خبرگزاری کار ایران

معرفی راهکاری نوین در جهت افزایش سرعت ساخت ساختمان

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۲۴۲

شرکت ابنیه سازان ستاوند به عنوان یک شرکت پیشرو در عرصه های نوین عمران و معماری همواره تلاش کرده است تا با ارائه راهکارهای نوین، در جهت رفع مشکلات موجود کشور گامی موثر را بردارد.

شرکت ابنیه سازان ستاوند به عنوان یک شرکت پیشرو در عرصه های نوین عمران و معماری همواره تلاش کرده است تا با ارائه راهکارهای نوین، در جهت رفع مشکلات موجود کشور گامی موثر را بردارد. در این میان دو پروژه ساختمان های سریع الاحداث و واقعیت مجازی در معماری دو پروژه تحقیقاتی و کاربردی در این شرکت در حال اجراست.

به همین جهت مصاحبه ای با سرکار خانم مهندس مینا محمدی مسئول طرح ساختمان های سریع الاحداث شرکت ابنیه سازان ستاوند انجام شده است تا با روش پیشنهادی این شرکت در حوزه ساخت سریع ساختمان بیشتر آشنا شویم.

  • در رابطه با چگونگی انجام این پروژه توضیح مختصری بدهید؟

در کشور ایران، درحوزه ساختمان سازی، همواره برای کارفرمایان این دغدغه وجود داشته است که ساختمان در مدت زمان کوتاهی ساخته و به ایشان تحویل داده شود. برای حل این مشکل تیم ستاوند ایده ای را در راستای حل این مشکل مطرح کردند. در واقع ما قصد داریم ساختمان­هایی بسازیم که همان ساختمان­های ساخته شده از متریال­های متداول باشند، با این تفاوت که قرار است در مدت زمان کوتاه­تری ساخته شوند. همچنین تحت شعاع قرار دادن سلیقه­ی مشتری و فرهنگ ایرانی نکاتی هستند که در این طرح به آن پرداخته می­شود.

در این روش هر طبقه از ساختمان را به چندین بلوک تقسیم کرده و با موازی کردن مراحل ساخت سازه و نازک کاری بلوک­ها در محلی خارج از پروژه و سپس منتقل کردن بلوک­ها و مونتاژ کردن آن­ها در محل پروژه می توانیم زمان ساخت را به طرز چشم گیری کاهش دهیم.

  • چه تفاوتی میان این طرح با سایر طرح های ساختمان سریع الاحداث وجود دارد؟

  در سایر نمونه­های ساختمان سریع الاحداث محدودیت­های فراوانی در زمینه­های مختلف مشاهده می­شود. به طور مثال یکی از انواع آن­ها تکنولوژی استفاده از مدول های کانتینری می باشد که به دلیل محدودیت در طراحی و چیدمان فضاها، کمتر مورد استقبال قرار گرفته است. یا در فناوری نوین LSF، به دلیل محدودیت در ابعاد دهانه، محدودیت در تعداد طبقات، نیاز به نیروی کار متخصص و خبره و همچین هزینه بالای خرید قطعات گالوانی آن از کارخانه، به طور انبوه به­کار گرفته نشده است. همچنین گونه­ دیگری از این ساختمان­ها خانه­های گنبدی هستند که این طرح نیز به دلیل محدودیت در متراژ و همچین مغایرت با فرهنگ ایرانی، در ایران مورد استقبال واقع نشده است. شرکت ما با استفاده از همان روش­های رایج و تنها با تغییر در نوع ستون با در نظر گرفتن ضوابط آیین نامه توانسته است این محدودیت­ها را به حداقل رسانده و در صنعت ساختمان سازی، روشی نوین را ثبت کند.

  • ارزیابی شما از حیث رعایت ضوابط آیین نامه چیست و رعایت این ضوابط را تا چه اندازه ضروری و مفید می دانید؟

از آن جایی که رعایت ضوابط آیین نامه ضروری است و باید به آن توجه کرد، ما نیز سعی کرده­ایم تمام مراحل ساخت ساختمان را در قالب این ضوابط انجام داده و همه­ی آن­ها را رعایت کنیم تا در هیچ بخشی دچار مشکل و اختلال نشویم.

  • آیا  تفاهم نامه یا برنامه­ای برای همکاری و ارائه خدمات  به سایر کشورها دارید؟

مدیر محترم شرکت سعی دارند بعد از راه اندازی این طرح، بستر مناسب برای اخذ مجوزهای لازم جهت همکاری با سایر کشورها را فراهم سازند. البته با توجه به این­که این ایده برای اولین بار در حال انجام می­باشد، کمی گرفتن این مجوزها سخت تر شده است اما در حال تهیه یک کاتالوگ از اقدامات صورت گرفته در این زمینه هستیم تا بتوانیم به شرکت­ها و کارفرماها ارائه دهیم تا ابهامات موجود در این زمینه را رفع کنیم.

  • در پایان گفتگو، چنانچه نکته­ای مورد نظر شماست که توضیح آن ضروری است، بفرمایید؟

در پایان این نکته را عرض می­کنم که ما با استفاده از متریال­های متداول و روش­های اجرایی جدید، سعی بر آن داریم که ساختمان­هایی مطابق با سلیقه کارفرما در هر متراژ و امکان مانور هرگونه تغییرات در معماری فضای داخلی احداث کنیم که مزیت قابل توجه آن­ها، استفاده بیشتر از عمر مفید ساختمان است که تنها با انجام سریع عملیات ساخت و ساز ممکن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز