خبرگزاری کار ایران

چاقی و اضافه وزن چه بیماری هایی به دنبال دارد؟

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۵۷۱

نتیجه تجمع بیش از حد و غیر طبیعی چربی ها اضافه وزن و چاقی می باشد که سلامتی فرد را تهدید می کند. مهم ترین بیماری هایی که یک فرد چاق می تواند به آن ها دچار باشد شامل دیابت ، چربی خون بالا و فشار خون بالا و در نتیجه آن سکته مغزی و قلبی و بعضی از انواع سرطان ها می باشد.

چاقی و اضافه وزن از مشکلات آزاردهنده و رایجی است است که امروزه افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم میکنند و همینطور سبب بیماری های زمینه ای میشود.چاقی و اضافه وزن علاوه بر سلامتی ، زیبایی افراد را  در معرض خطر قرار می دهد. برای حل مشکل چاقی و اضافه وزن افراد از مکمل های لاغری ، شکم بند و یا جراحی های مختلف لاغری استفاده می کنند در میان این افراد کسانی هم هستند که با استفاده از رژیم و ورزش از این مشکل جلوگیری و رفع می کنند.در میان این راه حل های نام برده شده رژیم و ورزش تاثیر گذار تر هستند و باقی راه ها موقتی و بعضا کم تاثیر هستند.

تغییر وزن و چاقی به میزان مواد غذایی مصرفی و سوزاندن کالری بستگی دارد از این رو مصرف مواد غذایی زیاد و کاهش کالری مصرفی افراد را دچار چاقی و اضافه وزن می کند.اکثر غذا های امروزی چرب و شیرین هستند و مقدار زیادی کالری دارند و این از دلایل افزایش افرادی هست که دچار اضافه وزن هستند. دسته ای از افراد اشتهای بسیاری دارند و تمایل زیاد آن ها به خوردن این افراد را درگیر چاقی و اضافه وزن می کند. عوامل ژنتیکی ، عادت های بد غذایی و افزایش کالری ، عوامل محیطی و عوارض برخی از دارو ها و همچنین تاثیرات عوامل روانی مثل استرس و عصبانیت میتوانند علل چاقی و اضافه وزن افراد باشند.

چاقی و اضافه وزن چه بیماری هایی به دنبال دارد؟

چاقی و بیماری ها

چاقی و اضافه وزن مشکلات زیادی را به همراه خود دارد اغلب افراد چاق مدام احساس خسته بودن می کنند و بی انرژی هستند. معمولا تعریق در افراد چاق بیشتر است.افرادی که دچار اضافه وزن هستند ممکن است به مشکلات تنفسی دچار شوند و نفس کشیدن برای آنها هنگام راه رفتن و دویدن سخت شود.خروپف و درد مفاصل نیز از دیگر مشکلات افراد چاق می باشد.

همانطور که اشاره شد چاقی و اضافه وزن  سبب به وجود آمدن بیماری های مختلف می شود. دیابت، فشارخون، کلسترول بالا، بیماری های قلبی، سکته مغزی، بیماری های کلیوی و کبدی، آسم و سرطان برخی از بیماری هایی هستند که افراد چاق در معرض ابتلا به آن ها قرار دارند. ناگفته نماند اینگونه افراد ممکن است به مشکلات روانشناختی چون اعتماد به نفس کم نیز دچار شوند.

آیا فشار خون بالا با چاقی مرتبط است؟

مطالعات نشان داده اند که افزایش افراد مبتلا به فشار خون بالا همراه با افزایش چشمگیر شیوع اضافه وزن و چاقی است. همراه با ضربان قلب، خون از طریق رگ ها پمپاژ می شود. این کار یک نیرو یا فشار ایجاد می کند. اگر این فشار خیلی زیاد باشد و برای مدت زمان طولانی کنترل نشود ، می تواند به سایر ارگان ها مانند کلیه ها یا مغز شما آسیب برساند. اگر دچار اضافه وزن یا چاقی هستید ابتلا فشار خون بالا احتمال بیشتری دارد. اما همینطور می توانید.

از طرفی اضافه وزن باعث افزایش چربی خون می شود و این چربی ها در رگ های خون تجمع کرده و احتمال ابتدا به سکته قلبی و مغزی را افزایش می دهند.در نتیجه درمان چاقی و اضافه وزن به سلامت قلب و مغز نیز کمک خواهد کرد.برای اطلاع از ابتلا به کلسترول بالا ، نیاز به آزمایش خون دارید تا پزشک شما بتواند میزان چربی ها در خون شما را اندازه گیری کند. اگر چاق هستید و کلسترول بالایی دارید ، از دست دادن وزن در کنار داشتن یک رژیم غذایی و ورزشی مناسب می تواند به کاهش کلسترول خون کمک می کند 

جراحی های لاغری

در کنار رژیم و ورزش ، جراحی لاغری نیز روشی است برای کاهش وزن و لاغر شدن خصوصا برای افرادی که رژیم و ورزش برای آن ها تاثیرگذار نبوده و چاقی آن ها موجب مبتلا شدن آن ها به بیماری های دیگر شده است. جراحی لاغری انواع مختلفی دارد و همانند بسیاری از جراحی ها می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد.بعد از جراحی های لاغری افراد کاهش سایز خواهند داشت و این به معنای کاهش وزن نیست. بعد از جراحی اگر رژیم غذایی مناسب نداشته باشند، حتما سایز افزایش می یابد و همچنین به دنبال آن افزایش وزن را خواهند داشت.

روش های ساده را امتحان کنید. حتما حتما قبل از مراجعه به پزشک برای جراحی های لاغری، روش های ساده مانند ورزش و رژیم  را امتحان کنید و اگر پاسخگو نبودند برای جراحی اقدام کنید. جراحی لاغری نیز دارای عوارض و معایبی است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز