خبرگزاری کار ایران

بهترین مشاغل فنی پردرآمد و پرسود در بازارکار فعلی ایران

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۷۲۹

امروزه بسیاری افراد فارغ التحصیل در رشته های مختلف از نبود شغل مورد نظر خود شکایت دارند و آمار بیکاری در کشورمان نسبت به سایر کشورها مقداری بالا می باشد.

اما بسیاری از مشاغل وجود دارند که درآمدزایی بالایی داشته و ممکن است برخی افراد از وجود این مشاغل آگاهی نداشته باشند. شغل هایی که در ادامه معرفی می کنیم جزو پردرآمدترین مشاغل در بازار کار فعلی ایران هستند. از جمله این مشاغل می توان به تعمیرات موبایل، تعمیر پکیج دیواری و نصب دوربین مدار بسته اشاره کرد که در این مقاله به جزئیات این مشاغل و آموزش تعمیرات موبایل، آموزش تعمیر پکیج دیواری و آموزش نصب دوربین مدار بسته در یک آموزشگاه معتبر و تضمینی زیرنظر سازمان فنی و حرفه ای کل کشور و تهران پرداخته شده است.

همانطور که می دانید پیشرفت تکنولوژی باعث رشد چشمگیری در زمینه تولید موبایل و تلفن همراه شده است و همه افراد حداقل دارای یک گوشی هوشمند می باشند که قطعا این گوشی دچار مشکل و خرابی هایی شده و نیاز به تعمیر دارد. در زمینه سیستم های سرمایشی و گرمایشی مختلف نیز پیشرفت های زیادی حاصل شده است و در سال های اخیر استقبال زیادی از پکیج های دیواری شده است. همچنین تامین امنیت اماکن مختلف از نیازهایی است که جوامع مختلف نیاز به آن دارند و نقش دوربین های مدار بسته در این امر بسیار پر رنگ می باشد.

بازار کار تعمیرات موبایل به چه صورت است؟

امروزه موبایل و تلفن همراه به یکی از وسایل ضروری برای افراد تبدیل شده است و افراد در سنین مختلف از این وسیله ضروری استفاده می کنند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه موبایل و تلفن های همراه هوشمند، دیگر موبایل ها تنها وسیله ای جهت برقراری ارتباط و تماس گرفتن نمی باشند و امکانات مختلف دیگری از جمله اینترنت، دوربین، پخش کننده موسیقی و فیلم و ... از جمله خدماتی است که یک تلفن همراه برای شما انجام می دهد. طبیعتا هر چه امکانات وسیله ای بیشتر باشد، قطعات بیشتری برای ساخت آن به کار رفته و در نتیجه خرابی های مربوط به آن بیشتر خواهد بود.

بهترین مشاغل فنی پردرآمد و پرسود در بازارکار فعلی ایران

با توجه به این که موبایل وسیله ای است که تمام افراد جامعه از آن استفاده می کنند و به علت حساسیتی که این وسیله دارد ممکن است مشکلات مختلف نرم افزاری و سخت افزاری مختلفی برای آن به وجود آید، در نتیجه بازار کار تعمیرات موبایل دارای درآمد بالایی بوده و از مشاغل پردرآمد محسوب می شود. به علت پیشرفتی که روز به روز در تلفن های همراه حاصل می شود فراگرفتن تعمیرات موبایل می تواند آینده درخشانی را از نظر اقتصادی برای فرد به دنبال داشته باشد.

آموزش تعمیرات موبایل

حال که متوجه درآمد بالا و آینده خوبی که برای شغل تعمیرات موبایل وجود دارد، آشنا شدید شاید این سوال برای شما مطرح شود که چگونه می توان آموزش تعمیرات موبایل را فراگرفت و پس از آن وارد بازار کار شد. برای پاسخ به این سوال باید گفت که در سطح شهر آموزشگاه های مختلفی وجود دارند که به دوره آموزش تعمیر موبایل به صورت حرفه ای و برای تمامی افراد می پردازند. این آموزشگاه ها سرفصل های مختلفی را که شامل آموزش تعمیرات موبایل در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری می باشد به کارآموزان آموزش می دهند. با توجه به این که تلفن های هوشمند از قطعات الکترونیکی مختلفی تشکیل شده اند قبل از آغاز آموزش تعمیرات موبایل، به آموزش دوره الکترونیک و آشنایی با قطعات الکترونیکی مختلف و عملکرد آنها می پردازند.

در این آموزشگاه ها به آموزش تعمیرات موبایل در برندهای مختلف مانند سامسونگ، آیفون، شیائومی و ... می پردازند و سیستم عامل های اندروید و ios به کارآموزان آموزش داده می شود. البته باید گفت که این آموزش ها تنها به آموزش های تئوری محدود نمی شود و با وجود کارگاه های آموزشی مختلفی که در این آموزشگاه ها وجود دارد به صورت عملی نیز به کار آموزان آموزش داده می شود. نرم افزارهای مختلفی که در حوزه تعمیرات موبایل کارآمد می باشد به افراد آموزش داده می شود که از آن طریق قادر به عیب یابی های نرم افزاری موبایل می باشند.

پس از گذراندن دوره های مرتبط در مدت زمان معین، مدرک معتبر فنی حرفه ای به افراد ارائه می شود و این افراد سریعا به بازار کار معرفی شده و قادر به انجام تعمیرات موبایل به صورت شخصی و یا استخدام در شرکت ها و نمایندگی های مختلف می باشند. در صورتی که هیچ پیش زمینه ای از الکترونیک و موبایل ندارید نگران نباشید زیرا این آموزشگاه ها به آموزش تعمیرات موبایل به تمامی رشته ها و بدون نیاز به هیچ پیش زمینه ای می پردازند.

بازار کار تعمیر پکیج دیواری به چه صورت است؟

سیستم های سرمایشی و گرمایشی امروزه با سیستم هایی که در گذشته وجود داشتند بسیار متفاوت بوده و پیشرفت های بسیاری در آنها حاصل شده است. پکیج دیواری یکی از انواع وسایل گرمایشی بوده که مانند یک موتورخانه کوچک عمل کرده و عمل گرم کردن آب ساختمان ها و گرم کردن فضا را انجام می دهد. پکیج ها به علت مزایای بسیاری که دارند مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته اند و امروزه به میزان زیادی از این نوع سیستم گرمایشی استفاده می شود. فضای کمی که پکیج اشغال می کند، مستقل بودن آن نسبت به موتورخانه، نصب راحت، عمل کردن به صورت سیستم گرمایشی و سرمایشی و ... از جمله مزایایی است که برای پکیج های دیواری وجود دارد.

بهترین مشاغل فنی پردرآمد و پرسود در بازارکار فعلی ایران

اما نصب و تعمیر پکیج شوفاژ دیواری نیازمند تخصص فردی می باشد که در این حرفه آموزش دیده است و از عهده افراد عادی و بی تجربه خارج است و ممکن است سبب به وجود آمدن مشکلات جبران ناپذیری گردد. با توجه به این نکته نیاز به افرادی که در در زمینه نصب و تعمیرات پکیج دیواری متخصص می باشند در همه ساختمان هایی که تازه ساخته می شوند یا مایل به تعویض سیستم گرمایشی خود هستند، احساس می شود و افرادی که در این حوزه دارای مهارت می باشند می تواند به درآمد بالایی از این طریق دست پیدا کنند.

آموزش تعمیر پکیج دیواری

با توجه به نیازی که برای نصب و تعمیرات پکیج دیواری احساس می شود آموزشگاه های مختلف به آموزش در زمینه انواع پکیج برای افرادی که علاقمند به کار در این حوزه هستند می پردازند و دوره های مختلفی را برای این افراد برگزار می کنند. در این دوره ها در ابتدا به آموزش و معرفی قطعات مختلفی که در پکیج دیواری بوتان وایران رادیاتور و برندهای دیگر به کار رفته است و همچنین عملکردی که این قطعات دارند پرداخته می شود. مهم ترین قطعه که به عنوان قلب دستگاه عمل می کند برد الکترونیکی آن می باشد که برای تعمیر آن نیاز است تا افراد با قطعات مختلف برد از جمله خازن، مقاومت، ترانزیستور و ... آشنایی داشته باشند که برای آشنایی با این قطعات سرفصل آموزش الکترونیک به کارآموزان آموزش داده می شود. این آموزش ها علاوه بر آموزش های تئوری، به صورت عملی نیز در کارگاه های مختلفی که در آموزشگاه ها وجود دارد به کارآموزان ارائه خواهد شد.

این دوره ها کاملا تخصصی بوده و افراد پس از طی کردن این دوره ها قادر به کارکردن به صورت شخصی و یا مشغول شدن در شرکت های مختلف خدماتی خواهند بود. با اعطای مدرک فنی و حرفه ای به داوطلبان امکان این که این افراد در صورت علاقه مندی تمایل به آموزش و تدریس در آموزشگاه ها را داشته باشند وجود خواهد داشت.

شغل نصب دوربین مدار بسته و بازار کار و درآمد آن

تامین امنیت یکی از مسائلی است که در مکان های مختلف نیاز به توجه دارد. اماکن مختلفی مانند ساختمان های مسکونی، فروشگاه های بزرگ، مغازه های مختلف مانند طلا فروشی ها، ادارات و سازمان های مختلف و ... برای تامین امنیت خود و نظارت بر عملکرد کارمندان خود در مکان های مختلف اقدام به نصب دوربین مدار بسته (cctv camera) می کنند. این کار تا حد زیادی از سرقت و دزدی در این اماکن جلوگیری کرده و همچنین در ادارات مختلف باعث بهبود عملکرد کارکنان آن اداره و سازمان می گردد. به علت پیچیده بودن سیستم دوربین های مدار بسته و نیاز به سیم کشی های مختلفی که دارد، قطعا نصب و راه اندازی آن کار هر کسی نیست و نیازمند تخصص و تجربه در این کار می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نصب دوربین مدار بسته وارد این سایت شوید.

عده ای از متخصصان توصیه می کنند اگر مغازه تعمیرات موبایل دارید بهترست مثلا فقط روی دو برند موبایل مانند سامسونگ و آیفون و یا برندهای دیگر کار نمایید و تعمیرات را به صورت انحصاری انجام دهید. قطعات مورد استفاده شده در برد موبایل تنوع زیادی دارد و این تنوع باعث می شود تا تعمیرکار همه قطعات یدکی را در مغازه خود نداشته باشد و این کار باعث بی نظمی و نارضایتی مشتری خواهد شد. داشتن کشوهای قطعات ریز موبایل می تواند به یک تعمیرکار کمک نماید تا آن قطعه را سریعتر پیدا کند و به کارش سرعت بیشتری دهد.

 با توجه به این که بسیاری از مشاغل اقدام به نصب دوربین مدار بسته برای کسب و کار خود می کنند، نیاز به افراد متخصص در این کار به شدت احساس می شود و افرادی که در این کار حرفه ای بوده و دارای مهارت می باشند می توانند به درآمدزایی بالایی از این طریق دست یابند و علاوه بر ایران در کشورهای مختلف دیگر نیز به این حرفه مشغول شوند.

آموزش نصب دوربین مدار بسته

به علت درآمد بالا و آینده بسیار خوبی که برای نصب و راه اندازی و تعمیرات دوربین مدار بسته پیش بینی می شود، آموزشگاه های مختلفی در نقاط مختلف کشور به برگزاری دوره های مختلفی مربوط به این حرفه می نمایند. کارآموزان پس از طی کردن این دوره ها قادر به کار کردن به صورت مستقل و یا همکاری با شرکت ها و ارگان های مختلف می باشند. همچنین انجام پروژه های مختلف اداری، تجاری و شرکتی توسط این افراد قابل سفارش می باشد. انواع دوربین مدار بسته مانند دوربین های مدار بسته آنالوگ، HD و تحت شبکه در این آموزشگاه ها آموزش داده می شود.

بهترین مشاغل فنی پردرآمد و پرسود در بازارکار فعلی ایران

قاعدتاً نصب دوربین مدار بسته از جمله مشاغل خدماتی است که پیمانکاران را مجاب می کند که  با مهندسین خبره و تکنسین های مجرب این کار وارد قرارداد شوند. علاوه بر پیمانکاران خیلی از مردم نیز متقاضی نصب دوربین مدار بسته در محیط کار و منزل خود هستند. از این حیث با سپری شدن دوره آموزشی نصب دوربین مدار بسته شما نیز زیر مجموعه مشاغل خدمات ساختمانی قرار خواهید گرفت، مشاغلی که در کشور ما  هیچ موقع بیکاری نداشته اند.

سرفصل های دوره نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته

سرفصل های مختلفی برای آموزش نصب و تعمیرات دوربین مدار بسته وجود دارد که از آن میان می توان به تاریخچه استفاده از دوربین مدار بسته، معرفی اجزای مختلف دوربین مدار بسته، آموزش دوربین های مختلف مانند HD، آنالوگ و تحت شبکه به صورت عملی و تئوری، آموزش بسترهای کابل کشی دوربین مدار بسته، آموزش سخت افزار دستگاه DVR، داکت کشی و کابل کشی، آموزش آنتن مرکزی، انتقال دادن تصاویر و فیلم ها بر روی کامپیوتر، نصب کردن ویدئو بالون  تنظیم آن و موارد مختلف دیگر از جمله سرفصل هایی است که به کارآموزان آموزش داده می شود.

پس از گذراندن این دوره ها با دارای بودن مدرک فنی و حرفه ای از آموزشگاه ها می توان فروشگاه های دوربین مدار بسته تعامل داشت تا مشتری ها را به شما معرفی نمایند. همچنین در سایت های مختلف خدماتی می توان به ارسال مشخصات خود پرداخت و در این مراکز مشغول به کار گردید.

معرفی آموزشگاه عملی معتبر زیرنظر فنی و حرفه ای

در پایان باید گفت که قبل از این که به مرکز آموزشی خاصی جهت آموزش تعمیرات موبایل، آموزش تعمیر پکیج دیواری و یا آموزش نصب دوربین مدار بسته مراجعه نمایید بهتر است تا از قبل در رابطه با آن آموزشگاه تحقیق کرده و مطمئن شوید که این آموزشگاه زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای می باشد. برخورداری از اساتید باسواد و با مهارت از جمله ویژگی هایی است که آموزشگاه ها باید داشته باشند. نکته دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که پس از آموزش دیدن در هر یک از این دوره ها در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید به عنوان مدرس در آموزشگاه های مختلف مشغول شده و علاوه بر کار فنی به کار آموزش نیز مشغول گردید و از این طریق نیز کسب درآمدی داشته باشید.

پیشنهاد ما برای شرکت در دوره هایی همچون آموزش تعمیرات موبایل، آموزش نصب دوربین مدار بسته ، آموزش تعمیرات پکیج که بصورت عملی و کاربردی از 0 تا 100 برگزار شوند و زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور باشند، آموزشگاه فن آموزان (Fanamoozan.com) برای ساکنین تهران و شهرستانی های عزیز می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز