خبرگزاری کار ایران

سرگرمی جدید اتاق فرار

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۵۲۰

این روزها پیشرفت فناوری و در دسترس بودن اینترنت ، دنیای عظیمی از سرگرمی های دیجیتال را برای افراد مختلف به ارمغان آورده است و کمتر کسی را می بینیم که این روزها مشغول انجام یکی از بازی ها و سرگرمی های دیجیتال بر روی گجت های هوشمند خود نباشد.

این امری طبیعی است زیرا که سرگرمی یکی از نیازهای مهم و اساسی در زندگی انسان هاست که باعث ایجاد نشاط و افزایش روحیه در افراد می شود که این افزایش نشاط و روحیه تأثیر خود را در زندگی شخصی، خانوادگی، کاری و اجتماعی افراد نمایان می کند و جامعه ای پویا و پر نشاط را فراهم می آورد. 

از دیرباز تا کنون انسان به دنبال ایجاد سرگرمی برای خود بوده است تا در اوقات بیکاری شادی و نشاط را برای خود و اعضای خانواده فراهم آورد. این سرگرمی ها در گذشته بیشتر فعالیت های بدنی و بازی هایی بود که در کنار قدرت تفکر بیشتر به آمادگی جسمی و تحرک نیاز داشت اما با پیشرفت فناوری روز به روز این بازی ها و سرگرمی ها جای خود را به سرگرمی های دیجیتال دادند که ممکن است به قوه تفکر نیاز داشته باشند اما مطمئناً به قوه بدنی نیازی ندارند. با تغییر ذائقه نسل انسان، دیگر آن دسته از بازی ها و سرگرمی هایی که برای نسل های پیشین از جذابیت زیادی برخوردار بود، کم کم جایگاه خود را از دست دادند و در نظر نسل های جدید محبوبیت و جذابیت زیادی نداشتند.

از این رو خلق بازی ها و سرگرمی هایی که متناسب با ذائقه نسل جدید باشند اهمیت زیادی پیدا کرد تا شاید به این وسیله کمی از بی تحرکی ناشی از سرگرمی های دیجیتال بتوان کم کرد. بازی ها و سرگرمی هایی که با ایده ای جذاب و پارامترهای مدرن بتواند نظر مخاطب به ویژه نوجوانان و جوانان را به خود جلب کند زیرا این روزها سرگرمی هایی که قدرت فکر و تخیل افراد را درگیر نکنند جذاب نبوده و به سرعت به فراموشی سپرده می شوند. از این رو چند سالی است که سرگرمی و بازی جدیدی در دنیا شکل گرفته و رواج پیدا کرده است که به سرگرمی های اتاق فرار معروف است.

این سرگرمی برای اولین بار در دنیا در سال 2007 توسط ژاپنی ها در شهر کیوتو طراحی شد. اتاق فرار سرگرمی است که در آن قدرت تفکر و تخیل مخاطبان خود را درگیر می کند و در کنار آن فرد باید فعالیت بدنی نیز داشته باشد. جذابیت این بازی و سرگرمی به قدری زیاد بود که به سرعت در سرتاسر دنیا گسترده شده و رواج پیدا کرد و علاقمندان زیادی از نوجوانان و جوانان را به خود جذب کرد.

اتاق فرار یک سرگرمی و بازی فیزیکی ماجراجویانه است که شرکت کنندگان باید با استفاده از یک سری سرنخ ها، شواهد و راهنمایی ها در مدت مشخصی معماها و پازل ها را حل کرده و رو به جلو پیش بروند تا بازی به پایان برسد. کارشناسان بر این باورند که این نوع سرگرمی که دارای فعالیت بدنی توام با فعالیت فکری و ذهنی می باشد می تواند موجب رشد و پویایی افراد شده و باعث بروز خلاقیت های آنان شود.

در واقع بازی اسکیپ روم حس کنجکاوی افراد را تحریک می کند و بازیکن مشتاق است تا با حل کردن معماهای مطرح شده و پیش رفتن در طول بازی ناشناخته ها را کشف کند یا از راز معمایی پرده بردارد. این تحریک حس کنجکاوی یکی از دلایل جذابیت این سرگرمی است که در آن شرکت کننده با یافتن هر سرنخ و نزدیک شدن به حل معما هیجان وصف ناپذیری را تجربه می کند. در واقع بازی های اتاق فرار به گونه ای طراحی شده اند که افراد باید تمامی حواس خود را متمرکز کنند تا بتوانند در کمترین زمان سرنخ های مربوطه را یافته و معمای بازی را حل کنند. همچنین این بازی در افزایش روحیه کار تیمی و همکاری بین افراد نیز بسایر مؤثر است زیرا اکثر بازی های اتاق فرار به صورت گروهی و تیمی اجرا می شود و تمام افراد گروه باید با تمرکز بالا و همکاری همه جانبه به کمک یکدیگر در جهت حل معمای بازی تلاش نمایند.

در واقع ویژگی هایی نظیر هیجان ناشی از اکتشاف و حل معما،  هیجان ناشی از بازی گروهی در کنار دوستان و عزیزان،  افزایش کیفیت و راندمان کار گروهی در بین افراد گروه برای کشف و رسیدن به پاسخ معماهای بازی،  افزایش حس ازخودگذشتگی و عشق در بین همگروهیان،  افزایش کیفیت تمرکز و دقت در بازیکنان در یافتن سرنخ ها و باز کردن گره های معمایی بازی،  ایجاد مهارت برقراری ارتباط با دوستان باعث شده است که اتاق فرار به سرگرمی محبوبی در بین قشر نوجوان و جوان جامعه تبدیل شود.

اتاق فرار در ایران نیز چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته و علاقمندان زیادی پیدا کرده است. به طوری که علاقمندان به این بازی در صدد تجربه اتاق فرارهای مختلف با سناریوهای جذاب و گوناگون هستند. بسیاری از گروه ها نیز در چند سال اخیر ایجاد شده اند که به طراحی اتاق فرار با سناریوهای مختلف مشغول هستند تا بتوانند تجربه های جذابی را به مخاطبان و علاقمندان به این سرگرمی ارائه دهند. یکی از گروه های موفق در این زمینه مجموعه اسکیپ کیوب ( Escape Cube ) می  باشد.

در مجموعه اسکیپ کیوب گروهی جوان و خلاق در کنار هم به منظور  تجربه ای هرچه بهتر و شاداب تر از اتاق فراری به روز ، مدرن و هوشمند و با کیفیتی رقابتی با اتاق فرارهای دیگر در سطح بین الملل در کنار هم جمع شده اند تا با استفاده از داستان ها و سناریوهای جذاب، دکور خلاقانه و متفاوت و معماهای چالش برانگیز و جذاب تجربه ای متفاوت، پر هیجان و جذاب را برای شما به ارمغان آورند. مجموعه اسکیپ کیوب در کنار فراهم آوردن هیجان، ترس و نشاط در اتاق های فرار مجموعه خود، به ایمنی بازیکنان نیز توجه ویژه ای داشته است که بازیکنان بدون آسیب از هیجان اتاق فرار لذت ببرند.

در حال حاضر مجموعه اتاق فرار اسکیپ کیوب در ۳ شعبه در تهران (توچال، بلوار دماوند و اپال مال) در حال فعالیت می باشد که ۷ عنوان اتاق فرار با محتوای گوناگون را در اختیار علاقمندان قرار می دهد:

  1. اتاق فرار Ocean’s Six که بر گرفته از سری فیلم های Ocean’s Eleven می باشد و یک اتاق فرار هیجان انگیز می باشد که به مدت ۷۰ دقیقه لحظات خوشی را برای شما رقم خواهد زد.
  2. اتاق فرار Dead End که بر اساس سری بازهای کامپیوتری Silent Hill نسخه P.T طراحی شده است که در کنار هیجان کشف معماها، ۹۰ دقیقه ترس و دلهره را به شما هدیه خواهد داد.
  3. اتاق فرار Los Santos که یک اتاق فرار کارآگاهی و در عین حال سیاسی می باشد و با معماهای بسیار سخت خود به مدت ۹۰ دقیقه قدرت هوش شما را در حل پرونده ای دشوار به چالش خواهد کشید.
  4. اتاق فرار Behind The Bars که بر اساس سناریویی از جنگ جهانی دوم طراحی شده است و ۹۰ دقیقه دلهره آور و هیجانی را در یک زندان مخوف نازی پیش روی علاقمندان به خود قرار می دهد.
  5. اتاق فرار Blow Your Candles که برای علاقمندان به سریال های کارآگاهی پوآرو و شرلوک هلمز طراحی شده است تا قدرت ذهن بازیکنان را در حل پرونده یک قتل به مدت ۷۰ دقیقه به چالش بکشد.
  6. اتاق فرار Movie Night که داستانی بسیار ماجراجویانه و هیجان انگیز دربر دارد و از حادثه ای واقعی در سال ۲۰۱۲ بازسازی شده است.
  7. اتاق فرار My Name is Sydney که با سناریویی مرتبط با سناریوی Dead End ساخته و پرداخته شده است و ۷۵ دقیقه ترس و دلهره ی مطلق را در اختیار شرکت کننده ها میگذارد.سرگرمی جدید اتاق فرار

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز