌ دقیق ورق فرمینگ خود را پیدا کنید. به این فرمول دقت کنید:

(طول ورق به متر * عرض ورق به میلی‌متر* ضخامت ورق به میلی‌متر* عدد چگالی آهن) تقسیم بر ۱۰۰۰

نکاتی که باید در استفاده از این فرمول برای محاسبه‌ وزن ورق در نظر بگیرید:

  • همان‌طور که ذکر شد طول ورق در این فرمول با واحد متر و ضخامت و عرض آن به میلی‌متر است.
  • در این روش وزن ورق با واحد کیلوگرم به دست می‌آید.
  • عدد چگالی آهن به طور دقیق ۶۸/۷ است، اما توصیه‌ی کارشناسان ما در ایران فرمینگ این است که برای ورق‌های ایرانی از عدد چگالی ۸ استفاده کنید تا به نتیجه‌ی دقیق‌تری برسید.

بررسی یک مثال

برای روشن‌تر شدن نحوه‌ی کار با این فرمول طلایی را بررسی می‌کنیم. فرض کنید ورقی داریم با طول ۲ متر و عرض ۱ متر و ضخامت ۵/۰ میلی‌متر. به این صورت مراحل طی می‌کنیم:

)2*1000*0/5* 8)÷1000= 8

راه دوم: استفاده از جدول وزنی برای محاسبه وزن ورق

اگر استفاده از فرمول برای شما سخت است می‌توانید از جداول وزن ورق آماده استفاده کنید. این جدول‌ها بر اساس پارامتر‌های طول و عرض و ضخامت و چگالی محاسبه شده‌اند و شما با داشتن یکی از این پارامتر‌ها می‌توانید وزن ورق فرمینگ مد نظر خود را ببینید.

جدول وزنی مخصوص ورق گالوانیزه

قیمت ورق گالوانیزه چگونه محاسبه می شود؟

همان‌طور که می‌بینید برای مثال برای ورقی با طول ۶ متر و عرض و ضخامت ۱ و نیم میلی‌متر، وزنی حدود ۲۴ کیلوگرم متصور هستیم.

جدول وزنی مخصوص ورق آهن

اگر ورق‌ مد نظر شما فرمینگی آهنی بود و نه گالوانیزه می‌توانید از ارقام این جدول استفاده کنید.

 

قیمت ورق گالوانیزه چگونه محاسبه می شود؟

قیمت ورق گالوانیزه چگونه محاسبه می شود؟

راه سوم: سایت ایران فرمینگ، میانبری به شدت کارگشا!

اگر دوست دارید از سختی محاسبه‌ی وزن ورق به صورت دستی و جاگذاری در فرمول راحت شوید و اگر به جداول اطمینان ندارید ما راه حل سوم را به شما پیشنهاد می‌دهیم: استفاده از قسمت محاسبه وزن آنلاین سایت ایران فرمینگ.

برای این کار کافی‌ست به این سایت رفته و در منوی بالای سایت گزینه دیگر خدمات و سپس محاسبه آنلاین وزن ورق را انتخاب کنید و به سادگی هر چه تمام تر وزن محصولات فولادی مورد نظرتان را محاسبه نمایید.

در این قسمت شما می‌توانید به راحتی ابعاد دلخواه خود را وارد نمایید و در کسری از ثانیه با وزن دقیق ورق خود مواجه شوید. مژده‌ی دیگر این که این قسمت از سایت ایران فرمینگ تنها به محاسبه وزن ورق‌ گالوانیزه و آهن اختصاص ندارد! بلکه شما می‌توانید وزن انواع میلگرد، لوله، نبشی و تیرآهن و ناودان را هم به راحتی محاسبه کنید.

عوامل موثر دیگر در قیمت ورق گالوانیزه

همان‌طور که دیدیم محاسبه‌ی قیمت ورق گالوانیزه بسیار مرتبط است با محاسبه‌ی وزن ورق مد نظر ما. هم‌چنین باید در نظر داشته باشید عواملی هستند که این قیمت را دچار تغییر و نوسان می‌کنند. پس می‌توانیم بگوییم علاوه بر وزن، قیمت ورق گالوانیزه به قیمت دلار، مواد سازنده‌ی ورق، شرکت سازنده و حتی تاریخ تولید آن بستگی دارد.

سخنان آخر

در این نوشتار سعی کردیم در کنار هم راز و رمز‌های محاسبه قیمت ورق‌ فرمینگ را بررسی کنیم. این که چه پارامتر‌هایی در قیمت ورق دخیل‌اند ووزن  ورق‌ها چه‌گونه حساب می‌شود. در این نوشتار سه راه اصلی ( بخوانید دو راه پر درد سر و یک راه میان بر و عالی) را برای محاسبه وزن ورق بررسی کردیم: استفاده از فرمول، استفاده از جدول‌های وزنی و استفاده از محاسبه آن‌لاین وزن در سایت ایران فرمینگ.

خوب است بدانید سایت ایران فرمینگ یکی از بهترین یاران و یاوران صنعت ایران در تولید انواع محصولات مختلف ساختمانی ( از ورق‌ها، تیر آهن و لوله گرفته تا ماشین آلات و انواع درب) است. کیفیت محصولات این سایت بسیار بالاست و هم‌چنین این سایت به طور منظم مقالات بسیار مفیدی را در زمینه‌ی تجهیزات ساختمان منتشر می‌کند.

شما می‌توانید با یک کلیک پا در بهشت این سایت گذاشته، اطلاعات خود را بالا ببرید، رایگان با کارشناسان خبره در تماس باشید، محصول خرید کنید، کاتالوگ رنگ ببینید، وزن محصول محاسبه کنید و.. و... و... منتظر چه هستید؟ سایت ایران فرمینگ در انتظار شماست.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز