خبرگزاری کار ایران

تورهای کویری با وجود کرونا اجرا خواهند شد!

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۵۹۱

همان‌طور که می‌دانید همه‌گیری ویروس کرونا تاثیر چشمگیری بر صنعت گردشگری داشته است. مسافرت‌ها، تورهای گردشگری و پروازها با شیوع ویروس کرونا همگی لغو شدند و شهروندان به مدت طولانی در قرنطینه خانگی به سر می‌بردند. اما پس از گذشت چند ماه این ویروس دیگر جزئی از زندگی بشر شده و افراد به بودن آن عادت کرده‌اند و به نوعی سعی می‌کنند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زندگی عادی خود را از سر گیرند.

سفر کردن نیز بخشی از زندگی عادی مردم به شمار می‌رود که در حال حاضر نیاز به آن بیشتر از قبل احساس می‌شود. زیرا با سفر کردن مردم می‌توانند خستگی این روزهای پراسترس را از خود دور کنند و کمی به آرامش برسند. لازم است به ذکر است که هم‌اکنون با وجود کرونا تورهای کویرگردی با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار می‌شوند و گردشگران می‌توانند با سفر به کویر لحظه‌های آرامش‌بخشی را در کنار همسفرانشان برای خود به ارمغان آورند. از جمله این تورهای کویری می‌توان به تور کویر مصر، تور کویر کاراکال، تور کویر مرنجاب و تور کویر ابوزیدآباد اشاره کرد که در ادامه در مورد هر کدام توضیح مختصری داده شده است.

تور کویر مصر

تورهای کویری با وجود کرونا اجرا خواهند شد!

 

از تورهای پرطرفدار کویری ایران می‌توان به تور کویر مصر اشاره کرد که سالانه مورد استقبال بسیاری از گردشگران و کویردوستان قرار می‌گیرد. این کویر در استان اصفهان، در 30 کیلومتری شهرستان خور، در روستایی به نام مصر واقع شده است. کویر مصر با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز از رمل‌ها، تپه‌های ماسه‌های روان و آسمان پر از ستاره به یکی از محبوب‌ترین و بی‌نظیرترین مقصدهای گردشگری در ایران تبدیل شده است. لازم است بدانید که اکثر تورهای کویر مصر بازدید از دیگر جاذبه‌های این منطقه نظیر دریاچه نمک خور، قلعه و بافت قدیمی بیاضیه و روستای گرمه را نیز جزو برنامه‌های خود قرار می‌دهند تا گردشگران بتوانند از سفر به کویر مصر نهایت استفاده را کنند و لذت ببرند. توجه داشته باشید که در طول همراه شدن با تور کویر مصر حتما از ماسک، دستکش، الکل و محلول ضدعفونی کننده استفاده کنید تا در معرض بیماری قرار نگیرید و سفر بدون مشکل و لذت‌بخشی را تجربه کنید.

تور کویر کاراکال

تورهای کویری با وجود کرونا اجرا خواهند شد!

 

کاراکال یکی از زیباترین کویرهای ایران می‌باشد که در استان یزد و در نزدیکی شهرستان بافق واقع شده است. سالانه گردشگران بسیار زیادی از داخل و خارج کشور با شرکت در تور کویر کاراکال از این منطقه بازدید به عمل می‌آورند و لحظه‌های متفاوت و خاطره‌انگیزی را در طول سفر تجربه می‌کنند. با سفر به این کویر می‌توانید از تفریحاتی نظیر آفرود سواری، موتور سواری، شتر سواری، پیاده روی بر روی رمل‌ها، شب‌نشینی، رصد ستارگان و... نهایت استفاده را کنید و لذت ببرید. به علاوه آب انبار و حمام کاکامیر، مجموعه رفاهی شهید برزگری، قلعه باقرآباد و خانه وحشی بافقی نیز از دیگر جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌رود که اکثر تورهای کویر کواراکال بازدید از آن‌ها را در برنامه‌های خود جای می‌دهند. فراموش نکنید که در طول سفر با شستن مکرر دست‌ها، دست ندادن و روبوسی نکردن و هم‌چنین با استفاده از ماسک، دستکش و ژل ضد عفونی کننده از ابتلا به بیماری کرونا در امان خواهید ماند. 

تور کویر مرنجاب

تورهای کویری با وجود کرونا اجرا خواهند شد!

 

تور کویر مرنجاب از جمله محبوب‌ترین تورهای کویری ایران می‌باشد که در استان اصفهان، در شهر کاشان و در شمال شهرستان بیدگل و آران واقع شده است. در دوران صفویه مرنجاب نام یک قنات و کاروانسرا بوده است که مناطق کویری اطراف آن نیز به همین نام شهرت یافته است. کویر مرنجاب علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در دل خود جای داده است که از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به چاه هندوانه، کوه کلنگ، خطب شکن و چاه کنجه اشاره کرد که بازدید از آن‌ها نیز جزو برنامه‌های تورهای کویر مرنجاب می‌باشد. با سفر به کویر مرنجاب شما می‌توانید از پیاده‌روی در دریاچه نمک، شب‌نشینی دور آتش، راه‌ رفتن بر روی رمل‌ها و رصد ستارگان نهایت لذت را ببرید و برای مدت کوتاهی از شنیدن خبرهای ناگوار در مورد قربانیان ویروس کرونا و هم‌چنین از دغدغه‌ها و نگرانی‌های روزمره زندگی دور شوید و به آرامش حقیقی دست یابید. علاوه بر آن شما می‌توانید از تفریحاتی نظیر آفرود سواری، عکاسی، شتر سواری و موتور سواری نیز نهایت استفاده را کنید و لذت ببرید.

تور کویر ابوزیدآباد

تورهای کویری با وجود کرونا اجرا خواهند شد!

 

ممکن است کویر ابوزید آباد نسبت به سایر کویرهای ایران زیاد شناخته شده نباشد، اما طی سال‌های اخیر تور کویر ابوزیدآباد نیز بسیار مورد توجه علاقمندان به طبیعت و گردشگران قرار گرفته است. این کویر با شرق شهرستان کاشان فقط 30 کیلومترفاصله دارد و با زیبایی منحصر به فرد و سکوت عمیق خود، مکان مناسبی برای تماشای آسمان آبی، رسیدن به آرامش حقیقی و سپری کردن شب می‌باشد. با رفتن به کویر ابوزید آباد نیز همانند سایر کویرها می‌توانید ازتفریحاتی نظیر شب نشینی، آفرود کردن، عکاسی موتور سواری، شتر سواری، غلط زدن بر روی تپه‌های ماسه‌ای و... بهره‌مند شوید و لحظه‌های هیجان‌انگیزیرا در کنار همسفرانتان برای خود رقم بزنید. به علاوه با شرکت در تور کویر ابوزیدآبادمی‌توانید از دیگر جاذبه‌های این منطقه نظیر شهر زیرزمینی اویی، آب انبار و کاروانسرای صفوی نیز بازدید به عمل آورید. 

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی تورهای کویری پرطرفدار ایران پرداختیم. شما می‌توانید با شرکت در تورهای معرفی شده به کویر مورد علاقه خود سفر کنید و تجربه‌ای متفاوت و خاطره‌انگیز از سایر سفرهایتان همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای خود به ارمغان آورید و از آرامش حاکم در کویر، تماشای آسمان پرستاره، راه‌رفتن بر روی شن‌های کویر و... نهایت لذت را ببرید. اگر در مورد تورهای معرفی شده به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید وارد صفحه https://kite.ir/Toursشوید ویا با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز