خبرگزاری کار ایران

اعلام نتایج کنکور سراسری

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۲۰۹

مرحله اعلام نتایج کنکور سراسری یکی از مراحل پر هیجان و پر استرس برای بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری و خانواده های آن هاست ، چرا که در این مرحله نتیجه یک سال زحمت داوطلب و حدود رشته و دانشگاه قبولی داوطلب مشخص می شود .

نتایج اولیه کنکور تقریبا یک ماه و نتایج نهایی تقریبا دو ماه بعد برگزاری کنکور سراسری از طرف سازمان سنجش و به صورت کارنامه به داوطلبان اعلام شده و تمام متقاضیانی که در آزمون یکی از رشته های تجربی، ریاضی ، انسانی ، هنر یا زبان ثبت نام و شرکت کرده و سر جلسه آزمون سراسری حاضر بودند ، می توانند به محض انتشار نتایج ، جواب این آزمون نفسگیر را مشاهده کنند.

اما سوال اینجاست که جواب کنکور به چه صورت منتشر می شود ؟ شامل چه اطلاعاتی است و چه کمکی به داوطلبان در مرحله انتخاب رشته می کند ؟

در این مقاله به آنچه که یک داوطلب کنکور سراسری در خصوص اعلام نتایج کنکور سراسری باید بداند پاسخ داده شده است پس شما می توانید با توجه به تیتر هر بخش جواب سوال خود را دریافت کرده و با آگاهی کامل مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری را پشت سر بگذارید

زمان و نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری

سازمان سنجش هر ساله با انتشار جدول زمان بندی کنکور سراسری داوطلبان را از زمان تقریبی در نظر گرفته شده برای نتایج کنکور ۹۹ مطلع می کند . هم چنین با نزدیک شدن به مرحله اعلام نتایج اولیه ، اخبار و اطلاعیه های مختلف در این خصوص منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد .

کلیه داوطلبانی که در زمان برگزاری کنکور 99 در جلسه آزمون حضور داشته و با سایر داوطلبان به رقابت پرداخته اند می بایست در زمان اعلام نتایج به سایت سازمان سنجش به آدرس Sanjesh.orgواد شده و از منوی سمت راست گزینه سراسری را انتخاب کنند .

بعد از وارد شدن به صفحه کنکور سراسری گزینه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 99 انتخاب نمایند .

در این بخش منوی دریافت کارنامه اولیه باز می شود و داوطلب به سه روش می تواند کارنامه خود را دریافت کند : 

  • روش اول : شماره داوطلبی ، شماره شناسنامه ، سال تولد
  • روش دوم : شماره پرونده ، کد رهگیری ، شماره شناسنامه
  • روش سوم : شماره پرونده ، شماره سریال ، شماره شناسنامه

نحوه دسترسی به اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری

سازمان سنجش هر سال از طریق سیستم پاسخگویی امکان دریافت اطلاعات ثبت نام را برای داوطلبان فراهم می کند . به این منظور داوطلبان می توانند به صورت آنلاین در سامانه پاسخ گویی سازمان سنجش شماره پرونده و داوطلبی خود را دریافت کنند

برای این کار لازم است داوطلبان ابتدا عضو سایت سازمان سنجش شده و نام کاربری و رمز عبور دریافت کنند و سپس از طریق همین سایت وارد بخش سیستم پاسخگویی شده و اطلاعات مذکور را وارد نمایند . بعد از ورود به پورتال خود از میان آزمون های اعلام شده سراسری و کنکور 99 را انتخاب کنند و از منوی پیش رو دریافت شماره پرونده و داوطلبی را انتخاب کنند .

اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری

بعد از اعلام نتایج کنکور با داوطلبانی رو به رو هستیم که نسبت به نتیجه کنکور خود اعتراض دارند و هر کدام دلایل خودشان را برای این اعتراض دارند . خیلی از داوطلبان هم هستند که با وجود اینکه نسبت به رتبه کنکور خود شک دارند ولی یا چون نمی دانند دلایل قانع کننده برای اعتراض چیست یا اینکه نمی دانند چگونه باید اعتراض به نتیجه کنکور سراسری را ثبت کرد ، از این اقدام منصرف می شوند . اعتراض کنکور بطور کلی درچند سال گذشته بسیار سازماندهی تر شده و مراحل آن نیز ساده تر و بدون نیاز به مراجعه حضوری شده .

 بطوریکه سازمان سنجش از معترضان می خواهد اکیدا از مراجعه حضوری به سازمان سنجش خودداری کرده و اعتراض به نتایج کنکور سراسری را بصورت مکانیزه و اینترنتی پیگیری کنند . از جمله دلایل قانع کننده برای اعلام اعتراض به نتایج کنکور را می توان به جابجا شدن تصویر پاسخ برگ داوطلبان ، مشکلات مربوط به اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگری  ، مشکلات مربوط به اعمال سوابق تحصیلی  ، مسائل مربوط به نظام وظیفه داوطلبان آقا  و.... اشاره کرد .

اعلام نتایج کنکور سراسری

اعلام نتایج نهایی کنکور 99

فرایند کنکور سراسری به همینجا ختم نشده و پایان آن با اعلام نتایج نهایی و تعیین نتیجه انتخاب رشته داوطلبان شرکت کننده همزمان خواهد بود . سازمان سنجش حدودا یک ماه پس از پایان فرایند انتخاب رشته ، نتایج نهایی کنکور 99 را در دو بخش نتیجه نهایی و کارنامه نهایی منتشر می کند . نتیجه نهایی صرفا شامل اعلام مردودی یا محل قبولی داوطلبان است و مشخص می کند هر کدام از شرکت کنندگان انتخاب رشته در کدام یک از انتخاب هایشان پذیرفته نهایی شده اند .

اگر داوطلب در هیچ کدام از انتخاب هایش پذیرفته نشود به معنای مردودی بوده و شانس قبولی او به مرحه تکمیل ظرفیت یا کنکور سال بعد موکول خواهد شد . حدودا یک هفته پس از اعلام نتایج نهایی ، کارنامه نهایی داوطلبان که شامل فاصله رتبه داوطلب در هر یک از انتخاب های وارد شده در فرم انتخاب رشته از آخرین نفر قبولی است منتشر می شود . داوطلبان با کمک کارنامه نهایی می توانند علاوه بر ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته ، از امکان انتقالی به انتخاب های قبولی پایین تر خود بهره مند شوند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز