خبرگزاری کار ایران

آیا سرگرمی و آموزش کودک در خانه امکان پذیر است؟

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۴۹۰

در چند سال اخیر با مشغله هایی که برای پدر و مادرها به وجود آمده، خانواده‌ها بسیار درگیر شده‌اند. همچنین از سوی دیگر ویروس کرونا نیز باعث تعطیلی مدارس و مهد کودک ها شده و کودکان را خانه نشین کرده است. در این شرایط مهد کودک آنلاین می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای کودک شما باشد. سایت رامو یکی از معدود وب سایت‌هایی است که درس‌های مهد را به صورت آنلاین برای کودک شما جمع آوری کرده است. اگر می خواهید بیشتر فواید مهد کودک آگاه شوید در ادامه مطلب باما همراه باشید.

مهد کودک و رشد فرزندان

مهد کودک محیط بسیار مهمی برای کودک شما محسوب می شود. انتخاب مهد کودکی با محیطی کاملا سالم و امن در جهت تربیت بهتر کودکان یکی از دغدغه های اصلی والدین و خانواده ها است. کارشناسان بر این عقیده هستند که مهد کودک یکی از مهمترین بخش های شکل گیری و تربیت کودکان قرار دارد. مهد کودک بیشتر برای کودکان بالای سه سال مناسب بوده و باعث پرورش قدرت خلاقیت و مسئولیت پذیری آن ها می شود. البته کودک شما هنگامی که به مهد کودک می رود حس مستقل بودن و داشتن روابط اجتماعی را تجربه می کند.

از آن جایی که کودکان از سن دو سالگی به بعد به تجربه های اجتماعی نیاز دارند، با رفتن به مهد کودک می توانند مهارت های ذهنی ، فکری و اجتماعی خود را تقویت کنند. کودکان تجربه ارتباط با دیگران و آموختن بسیاری مفاهیم را می توان از طریق جمع همسالان خود در محیط مهد آموزش ببینند. برای رشد اجتماعی کودک باید روابط اجتماعی، زبان و مهارت های کلامی و غیر کلامی به کودک آموزش داده شود. یک مهد کودک باید از نظم و انظبات خاصی برخوردار باشد. برای مثال برنامه خواب و خوراک آن ها باید از قاعده خاصی پیروی کند.

ارتقای سطح اجتماعی، علمی و فرهنگی کودکان یکی از اصلی ترین اهداف مهد کودک های آنلاین بوده است.  آموزش هایی که ممکن است والدین در محیط خانه به صورت پراکنده یا به طور غیر علمی به فرزندش بیاموزند؛ در مهد کودک آنلاین به صورت منظم و هدفمند در جمع همسالان به صورت گروهی آموزش داده می شود. کودک شما در این مرحله آماده می شود تا در سال های آینده راحت تر بتوانند ساعت های بیشتری از محیط خانه دور باشد. همچنین همراهی با دیگر همسالان خود و بازی کردن با آن ها نه تنها باعث پیشگیری از اختلالات رفتاری می شود، بلکه می تواند نقش درمانی نیز داشته باشند. ناگفته نماند که بازی کردن ساده ترین روش برای بیان احساساتی مانند ترس، اضطراب و حتی آرزو های آن ها شمارده می شود.

آیا سرگرمی و آموزش کودک در خانه امکان پذیر است؟

فرزندان کوچک شما دوست دارند دنیای خود را با کمک فناوری و تکنولوژی کشف کنند. به همین دلیل دوره مهد کودک زمان بسیار خوبی برای معرفی آموزش از طریق تکنولوژی است. در مهد کودک آنلاین کودکان آموزش های شخصی و سرگرم کننده ایی با کیفیت بالا را تجربه می کنند. هر جا که امکان اتصال به اینترنت وجود داشته باشد آموزش و سرگرمی کودکان صورت می گیرد. اولین ویژگی که یک مهد کودک باید داشته باشد شکستن قوانین و منطق ها بوده زیرا کودکان هیچ اصول و منطقی را قبول نمی کنند.

تکنولوژی و کودک

وب سایتی که به جهت ارتباط با کودکان طراحی می شود، نباید معمولی باشد. مثلا در طراحی آن باید از طراحی های جالب با رنگ های شاد و متنوع با زبانی ساده می تواند برای کودکان جذاب و کنجکاو شونده باشد. کودکان رنگ های شاد را خیلی دوست دارند این رنگ ها می تواند برای مدتی طولانی سرگرمشان کند. عناصری ماند برف، درخت، کوه و حیوانات برای خرد سالان جذاب است، پس حتما باید در طراحی وب سایت استفاده شوند. وب سایت مخصوص کودکان باید ایده های خلاقانه را به نمایش بگذارد تا به رشد خلاقیت و ذهن کودک کمک کند. طراحی کاراکترهای جذاب برای صحبت با کودکان می تواند روش جذابی برای تاثیر گذاری روی کودک باشد.

معمولا کودکان دوست دارند تصورات و تخیل خود را در دنیای واقعی ببینند و علاقه ای به خواندن و تحقیق زیاد در دنیای واقعی را ندارند. آنها می خواهند سرگرم شوند و خانواده ها می خواهند در کنار سرگرم شدن فرزانشان آموزش نیز به آن ها داده شود. پس برای تاثیرپذیری بهترکودک می توان از جلوه های صوتی و انیمیشن استفاده کرد.

مزایای یک مهد کودک خوب عبارت اند از:

  • تعلیم و آموزش همراه تفریح و بازی است.
  • باعث رشد استقالال کودک شده همچنین وابستگی اش نسبت به والدین کمتر می شود.
  • محیطی است که کودک می تواند هر روز با همسالاناش در یک مکان باشد و این مورد برای رشد اجتماعی و هوش اجتماعی کودک بسیار مفید می تواند باشد.
  • کودکانی که به مهد کودک می روند مهارت های اجتماعی بیشتری برای ورود به مدرسه دارند. برای مثال کودکانی که آماده هستند با مفهوم نظم و ترتیب آشنا هستند مثلا می دانند اول باید دست های خود را بشویند بعدش خوراکی را بخورند.
  • آن ها می توانند فرصتی برای تجربه ها و فعالیت های جدید پیدا کنند.
  • کودکان در این محیط می توانند با مفهوم ارتباط با همسالان و بزرگ سالان (به جز پدر و مادر) آشنا شوند.

آیا سرگرمی و آموزش کودک در خانه امکان پذیر است؟

در انتها به شما می گوییم که در بحث مهد کودک آنلاین، کودک با دیدن فیلم های آنلاین در خانه یا هر محیطی که قرار دارد می تواند بیشتر این مهارت ها را بیاموزد. وب سایت رامو با استفاده از فیلم های آموزشی و انیمیشن توانسته به بهترین نحو به کودکان آموزش بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز