خبرگزاری کار ایران

رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۴۶۳

هرگاه صحبت از زیبا سازی ساختمانها و منازل به میان می آید، رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان نقش مهمی در این امر دارد. در اصل می توان گفت نمای بیرونی ساختمان همان لباس ساختمان است که هر چقدر تمیزتر، زیباتر و نو تر به نظر برسد، جلوه و زیبایی بیشتری به ساختمان می‌بخشد.

 علاوه بر ظاهر ساختمان باید به استقامت و بازسازی بنا نیز توجه داشت. یکی از ویژگی های مهم نقاشی ساختمان این است که به استحکام و قدرت بنا، جانی دوباره می بخشد. پس می توان گفت رنگ آمیزی بنا یکی از کارهایی است که به بازسازی ساختمان کمک زیادی خواهد کرد.

رنگ نمای ساختمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

جنس و کیفیت رنگ یکی از نکات مهم در انتخاب رنگ مورد نظر است. رنگهای اکریلیک، کنیتکس و سیلیکونی جزو رنگهای نقاشی ساختمان هستند. در ادامه همراه باشید تا به بررسی ویژگی های یک رنگ خوب بپردازیم.

  1. در برابر آب و هوا و شرایط جوی مقاوم باشد:

گاه باران های شدید و اسیدی باعث خراب شدن رنگ بناهای سیمانی و سنگی می شود. معمولا رنگهای باکیفیت برای نقاشی ساختمان در برابر تگرگ و بارش های دائمی مقاوم است و دچار رنگ پریدگی و خرابی نمی شود. همچنین یک رنگ خوب باید در برابر گرما و سرمای بیرون مقاوم باشد و به راحتی کیفیت خود را از دست ندهد. در معرض تابش نور خورشید بودن نیز یکی دیگر از عواملی است که می تواند باعث خرابی رنگ شود.

  1. در برابر آلودگی قابل شستشو باشد:

رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان های سیمانی و سنگی به دلیل اینکه در معرض گرد و غبار و آلاینده های محیط قرار می گیرد بهتر است قابل شستشو باشد تا بتوان بعد از گذشت چند ماه آن را تمیز و زیبا کرد. نماشویی یکی از کارهایی است که قبل از رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود.

  1. در حوادث غیرمترقبه سالم بماند:

غیر اشتعال بودن ویژگی دیگری است که در زمان انتخاب رنگ نقاشی ساختمان های سیمانی و سنگی باید به آن توجه کرد. معمولا رنگهای حلال با آب، خاصیت غیر اشتعال بودن را دارد و رنگهایی که از تینر و مواد نفتی به عنوان پایه حلال استفاده می شود، اشتعال پذیر هستند. دقت کردن به این ویژگی در حوادث آتش سوزی بسیار کمک کننده خواهد بود.

  1. به مرور زمان دوام خود را از دست ندهد:

رنگهای نمای ساختمان های سیمانی و سنگی باید دارای کیفیت بالا و منسجم باشند و با گذشت زمان از هم گسسته نشود، به عبارت دیگر باید خاصیت کشسانی داشته باشد. عموما رنگ هایی با ضخامت استاندارد در برابر ترک های ساختمان تا حد زیادی انعطاف پذیر هستند.

رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان

اصول رنگ آمیزی نمای ساختمان چیست؟

رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان

ساختمان ها بسته به نوع و جنس مصالح استفاده شده در بنا دارای رنگ آمیزی های مختلفی هستند. باید در ابتدا قدمت ساختمان، کاربری آن و جنس نما را شناسایی کرد، سپس با توجه به آنها رنگ آمیزی ساختمان را شروع کرد.

  • زیرسازی: اگر نمای ساختمان های سیمانی و سنگی مشکل داشت یا پوسته پوسته و کثیف بود، ابتدا باید نماشویی کامل انجام شود. اگر در قسمتی از نما سنگ به کار رفته است باید بررسی شود و در صورت شل بودن باید توسط رولپلاک و پیچ محکم شود. همچنین اگر نمای سیمانی و سنگی دارای ترک است باید قبل از هرکاری ترک و یا فرورفتگی برطرف شود. بعد از اینکه ترمیم، مرمت و درزگیری سطوح با بتونه و وسیله های مخصوص انجام شد، باید عملیات آسترسازی نما شروع شود. پس از خشک شدن کامل که حدود 24 ساعت به طول می انجامد، باید نقاشی را با توجه به شرایط ساختمان با وسیله هایی ماند غلتک و یا پیستوله شروع کرد.
  • شناسایی کاربری ساختمان: با توجه به اینکه ساختمان مورد نظر مسکونی یا غیرمسکونی باشد، نقاشی ساختمان متفاوت خواهد بود. معمولا برای نمای ساختمان های اداری و تجاری، از رنگهای خنثی نظیر سفید، مشکی و خاکستری استفاده میشود اما برای ساختمان های مسکونی نظیر آپارتمان و خانه ویلایی از رنگهای متنوعی می توان استفاده کرد. رنگ آمیزی نمای بیرونی ویلا یکی از متنوع ترین و زیباترین رنگ آمیزی ها برای صاحبان ویلا و گردشگرانی که به اطراف شهر سفر می کنند، خواهد بود.
  • جنس نمای ساختمان: معمولا بهترین رنگ برای رنگ آمیزی نمای کنیتکسی، رنگهای اکریلیک و سیلیکونی هستند. مهمترین ویژگی رنگهای اکریلیک و سیلیکونی به عنوان رنگ مخصوص نمای سیمانی ساختمان، پایداری و مقاومت بالای رنگها در برابر اثرات مخرب رطوبت، تابش نور خورشید و اثرات مواد شیمیایی و تغییرات شدید آب و هوایی می باشد. برای رنگ آمیزی نماهای آجری و نماهای سنگی می توان ابتدا از پرایمر و سپس از رنگهای معمولی، کنیتکس و یا رنگ روغنی استفاده کرد.
  • قیمت رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان : معمولا نحوه قیمت گذاری رنگ آمیزی نما به مشخصاتی مانند ارتفاع ساختمان، نوع متریال نما، جنس رنگ و همچنین سختی کار بستگی دارد. همچنین به دلیل اینکه نقاشی نمای ساختمان معمولا در ارتفاع است باید برای بالا رفتن نقاش داربست بسته شود که این نیز خودش هزینه جداگانه ای دارد اما بیشتر نقاشان نما می توانند رنگ آمیزی را با طناب و بدون نیاز به داربست انجام دهند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز