خبرگزاری کار ایران

نکاتی که در نصب کانال کولر باید مورد توجه قرار داد

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۲۶۵

نصب کانال کولر،سیستم سرمایش و گرمایش در ساختمان بخش های مختلفی دارد، کولر ها به عنوان بخشی از سیستم خنک کننده باید به گونه ای کانال کشی شوند که هوای خنک را به تمام بخش های ساختمان به صورت یکنواخت منتقل کنند.

در هنگام طراحی و ساخت ساختمان نصب کانال کولر از بخش های مهم سیستم سرمایشی می باشد.کانال کشی ساختمان اگر به درستی انجام نشود باعث هدر رفتن انرژی و کیفیت نامطلوب تهویه می شود. 

سیستم کانال کشی کولر  بر اساس رفت و برگشت جریان هوا طراحی شده است و به مهمین دلیل سرعت و فشار این جریان هوا داخل کانال طبقه بندی خاص خود را دارد. کانال هوا برای جریان هوا از بخش تولید کننده هوا به بخش هایی که این جریان هوا باید مورد استفاده قرار بگیرد طراحی و ساخته می شود. جنس این کانال های هوا از آهن گالوانیزه،آلومینیوم ، پنل های عایق شده و پلاستیک می باشد.برای ساخت کانال کولر توصیه می شود از ورق گالوانیزه استفاده شود چون طول عمر و کیفیت بالاتری دارد وکمتر تحت تاثیر عوامل جوی قرار می گیرد.

با توجه به اینکه این سیستم های مربوط به ساختمان های معمولی یا صنعتی هستند سه دسته را شامل می شوند:

  • سرعت کم
  • سرعت متوسط
  • سرعت زیاد

طراحی و نصب کانال کولر

سیستم هایی که جریان هوا  ا انتقال می دهند بر أساس فشار هم به سه بخش تقسیم می شوند:

1-فشار پایین

2-فشار متوسط

3- فشار بالا

بر اساس همین تقسیم بندی سیستم نصب کانال کولر را در البرز سازه طراحی می کنند.

  • طراحی بر اساس کاهش سرعت
  • طراحی بر اساس کاهش فشار ثابت
  • طراحی  بر اساس کاهش فشار متعادل
  • طراحی بر اساس فشار استاتیک

نکته :در هنگام نصب کانال کولر باید چند مورد به دقت مورد توجه قرار گیرد تا انتقال هوا به درستی انجام شود:

  1. حرارت محیط
  2. نبود نشتی
  3. مقدار سروصدایی که تولید می شود
  4. سرعت انتقال باد
  5. فضایی که قرار است کانال کشی کولر برای آن انجام شود
  6. کاهش اصطکاک
  7. طراحی  درست انشعاب هایی که برای انتقال هوا باید انجام شود
  8. استفاده از اندازه های مناسب کانال کولر برای طراحی در فضاهای مختلف
  9. جلوگیری از انتقال لرزش در مسیر کانال کشی

شکل و اندازه و مسیر نصب کانال کولر با توجه به نوع کولر که آبی یا گازی باشد متفاوت است. کانال هایی که برای  کولر آبی طراحی می شود معمولا یک سطح مقطع گرد، بیضی یا چهار گوش دارند. که آنهایی که سطح مقطع گرد دارند افت فشار کمتری هم دارند و سر و صدا کم است.

نکاتی که در نصب  کانال کولر باید مورد توجه قرار داد

کانال کولر با مقطع گرد

نکاتی که در نصب  کانال کولر باید مورد توجه قرار داد

نمونه های مختلف کانال کولر

جزئیاتی  که در نصب کانال کولر مهم است

برای بالا بردن کیفیت تهویه در سیستم انتقال هوا و جلوگیری از هزینه های بعدی بهتر است که نکات مهمی مورد توجه قرار گیرد از جمله:

  • عرض کانالی که برای نصب در نظر گرفته شده است
  • جنس ورقه هایی  که برای کانال کشی مورد استفاده قرار می گیرد، از آنجا که این ورق ها گالوانیزه هستند و قیمت بالایی دارند محاسبه درست در ابتدای کار بسیار اهمیت دارد.
  • عایق کردن کانال ها
  • طراحی و معماری فضایی که باید نصب کانال کولر در آن انجام شود
  • نصب دریچه بازدید
  • همسو بودن کانال ها و جریان هوا
  • در نظر گرفتن سرعت جریان هوا
  • قرار دادن دریچه هوا در انتهای تمام انشعابات

مراحل نصب کانال کولر در البرز سازه 

  1. نصب کانال بر اساس طراحی ساختمان

این بخش از مهمترین قسمت ها در طراحی و معماری ساختمان می باشد، برای نصب کانال باید بهترین موقعیت برای دریچه ها را پیدا کنید، در انتهای هر قسمت از کولر شما باید یک دریچه نصب کنید پس باید در طراحی آن دقت زیادی داشته باشید تا بعد از راه اندازی کولر با مشکلاتی که به خاطر تنظیم نبودن زاویه نصب دریچه به وجود می آید روبرو نشوید

2. انتخاب ورق های مناسب برای کانال

انتخاب جنس مناسب و با کیفیت در کانال کشی باعث می شود تا وظیفه انتقال هوا توسط کانال ها به درستی انجام شود.جنس ورقه هایی که شما برای این کانال ها مورد استفاده قرار می دهید باید به صورتی باشد که در اثر گذشت زمان سوراخ نشود که این عامل باعث کاهش کیفیت انتقال هوای می شود.بهترین ورقه هایی که در ساخت کانال ها مورد استفاده قرار می گیرد آهن گالوانیزه می باشد که با توجه به محل نصب کولر و ساختمانی که معمولی یا صنعتی باشد ضخامت این لایه ها متفاوت می باشد.

3. رعایت استانداردها

رعایت استاندارد در بخش های مختلف نصب و طراحی کولر مهم است.بازدید از بخش های خراب کانال کشی  کولر بسیار سخت می باشد.و نیاز به تخریب بخش هایی دارد که امکان مشکل در آنجا زیاد است.به همین علت باید تمام استانداردهای کانال کشی را به دقت انجام دهید

4.عایق کردن کانال

انجام این کار در بخش هایی مختلف کانال کولر باعث می شود تا شما جریان هوای مناسبی را در هر بخش از ساختمان در اختیار داشته باشید

5.طراحی بر اساس سرعت  جریان باد

هر نمونه از کولرها سرعت و فشار باد مخصوص به خود را دارد، قبل از خرید کولر به متراژ و فضای آن توجه کنید، ساختمان هر چه بزرگتر باشد باید اندازه کولر انتخابی بزرگتر باشد تا سرعت باد بیشتری داشته باشد.به همین خاطر طراحی کانال بر أساس سرعت باد انجام می پذیرد.

شرکت البرز سازه

شرکت های بزرگ زیادی در زمینه طراحی و نصب کانال کولر فعالیت می کنند. شرکت البرز سازه با بهره گیری از بهترین دستگاهای ساخت، ارائه مشاوره های تخصصی، استفاده از مواد با کیفیت و ساخت ایمن و مناسب از شرکت های فعال در تولید کانال کولر می باشد.در صورت نیاز در هر قسمت از این کشور پهناور که قرار گرفته باشید می توانید از خدمات مناسب گروه تخصصی البرز سازه استفاده کنید. راههای ارتباطی که امکان ارتباط و هماهنگی بین متخصصان این شرکت را فراهم می کند.استفاده از خدمات مشاوره یک شرکت تولید کننده به شما این امکان را میدهد تا نکات استاندارد را در طراحی کانال ها در ساختمان رعایت کنید،این نکات مهم باید قبل از طراحی ساختمان انجام شود تا جزئیات با استانداردهای مناسب نکاتی که در نصب  کانال کولر باید مورد توجه قرار داد انجام شود.

تلفن های تماس شرکت:

09123706593

02166319076

02166316477

02166315876

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز