خبرگزاری کار ایران

تثبیت وزن دیگر یک رویا نیست

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۸۵۸

بیایید پیش از هرچیز باهم یک سناریو را مرور کنیم. این طور فرض کنید که بعد از مدت ها برای خرید به شلوغ ترین خیابان شهر رفتید. تقریبا به تمام مغازه ها و فروشگاه های بزرگ سرزدید. دیگر جانی در بدن ندارید، احساس ضعف شدیدی می کنید.

دل‌تان یک ساندویچ همبرگر یا حتی یک پرس چلوکباب می خواهد؛ چقدر هم لذت بخش! دقیقا همان لحظه که گرسنه هستید از کنار یک رستوران می گذرید؛ مشخص است که هم منوی ایرانی دارد و هم خارجی. به سمت رستوران می روید، لحظه ای می خواهید قدم داخل آن بگذارید، یادتان می افتد که بخاطر اضافه وزن تان، رژیم دارید!!! نمی توانید داخل بروید و با خیال راحت یک پرس چلوکباب سفارش بدهید، نهایتا بتوانید خودتان را یک سالاد مهمان کنید! چقدر بد، با خود می گویید "چقدر خودم را محدود کردم. آیا واقعا با تحمل گرسنگی لاغر می شوم؟ نکند زخم معده بگیرم؟!؟"

خوب؛ سناریو را باهم خواندیم. متاسفانه باید به شما بگوییم که این داستان اصلا تخیلی یا غیرواقعی نیست! بسیاری از افراد هستند که به اشتباه این طور فکر می کنند که با غذا نخوردن و تحمل گرسنگی می توانند در طی چند روز به وزن ایده آل خود برسند. شاید این امر تحقق یابد، اما نباید از آسیب های جدی که این نوع رژیم های لاغری به جسم شما می زنند غافل شد. حتی به جز این آسیب ها، ثابت ماندن وزن ی که از دست داده اید هم نکته ی بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. شما با هزاران زحمت و تلاش و تحمل گرسنگی، وزن خود را کم می کنید اما پس از مدتی و پیروی نکردن از آن رژیم، وزن از دست رفته تان بازمی گردد. ما در این مطلب می خواهیم از یک رژیم مناسب و اصولی برای شما بگوییم، می خواهیم بگوییم که چطور می توانید یک رژیم معتبر دریافت کنید و به وسیله آن لاغر شوید بدون حتی یک لحظه گرسنگی!

 

دیگر گرسنگی نکشید، رژیم غذایی اصولی منتظر شماست

هر فردی به طور قطع شناخت کامل و کافی نسبت به بدن خود دارد، به عوان مثال ممکن است بسیار به گوش تان خورده باشد که بعضی از افراد می گویند ما حتی با خوردن آب چاق می شویم! البته این گفته اثبات علمی ندارد اما نشان دهنده این است که فرد موردنظر از استعداد چاقی خود باخبر است. حال اگر در ذهن خود منوی غذا های مورد علاقه ی خود را مجسم کنید، شاید به نظرتان بسیاری از آن ها چاق کننده باشند، البته ما قصد نداریم به شما توصیه کنیم که مدام سالاد بخورید و از زندگی لذت ببرید! باور ما این است که غذاهای مورد علاقه ی خود را به میزان کافی و به موقع بخورید و عادات غذایی خود را اصلاح کنید، به مرور زمان خواهید دید که اصلاح عادات غذایی حتی بر کل زندگی شما تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت.

این تصور کاملا اشتباه است که اگر چیزی نخورید یا غذای تان را خیلی کم کنید، کاهش وزن بهتری دارید. شاید در ابتدای یک رژیم سخت و غیر اصولی با کالری بسیار پایین، کاهش وزن تان خوب باشد و ذوق زده شوید، اما به این فکر کردید که در آینده ای نه چندان دور امکان دارد وزن از دست رفته تان دوباره بازگردد؟!؟!؟

تثبیت وزن دیگر یک رویا نیست

 

بسیاری از افراد این طور فکر می کنند که اصولی ترین رژیم های غذایی؛ همان هایی نتیجه ای عالی دارند، برپایه ی نخوردن تهیه می شوند، در صورتی که این گونه نیست، رژیم لاغری در حقیقت به کارها و عادات سالم برای زندگی گفته می شود که شامل، خوردن میوه و سبزیجات، ورزش کردن، عدم استعمال دخانیات و نخوردن الکل را شامل می شود. اما سوال بسیار مهم این است که بعد از پروسه ی رژیم گرفتن و اتمام آن آیا راهی وجود دارد به تثبیت وزن پرداخت و از افزایش وزن مجدد جلوگیری کرد؟

پیشنهاد ما مراجعه به پزشکان تغذیه حرفه ای و یا وبسایت های رسمی و معتبری هستند که با دریافت اطلاعات و مشخصات هریک از متقاضیان، رژیم مخصوص تهیه و در اختیارشان می گذارد. این را هرگز فراموش نکنید که همواره و برای هر رژیم غذایی اصول معین و مشخصی وجود دارد که برای هر شخصی منحصر به فرد است.

نگران وزن از دست رفته تان نباشید

از ما به شما نصیحت؛ برای کاهش وزن، تغییر در خورد و خوراک به تنهایی کافی نیست. شما می بایست عادات غذایی و حتی عادات زندگی خود را تغییر دهید! قطعا بسیاری از شما به دنبال لاغر شدن هستید، برخی هم از لاغری رنج می برید و دوست دارید اصولی وزن تان را بیشتر کنید. همه ی این ها با تغییر برخی عادات فعلی شدنی است. اما چطور؟

تثبیت وزن دیگر یک رویا نیست

منظور از این تغییر، کمتر و متعادل خوردن، حتی زمانی که غذایی سالم می خورید و فعال تر شدن است. رژیم های غذایی شدید که با شعار کاهش وزن سریع، در فضای مجازی دست به دست می شوند، نمی توانند برای مدت طولانی کار کنند چرا که این نوع تغییر در شیوه زندگی، حفظ نمی شود و ثابت نیست و هنگامی که شما رژیم را متوقف می کنید به احتمال زیاد دوباره به عادات قدیمی و وزن اولیه بازمی گردید و حتی کمی هم چاق تر می شوید. در عوض، انتخاب یک رژیم غذایی سالم تغییری است که شما می توانید آن ها را یک بخشی از زندگی روزمره خود قرار دهید.

شاید شما هم حداقل یک نفر را در میان دوستان و آشنایان تان دید که برای کاهش وزن خود به هر رژیم غذایی اعتماد و آن را اجرا کرده است، اما پایان این راه چطور بوده؟ طبیعتا با مشکلات و بیماری های جسمی بسیاری مواجه شده است. متاسفانه بسیاری فکر می کنند که رژیم لاغری مساوی است با گرسنگی! اما این تصور کاملا اشتباه است. اگر با متخصص تغذیه ای برخورد کردید که مبنای برنامه های غذایی که ارائه می دهد این ها هستن، همان لحظه مطبش را ترک کنید. سلامتی شما از هرچیزی مهم تر است. شما باید به پیروی از رژیمی روی بیاورید که تثبیت وزن تان را نیز به همراه داشته باشد. اما چطور؟

تنها کافیست وارد وب سایت من و رژیم شوید و با وارد کردن مشخصات دقیق تان، رژیم غذایی که مناسب شماست را دریافت کرده و نسبت به تغییر وزن تان اقدام نمایید. پیش تر از ثابت بودن وزن و اهمیت آن گفتیم اما موضوع بسیار مهمی که در مورد وب سایت من و رژیم این است که این وب سایت به شما کمک می کند که وزن خود را ثابت نگه دارید و دائما وزن تان دچار نوسان نشود و به دنبال آن همیشه در سلامت جسمی و روحی باشید. شما هم امتحان کنید و بدون هیچ گونه نگرانی با متخصصین تغذیه ما در ارتباط باشید و با اصولی ترین روش ممکن رژیم بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز