خبرگزاری کار ایران

برای انتخاب قفسه‌های فروشگاهتان، از اسپات کمک بگیرید!

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۰۳۵

قفسه‌ها از جمله تجهیزات بسیار کاربردی هستند که تقریبا در تمام مکان‌ها از جمله: انبارها، ادارات، منازل و به ویژه فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. این تجهیزات بسته به محلی که استفاده می‌شوند مشخصات متفاوتی دارند.

به عنوان مثال قفسه‌هایی که ویژه منازل و یا دفاتر ساخته می شوند، عموما ظاهرهای زیباتری داشته و از المان های تزئینی در طراحی و ساخت آنها بیشتر استفاده می شود. در حالیکه در ساخت قفسه های فروشگاهی و انبار، مواردی همچون استحکام، تحمل وزنی و طول عمر اهمیت بیشتری نسبت به ظاهر قفسه دارند هرچن که ظاهر زیبای قفسه از جمله مزیت هایی است که تولیدکنندگان تجهیزات فروشگاهی بصورت خاص به آن توجه دارند.

  1. قفسه‌های فلزی:

قفسه‌های فلزی چنانکه عنوان شد به دلیل مزایا این گروه از تجهیزات از جمله: استحکام بالا، تحمل وزنی بالا، مقاومت و طول عمر بالا، قیمت بهتر نسبت به نمونه های چوبی، امکان تغییر رنگ و ... کاربرد گسترده ای در انبارها، فروشگاه وها و انبارهای منازل دارند. این قفسه‌ها در مدل های مختلف یک و دوطرفه ساخته می شوند که مدل های یکطرفه می تواند بصورت دیواری و یا خودایستا تولید شوند.

شاید اسم قفسه فلزی فروشگاهی زیاد به گوشتان خورده باشد! لازم است بدانید از جمله مکان هایی که قفسه فلزی در آن بسیار پرکاربرد بوده و بخش بندی فضا با استفاده از آن مقدور است، انبار های صنعتی است. امروزه با توجه به اهمیت لجستیک و انبارداری و همچنین گسترش تجارت الکترونیک و حضور انبارهای فروش آنلاین، اهمیت استفاده بهینه از فضای انبار بسیار بالاست. استفاده از قفسه های فلزی در انبارها این امکان را فراهم می سازد تا علاوه بر سطح انبار از فضای عمودی آن تا نزدیکی سقف نیز بطور بهینه استفاده شده و چیدمان کالا در بهترین حالت ممکن صورت گیرد. امروزه تکنولوژی های انبارداری پیشرفته اتوماتیک برای کارکرد درست به قفسه های فلزی نیاز دارند.

برای انتخاب قفسه‌های فروشگاهتان، از اسپات کمک بگیرید!

برای انتخاب قفسه‌های فروشگاهتان، از اسپات کمک بگیرید!

  • از دیگر نکات قابل توجه در مورد قفسه های فلزی توجه به منطقه جغرافیایی و یا نوع انبار و محلی است که از این تجهیز استفاده می شود. به عنوان مثال در سردخانه ها و یا مناطق مرطوب از قفسه های فلزی با روکش گالوانیزه و یا رنگ های ضدزنگ استفاده می شود تا طول عمر محصول افزایش یابد.
  • قفسه های فلزی امروزه در منزل و محیط های اداری نیز کاربرد بیشتری پیدا کرده اند. در طراحی های جدید این لوازم از تلفیق چوب با ام دی اف با فلز بهره برده شده که در نهایت منجر به ایجاد نمایی جذای و زیبا و در عین حال محصولی کاربردی شده است.
  • 2. قفسه های دوطرفه:

تصمیمم گیری برای خرید و به دنبال آن انتخاب نحوه‌ی چیدن قفسه فروشگاهی دوطرفه، به حالت جزیره و در فضای میانی فروشگاه ها امکان پذیر است. این نوع از قفسه ها بسته به نوع فروشگاه ارتفاع و ابعاد متفاوتی دارد. بسته به چیدمان فضا ارتفاع این نوع از قفسه ها می تواند کوتاهتر از قفسه های یکطرفه درنظر گرفته شود. این ارتفاع به منظور ایجاد فضای دید برای مشتریان و جلوگیری از کور کردن چشم انداز فضاهای دیگر فروشگاهی در نظر گرفته می شود.

قفسه های دوطرفه با توجه به ایجاد نمایی مناسب و همچنین دسترسی از هر دو سمت برای مشتریان، انتخاب مناسبی برای قرارگیری در راهروهای میانی فروشگاه ها هستند. این قفسه ها همچنین می توانند هدایت کننده جریان رفت و آمد مشتری بوده و شلف های ابتدا و انتهایی آنها به عنوان معرف کالاهای هر لاین فروشگاهی، نقش بسزایی در راحتی مشتریان هنگام خرید دارند. انواع قفسه دوطرفه فروشگاهی با توجه به نوع فروشگاه و تحمل وزنی مورد انتظار از آنها ساخته و روانه بازار می شوند. به عنوان مثال انواع چوبی آن می تواند در بوتیک ها و یا کتاب فروشی ها مورد استفاده قرار گیرد که به دلیل تناسب با نوع کالاها، در زیبایی فروشگاه نیز اثرگذار است. تحمل وزنی قفسه های فروشگاهی از نکات مهمی است که هنگام خرید حتما باید مورد توجه قرار گیرند. قفسه های دوطرفه فلزی به دلیل استحکام بیشتر، عموما در فروشگاه های خرده فروشی مورد استفاده قرار می گیرند. نکته مهم دیگر در مورد قفسه های دوطرفه ابعاد آنها و به ویژه ارتفاع این قفسه ها است. از آنجا که محل اصلی استقرار این لوازم در راهروهای میانی است، انتخاب قفسه های با ارتفاع زیاد موجب از بین بردن دید مشتری و درنتیجه نمای نامناسب برای فروشگاه خواهد شد. از اینرو قفسه های دوطرفه عمدتا با ارتفاع کمتری نسبت به مدل های یکطرفه ساخته می شوند.

3. استند

استندهای فروشگاهی با وزن کم و طراحی های متنوع کاربرد گسترده ای در تجهیز بسیاری از فروشگاه ها دارند. برخلاف انواع قفسه فروشگاهی که به دلیل ماهیت و نوع کاربری آنها امکان ایجاد تنوع در طراحی و ظاهر آنها محدود است، استندهای فروشگاهی بسیار متنوع طراحی شده و حتی امکان ساخت آنها با شمایل و ظاهری متناسب با کالاهای مورد نظر برای فروش وجود دارد. به عنوان مثال انواع استندهای ویژه چاشنی هایی مانند سس های سالاد می توانند به ابعاد بزرگتر از خود محصول ساخته شوند که جذابیت بالایی برای مشتری و بیننده دارد. از اینرو استفاده و کاربری این گروه از تجهیزات فروشگاهی به خواروبار فروشی ها محدود نشده و بسیاری انواع دیگر از فروشگاه ها مانند فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی نیز می توانند در تجهیز مکان خود از آن بهره مند شوند. علاوه بر این وزن کم و جابجایی راحت این محصولات امکان استفاده از آنها در نقاط مختلف فروشگاه را میسر می سازد.

استندهای فروشگاهی به دلیل آنکه عموما در معرض دید بوده و اکثر مشتریان در مراجعات خود به فروشگاه ها از این تجهیزات بازدید می نمایند، فضای مناسبی برای ارائه تبلیغات است. به همین منظور طراحی این استندها عموما با لحاظ کردن این مورد انجام شده و فضاهایی از بدنه محصول برای نصب تبلیغات در نظر گرفته می شود. با توجه به موارد گفته شده، اگر به دنبال طراحی و تولید استند فروشگاهی هستند، دقت کنید که تجربه و تخصص شرکت سازنده را حتما در نظر بگیرید..

تفاوت قفسه بندی انبار و فروشگاه

در ساخت قفسه های مورد استفاده در انبار از آنجا که بایستی تحمل وزنی بالاتری نسبت به قفسه های فروشگاهی داشته باشند، از طراحی ویژه ای به منظور افزایش مقاومت آنها استفاده می شود. به عنوان مثال استفاده از تقویت کننده های افق و عمودی و یا اریب از جمله راهکارهایی است که منجر به افزایش ظرفیت قفسه می شود. قفسه های انبار را عموما با نام رک انبار می شناسند که در سه دسته رک سبک، نیمه سنگی و سنگین از نظر تحمل وزنی دسته بندی می شوند.

  • در هنگام قفسه بندی انبارها باید نکات مهمی همچون رعایت استانداردهای فاصله راهروها و اطمینان از نصب درست قفسه ها به منظور جلوگیری از ریزش قفسه و یا بار روی آن رعایت شود.
  • قفسه های راک سنگین از آنجا که به منظور چیدمان کالاهای حجیم و سنگین مرود استفاده قرار می گیرند، طراحی ویژه جهت سهولت برداشت و گذاشت بار توسط لیفتراک و یا جک پالت دستی در آنها لحاظ می گردد.
  • همچنین این قفسه ها به دو صورت کفپوشدار و یا پالتی ساخته می شوند که ضخامت کفپوش در مدلهای کفپوشدار بنا به نیاز مشتری قابل تغییر است.

از آنجا که کیفیت محصولات انبارش شده در انبار تا حد زیادی به نحوه چیدمان آنها در این مکان ها بستگی دارد، استفاده درست از تجهیزات مناسب و همچنین رعایت اصول انبارداری برای رسیدن به این منظور بسیار اهمیت دارد. عدم رعایت این اصول و یا استفاده از تجهیزاتی که با نوع بار تناسب نداشته باشند م تواند منجر به خراب شدن کالا و وارد آمدن خسارت های مالی گردد. خدمات نصب و تجهیز در محل از دیگر امکاناتی است که با توجه به تخصصی بودن نوع تجهیزات انتظار می رود از سوی شرکت مشاور و تجهیزکننده که خود را به عنوان تولید کننده تجهیزات فروشگاهی معرفی میکند، ارائه گردد تا موجب اطمینان خاطر در درستی نصب و تجهیز باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز