خبرگزاری کار ایران

راهنمای راه اندازی فروشگاه اینترنتی؛ معرفی ساده‌ترین روش

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۸۳۳

در این مطلب بررسی می کنیم که برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی چند راهکار در مقابل ما وجود دارد؟ بعد از آن هم با یک جمع بندی سریع بهترین راهکار را پیدا می‌کنیم.

 چند روز پیش با یکی از دوستانم در مورد کسب و کار آنلاین و درآمد بالای افراد فعال در این حوزه صحبت می‌کردیم؛ تا اینکه بحث به راه‌اندازی چنین کسب و کارهایی کشید. از او پرسیدم با وجود اینکه سال‌های زیادی است در بازار فعالیت می‌کنی؛ چرا تا الان یک فروشگاه اینترنتی نزده‌ای؟

با تعجب گفت خودت که بهتر میدانی؛ من نه برنامه نویسی بلدم و نه تجربه مدیریت وب سایت دارم! جالب است که این حرف را از چند نفر دیگر هم شنیده بودم. فهمیدم که این تصور را بسیاری از افراد دارند؛ اینکه داشتن یک سایت و مدیریت آن، کار ساده‌ای نیست و هر کسی از پس آن بر نمی‌آید. 

به همین دلیل، امروز می‌خواهم یک راهنمای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در اختیار شما بگذارم. با خواندن این مقاله متوجه می‌شوید که داشتن یک سایت فروشگاهی آنقدرها هم کار سختی نیست. 

چه محصولی بفروشم؟

معمولا اولین سؤال و دغدغه‌ای که برایتان پیش می‌آید، این است که اصلا چه محصولی بفروشم؟ این موضوع در شروع، احتمالا سخت و دشوار به نظر می‌رسد. ولی اگر کمی تحقیق کنید، جوابش را پیدا می‌کنید. بگذارید، چند ایده راجع به آن بدهم.

قبل از هر چیز، محصولاتی که همین الان هم مدنظرتان است را مشخص کنید. در مورد آن‌ها کمی تحقیق کنید. مثلا اینکه چگونه می‌توانید آن را تامین کنید. اگر می‌خواهید از خارج کشور وارد کنید، بررسی کنید که آیا اصلا می‌توانید این کار را انجام دهید. 

یا اینکه نگاهی به سایت‌های فروشگاهی بیندازید. چند دسته از محصولات را بررسی کنید. شاید در همین حین یک ایده به ذهنتان رسید. هر محصولی انتخاب می‌کنید را یادداشت کنید و باز بررسی کنید که آیا می‌توانید آن را تامین کنید. هر محصولی می‌تواند باشد؛ از جمله گل وگیاه، محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات دیجیتال، لوازم آشپزخانه، گلدان، لباس و...

خب فرض می‌کنیم که محصولتان را انتخاب کرده‌اید. حالا باید یک ویترین برای فروش داشته باشید، که آن سایت شماست. ببینیم چطور می‌توانید یک سایت فروشگاهی داشته باشید. یا اینکه یک راه سریع‌‎تر این است که همین الان به‌سراغ طراحی سایت فروشگاهی بروید. 

سه روش برای ساخت فروشگاه اینترنتی وجود دارد

راهنمای راه اندازی فروشگاه اینترنتی؛ معرفی ساده‌ترین روش

بیایید اول از همه ببینیم برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی چند راهکار در مقابل ما وجود دارد؟ بعد از آن هم با یک جمع بندی سریع بهترین راهکار را پیدا می‌کنیم.

1.  راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با کدنویسی اختصاصی

تا همین 6-7 سال پیش بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی به کمک برنامه‌نویسان و به‌صورت اختصاصی کدنویسی می‌شد. البته هنوز هم از این روش استفاده می‌شود؛ چون تعدادی از مدیران کسب و کار ترجیح می‌دهند وب سایتشان را با هزینه زیاد و به صورت اختصاصی کدنویسی کنند؛ اما در هر حال تعداد آنها نسبت به بقیه بسیار کمتر است. برای ساخت سایت با کدنویسی اختصاصی نیاز به همکاری با یک برنامه نویس یا شرکت برنامه نویسی دارید. 

2.  راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس هم یک روش دیگر است. روند هم به این ترتیب است که ابتدا باید هاست و دامنه خریداری کنید. سپس وردپرس را نصب کرده و ظاهر سایت را طراحی کنید. سپس افزونه فروشگاهی ووکامرس، افرونه درگاه پرداخت و تعدادی دیگر نصب کنید. اگر خودتان بخواهید این کار را انجام دهید، باید یک دوره آموزشی دیده باشید. یا اینکه سفارش آن را به یک شخص یا شرکت طراحی سایت بدهید. 

3.  راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با سایت‌ساز

یکی از راهکارهای جدید برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، استفاده از فروشگاه سازهاست. سایت ساز به نوعی یک سیستم مدیریت محتوای آسان است که به مخاطبان اجازه می‌دهد، با کمترین دانش فنی، یک وب سایت با تمام امکانات لازم را در زمان کم و گاها با هزینه اندک طراحی کنند.

برای ساخت سایت و مدیریت آن، هیچ نیازی به کدنویسی و دانش فنی ندارید. خودتان هم به‌راحتی از پس آن بر می‌آیید. به علاوه اینکه، یک ساعته هم می‌توانید فروشگاه‌تان را تحویل بگیرید. 

بهترین راهکار برای ساخت سایت فروشگاه کدام است؟

راهنمای راه اندازی فروشگاه اینترنتی؛ معرفی ساده‌ترین روش

خب اگر نظر من را بخواهید، من پیشنهاد می‌کنم برای ساخت سایت فروشگاهی به سراغ یک سیستم فروشگاه ساز بروید. چرا؟ دلایل زیادی برای این نظرم دارم که در ادامه مهم‌ترین آنها را به شما توضیح می‌دهم:

تجربه کاربری مناسب و آسان

اغلب صاحبان کسب و کارهای اینترنتیِ تازه‌کار با این مشکل روبرو هستند، که توانایی کار با سایت خودشان را ندارند. اما اگر شما سراغ یک سایت ساز حرفه‌ای مثل سایت ساز پرتال بروید، نیاز به نگرانی بابت این موضوع ندارد. چون کار کردن با آن هم نسبت به سایت‌های وردپرسی و هم سایت‌های اختصاصی بسیار آسان‌تر است. 

نبود مشکلات فنی

سایت‌های وردپرسی و اختصاصی هر از گاهی به مشکلات فنی برمی‌خورند، که در این صورت باید برای رفعشان یا دانش فنی داشته باشید یا به متخصصان هزینه پرداخت کنید. اما سایت سازهایی که پشتیبانی قوی دارند؛ مشکلات را به کمک متخصصان خود مجموعه و به شکل رایگان برای مشتریان حل می‌کنند.

بروز رسانی رایگان

سایت شما باید بعد از مدتی آپدیت شود، تا تجربه کاربری بهتری اتفاق بیفتد. مزیت فروشگاه ساز این است، که بیشتر قالبِ‌ها در سایت‌سازهای بزرگ به شکلی ساخته شده‌اند، که کاملا با تجربه کاربران سطح وب سازگار باشند. علاوه بر این، قالب‌های این سایت سازها به صورت رایگان بروزرسانی شده و مشکلات احتمالی‌شان حل می‌شود. (البته اغلب قالب‌های وردپرسی هم به شکل رایگان بروزرسانی می‌شوند.)

هزینه مناسب برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی 

در بهترین حالت، شما باید برای ساخت یک سایت فروشگاهی، صرفا در ابتدای کار چیزی حدود 15 میلیون تومان هزینه پرداخت کرده و در ادامه هم برای اضافه کردن قابلیت‌های جدید، پول بیشتری بدهید. در مورد سایت‌های وردپرسی هم حداقل هزینه ابتدای کار چیزی بین 2 تا 5 میلیون تومان است.

اما برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی به کمک سایت سازها، می‌توانید حتی با یک 1 میلیون تومان هم یک فروشگاه کاملا حرفه‌ای با جزئیات کامل داشته باشید.

البته قیمت پایین سایت‌سازها، به دلیل کیفیت نامناسب نیست؛ بلکه اغلب این شرکت‌ها ترجیح می‌دهند، تمرکزشان را روی تعداد مشتریان بیشتر و ارائه خدمات بعد از فروش برای کسب درآمد بگذارند.

مدت زمان راه اندازی کوتاه

راه اندازی یک سایت اختصاصی چیزی در حدود 2 تا 5 ماه زمان نیاز دارد و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به کمک وردپرس حداقل 10 تا 15 روز. اما شما می‌توانید وب سایت خودتان را در کمتر از 10 دقیقه به کمک یک سایت ساز فعال کنید!

هزینه طراحی سایت چقدر است؟

راهنمای راه اندازی فروشگاه اینترنتی؛ معرفی ساده‌ترین روش

گفتم که با چیزی در حدود 1 میلیون تومان می‌توانید وب سایت خودتان را به کمک یک سایت ساز راه اندازی کنید. اما اگر به دنبال قیمت دقیق‌تر می‌گردید، پیشنهاد می‌کنم به صفحه قیمت طراحی سایت حرفه ای در سایت پرتال سر بزنید. در این صفحه می‌توانید تعرفه راه اندازی فروشگاه اینترنتی خودتان را مشاهده کنید.

شاید برایتان سوال شده باشد که چرا سایت پرتال را معرفی کردم؟ خب دلایل زیادی پشت این معرفی وجود دارد ولی صرفا می‌خواهم به یکی از قانع کننده‌ترین‌های آنها اشاره کنم:

فروشگاه ساز پرتال به شما اجازه می‌دهد، وب سایت خودتان را به شکل اختصاصی راه اندازی کرده و بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای، تا 1 هفته از آن به صورت رایگان استفاده کنید! بعد از این مدت و در صورت رضایت، می‌توانید هزینه آن را بپردازید.

فکر میکنم با وجود چنین پیشنهاد مناسبی، بهتر باشد همین حالا برای آزمایش کردن هم که شده به پرتال سر بزنید و راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودتان را بیشتر از این به تاخیر نیندازید.

کلام آخر

در این راهنمای راه اندازی فروشگاه اینترنتی سعی کردم طبق تجربه خودم به شما توضیح بدهم که بهترین راهکار برای ساخت یک سایت فروشگاهی در فضای کسب و کار ایران چیست. باز هم می‌گویم که در این مقاله نظرات خودم را طبق 4 سال تجربه کاری عنوان کردم. تجربه‌ای که در نهایت با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به موفقیت رسید. بنظرم شما هم همین الان شروع کنید. 

راستی اگر سؤالی راجع به کار با پرتال، برایتان پیش آمد، تیم پشتیبانی همواره در کنار شماست و می توانید روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 22 و روز‌های پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل رسمی از ساعت 9 الی 17 با شماره 63404-021 داخلی 2 از تماس بگیرید.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز