خبرگزاری کار ایران

پشم سنگ چیست و چگونه می‌تواند به ما کمک کند؟

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۰۷۸

در این مقاله شما خوانندگان محترم را دعوت می کنیم تا محصولی جادویی و سراسر سودمند را به شما معرفی کنیم که کمتر کسی از فواید آن اطلاع دارد و هنوز تقریبا ناشناخته می باشد و استفاده از آن در صنایع مختلف و مخصوصا صنعت ساختمان تاثیرات بسزایی زیادی در کوتاه مدت و دراز مدت به لحاظ مادی و معنوی دارد

در این مقاله شما خوانندگان محترم را دعوت می کنیم تا محصولی جادویی و سراسر سودمند را به شما معرفی کنیم که کمتر کسی از فواید آن اطلاع دارد و هنوز تقریبا ناشناخته می باشد و استفاده از آن در صنایع مختلف و مخصوصا صنعت ساختمان تاثیرات بسزایی زیادی در کوتاه مدت و دراز مدت به لحاظ مادی و معنوی دارد. بله عایق پشم سنگ یک محصول نسوز و عایق حرارت و صوت بوده و جزء دسته عایق های معدنی می باشد.

عایق حرارت :

این محصول به دلیل الیاف به هم تنیده ای که دارد می تواند هوای  زیادی را داخل خود محبوس کند. از آنجایی که بهترین عایق طبیعی هوا می باشد؛ پس هر چیزی که بتواند هوا را در خود نگه دارد  به نوعی عایق می باشد.

اما تفاوت پشم سنگ با دیگر عایق ها خاصیت ذاتی آن بوده که  اساسا نسوز می باشد یعنی به هیچ وجه شعله ور نمی شود و توانایی مهار آتش را دارد ودر صورت آتش سوزی در ساختمان اگر به صورت صحیح از عایق پشم سنگ در آن استفاده شده باشد آتش در یک واحد یا یک طبقه محبوس می شود.و زمان مناسبی را در اختیار قرار می دهد که آتش گسترش پیدا نکرده آن را مهار کرد.

همچنین عملکرد این عایق نه تنها به جلوگیری از گسترش آتش بلکه  در شرایط عادی نیز کار خود را به خوبی انجام می دهد و در تابستان و زمستان با جلوگیری از ورود و خروج حرارت هوای مطبوعی را در اختیار ساکنین می گذارد.

لزوم خرید پشم سنگ مناسب :

پشم سنگ چیست و چگونه می‌تواند به ما کمک کند؟

بعنوان مثال: ساختمانی را فرض کنید که با استفاده از پشم سنگ تخته ای به خوبی عایق بندی شده است، در فصل سرما به طور معمول یک پره رادیاتور برای یک متر مربع از یک آپارتمان در نظر می گیرند، این در حالی است که ساختمان عایق شده باشد سنگ یک پره رادیاتور برای سه متر مربع ساختمان تعبیر می شود و این یعنی کاهش هزینه اولیه تاسیسات و همچنین کاهش مصرف انرژی که در دراز مدت بسیار سودمند می باشد. حال آلوده کردن هوا . محیط زیست و تولید گازهای گلخانه ای و..... نیز به دنبال آن کاهش پیدا کرده و محیط زیست بهتری را برای خود درست می کنیم.

در صنایع مختلف نیز فوائد بسزای زیادی دارد و کلا هر کجا نیاز باشد که حرارتی را کنترل کنیم و یا از هدر رفت آن جلوگیری کنیم پشم سنگ به کمک ما  خواهد آمد.

بعنوان مثال در صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی برای عایق نمودن خطوط یا پایپینگ و یا برای جلوگیری از هدر رفت انرژی در همه انواع کوره ها و یا جلوگیری از هدر رفت انرژی در گرم خانه ها و سوله های صنعتی و......

البته در هرکدام از صنایع یک نوع از پشم سنگ لحاظ می شود و این به دلیل آن است که ضریب انتقال حرارت همه محصولات پشم سنگ با هم یکسان نیست .

عایق صدا :

پشم سنگ چیست و چگونه می‌تواند به ما کمک کند؟

پشم سنگ یک عایق بسیار قوی صوتی می باشد و به دلیل  خاصیت ارتجاعی الیاف تشکیل دهنده آن صدا را جذب نموده و اجازه نفوذ صدا را نمی دهد.

این ویژگی عایق پشم سنگ بسیار سودمند بوده و قوی تر از هر نوع عایق صوتی  عمل می کند بعنوان مثال در سالن های سینما و سالن های کنفرانس، اتاق های استودیو، ساختمان های مسکونی و اداری، و کلا هر کجا که نیاز باشد صدا راکنترل کرد و از ورود و خروج آن جلوگیری کرد این عایق به ما کمک خواهد آمد.

البته به نوع و دانسیته ای که عایق دارد عملکرد متفاوتی با این موضوع دارد. در رابطه با اطلاعات بیشتر با دانسیته و چگالی به صفحه دانسیته چیست مراجعه نموده و اطلاعات بیشتری را بدست آورید.

و در آخر از شما خوانندگان مجترم این مقاله نهایت تشکر را دارم که بابت خواندن این مقاله دقت گذاشتید و مطلبی سودمند رامطالعه کردید. جهت اطلاعات بیشتر و کامل تر از شما دعوت  می کنم به سایت شرکت پشم سنگ اصفهان به آدرس www.stonewoolco.comمراجعه نموده و یا جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

03195015482

03195015483

03134482102

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز