خبرگزاری کار ایران

روند ترخیص گوشی از گمرک

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۱۳۰

آیا خبر دارید که واردات و ثبت سفارش بسیاری از برندهای معروف گوشی های موبایل به کشور آزاد است؟ آیا از هزینه های ترخیص گوشی از گمرک اطلاع دارید؟ برای دانستن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید تا با صفر تا صد روند ترخیص گوشی از گمرک آشنا شوید.

واردات انواع گوشی‌های موبایل  مشمول پرداخت:

مالیات بر ارزش افزوده :  9 درصد

حقوق ورودی گمرکی: به این صورت که گمرک ارزش پایه ای گوشی را مشخص نموده و بر اساس آن 5% حقوق و عوارض اخذ می کند، نرخ ارز را هم هر هفته بانک مرکزی به ادارات گمرک اعلام میکند.

و مالیات علی‌الحساب :  4 درصد

در حالت کلی واردات و ترخیص و ورود به بازار انواع گوشی های تلفن همراه به صورت تجاری نیازمند و مستلزم داشتن کارت بازرگانی از سوی گمرک و داشتن جواز ثبت سفارش می باشد.

سوال دیگری که پیش می آید این است که آیا برای واردات گوشی امکان استفاده از ارز مرجع وجود دارد؟

توجه داشته باشید که برای واردات و ترخیص گوشی از گمرک، گشایش اعتبار اسنادی ممکن نیست. ثبت سفارش گوشی های موبایل با ارز مبادله ای صورت می گیرد.

تنها نمایندگی های مجاز برای پرداخت حقوق ورودی این امکان را دارند که از ضمانت نامه های بانکی جهت پرداخت هزینه های گمرکی بهره بگیرند. در صورت واردات اصولی و قانونی انواع گوشی‌های موبایل، شناسه بین‌المللی آنها در بانک اطلاعاتی گمرک ثبت می گردد که از طریق شماره پیامکی  30008887 قابل استعلام است به این صورت که شناسه ی 15 رقمی گوشی موبایل را به این شماره پیامک میکنید و از طریق واحد تجارت، پیامک تائید آن به شما ارسال می شود.

در طی پروسه و مراحل ثبت سفارش و ترخیص کالا، باید اسناد و مدارک لازم جهت ترخیص کالا از گمرک به صورت فیزیکی یا الکترونیکی تهیه، آماده‌ سـازی و ثبت شده و هزینه‌های آن که شامل مالـیات، حقوق گـمرکی، سود بازرگانی و و دیگر تسهیلات ارائه شده به واردکنندگان و صادرکنندگان است؛ ارائه یا اظهارشود. از آنجایی که انجام این اقدامات یک کار تخصصی و پیچیده و نیازمند آشنایی کامل با پروسه آن است، معمولا فرآیند ترخیص شدن کالا از گمرک را به فردی به نام ترخیص کار می سپارند.

توصیه می کنیم واردات و ترخیص سریع و بی دردسر انواع گوشی های موبایل را به شرکت های ترخیص کالا از جمله طاها خلیج (http://tahakhalij.ir) بسپارید، چرا که به دلیل آشنایی با شگردهای متعدد ترخیص کالا می توانند در کمترین زمان ممکن گوشی های تلفن همراه را بدون انتقال ارز، ثبت سفارش و ترخیص کنند.

بخشی از خدمات این موسسات در زمینه ترخیص گوشی از گمرک عبارت است از:

۱. ترخیص تخصصی تمامی لوازم جانبی گوشی تلفن همراه

۲. ترخیص گوشی از گمرک فرودگاه امام خمینی

۳. ثبت سفارش گوشی‌های موبایل لوکس

تعرفه گمرکی ترخیص گوشی

ثبت سفارش گوشی موبایل تحت ردیف تعرفه ی 85171210 و انواع تبلت با امکان نصب سیم کارت تحت تعرفه ی 84713040 و 84713090 از 25 ام مهر ماه سال ۹۸ به سامانه cid.ntsw.ir

جهت اخذ شناسه کالا موکول شده است و طرح رجیستری گوشی از 28 ام مهر ماه برای

گوشی های تلفن همراه الزامی شده است و واردکنندگان حتما بایستی در سامانه ntsw.ir فرآیند دریافت شناسه ی کالا را طی نمایند.

گوشی هایی که همراه با مسافر به گمرک اظهار می شوند بایستی به گمرک ارائه و رجیستر شوند و در ضمن سود بازرگانی نیز برای این گوشی ها دو برابر پرداخت می گردد.

تعرفه گمرکی ترخیص گوشی از گمرک در ردیف تعرفه ی 85171210 قرار گرفته است و جزو اولویت 9 می باشد.

تعرفه گمرکی تبلت در ردیف 847130 و تعرفه گمرکی لپ تاب هم تحت ردیف 8471 جای می گیرند .

چنانچه مایل به ترخیص گوشی از گمرک هستید، اطلاعات کامل مربوط به مدل گوشی، برند سازنده، کشور سازنده و همچنین پروفرمای خود را برای شرکت های ترخیص کار ارسال کنید تا قیمت تحویل محموله ی خود را درب انبارتان اعلام کنند.

روند ترخیص گوشی از گمرک

این شرکت ها با کادری متخصص و کاربلد از ابتدای کار که ارائه مشاوره تجاری و بازرگانی و ثبت سفارش است شما را راهنمایی میکنند. واردات و ثبت سفارش بیشتر گوشی ها از جمله آیفون، ال جی، هوآووی، اچ تی سی ، و…. به کشور آزاد است. عمده گوشی ها از دبی، چین، تایوان، کره و …. وارد ایران میشوند. چنانچه واردات گوشی های تلفن همراه به صورت قانونی انجام شده باشد، میتوان با شماره گیری ۳۰۰۰۸۸۸۷  استعلام آن را گرفت. به این ترتیب که شماره ۱۵ رقمی IMEI  گوشی موبایل خود را به این سامانه پیامک میکنید و برای شما تاییدیه ارسال میگردد. همچنین میتوانید جهت اطلاع از ارزش پایه ای انواع برندهای گوشی ها به سامانه ی آنلاین تجارت فرامرزی مراجعه نمایید که برای عموم در دسترس می باشد.

مراحل وارد کردن و ترخیص گوشی از گمرک

وارد کردن گوشی تلفن همراه به ایران مراحل قانونی و فنی منحصر به خود را دارد که تنها وارد کنندگان و ترخیص کاران از آن ها مطلع هستند.

بخش عظیمی از گوشی های تلفن همراه در کشور ما وارداتی هستند و پس از ترخیص از گمرک به بازار راه می یابند، و لذا این گوشی ها مراحل مختلفی را طی می کنند تا به دست مشتری برسند‌.

موسسات و شرکت های وارد کننده ی گوشی موبایل جهت واردات جدیدترین مدل گوشی های معرفی شده از طرف برندهای گوناگون ابتدا بایستی از طریق تیم ترخیص کار و کارشناسان ثبت سفارش، گوشی های مورد نظر خود را معرفی نمایند. برای این کار بایستی تیم ترخیص، گوشی های مورد نظر را در سامانه ی جامع ترخیص لوازم و تجهیزات ارتباطی و فناوری ثبت نام نمایند و سپس به پیگیری و انجام سایر مراحل بپردازند.

آن دسته از گوشی های موبایل که برای اولین بار وارد کشور می شوند به منظور قیمت گذاری در گمرک نیز مستلزم داشتن جواز استاندارد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشند. چنانچه این مجوز را اخذ نکرده باشند قیمت گذاری آن ها انجام نخواهد شد.

نکته قابل ذکر دیگر اینکه در صورتی که گوشی موبایلی از طریق مسافری وارد ایران شود ضروری است که از طریق سامانه همتا IMEI  یا ریجستری آن مورد بررسی قرار گیرد و این گوشی حتما باید قبلا یک بار از طریق گمرک وارد کشورشده باشد تا برای آن مراحل قیمت گذاری و تست فنی طی شود . در غیر ایینصورت گوشی برای واردات مسافری مجوز ترخیص دریافت نمی کند.

برای واردات مولتی برندها هم این روند وجود دارد و واردکننده باید تائیدیه استاندارد گوشی موبایل را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را دریافت کند تا بتواند آن را از گمرک ترخیص کند. امیدواریم خواندن مطالب فوق در روند واردات و ترخیص گوشی از گمرک برای تاجران فعال در این حوزه مفید و مثمر ثمر واقع شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز