خبرگزاری کار ایران

مشاوره آنلاین و حضوری با بهترین متخصصین در مرکز مشاوره رویا

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۲۵۱

بشر در طول دوران زندگی خود با شرایط مختلف از نظر درسی، زندگی و کاری مواجه می شود که فراز و نشیب ها در این مسیرها، به شدت بر روی شرایط روحی او تاثیر می گذارند. اینکه ما برخی از انسان ها را قوی و برخی دیگر را ضعیف می دانیم، منظورمان از نظر قدرت روحی در تحمل سختی ها است. انسان های ضعیف بسیار در معرض ناهنجاری ها و اختلالات روحی قرار داشته و در صورتی که درمان نشوند، وضعیت آن ها هر روز بدتر از قبل خواهد شد. افسردگی، اضطراب و انواع وسواس، رایج ترین مشکلات روانی است که متاسفانه در سال های اخیر در کشور ما آمار زیادی را به خود اختصاص داده است.

منظور از اضطراب چیست؟

انسان باید نسبت به آینده خود کمی نگرانی داشته باشد چرا که بی خیالی، باعث می شود شما هدفی نداشته و برای رسیدن به آرزوهایتان تلاش نکنید. اما زمانی می توان گفت نگرانی و ترس، تبدیل به اضطراب شده است که بیش از یک انسان عادی ما را  درگیر نموده باشد و به یک رفتار غیر منطقی تبدیل گردد. چنین افرادی به دلیل درگیری زیاد با ترس و نگرانی، کم کم به افسردگی مبتلا گشته و شرایط زندگی برای آن ها و اطرافیان بسیار سخت می شود. والدین عزیز دقت داشته باشند که اگر در دوران کودکی و مدرسه به فرزندان خود استرس بدهند، کم کم مستعد ابتلا به اضطراب می گردند.

منظور از وسواس فکری چیست؟

شاید شما در میان دوستان و آشنایان فرد مبتلا به وسواس فکری داشته و یا حتی خودتان به این عارضه مبتلا شده اید. وسواس فکری به حالتی اطلاق می گردد که افکار و تصوراتی به صورت مکرر در ذهن شما مرور گشته به گونه ای که تبدیل به عادت شوند. این دسته از افکار در حیطه اختیارات شما نبوده و بون اینکه خودتان بخواهید، در ذهنتان تکرار می گردند به همین دلیل است که بسیار آزار دهنده خواهد شد.

انواع وسواس فکری

افراد به اشکال مختلف به وسواس فکری دچار می شوند که مهمترین  و متداول ترین آن ها عبارتند از:

  • نگرانی در مورد ابتلا به بیماری های خاص همانند سرطان، کرونا، ایدز و... که به شدت زندگی خود فرد و نزدیکان را متاثر می کند.
  • افکار مزاحم در مورد وقوع یک اتفاق تلخ. برای مثال برخی از افراد زمانی که می خواهند به سفر بروند، دلشوره دارند که مبادا سانحه ای برای آن ها رخ بدهد. حتی زمان خارج شدن از خانه، فکر می کنند خطر آتش سوزی و برق گرفتگی وجود دارد چرا که شیرهای ورودی گاز را نبسته اند.

مشاوره آنلاین و حضوری با بهترین متخصصین در مرکز مشاوره رویا

  • برخی از افراد نگران این مسئله هستند که در حضور در جمع، فرزندان و یا همراهانشان رفتار اشتباهی مرتکب نشوند به همین دلیل ترجیح می دهند تا تنها باشند به جای اینکه به مهمانی رفته و در مدت زمان حضور در مهمانی، استرس داشته باشند.
  • حتما شما تا به حال با افرادی برخورد داشته اید که بیش از اندازه به نظم و ترتیب اهمیت می دهند به گونه ای که کافی است یک چیز کوچک را جابجا کنید تا دکوراسیون خانه بهم بریزد در این صورت چنین افرادی به شدت عصبی خواهند شد.

افسردگی چیست؟

نوعی دیگر از اختلال روانی که در سال های اخیر در کشور ما رو به افزایش است، افسردگی است. لازم است بدانید که هر ناهنجاری روانی، با انواع دیگری از اختلالات روانی همراه هستند. برای مثال کسی که به افسردگی مبتلا شده است، غم، عصبانیت، تند خویی و ناراحتی نیز با او همراه می گردد. به همین دلیل است که اکیدا توصیه می کنیم اگر به نوع خاصی از اختلالات روانی دچار شده اید، حتما درمان را تحت نظر متخصص شروع کنید چرا که اگر در این امر تاخیر نمایید، هم درمان سخت تر و زمان بر می گردد و هم اینکه زمینه برای ابتلا به ناهنجاری های روانی دیگر فراهم می گردد.

عوامل تاثیرگذار بر افسردگی

اگر بدانیم چه عواملی بر روی بروز افسردگی تاثیر می گذارد، می توانیم سبک زندگی خود را به گونه ای تنظیم کنیم که از این شرایط به دور باشیم. پیشگیری بهتر از درمان است:

  • ژنتیک

تحقیقات روانشناسی ثابت کرده است که اغلب اختلالات روانی من جمله افسردگی، قابلیت توارث داشته و  اگر یکی از والدین به این عارضه مبتلا باشد، احتمال ابتلای فرزند به این مشکل نیز بیشتر می گردد.

مشاوره آنلاین و حضوری با بهترین متخصصین در مرکز مشاوره رویا

  • اتفاقات دوران کودکی

والدین باید مراقب نحوه برخورد با  فرزندان خود بوده و بهترین شرایط را برای آن ها فراهم کنند. افرادی که در دوران کودکی خود اتفاقات تلخی را تجربه کرده اند که با ترس، ناراحتی و خشم و... همراه بوده، به احتمال قوی در بزرگسال به افسردگی مبتلا می شوند

  • ابتلا به بیماری های جسمی همانند میگرن، دردهای مفصلی
  • ابتلا به بیش فعالی که در دوران کودکی بروز می کند.
  • کمبود برخی از ویتامین های من جمله ویتامین B12
  • اعتیاد به استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی

درمان اختلالات روانی تحت نظر کلینیک رویا

همانگونه که جسم انسان بسیار مستعد ابتلا به بیماری های متعدد است، روح ما نیز به شدت آسیب پذیر است. از سویی دیگر تشخیص بیماری های جسمی با معاینه قابل تشخیص است اما شما چگونه می توانید متوجه شوید روح شما دچار مشکل شده است. جالب است بدانید بسیاری از افراد که به کلینیک رویا ( مرکز مشاوره در اکباتان ) مراجعه می کنند، نمی دانند که علائم رفتاری و حتی جسمی موجود در آن ها نشان از وجود یک اختلال روانی است. در نتیجه توصیه ما این است که از یک سو با مطالعه مطالب علمی، از علائم ناهنجاری های روانی آگاه شوید و از سویی دیگر به محض رویت برخی از علائم مربوط به نوعی اختلالات در خود و یا اطرافیان، به سراغ متخصصین علم روانپزشکی بروید. روانشناسان، روانپزشکان و مشاورین ما در کلینیک رویا به صورت مشاوره آنلاین و حضوری شما کمک می کنند تا با تشخیص درست و به موقع، سلامت روحی خود را به دست بیاورید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز