خبرگزاری کار ایران

آرایش چشم ریز و پلک افتاده چگونه است؟

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۷۵۶

چشم‌ها نقش مهمی در زیبایی صورت دارند. یک آرایش چشم مناسب و ملایم کمک می‌کند تا صورت بشاش و درشت‌تری شود. آرایش چشم باعث می‌شود که پف چشم پنهان شود و چشم‌ها خسته و خواب‌آلود نباشند.

چشم‌ها نقش مهمی در زیبایی صورت دارند. یک آرایش چشم مناسب و ملایم کمک می‌کند تا صورت بشاش و درشت‌تری شود. آرایش چشم باعث می‌شود که پف چشم پنهان شود و چشم‌ها خسته و خواب‌آلود نباشند. در این صورت خرید لوازم آرایش مناسب کمک بزرگی به ما می‌کند که در ادامه مقاله به آرایش چشم ریز و پلک افتاده می‌پردازیم.

آرایش چشم پلک افتاده

افرادی که پلک افتاده یا کوتاه دارند، معمولاً سخت‌تر از دیگران آرایش می‌کنند، زیرا در بسیاری از مواقع لوازم آرایش در برخورد با قسمت افتادگی پلک پاک می‌شود یا آرایش چشم جلوه‌ای نخواهد داشت. در نتیجه چشم کوچک‌تر از حالت عادی نمایان می‌شود.

پرایمر باعث می‌شود که آرایش مدت بیشتری ثابت باقی بماند. در صورتی که پوست چرب دارید، می‌توانید پس از پرایمر، از پودر بیک استفاده کنید تا چربی پوست باعث از بین رفتن آرایش نشود. به‌منظور آرایش چشم پلک افتاده شما باید خرید لوازم آرایش باکیفیت و با ماندگاری بالا را در اولویت خود قرار دهید.

افرادی که پلک کوتاه یا افتاده دارند، بهتر است از سایه چشم تیره استفاده نکنند. رنگ مناسب این مدل چشم، سایه روشن است. مقداری سایه چشم کرم پشت پلک‌هایتان بزنید، اما سعی کنید سایه را بالاتر از خط پلک بزنید تا خط و افتادگی پلک، اندازه چشمتان را محدود نکند و چشم‌هایتان بزرگ‌تر جلوه کنند. سپس مقداری سایه چشم سفید زیر ابرو بزنید تا فاصله بین چشم تا ابرو بیشتر شود.

در صورتی که پلک افتاده یا کوتاه دارید، هرگز مداد چشم یا خط چشم را داخل چشمتان نکشید، چرا که چشمتان کوچک‌تر می‌شود. سعی کنید خط چشم ضد آب انتخاب کنید تا از برخورد پلک با چشم، خط چشم پاک نشود. بهترین مدل خط چشم برای پلک افتاده یا کوتاه، خط چشم کشیده است تا مدل چشم بزرگ‌ و کشیده شود.

خرید ریمل مهم‌ترین مرحله برای آرایش چشم پلک افتاده و پلک کوتاه است. ریمل باعث بزرگ‌تر شدن چشم‌ها می‌شود. پیش از استفاده از ریمل، با یک فرمژه، مژه‌هایتان را فر کنید. بهترین مدل ریمل برای پلک کوتاه یا افتاده، ریمل بلندکننده است.

مژه‌های بلند به بزرگ و باز شدن چشم‌ها کمک می‌کند. البته در ریمل زدن افراط نکنید تا مژه‌هایتان به هم نچسبند و ظاهری نامتعارف پیدا نکنند. همچنین ریمل زدن مژه‌های پایین چشم را فراموش نکنید تا چشم‌هایتان درشت‌تر جلوه کند.

آرایش چشم ریز و بادامی

آرایش چشم ریز و پلک افتاده چگونه است؟

بسیاری از خانم‌هایی که چشم ریز یا بادامی دارند، باید به آرایش چشم خود دقت بیشتری داشته باشند، چرا که اشتباهات رایج در آرایش چشم باعث کوچک‌تر شدن چشمشان می‌شود. توصیه می‌کنیم به‌منظور آرایش چشم‌بادامی نیز خرید لوازم آرایش باکیفیت را در اولویت خود قرار دهید تا ماندگاری آرایشتان بیشتر شود.

ابتدا مقداری پرایمر چشم روی پلک‌هایتان بزنید تا آرایش زمان بیشتری ثابت بماند و پاک نشود. سپس پشت پلک‌تان را سایه روشن بزنید. سعی کنید سایه را بالاتر از خط پلک بزنید تا پلک‌تان، اندازه چشم‌ها را محدود نکند.

مقداری سایه چشم قهوه‌ای روشن و لایت را انتخاب کنید و از گوشه چشم به بیرون بکشید. سپس با یک براش گرد، سایه را به داخل چشم محوکنید. سایه چشم قهوه‌ای کم‌رنگ باید کمی بالاتر از سایه کرم کشیده شود.

پس از آن خط مرزی این دو سایه چشم را با یک براش محوکنید. سایه چشم سفید را زیر ابرو بکشید تا فاصله ابرو و چشم‌هایتان بیشتر شود. مقداری سایه چشم سفید را با نوک انگشتتان بردارید و به گوشه چشم نزدیک بینی بزنید تا چشم‌ها زیباتر شوند.

افرادی که چشم ریز یا کوچک دارند، هرگز از مداد یا خط چشم داخل چشم‌هایشان استفاده نکنند. سعی کنید خط چشم را کمی بالاتر از خط رویش مژه بکشید و آن را تا بیرون از چشم امتداد دهید تا چشم‌ها کشیده‌ و درشت‌تر شوند.

هرگز از خط چشم و ریمل برای ریز چشم و مژه‌های پایینی استفاده نکنید. سعی کنید از یک ریمل حجم دهنده و بلند کننده برای مژه‌های بالایی چشم استفاده کنید. با یک مداد چشم سفید، قسمت داخلی و پایین چشم را پُر کنید تا چشمتان درشت‌تر جلوه کند. سپس یک سایه چشم قهوه‌ای کم‌رنگ زیر چشم و روی مژه‌های پایینی بکشید و با براش گرد آن را محوکنید.

خرید لوازم آرایش استاندارد اهمیت بسیاری دارد، چرا که این آرایش مخصوص چشم است و اگر لوازم آرایش تقلبی با تاریخ‌مصرف گذشته باشد، ممکن است باعث حساسیت و حتی عفونت چشم شود. از این رو کیفیت را فدای کمیت نکنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز