خبرگزاری کار ایران

بازسازی ساختمان چیست و چه مزایایی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۵۴۷

چه به دنبال تغییر خانه خود باشید تا آن را برای فروش آماده کنید یا تنها می‌خواهید محیط زندگی‌تان را بهتر کنید و آرامش و آسایش را برای خودتان و خانواده‌تان، در یکی از مکان‌هایی که بیشترین زمان زندگی‌تان را در آن سپری می‌کنید فراهم کنید، بازسازی ساختمان و تعمیرات ساختمان به صورت کلی و جزئی پاسخ جستجویتان خواهد بود.

بازسازی ساختمان در حقیقت یعنی نگه داشتن بخش‌های پایه‌ای و اصلی آن ساختمان و ایجاد تغییراتی که به بهبود عملکرد بخش‌های مختلف کمک کرده و در نهایت خانه‌ای شیک و مدرن را برای شما به ارمغان خواهد آورد. البته بازسازی می‌تواند از تغییرات کوچک مانند رنگ کردن دیوارها تا تغییرات بزرگتر مانند تعویض کل لوله‌کشی قدیمی خانه یا تغییر مکان یک دیوار غیر حامل را شامل شود.

مزیت‌های بازسازی ساختمان چه هستند؟

بعضی افراد هزینه بازسازی ساختمان را هزینه‌ای اضافی می‌دانند، اما چنین تصوری اشتباه است؛ بازسازی در واقع یک نوع سرمایه‌گذاری است. در زمان بازسازی بخش‌هایی از خانه یا ساختمان شما تغییر می‌کنند که یا آسیب دیده‌اند و نیاز به تعمیر دارند، دیگر مثل سابق عملکرد صحیحی ندارند و یا به خاطر کهنگی و قدیمی بودن ظاهر و چهره ساختمان شما را بد نشان می‌دهند.

با هر بهانه‌ای و با هدف رفع هر کدام از این مشکل‌ها، اگر بازسازی ساختمان را انجام دهید، به جای صرف هزینه، یک سرمایه‌گذاری انجام داده‌اید؛ سرمایه‌گذاری که سودش را می‌توانید به طرق مختلف ببینید. اگر ساکن خانه خودتان باشید می‌توانید در محیطی آرامش‌بخش و شیک زندگی کنید و اگر قصد فروشش را داشته باشید، می‌توانید سریع‌تر خریدار مورد نظرتان را پیدا کرده و خانه خود را با قیمت بسیار مناسب‌تری بفروشید.

یکی از آن چیزهایی که در زندگی نباید به هیچ عنوان ساده از کنارش عبور کنید، راحتی و آسایش‌تان است. همین حالا یک سوال از خودتان بپرسید: دوست دارید خانه‌تان برای چند سال آینده به همین شکل باشد؟ اگر نمی‌توانید بی‌درنگ پاسخ بله به این سوال بدهید، زمان تغییر فرا رسیده است.

دقت کنید که هدف بازسازی ساختمان فقط و فقط بالا بردن ارزش ساختمان و خانه‌تان برای فروش بهتر و با قیمت مناسب در آینده نیست. چرا که اگر تنها برای این هدف کار بازسازی را انجام دهید، در نهایت در خانه‌ای ساکن خواهید بود که اصلا شبیه جایی برای آرامش نیست.

یکی دیگر از دلایل مهم برای بازسازی خانه، به‌روزرسانی عملکرد و ظاهر خانه است؛ خانه‌ای که دوران خودش را داشته و حالا در این زمانه رنگ و بوی کهنگی گرفته است. خانه قدیمی در چشم خریدار هیچ جذابیتی نخواهد داشت و مطمئنا قیمت پیشنهادی خریدار خیلی کمتر از انتظارتان خواهد بود.

البته توجه کنید که اگر خانه خود را بر اساس مدهای زودگذر تغییر دهید، ممکن است ضرر کنید، چرا که این مدها خیلی زودتر از آنی که فکر کنید عوض می‌شوند. بهتر است انتخاب‌هایی داشته باشید که علاوه بر نشان دادن ظاهری مدرن و کارآمد، خیلی زود از مد نیافتند. اینجا است که کار متخصصان بازسازی ساختمان ارزش واقعی خود را نشان می‌دهد، کسانی که می‌توانند در این زمینه بهترین راهنمایی‌ها را به شما ارائه دهند.

همانطور که اشاره شد، یکی از هدف‌های مهم بازسازی ساختمان تعمیر است. تعمیرات ساختمان از آن دست کارهایی است که نمی‌توان برای انجامش تاخیر داشت. چه حرف از شیرآلات خراب باشد، چه دیوارهای نم‌کشیده یا سیستم گرمایش معیوب، شما باید کار تعمیر را سریع انجام دهید تا هم در آسایش زندگی کنید، هم این که از آسیب‌ها و خرابی‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کنید.

نکته مهم در تعمیرات ساختمان این است که اگر این کار توسط افراد خبره و متخصص در این زمینه انجام نشود، شما تنها هزینه‌های خود را بیشتر کرده‌اید، چرا که آسیبِ یک کار حساب‌نشده می‌تواند خسارت بیشتری را به همراه داشته باشد. به اضافه این که شما مجبور خواهید شد مجددا هزینه کنید تا تعمیر دوباره را انجام دهید. بازسازی خانه فرصتی عالی خواهد بود تا بتوانید زیر نظر افراد خبره در این کار، تعمیرات ساختمان را به بهترین شکل انجام دهید.

شاید برخی فکر کنند چرا تلاش کنیم خانه خود را بازسازی کنیم، در حالی که می‌توانیم یک خانه جدید پیدا کنیم. چند جواب برای این سوال وجود دارد که اگر این دسته از افراد به آنها خوب توجه کنند، احتمالا در پرسیدن این سوال تجدید نظر خواهند کرد. اول از همه فراموش نکنید که پیدا کردن یک خانه جدید فرآیند فوق‌العاده استرس‌زایی است. شما همچنین باید وقت زیادی را برای دیدن خانه‌های جدید صرف کنید.

بازسازی ساختمان چیست و چه مزایایی دارد؟

عوض صرف کردن چندین هفته و شاید چند ماه برای پیدا کردن خانه رویایی‌تان، چرا خانه‌ای که در آن هستید را بازسازی نکنید؟ بهتر نیست سرویس بهداشتی خانه خود را بازسازی کنید یا آن دیواری که همیشه اذیت‌تان می‌کرد را بردارید و یک فضای بزرگتر برای اتاق پذیرایی درست کنید؟

خانه ای که قرار است به دنبالش بگردید، شاید تنها نیمی از ویژگی‌های مورد نظرتان را داشته باشد، اما اگر بازسازی ساختمان را انجام دهید، می‌توانید تمام آن چیزهایی که دوست دارید در خانه خود داشته باشید را به دست آورید. در ضمن اگر برای بودن در یک فضای مدرن و کارآمد می‌خواهید خانه خود را عوض کنید، به احتمال خیلی زیاد باید هزینه‌ی بیشتری را پرداخت کنید، در حالی که می‌توانید همان هزینه را برای ساخت خانه رویایی خودتان خرج کنید.

وقتی صحبت از بازسازی ساختمان باشد، بسیاری آن را به بهسازی‌های پر زرق و برق و قابل رویت نسبت می‌دهند؛ چیزهایی مانند رنگ کردن دیوارها، ساخت یک دیوار دکوراتیو پشت تلویزیون و یا چیدمان جدید اتاق‌ها. با این وجود یکی از بزرگترین مزیت‌های بازسازی خانه به روزرسانی تجهیزات ساختمان و تعویض آنها با مدل‌های با مصرف بهینه انرژی هستند.

استفاده از چراغ‌های جدید و کم‌مصرف ال‌ای‌دی، تعویض شیرآلات با مصرف کم آب و بهبود سیستم گرمایش و سرمایش، قبض‌های آب، برق و گاز شما را سبک‌تر می‌کنند؛ به این صورت است که هزینه‌ای که در ابتدا برای این بهسازی‌ها پرداخت می‌کنید در در بلند مدت به شما باز می‌گردد.

تعویض پنجره های قدیمی در زمان بازسازی ساختمان

شاید وقتی بحث از اجزای مهم یک ساختمان باشد، به راحتی از کنارشان عبور کنیم، اما پنجره‌ها نقشی بسیار اساسی در عملکرد یک خانه دارند. آنها می‌توانند به یک خانه زیبایی بدهند، یک منظره عالی را به شما ارائه دهند و نور و روشنی را به خانه شما بیاورند. البته همین پنجره‌ها اگر قدیمی باشند، می‌توانند مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورند.

تعویض پنجره های قدیمی در زمان بازسازی خانه یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید با دقت تمام آن را انجام دهید. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این کار پنجره‌های دو جداره UPVC است. این پنجره‌ها مزایای فراوانی دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پنجره‌های دو جداره که آنها را به انتخابی عالی برای تعویض پنجره های قدیمی تبدیل کرده، قابلیت سفارشی‌سازی بالای آنها است. شما می‌توانید در بخش‌های مختلف خانه و در اندازه و شکل‌های گوناگون از این پنجره‌ها استفاده کنید. شاید بیشتر این پنجره‌ها را با رنگ سفید دیده باشید اما حتی در زمینه رنگ هم تنوع بالا است.

ایجاد امنیت برای خانه و ساکنانش یکی از اصلی‌ترین وظیفه‌های هر پنجره و دری است که در خانه استفاده می‌شود. در اینجا است که پنجره دو جداره حسابی می‌درخشد، چرا که با داشتن قاب سبک وزن اما فوق‌العاده مقاوم، امکان استفاده از ترکیب چندین قفل و شیشه آب‌دیده دوجداره می‌تواند جلوی بسیاری از تخریب‌ها و ورودهای غیر مجاز را بگیرد.

بهره‌وری انرژی موضوعی مهم در خانه‌های امروزی است؛ مصرف کمتر انرژی نه تنها هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد بلکه کمک می‌کند در محیط با آرامش و با ثبات‌تری زندگی کنید. پنجره دو جداره عایق بسیاری خوبی در مقابل انتقال حرارت است. این پنجره‌ها در زمستان‌ها محیط خانه شما را گرم نگه می‌دارند و در تابستان‌ها مانع ورود هوای گرم به داخل می‌شوند.

استحکام، دیگر مزیت پنجره دو جداره UPVC است. قاب این پنجره‌ها در مقابل ضربه، خوردگی و زنگ‌زدگی مقاومت بسیاری بالایی دارد. حتی در مناطق شرجی نزدیک به دریا این پنجره‌ها عملکردی عالی دارند؛ جایی که رطوبت و نمک می‌تواند هر نوع ماده‌ای را در مدت کوتاهی تخریب کند.

بازسازی ساختمان چیست و چه مزایایی دارد؟

عمر متوسط یک پنجره دو جداره می‌تواند بین 40 تا 80 سال باشد. این پنجره‌ها همچنین از مواد بازیافت‌پذیر ساخته می‌شوند، در نتیجه تولیدشان کمترین تاثیر را بر محیط زیست دارد. وقتی تعویض پنجره های قدیمی را انجام دهید و آن‌ها را با پنجره‌های دوجداره عوض کنید، در واقع در مصرف بهینه انرژی هم نقش داشته‌اید و به حفظ محیط زیست کمک کرده‌اید.

پنجره‌های دو جداره عایقی عالی در برابر صدا هستند؛ هم صدایی که از داخل خانه به بیرون می‌رود و هم صدایی که از شلوغی شهر و خیابان‌ها به داخل خانه نفوذ می‌کند. وجود دو لایه شیشه و گازی که در بین این لایه‌ها قرار دارد، کمک می‌کند حداقل تا 50 درصد نویز موجود در بیرون خانه به داخل راه پیدا نکند.

ما در گروه ساختمانی آبان، با پشتوانه سال‌ها تجربه و مهارت کارکنان توانمند خود می‌توانیم پروژه شما را به بهترین شکل انجام دهیم. جهت دریافت خدمات مشاوره رایگان با شماره تماس 26208252 با ما در ارتباط باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز