خبرگزاری کار ایران

خرید شیر روشویی و بررسی قیمت شیرآلات بهداشتی از زاویه‌ای دیگر!

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۹۴۸

در هنگام خرید شیر روشویی، حتماً الزامات نصب شیر روشویی مورد نظر خود را نیز بررسی کنید، تا در هنگام نصب به مشکل اساسی برنخورید.

در گذشته برای خرید شیر روشویی کافی بود به بازار بروید و فقط مدل و قیمت شیر روشویی را پسند کنید. دیگر نیازی به تطبیق شیرآلات با کاربرد مورد نظر شما نیز نبود؛ چرا که فقط یک نوع شیر روشویی وجود داشت و کاربرد آن هم شستشوی دست و صورت بود! امروزه این داستان متفاوت است. هزاران مدل شیر روشویی به خریداران عرضه می شود که هر کدام برای نصب بر روی یک نوع سینک مناسب است. در این مقاله، علاوه بر بررسی عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت شیرآلات بهداشتی،  انواع شیر روشویی از نظر محل نصب نیز بررسی شده است.

در هنگام خرید، علاوه بر قیمت شیرآلات، چه فاکتورهایی اهمیت دارند؟

"دامنه قیمت شیرآلات، از قیمت شیرآلات ارزان تا لوکس را شامل می شود. بیشتر افراد هنگام خرید شیرآلات بهداشتی، تنها به برند و قیمت شیرآلات توجه دارند. در حالی که مواردی مانند جنس، کیفیت و گارانتی در نظر گرفته نمی شوند. کیفیت شیرآلات، لزوماً با مشاهده ظاهر و یا سبک سنگین کردن شیرآلات با دست قابل تشخیص نیست. به طور مثال، شیرآلات ارزان قیمتِ باکیفیت نیز ممکن است از نظر وزنی سبک باشند. وزن شیرآلات، نشان دهنده میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر و عامل مهمی در تعیین قیمت شیرآلات است؛ اما سنگین بودن شیرآلات، نشان دهنده کیفیت بالا نیست. بلکه استاندارد بودن مواد اولیه، مهمترین عامل در تعیین کیفیت شیرآلات است."

قیمت شیرآلات بهداشتی چه اهرمی و چه کلاسیک، در طیف قیمت شیرآلات ارزان تا شیرآلات بهداشتی لوکس قرار می گیرد. این شما هستید که باید با توجه به بودجه، نیاز و کاربرد مورد نظر، خرید شیرآلات خود را به صورت بهینه انجام دهید. معمولاً اولین عاملی که بعد از ظاهر شیرآلات ساختمانی توجه خریداران را جلب می کند، قیمت شیرآلات است. اما در هنگام خرید شیرآلات ساختمانی و بهداشتی، چه عوامل دیگری اهمیت دارند که معمولاً نادیده گرفته می شوند؟ مهمترین این موارد عبارتند از:

  • گارانتی شیرآلات بهداشتی: گارانتی معتبر خیال خریداران را از دردسرهای بروز اشکالات احتمالی در شیرآلات راحت می کند.
  • جنس استاندارد شیرآلات: شیرآلات برنجی از رایج ترین انواع شیرآلات هستند که دامنه قیمتی گسترده ای دارند. شمش برنج استاندارد، باید 58 تا 60 درصد مس و 38 درصد روی و زیر 2.5 درصد سرب داشته باشد. شیرآلات برنجی دوام بالایی دارد و برای سلامتی هیچ گونه خطری ایجاد نمی کند.

آیا وزن شیرآلات ساختمانی نشان دهنده کیفیت آنهاست؟

خیر! در صورت یکسان بودن جنس شیرآلات، وزن به هیچ عنوان نشان دهنده کیفیت بالاتر شیرآلات نیست! وزن شیرآلات برنجی صرفاً نشان دهنده میزان موارد اولیه به کار رفته در تولید شیرآلات است، چه این مواد استاندارد باشد و چه غیر استاندارد. همانطور که شیرآلات ارزان و سبک وزن ولی باکیفیت بالا در بازار وجود دارند، شیرآلات سنگین غیر استاندارد نیز موجود هستند.

قیمت انواع شیر روشویی

با توجه به تنوع مدل های شیر روشویی، طبیعی است که قیمت شیر روشویی نیز متنوع باشد. در میان انواع شیر روشویی، قیمت شیر روشویی اهرمی رنج گسترده تری دارد و از قیمت شیر روشویی ارزان تا شیر روشویی لوکس را شامل می شود. در هنگام خرید شیر روشویی، دست مصرف کننده برای انتخاب از میان انواع شیر روشویی اهرمی باز است.

"شیر روشویی بسته به برند، مدل و نوع آن (شیر روشویی پایه بلند، توکار، لمسی و ...) قیمت متفاوتی دارد. قیمت شیر روشویی از رنج قیمت شیر روشویی ارزان تا لوکس را در بر می گیرد. معمولاً دلیل بالاتر بودن قیمت شیر روشویی لوکس، علاوه بر وزن بیشتر، طراحی خاص و ارگونومی بهتر آن است. مراحل تولید این نوع شیرآلات روشویی نیز دشواری بیشتری نسبت به شیر روشویی معمولی دارد."

احتمالا بارها در مورد انواع شیر روشویی پایه بلند، کلاسیک، اهرمی، توکار و ... شنیده و یا خوانده اید. در ادامه انواع شیر روشویی از زاویه جدیدی بررسی شده اند تا اطلاعات شما هر چه تکمیل تر شود و پیش از خرید شیر روشویی، حتما الزامات نصب آن را نیز در نظر بگیرید.

انواع شیرآلات روشویی بر اساس محل نصب

در هنگام خرید شیر روشویی، حتماً الزامات نصب شیر روشویی مورد نظر خود را نیز بررسی کنید، تا در هنگام نصب به مشکل اساسی برنخورید. شیرهای روشویی بر اساس الزامات نصب به انواع زیر دسته بندی می شوند:

شیرآلات روشویی تکپایه (ایستاده تک سوراخ)

این نوع شیرآلات ایستاده فقط دارای یک پایه است و دستگیره های کنترل آب (چه پیچی و چه اهرمی) بر روی آن پایه قرار دارند. برای نصب این شیر روشویی تکپایه، فقط به یک سوراخ در ابعاد استاندارد بر روی سینک روشویی نیاز است. شیرآلات روشویی تکپایه فضای زیادی را اشغال نمی کنند و از نظر رنگ و طرح بسیار متنوع است، خصوصاً از زمانی که مدل های اهرمی تکپایه روانه بازار شده اند.

انواع شیر روشویی پایه بلند نیز در گروه شیرآلات روشویی ایستاده قرار می گیرد. قیمت شیر روشویی پایه بلند متنوع است و شما با هر بودجه ای احتمالاً می توانید مدل مورد نظر خود را پیدا کنید. شیرآلات روشویی پایه بلند به جای اینکه بر روی سینک نصب شود، در کنار سینک های روشویی کابینتی نصب می شود و ارتفاع بلندی دارد.

شیرآلات روشویی دوپایه (ایستاده دو سوراخ)

شیر روشویی دوپایه به نسبت شیرآلات تکپایه قدیمی تر است و بیشتر دارای دستگیره پیچی و از نوع کلاسیک است. البته مدل های اهرمی این نوع شیرآلات نیز در بازار وجود دارد. برای نصب شیرآلات دوپایه بر روی سینک نیاز به دو سوراخ با فاصله استاندارد است تا دو عدد پایه شیر روشویی به لوله های های سرد و گرم متصل شود.

خرید شیر روشویی و بررسی قیمت شیرآلات بهداشتی از زاویه‌ای دیگر!

شیرآلات روشویی   widespread

شیر روشویی widespread  از مدل های جذاب شیرآلات روشویی بهداشتی است. برای نصب این شیرآلات به سه سوراخ بر روی سینک نیاز است. دسته های کلاسیک یا اهرمی و آبریز شیر، هر یک مستقیم و مجزا بر روی سینک نصب می شوند و بر روی یک یا دوپایه قرار نمی گیرند.

در برخی مدل های شیرآلات روشویی وایداِسپرِد، علمک و دسته های تنظیم آب بر روی یک پنل کوچک قرار می گیرند و سپس بر روی سینک (با سه سوراخ) نصب می شوند. این مدل ها برای سینک های کوچکتر مناسب هستند و به صورت تک دستگیره ای و دو دستگیره ای عرضه می شوند.

نتیجه گیری

تنوع گسترده انواع شیر روشویی، با وجود باز گذاشتن دست مصرف کنندگان در هنگام خرید شیر روشویی، با اضافه کردن به پیچیدگی های خرید شیرآلات، فرایند تصمیم گیری را دشوارتر ساخته است. علاوه بر قیمت شیرآلات ساختمانی، گارانتی، جنس و الزامات نصب شیرهای روشویی متفاوت است. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع شیرآلات ساختمانی، به فروشگاه اینترنتی شیرآلات کاویان هم افزا (https://www.kavianhamafza.com) مراجعه نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز