خبرگزاری کار ایران

راهنمای کامل انتخاب انواع تخت خواب از فروشگاه اینترنتی iranmiz.com

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۹۳۲

تخت خواب این روزها به یکی از لوازم ضروری برای هر خانه و اتاق خوابی تبدیل شده است چه برای تازه عروسان که همراه با سرویس خواب می خواهند دکوراسیون اتاق خواب خود را زیباتر سازند و چه برای کودکان و نوجوانان و جوانان که مطابق با نیازهای خود و فضای اتاق به دنبال خرید تخت خواب مناسب هستند تا بهترین استفاده را از آن ببرند.

تخت خواب‌ها دارای انواع مختلفی هستند از جمله اینکه می‌تواند به صورت دو نفره باشند و یا تک نفره. همچنین می توانند به صورت سرویس خواب کامل باشند که شامل: کمد، میز آرایش، صندلی، پاتختی و غیره باشند و یا اینکه تنها دارای یک تخت باشند. برای فضاها و خانه های کوچک میتوان از مبل های تخت خواب شو استفاده نمود و در مقابل برای خانه هایی با فضای بزرگتر می توان از تخت خواب های دو نفره با سایز بزرگ استفاده نمود تا راحت تر بتوان بر روی آن استراحت نمود. در ادامه به بررسی بیشتر انواع تخت خواب ها خواهیم پرداخت.

انواع تخت خواب

تخت خواب دو نفره دارای انواع مختلفی هستند که می توانند متناسب با نوع استفاده ای که داریم و همچنین فضای موجود، آن ها را انتخاب نماییم. همچنین میزان بودجه نیز در انتخاب تخت خواب می تواند بسیار تاثیر گذار باشد از این رو باید ابتدا بودجه  و محل قرار گیری تخت خواب را مشخص نماییم و سپس با توجه به اطلاعاتی که داریم اقدام به خرید تخت خواب نماییم. در ادامه چند مدل از انواع تخت خواب را بررسی خواهیم نمود.

علاقمندان می توانند برای خرید تخت خواب های دو نفره ، تخت خواب های فلزی و چوبی و انواع سرویس های خواب به فروشگاه اینترنتی ایران میز مراجعه کنند.

تخت خواب سورتمه‌ای شکل

این نوع تخت خواب شباهت ظاهری بسیاری به  سورتمه دارد و به همین دلیل به این نام معروف شده است. این سبک از تحت خواب بیشتر برای دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد زیرا حالت چوبی دارد و می تواند همراه با اکسسوری های کلاسیک و تیره رنگ یک دکوراسیون زیبا برای اتاق خواب را ایجاد نماید. البته این موضوع را بدانید که اکثر تخت خواب های سورتمه ای سفارشی هستند و از این رو ممکن است با توجه به نوع چوب آن گران قیمت نیز باشند. در کنار این تخت خواب ها معمولا یک کمد مشابه با این طرح قرار می گیرد تا بتوان سرویس خواب را تکمیل نمود و همچنین اتاقی شیک و زیبا و یکدست داشت.

تخت خواب فوتون

فوتون در واقع یک نام ژاپنی است که از تشک‌‌هایی که هنگام خواب بر روی زمین قرار داده می‌ شوند و در طول روز درون کمد قرار می گیرند گرفته شده است. این وسیله حالتی به روز پیدا کرده و در صنعت مبلمان سازی وارد شده است به صورتی که از تشک آن برای خوابیدن استفاده می شود و در روز می توان آن را تا نمود و به جای مبل از آن استفاده نمود. این نوع تخت خواب دارای انواع رنگ و طرح می باشد که می توانید بنا به سلیقه ای که دارید و همچنین فضای موجود آن را انتخاب نمایید. عموما این سبک از تخت خواب برای خانه هایی که دارای فضای کمی هستند و کوچک تر می باشند بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت تخت خواب فوتون با مبل تخت خواب شو در این است که در فوتون امکان جدا شدن تشک از قاب مبل و استفاده جداگانه از تشک آن بر روی زمین و خوابیدن بر روی آن فراهم است. اما مبل تخت خواب شو دارای قاب است و شما باید بر روی مبل بخوابید و امکان جدا شدن تشک آن وجود ندارد.

راهنمای کامل انتخاب انواع تخت خواب از فروشگاه اینترنتی iranmiz.com

تخت خواب کابین دار

این تخت خواب از تخت های جذاب و جدید می باشد که عمدتا یک نفره است و برای اتاق جوانان و نوجوانان مورد استفاده قرار می گیرد. این سبک از تخت خواب ها برای خانه هایی ست که فضای  کمی دارند و و تمایل بر این است که نهایت استفاده از این فضای کم برده شود. پس تخت خواب باید در یک جای مشخص فیکس شود و سپس با استفاده از قفسه‌ها و کشوهایی که در کنار و زیر تخت تعبیه شده، می‌توانید لوازم بسیاری را درون آن جای داد. با این کار هم اتاق همچنان خلوت و زیبا باقی می‌ماند و هم اینکه شما فضای بسیار دارید که بتوانید لوازم خود را درون آن قرار دهید.

زیرا کابین‌ها و قفسه‌های یکدست و یک تکه چوبی وجود دارد که به صورت منظم در سر تا سر یک سمت از اتاق  قرار گرفته‌اند  و همچنین دارای طرح و رنگ های بسیار متنوع نیز می باشند که می توانید بنا به سلیقه خودتان آن را انتخاب نمایید.

 

تخت خواب زیر شیروانی       

تقریبا مشابه با تخت خواب های دو نفره به صورت عمودی می‌باشد اما با این  تفاوت که جا برای نفر دوم نیست و همچنین هیچ کمد و لوازم دیگری را به عنوان سرویس خواب نمی توان در کنار تخت خواب قرار داد. تنها یک ارتفاع بسیار بلند وجود دارد که با استفاده از نردبان می تواند به تخت خواب رسید. البته اگر کمی فضا وجود داشته باشد می توانید یک مبل راحتی یک نفره قرار دهید تا بتوانید فضایی برای کار و مطالعه خود داشته باشید و یک دکوراسیون ساده و زیبا و جمع و جور برای خودتان تهیه نمایید.

تخت خواب متحرک

تخت خواب متحرک علاوه بر اینکه می تواند در چیدمان خانه و اتاق خواب شما تغییراتی ایجاد نمایید می‌تواند فضاهای خالی را در خانه پر کند و هزینه آن نیز کمتر خواهد بود. تخت خواب متحرک از یک جفت تخت تشکیل شده است که قسمت اول آن یک بخش ثابت و ساکن است که با امکان جدا شدن از قسمت متحرک کارایی خود را در تخت خواب بودن همچنان حفظ می‌کند، اما قسمت دوم که قسمت چرخ دار این تخت است نیاز به تخت مکمل خود دارد تا بتواند کاربردی باشد.

 این تخت خواب بیشتر برای خانه های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوان خانه را همیشه متنوع چید و از آن لذت برد. با استفاده از این تخت می‌توانید خیلی ساده بدون اینکه از فرد دیگری کمک بگیرید تخت را جا به جا نمایید و دکوراسیون را تغییر دهید. حتی می‌توانید برای نظافت ساده تر تخت خواب و قرار دادن و برداشتن لوازم در زیر تخت به سادگی آن را جا به جا نمایید و کارهای خود را انجام دهید.

راهنمای کامل انتخاب انواع تخت خواب از فروشگاه اینترنتی iranmiz.com

تخت خواب سلطنتی

خاص‌ ترین و محبوب ‌ترین تخت خواب‌ ها، بدون شک تخت خواب سلطنتی می باشد. در واقع جزئی از تخت خواب های سنتی و قدیمی می باشد که حالت آنتیک نیز دارد و به اوایل قرن شانزدهم میلادی برمی گیرد. چوب به کار برده شده در ساخت این نوع تخت خواب بسیار مرغوب است و کیفیت بالایی دارد و به همین دلیل نیز سنگین می باشد و بدون شک قیمت آن با توجه به کیفیت چوب بالا خواهد بود.

تخت خواب سلطنتی به دو دسته ستون دار و بدون ستون تقسیم می‌شود. وجود ستون‌ ها به دلیل نصب پرده ‌های سرای خواب می باشند و وجود سقف محافظت از انواع عوامل محیطی است که در واقع تخت خواب را به یک محیط امن و یا می توان گفت اتاق امن بدیل می کند. منبت کاری های بسیاری بر روی ستون های تخت خواب دیده می شود که همگی کار دست هستند و تقریبا شباهت بسیاری به تخت خواب های کلاسیک دارد . با این تخت می توان دکوراسیون کلاسیکی زیبا برای اتاق ایجاد نمود.

تخت خواب سایه بانی

این تخت خواب ها بسیار شبیه به تخت خواب های سلطنتی هستند و تقریبا دارای چهار ستون در اطراف می‌باشند که پرده بر روی آنها نصب می شود و سقف تخت خواب نیز با پرده پوشش داده می شود. اما یک تفاوت بسیار بزرگ با تخت خواب سلطنتی دارد و آن این است که تخت خواب سلطنتی را هر فردی نمی تواند خریداری نماید و دارای قیمت بالایی است اما تخت خواب سایه بانی هزینه چندانی ندارد و می توان خیلی ساده و راحت با هر میزان هزینه ای آن را خریداری نمود.

پرده هایی از جنس تور و حریر می تواند بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد همچنین اینکه از ورود و نفوذ حشرات در ماه های گرم سال به محیط تخت خواب می‌تواند جلوگیری نمایید. این سبک از تخت خواب را نمی‌توان برای دکوراسیون کلاسیک استفاده نمود و باید در دکوراسیون روستیک از آن بهره برد و یا دکوراسیون روستایی.

تخت‌های قابل تنظیم

همان طور از از نام آن ها پیداست تخت خواب هایی هستند که می‌توان آن ها را تنظیم نمود و با استفاده از امکاناتی که دارند یک محیط راحت را برای مطالعه و استراحت های روزانه پدید آورد. همچنین برای افرادی که بیمار هستند و مشکلات گردن و کمر دارند با فشردن یک دکمه بسیار ساده تخت به حالتی که می خواهند و در آن راحت هستند تنظیم می شود و برای بلند شدن از تخت نیز دیگر نیازی نیست به کمر خود فشار بیاورید زیرا تخت می تواند به آنان در بلند شدن کمک نماید.

حالت گرم کننده و سرد کننده نیز از دیگر ویژگی هایی این تخت ها می باشد که برای فصول مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین برای افرادی که دردهای عضلانی دارند و یا کوفتگی های حاصل از ورزش بسیار عالی ست. این تخت خواب ها برای دکوراسیون های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد.

برای خرید مبل راحتی، خرید میز ناهار خوری می توانید به فروشگاه اینترنتی ایران میز مراجعه کرده و انواع مدل های مبل راحتی و میز ناهار خوری و تخت خواب های چوبی و فلزی را مشاهده کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز