خبرگزاری کار ایران

آشنایی با خوشمزه ترین پنیر های طبیعی جهان

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۱۰۱

پنیر محصول لبنی خوشمزه ای که هزاران سال است که آن را از شیر تولید می کنیم. از پنیر پارمزان گرفته تا پنیر موزارلا، همگی جزو محبوب ترین پنیر هایی هستند که تقریبا با هر دستور پخت و هر غذایی خوشمزه می شوند.

در این جا قرار است شما را با خوشمزه ترین پنیر های طبیعی جهان آشنا کنم. با من همراه باشید.

پنیر موزارلا

آشنایی با خوشمزه ترین پنیر های طبیعی جهان

موزارلا یکی از محبوب ترین پنیر های جهان است. تلفظ اصلی آن  'motz-a-reh-la' است. اسم این پنیر از منطقه ای گرفته شده که در آن درست می شود. در جنوب ایتالیا و در اطراف منطقه کامپانیا این پنیر خوشمزه و طبیعی توسط کشاورزان و دامداران منطقه تولید می شود. پنیر موزارلا را از شیر پاستوریزه گاو درست می کنند. بافت نرم و رنگ شیری که دارد. اما اولین بار این ایتالیایی ها بودند که بافت جادویی آن را کشف کردند. از این پنیر خوشمزه روی پیتزا ها از آن استفاده می کردند. جادوی این پنیر پیتزا میتواند به پیتزای شما بافتی فوق العاده می دهد و به کشسانی شدن آن کمک می کند.

پنیر موزارلا بوفالو

آشنایی با خوشمزه ترین پنیر های طبیعی جهان

 

در حالی که نسخه اصلی موزارلا را با رعایت دستور العمل های دقیق در ایتالیا تولید می شود، موزارلا بوفالو در سطح بین المللی با استفاده از آب و شیر گاومیش درست می شود. نام ایتالیایی آن نیز به صورت motz-a-reh-la di boof-a-la تلفظ می شود. فرم ایتالیایی آن به شکل توپ های گردی است که یک لایه نازک دور خود دارد و در دهان آب می شود. برخلاف موزارلای اصلی که در پیتزا و به صورت گریل شده استفاده می شود، از موزارلا بوفالو در سالاد های خام استفاده می شود.

پنیر گودا

آشنایی با خوشمزه ترین پنیر های طبیعی جهان

این پنیر نیمه سفت در مناطق جنوبی هلند و از شیر گاو پاستوریزه تولید می شود. این منطقه یکی از معروف ترین صادر کننده های پنیر گودا در جهان است. جالب است که بدانید تقریبا نیمی از کل پنیر مصرف شده در جهان پنیر گودا است. اگرچه این مصرف اصلا به پای مصرف هلندی نمی رسد. این پنیر دارای طعمی قوی ایت و به مرور زمان نیز این طعم قوی تر می شود. پنیر های تازه دارای لایه ای زرد رنگ هستند که به مرور زمان به رنگ های قرمز تا سیاه نیز در می آیند.

بری

آشنایی با خوشمزه ترین پنیر های طبیعی جهان

بری Brie یکی از شناخته شده ترین پنیر های فرانسوی است که در فرانسه فروخته می شود. این پنیر خوشمزه دارای رنگی زرد و بافتی لطف است. این پنیر را می توانید در انواع چیز کیک ها استفاده کنید. یا حتی می توانید آن را آب کرده و با نان تست یا انواع ساندویچ ها مصرف کرد.

پنیر فتا

آشنایی با خوشمزه ترین پنیر های طبیعی جهان

پنیر فتا افتخار بزرگ یونانیان است. این پنیر خوشمزه دارای رنگی سفید است و به طور سنتی 30 درصد از شیر بز و 70 درصد شیر گوسفند تولید می شود. به طور معول این پنیر را برای جلوگیری از فاسد شدن در آب نمک نگهداری می کنند. معمولا هم یا آن را به همراه گوجه فرنگی می خورند و یا در انواع سالاد های یونانی از آن به صورت مکعب های خورد شده استفاده می کنند.

پچورینو رومانو

آشنایی با خوشمزه ترین پنیر های طبیعی جهان

این پنیر خوشمزه از 100 درصد شیر گوسفند درست شده است و در آمریکا نیز آن را تولید می کنند. اما پنیر رومانو در شرایط محافظت شده مخصوص پنیر در ایتالیاو نواحی لازیو، ساردینیا و در اطراف گروستو و نواحی توسکانی تولید می شود. این پنیر به کمک دست تولید شده و درست کردن آن از 9 ماه تا 12 ماه طول می کشد. پنیر 1 ساله طعمی قوی داشته و می توان مانند پارمزان در پاستا و دیگر غذاهای سنتی ایتالیا از آن استفاده کرد. در بسیاری از رستورانها، هتل ها تالارهای پذیرایی و باغ تالار ها از این پنیرها در گروه غذایی خود استفاده می نمایند.

پنیر چدار

آشنایی با خوشمزه ترین پنیر های طبیعی جهان

ساکنان بومی منطقه سامرست انگلستان صد ها سال پیش از پنیر خود در برابر هوا مراقبت نمی کردند. این شد که یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین پنیر های طبیعی جهان یعنی پنیر چدار تولید شد. این پنیز اکنون در سراسر جهان تولید شده و از نظر کیفیت و ساختار با نمونه های بومی متافوت است. این پنیر از شیر پاستوریزه گاو تولید می شود و یکی از پنیر های پر مصرف جهان است. رنگ آن زرد و بافت آن صاف و نرم می باشد. این پنیر همه کاره را می تنوانید در انواع ساندویچ های کبابی و کراکر ها استفاده کرده و از آن لذت ببرید.

پنیر گرویر

آشنایی با خوشمزه ترین پنیر های طبیعی جهان

این پنیر که با زبان اصلی گروو یه تلفظ می شود یک پنیر اصیل سویسی است. بیشتر روستایان سویس این پنیر را درست کرده و با میوه های وحشی و نوشیدنی های محلی آن را سرو می کنند. این پنیر طعم و عطری قوی و خالص دارد و بسیار مغذی است. بافت آن هم کمی دانه دار بوده و در آن نمک غلظ آن را نگهداری می کنند. آب نمک یک پوست سخت برای محافظت از پنیر درست می کند.

پنیر مانچگو

آشنایی با خوشمزه ترین پنیر های طبیعی جهان

یکی از معروف ترین پنیر های اسپانیا است. این پنیر در منطقه لامانچا با استفاده از شیر گوسفند پر چرب درست می شود. این پنیر در حالتی که هنوز تازه است دارای بافتی کره ای و چرب است ولی به مرور زمان سفت شده و لایه ای سیاه رنگ آن را میگیرد. بافت درونی نیز زرد، سفت و بسیار شور می شود. این پنیر را کراکر ها استفاده می کنند.

پنیر پارمزان

آشنایی با خوشمزه ترین پنیر های طبیعی جهان

در حالی که پنیر پارمزان را در سراسر جهان تولید می کنند، اما خواستگاه اصلی این پنیر که دارای دستور العمل سری نیز می باشد، منحصرا در منطقه ای در اطراف پارمای ایتالیا است. این پنیر از شیر گاو تولید می شود. اما نه هر گاوی ایتالیایی ها به گاو هایی که از شیر آن پنیر پارمسان درست می کنند، فقط علف و یونجه تازه می دهند. این پنیر دارای بافتی سفت است و به صورت رنده شده در غذاهایی مانند ماکارونی، پاستا و لازانیا استفاده می شود.

این پنیر ها را دوست دارید؟ چقدر در زندگی روزمره خود از آن ها استفاده می کنید؟ اگر پنر محبوب دیگری هم هست که آن را دوست دارید می توانید در مورد آن به ما بگویید.

گروه لبنیات کالین

مجموعه کالین با بهره گیری از پیشرفته ترین دستگاه های مدرن توانسته تا انواع محصولات لبنی از جمله انواع مختلفی از پنیر را در سبد غذایی فرآوری شده کالین  مانند انواع لبنیات از جمله پنیر، خامه، کره، پودرهای خوراکی و... را مشاهده کنید که در بهترین سطح کیفیت و سلامت با بهره گیری از دستگاه‌هایی جدید و تولید نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز