خبرگزاری کار ایران

بررسی دو محصول متفاوت در بازار موتور سیکلت

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۲۲۹

تا همین چند سال پیش ماهیت موتور سیکلت‌ها، وسایل نقلیه‌ای مخصوص عملکرد کار و تجاری و یا در بهترین سناریو محصولاتی برای مسابقات بودند.

اما طی چند سال اخیر مدل‌هایی روی کار آمده‌اند که این فلسفه سنتی را عمیقاً دستخوش تغییر کرده‌‌اند. فارغ از روند غیر قابل کنترل افزایش قیمت موتور سیکلت، هنوز هم می‌توان مدل‌های جذابی را در بازار پیدا کرد که دارای طراحی زیبا و مشخصات فنی جذاب هستند.

بعد از یک دوره فرسایشی و طولانی‌مدت حضور مدل‌های نه‌چندان باکیفیت چینی در بازار، حضور مدل‌های تایوانی و چینی حال و هوایی دیگر به بازار موتور سیکلت بخشید. به عقیده باما، مدتی بعد حضور مدل‌های اروپایی سطح جدیدی از کیفیت و فناوری را به بازار ایران معرفی کرد. مدل‌های اسپرت اتریشی و البته شهری‌های ایتالیایی.

با این حال بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که در بین مدل‌های شهری هنوز هم مدل‌های جوان‌پسندی مشاهده می‌شوند که ارزش خرید داشته باشند.

وسپا پریماورا 150

بررسی دو محصول متفاوت در بازار موتور سیکلت

حضور یکی از معروف‌ترین و معتبرترین برندهای موتور سیکلت دنیا در ایران را باید اتفاق بزرگی تلقی کرد. وسپا معروف‌ترین برند شرکت پیاجیو ایتالیا که سال‌ها پیش نیز در ایران حضور داشت اکنون با مدل‌های جدید تبدیل به انتخاب شماره یک جوانان شده است.

البته باید در نظر گرفت که موتور وسپا هم‌چنان جزو گران‌ترین مدل‌های بازار به حساب می‌آیند. در حال حاضر مدل پریماورا 150 یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین نسخه‌های موجود است.

مدلی که دارای یک پیشرانه 155 سی‌سی تک سیلندر 4 زمانه است. به لطف حضور فناوری i-Get قدرت این مدل به 11.9 اسب‌بخار در دور موتور 7527 رسیده است. یکی از مزایای اصلی مدل پریماورا جعبه‌دنده اتوماتیک CVT است که کاربرد آن را بی‌اندازه لذت‌بخش کرده است. این ایتالیایی با استارت برقی مصرفی معادل 2.5 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد.

استفاده از فنربندی فنر مارپیچ در محور جلو و کمک فنر دوبل در محور عقب و هم‌چنین لاستیک‌های 12 اینچی سواری با این اسکوتر مدرن را بیش از هر زمان دیگری مطلوب کرده است. پریماورا 150 با طول حدود 1.9 متری وزنی 120 کیلوگرمی دارد که در کلاس خود ایده‌آل به حساب می‌آید. مشتریان می‌توانند درگاه اتصال USB و ریموت کنترل را برای این موتور سفارش دهند. این در حالی است که چراغ‌های LED به صورت استاندارد روی این محصول نصب خواهند شد.

آپاچی 200

بررسی دو محصول متفاوت در بازار موتور سیکلت

پیش از این معروف‌ترین برند هندی بازار موتورسیلکت شرکت باجاج بود که با محصول موفق خود یعنی پولسار اتفاقی تازه‌ای را رقم زده بود.

بعد از آن مدل جدید پولسار راهی بازار شد که اقبال خوبی از سوی جوانان کسب کرد. جدیدترین هندی این بازار شرکت تی‌وی‌اس است که با مدل شهری اسپرت خود یعنی آپاچی حسابی سر و صدا به راه انداخته است.

موتور آپاچی در دو مدل 180 و 200 به دست مشتریان ایرانی می‌رسد که بی‌تردید مدل 200 از جذابیت‌های بیشتری برخوردار است. 

موتور آپاچی فوق همانطور که پیش‌بینی می‌شود دارای یک پیشرانه تک سیلندر 198 سی‌سی است. قدرت این محصول 20.7 اسب‌بخار در دور موتور خوب 9000 دور در دقیقه است. استفاده از یک جعبه‌دنده 5 سرعته دستی قابلیت‌های سرعتی و پیمایشی آن را افزایش می‌دهد.

این محصول 148 کیلوگرمی در محور جلوی خود از سیستم تعلیق تلسکوپی و در محور عقب از ساختار 7 مرحله‌ای بهره می‌برد. استفاده از لاستیک‌های 17 اینچی جلوه‌ای جوان‌پسند به آپاچی 200 بخشیده است. این مدل در قیاس با ویرایش 180 تنها چند سانتی‌متر در طول و عرض کوچک‌تر نشان می‌دهد و این در حالی است که ارتفاع هر دو مدل ثابت به نظر می‌رسد. بد نیست بدانید پیشرانه این موتور برای اولین‌بار از سیستم روغن-خنک بهره می‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز