خبرگزاری کار ایران

اطلاعات ضروری سفر که قبل از مسافرت باید آن ها را بدانید

کد خبر : ۹۷۰۲۵۹

سفر یکی از هیجان انگیزترین کارهایی است که می‌توانید در زندگیتان تجربه کنید. حال اگر سفرتان به مقصد کشور دیگری باشد، علاوه بر هیجان، کمی دلهره آور تر است مخصوصا اگر اولین مسافرتتان به خارج از ایران باشد. ما در این بخش قصد داریم تا گام به گام مراحل یک سفر را نشان دهیم.

قبل از اقدام به هرکاری، استعلام ممنوع الخروجی را در اول برنامه خود قرار دهید. زیرا اگر ممنوع الخروج باشید هیچ اطلاعی به شما داده نخواهد شد و هنگامی به ممنوع الخروجی خود پی می برید که برای یک سفر خارجی به فرودگاه می روید. "از تیرماه سال ۹۷ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سامانه ای را به منظور استعلام ممنوع الخروجی به صورت انلاین راه اندازی کرده است. برای این کار با مراجعه به وبسایت زیر (سامانه استعلام ممنوع الخروجی اجرای اسناد رسمی) و وارد کردن کد ملی، وضعیت ممنوع الخروجی خود را بررسی نمائید.

exitban.ssaa.ir"

اطلاعات ضروری سفر که قبل از مسافرت باید آن ها را بدانید

 

استعلام ممنوع الخروجی

اخذ گذرنامه گام دومی است که اگر قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید میبایست انجام دهید، در این راستا میبایست مدارک لازم جهت تمدید و یا صدور پاسپورترا زودتر فراهم کنید و سپس با مراجعه به پلیس +10 نسبت به این کار اقدام نمایید.

خرید بلیط هواپیما و هتل گام دیگری است که برای شروع یک سفر می بایست انجام دهید. نکته بسیار مهم این است که باتوجه به مقصد مورد نظرتان و زمان باقی مانده تا سفر مشخص کنید از کدام پرواز سیستمی و چارتری استفاده کنید. اگر هم اطلاعات کاملی درمورد تفاوت این دو نوع بلیط ندارید لازم به ذکر است که بلیط سیستمی توسط شرکت‌های هواپیمایییا نمایندگی‌های معتبر به فروش میرسد اما بلیط های چارتری توسط شرکت های چارتر کننده. در بلیط های سیستمی زمان فروش آن ها توسط ایرلاین در طول سال مشخص می شود.اما در چارتری زمانیکه روز پرواز نزدیک بوده ولی تعدادی از بلیط های شرکت چارتر کننده به فروش نرسیده باشد در این موقع برای جلوگیری از ضرر، بلیط ها چارتری ارزان تر به فروش می رسند تا جلوی ضرر گرفته شود. از طرفی امکان لغو بلیط هواپیما چارتر وجود ندارد.

در ضمن توجه داشته باشید هنگامی که قصد رزرو هتل و یا هواپیمایی را دارید می بایست نگاهی به تاریخ میلادی داشته باشید و در این راستا با استفاده از برنامه تبدیل تاریخ شمسی به میلادیمی توانید از تاریخ مورد نظر مطلع شوید.

اطلاعات ضروری سفر که قبل از مسافرت باید آن ها را بدانید

 

تاریخ بر روی بلیط هواپیما

همانطور که میدانید تعداد کشورهای بدون ویزا برای ایرانیانبسیار کمتر از کشورهایی است که هموطنان می بایست برای ورود به آن جا اقدام به اخذ روادید کنند. پس در گام اول حتما باید این را بدانید که مقصد مورد نظرتان آیا ویزا لازم دارد یا خیر؟ و اینکهآیا برای ورود به آن جا نیازمند به ویزای فرودگاهی هستید؟

حال همان طور که می دانید برای سفر به کشورهایی مانند کانادا، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، کانادا و … باید با تمامیاسناد خود به سفارت مراجعه کنید. به اینشکل سفارت مدارک را از شما دریافت می کند و بررسی پرونده شما آغاز می شود.

یکی از مهم ترین مدارکی که باید به سفارت ارائه دهید تا موفق به اخذ ویزای شوید،رزرو بلیط هواپیما برای سفارت است. باید این بلیط را به سفارت ارائه دهید تا بررسی آن آغاز شود. این رزرو باید تاریخ ورود و خروج و همچنین شهر مقصد شما را به درستی نشان دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از آدرس و تلفن سفارتخانه ها در ایرانوارد لینک درج شده شوید.

اطلاعات ضروری سفر که قبل از مسافرت باید آن ها را بدانید

 

سفارت اوکراین در تهران

بعد از مراجعه به سفارت، مصاحبه و اخذ ویزای کشور مورد نظر نوبت به بستن چمدان هایتان برای یک سفر عالی می باشد. در این مورد توجه کنید"در قوانین بار مسافر، حمل 20 کیلوگرم بار و توشه برای مسافران پروازهای داخلی و 30 کیلوگرم برای مسافران پرواز های خارجی رایگان میباشد. اگر بار و توشه شما بیش از این مقدار می باشد برابر لیست ذیل به ازای هر کیلو اضافه بار دریافت می گردد.اگر وزن بار مسافر بیش از میزان بار رایگان باشد، مسافر باید متناسب با مسیر خود اضافه بار پرداخت نماید. همچنین در صورت وجود اضافه بار ضروری است بسته بندی بارها حداکثر در بسته های 25 کیلویی صورت پذیرد، در صورت بسته بندی بیشتر از 25 کیلو امکان پذیرش وجود ندارد."

اطلاعات ضروری سفر که قبل از مسافرت باید آن ها را بدانید

 

بار مسافر

نکته دیگری که قبل از سفر به خارج از کشور به آن باید توجه کنید این است که همواره سعی کنید حداقل 3 ساعت قبل از پرواز خود در فرودگاه حضور داشته باشید می توانید در اطلاعات پروازهای فرودگاه امام خمینیایرلاین و شماره پرواز مورد نظر خود، از تاریخ و ساعت دقیق ورود و یا خروج ایرلاینرا بررسی نمایید در نظر داشته باشید که90 دقیقه قبل از پرواز خارجی گیت بسته خواهد شد.

همچنین اگر قصد سفر داخلی دارید حداقل 2 ساعت قبل از ساعت پرواز رزرو شده خود که در اطلاعات پروازهای خروجی فرودگاه مهرآبادثبت شده است حضور داشته باشید.

اطلاعات ضروری سفر که قبل از مسافرت باید آن ها را بدانید

 

برنامه اطلاعات پروازها

هر مسافر (حتی افراد زیر 2 سال) هنگام خروج از کشور باید مبلغی را بعنوان عوارض خروج از کشور پرداخت نماید. مبلغ عوارض برای خروج از مرزهای هوایی زمینی و دریایییا همان مالیات سفر هوایی، دریایی و زمینیمتغیر است. مبلغ مالیات سفر باید قبل از سفر در یکیاز شعبات بانک ملی و یا سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور به آدرس sadadpsp.ir/tollpayment پرداخت شود و قبض آن میبایستی همراه پاسپورت در هنگام خروج به قسمت گذرنامه ارائه گردد.

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجیآژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج هایتور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس به وبسایتhttps://www.alefbatour.comمراجعه نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز