خبرگزاری کار ایران

دنا پلاس و آپشن‌های متعدد آن

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۲۸۴

دنا پلاس یکی از سدان‌های محبوب شرکت ایران خودرو است که از سال 1396 در سبد محصولات این شرکت قرار گرفته است. در سال 1393 شرکت ایران خودرو از یک سدان جذاب و زیبا رونمایی کرد که «دنا» نام داشت، این خودرو که در واقع نمونه فیس لیفت سمند به حساب می‌آمد، به دلیل طراحی منحصربه‌فرد و امکانات رفاهی متعدد از بدو ورود به بازار با استقبال فراوانی مواجه شد.

در دی ماه سال 1395 یعنی دو سال پس از عرضه دنا، شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت در پروژه‌ای به نام X409 با ایجاد تغییراتی در نمای ظاهری و افزودن برخی امکانات دیگر به خودرو دنا، محصولی جدید به نام دنا پلاس را روانه بازار کند تا بتواند به انتظارات روزافزون مشتریان پاسخ داده و با سدان‌های جدید و تازه نفس بازار به رقابت بپردازد.

سرانجام پس از تبلیغات فراوان در سال 1396 دنا پلاس به آن دسته از مشتریانی که در طرح پیش فروش ایران‌خودرو ثبت نام کرده بودند، تحویل داده شد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی امکانات و آپشن‌های متعدد خودرو دنا پلاس بپردازیم.

صندلی برقی و فرمان هیدرولیک دنا پلاس

صندلی‌های یک خودرو نقش زیادی در میزان راحتی و آسایش سرنشینان آن دارد. خودرو دنا پلاس از این حیث آپشن خوبی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. صندلی‌های بخش جلو این خودرو یعنی صندلی راننده و سرنشین جلو دارای قابلیت تنظیم و تغییر به صورت برقی و خودکار است. ضمن آنکه صندلی‌های بخش عقب نیز از راحتی لازم برخوردار بوده که آسایش سرنشینان را در مسافرت‌های طولانی تامین می‌کند.

فرمان هیدرولیک یکی دیگر از آپشن‌های دنا پلاس بوده که ظاهر چرمی آن به جذابیتش افزوده است. فرمان دنا پلاس همچنین بر روی خود کلیدهای MFC را دارد که به کلیدهای کنترلی معروف هستند. رنگ قرمز به کار رفته در دوخت فرمان نیز جذابیت آن را دوچندان کرده است.

سانروف و کروز کنترل دنا پلاس

داشتن سانروف برای بسیاری از خودروهای خارجی یک آپشن معمولی به حساب می‌آید. اما در خودروهای داخلی کمتر این آپشن دیده می‌شود. با این حال سازندگان دنا پلاس تلاش کرده تا با قرار دادن این آپشن، جذابیت لازم را به فضای داخل کابین ببخشند.

قابلیت باز شدن سقف باعث شده تا فضای داخل کابین از جذابیت بسیار زیادی برخوردار باشد. سرنشینان دنا پلاس می‌توانند همانند بسیاری از خودروهای لوکس خارجی از نور و هوای تازه استفاده کنند که کمتر در خودروهای ساخت داخل می‌توان آن را مشاهده کرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های خودروهای جدید کروز کنترل است که معمولا در خودروهای ساخت داخل کمتر دیده می‌شود. اما سازندگان دنا پلاس با قرار دادن این آپشن، باز هم تلاش کرده تا یک گام جلوتر از رقبای داخلی خود باشند. سیستم کروز کنترل دنا پلاس خصوصا در اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها بسیار به آسایش و راحتی راننده کمک خواهد کرد.

با استفاده از سیستم کروز کنترل راننده می‌تواند سرعت خودرو را به حالت دلخواه خود برساند و در همان حالت ثابت نگه دارد. بنابراین نیازی نیست که همیشه پای خود را بر روی پدال گاز قرار دهد. این آپشن البته در همه جا به کار نخواهد آمد. در بسیاری از مسافرت‌های طولانی و بزرگراه‌ها مفید خواهد بود.

دنا پلاس و آپشن‌های متعدد آن

قابلیت تنظیم چراغ‌ها و سیستم تهویه مطبوع

سازندگان دنا پلاس اتومات تصمیم گرفته‌اند که در بخش چراغ‌ها سنگ تمام بگذارند. از این رو بسیاری از آپشن‌های متعدد را برای آن در نظر گرفته‌اند. از جمله این آپشن‌ها می‌توان به چراغ‌های مه‌شکن در عقب و جلو خودرو به همراه چراغ‌های جلو طرح نئون اشاره کرد که بسیاری از خودروهای داخلی یا همرده دنا پلاس از آن بی‌بهره هستند.

از دیگر امکانات دنا پلاس می‌توان به قابلیت تنظیم کردن نور چراغ‌های جلو خودرو از داخل کابین اشاره کرد که تجربه رانندگی را برای راننده بسیار خوشایند خواهد کرد. دنا پلاس همچنین دارای چراغ خطر سوم، چراغ‌های جلو طرح نئون و همچنین چراغ‌های متعدد در داخل کابین خودرو بوده که فضای داخل کابین را بسیار جذاب خواهد کرد.

تهویه مطبوع و مناسب یکی دیگر از آپشن‌های دنا پلاس بوده که به صورت اتوماتیک است. سازندگان دنا پلاس برای سرنشینان این خودرو در بخش جلو عقب کانال تهویه جداگانه در نظر گرفته‌اند که در نوع خود برای خودروهای داخلی یک آپشن جذاب خواهد بود.

صفحه نمایش لمسی خودرو دنا پلاس

دنا پلاس و آپشن‌های متعدد آن

داشتن سیستم صوتی و تصویری مناسب و به روز یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مشتریان هر خودرو است. از این حیث دنا پلاس دارای یک صفحه نمایش تصویری و لمسی است که اتفاقا جذابیت فضای داخل کابین را نیز دوچندان کرده است.

صفحه نمایش مولتی مدیا دنا پلاس دارای برخی آپشن‌ها از قبیل سیستم GPS و بلوتوث موبایل است که امکان پاسخگویی به تلفن همراه را فراهم می‌کند. این خودرو همچنین دارای بلندگو در بخش جلو و عقب خودرو است.

امکانات و آپشن‌های دنا پلاس در بخش ایمنی

معمولا این انتقاد به سازندگان خودروهای داخلی می‌شود که در ساخت خودرو کمتر به نکات ایمنی توجه می‌کنند. با این حال شرکت ایران خودرو تصمیم گرفته تا در ساخت دنا پلاس بیشتر به این مساله توجه داشته باشد که امکانات متعدد این خودرو در بخش ایمنی نیز حاکی از آن دارد.

البته اینگونه نیست که دنا پلاس از این حیث بی‌نقص باشد. اما وجود کیسه‌های هوا برای سرنشینان و همچنین سیستم ترمز مناسب باعث شده تا از این حیث نسبت به رقبای خود یک سر و گردن بالاتر باشد. این خودرو داری ترمزهای خنک‌شونده در بخش جلو ترمز دیسکی در بخش عقب و در نهایت مجهز به ترمز ABS و EBD است.

دنا پلاس در بخش جلو خودرو نیز دارای دو ایربگ یا همان کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو است. سنسور و دوربین دنده عق نیز از دیگر آپشن‌های ایمنی دنا پلاس محسوب می‌شود که امنیت آن را بسیار بالا می‌برد. قابلیت تنظیم ارتفاع کمربندهای ایمنی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، قفل مرکزی خودرو با استفاده از ریموت کنترل و سیستم عیب‌یابی هوشمند از دیگر مشخصات و آپشن‌های ایمنی دنا پلاس محسوب می‌شود.

ویژگی‌ها و مشخصات فنی دنا پلاس

دنا پلاس و آپشن‌های متعدد آن

استارت اولیه تولید و طراحی دنا پلاس در سال 95 زده شد. این خودرو دارای موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم موتور 1646 سی‌سی و شتاب صفر تا صد 13.5 ثانیه است. حداکثر قدرت دنا پلاس به میزان 113 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن نیز 155 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه است.

دنا پلاس دارای وزن 1258 کیلوگرم و حداکثر سرعت 189 کیلومتر در ساعت بوده که به نظر می‌رسد با میزان قدرت و پیشرانه موتور نیز هماهنگی دارد. دنا پلاس دارای مصرف سوخت ترکیبی 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر و استاندار آلایندگی آن نیز یورو 4 است.

منبع: همراه مکانیک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز