خبرگزاری کار ایران

کلاس زبان حضوری یا آنلاین؟

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۹۵۱

اگرچه که کلاس زبان آنلاین در بسیاری از موسسات و آموزشگاه ها متداول بود، با ظهور بیماری کووید 19، شرکت در کلاس های آنلاین متداول تر شده و در کنار کلاس های حضوری قرار گرفت. بعد از اینکه سبک جدید زندگی شکل گرفت و من بعد باید بدانیم چطور با وجود کرونا زندگی کنیم، کلاس های حضوری هم دیگر متفاوت هستند و تعداد زبان آموزان سر هر کلاس تقریبا نصف شده است.

در این مقاله به قلم کارشناسان آکادمی زبان اکسیر به بررسی مزایا و معایب هردو پرداخته و معیارهایی را برای انتخاب و ترجیح یکی بر دیگری برای هر فرد معرفی می کنیم.

چرا کلاس زبان حضوری؟

یادگیری باحضور در یک جمع بهتر صورت می گیرد چرا که حضور دیگران برایمان تمرکز آورده و تمرکز از ویژگی های لازم یادگیری است. در کلاس زبان با درگیری و ارتباط (Interaction) با دیگر زبان آموزان، نرخ تعامل افزایش یافته و حافظه در ثبت اطلاعات فعال تر است. با حضور در کنار استاد و دیگر زبان آموزان، و انجام فعالیت های زبانی، می توان رفته رفته کاربردهای آن را فرا گرفت و کم کم بر زبان مسلط شد. ارتباط مستقیم و حضوری با استاد زبان همچنین حس خوبی در زبان آموز ایجاد کرده و در نتیجه راندمان آموزش و یادگیری بالاتر می رود.

معایب کلاس زبان حضوری

با توجه به مشکلات رفت و آمد و ترافیک در کلان شهرها مثل تهران، کرج، اصفهان، مشهد و غیره، زمان زبان آموز حیف شده و رفت و آمد هزینه هم دارد. درضمن، همیشه خطر تصادفات هم وجود داشته و اخیرا احتمال ابتلا به بیماری کرونا نیز گریبان گیرمان شده است. محدودیت مکان هم مشکل دیگری است و زبان آموزی که ساکن شرق شهر است شاید مجبور شود تا مرکز تهران رفته و برگردد. در کلاس، فعالیت های دونفره و گروهی نیز وجود داشته که در آن ها زبان آموزان باید نزدیک به یکدیگر بنشینند و این نیز خطرناک است. اگر دور بنشینند باید داد بزنند و این هم ایراد بعدی است.

مزایای آموزش آنلاین (کلاس های Live)

درست همان طرح درس کلاس های زبان حضوری می تواند در کلاس های انلاین آن اموزشگاه زبان پیاده و اجرا شود. تایم کلاس ها، مدت زمان هر جلسه، محتوا و متریال آموزشی، روال طرح درس و غیره عینا می تواند بصورت Live تدریس شود. حتی اساتید هم همان اساتید کلاس های حضوری بوده و از متدولوژی های آموزش طبق معمول استفاده می کنند. دیگر نیازی به رفت آمد نیست و مشکلات محدودیتی زمان و مکان دیگر وجود ندارند. حتی می توانید ساکن پاریس باشید و در دوره های آنلاین آیلتس آکادمی اکسیر که در تهران برگزار می شود شرکت کنید! فوق العاده نیست؟!!

معایب آموزش آنلاین (کلاس های Live)

حس خوبِ حضور در کنار زبان آموزان دیگر و استاد بسیار کمرنگ می شود. زبان آموزان همدیگر و استاد را در پنجره ای کوچک می بینند و تازه مشکلات قطع و وصلی اینترنت هم وجود دارد، پس گاهی هم برای چند ثانیه استاد را ندیده و حرف هایش را نمی شنوند که البته این خیلی به سرعت اینترنتشان بستگی دارد. در این حالت خیلی از فعالیت های حضوری که نیازمند حرکت هست نیز انجام پذیر نیست. دیگر نشستن به حالت نعل اسبی ای وجود ندارد و شرایط مدیریت کلاس نیز متفاوت است. در این روش همچنین نیاز است که زبان آموز و استاد هردو بتوانند به درستی از دستگاه های الکترونیکی شان استفاده کنند؛ به عبارتی، بدانند چطور با نرم افزارها و اپلیکیشن ها کار کنند، کامپیوتر را بشناسند، تنظیمات میکروفون و غیره را بلد باشند تا زمان را هدر ندهند.

 

کلاس زبان حضوری یا آنلاین؟

 

مزایای استفاده از پکیج های خودآموز زبان

درست مثل کلاس های زبان Live، با شیوع کرونا، تهیه و استفاده از یک خوداموز زبان نیز بیشتر از گذشته محبوب شدند. با استفاده از این بسته ها می توان در زمان دلخواه، مکان دلخواه و با سرعت دلخواه زبان آموخت. البته اگر خودآموزهای اکسیر را تهیه کنید، خدمات پشتیبانی مادام العمر نیز برایتان وجود دارد که دیگر چیزی از یک کلاس خصوصی کم ندارد. می توانید ویدیو ها را هر زمان که دوست دارید ببینید، هر چند بار که می خواهید ببینید، و کسی هم نیست که حوصله اش سر برود؛ شمایید و خودتان. از همه مهم تر، این ویژگی است که می توانید با سرعتی که برایتان مناسب است پیش بروید.

معایب استفاده از پکیج های خودآموز زبان

اگر آدم خودآموز باشید می توانیم بگوییم تقریبا یک پکیج خودآموز هیچ ایرادی ندارد! تنهای ایرادی که می تواند به آن گرفت برای شخصی است که توانایی خودخوانی ندارد و برای پیشرفت نیاز به یک برنامه ریز داشته و باید کسی باشد که از اون سر زمان مشخصی کار بخواهد. در این صورت، خودآموز برای اون مناسب نیست. البته، در استفاده از یک پکیج زبان خودخوان دیگر تعاملی بین استاد و زبان آموز به صورت زنده یا Live وجود نداشته و این می تواند تا حدودی انگیزه یادگیری را برای زبان آموز هیجانی کم کند.

بسیار خب، کدام برای من مناسب است؟

اگر مقاله را تا به اینجا با دقت خوانده باشید، تقریبا متوجه شده اید که برای شخص شما کدام شیوه مناسب تر است.

برای شما مناسب تر است در کلاس های حضوری شرکت کنید اگر:

  • رفت و آمد برای شما مساله ای نیست (و احتمالا به موسسه زبان تان نزدیک هستید و یا سر راهتان است)؛
  • پروتوکل های اجتماعی را رعایت می کنید و موسسه زبان شما نیز شرایط لازم را مهیا می کند؛
  • مشکل اینترنت دارید؛
  • دستتان خیلی به کامپیوتر باز نیست؛
  • حس بهتری به آموزش حضوری دارید؛
  • آدم خودخوان نیستید.

برای شما مناسب تر است در کلاس های آنلاین شرکت کنید اگر:

  • رفت و آمد برای شما سخت است؛
  • در شهر یا کشور دیگری زندگی می کنید؛
  • بخاطر کرونا خانه نشین شده اید؛
  • مشکلات اینترنتی ندارید؛
  • سروکارتان کلا با کامپیوتر است؛
  • وقتتان محدود است.

برای شما مناسب تر است از پکیج های خوداموز استفاده کنید اگر:

  • آدم منضبط و خودآموزی هستید؛
  • پرمشغله اید و نمی توانید در تایم کلاس ها مرتبا حاضر شوید؛
  • نیاز به پیشروی تندتر یا کندتر دارید و دوست دارید با ریتم متفاوتی پیش بروید؛
  • حوصله حضور در کلاس را ندارید؛
  • کلا با تماشای آموزش های تصویری و خودآموزی ارتباط بهتری می گیرید.

درنهایت، ضمن تشکر از زمانی که برای مطالعه این مقاله گذاشتید، از شما دعوت می کنیم یک مشاوره رایگان از آکادمی اکسیر گرفته و اجازه بدهید چراغ راهتان باشیم.

آکادمی اکسیر، یک سبک زندگی

ExirAcademy.org

کلاس زبان حضوری یا آنلاین؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز