خبرگزاری کار ایران

اجاره خودرو در جزیره کیش

شرایط و مقررات اجاره ماشین در کیش

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۰۰۶

اتومبیل‌ها و خودروهای شخصی یکی از مهم‌ترین وسایل حمل‌ونقل روزانه هستند، اما برای شخصی که در سفر است ممکن است دسترسی به اتومبیل شخصی دشوار باشد و از سویی دیگر، هزینه حمل‌ونقل با تاکسی نیز مقرون‌به صرفه نباشد. از این رو دسترسی به ماشین موقتی می‌تواند نیاز اشخاص را تا حدودی برآورده کند.

اتومبیل‌ها و خودروهای شخصی یکی از مهم‌ترین وسایل حمل‌ونقل روزانه هستند، اما برای شخصی که در سفر است ممکن است دسترسی به اتومبیل شخصی دشوار باشد و از سویی دیگر، هزینه حمل‌ونقل با تاکسی نیز مقرون‌به صرفه نباشد. از این رو دسترسی به ماشین موقتی می‌تواند نیاز اشخاص را تا حدودی برآورده کند. جزیره کیش یکی از مناطق آزاد در آب‌های خلیج فارس است که ماشین‌های وارداتی به آن‌جا در دسته خودروهای لوکس و خارجی قرار می‌گیرد. تجربه خرید و رانندگی با این ماشین‌ها با توجه به شرایط تحریم و هزینه‌های بالای زندگی ممکن است هیچ‌گاه میسر نشود اما شما می‌توانید با اجاره این مدل‌ها در جزیره کیش، لذت سواری با ماشین‌های لوکس را تجربه کنید. به همین منظور در این مقاله قصد داریم تا یک راهنمای جامع برای افرادی ارائه دهیم که قصد اجاره خودرو و رانندگی با ماشین‌های لوکس در جزیره زیبای کیش را دارند.

کمی درباره  پیشینه:

اطلاعات تاریخی و پیشینه یک پدیده، همواره برای همگان جذاب و شنیدنی است و به درک بهتر ما از موضوع کمک می‌کند. جالب است بدانید که سنت اجاره ماشین براساس میزان مسافت طی‌شده، اولین بار در سال 1916 توسط شخصی به نام جو سندروز ابداع شد. او مایل‌سنجی را به چرخ جلویی ماشین متصل کرده و آن را در اختیار افراد ثروتمند قرار می‌داد. وقوع جنگ جهانی دوم منجر به گسترش این روند گردید و ایستگاه‌های قطار با همکاری شرکت‌های اجاره خودرو، کسب درآمد می‌کردند. بعد از جنگ جهانی دوم، رقبای این صنعت افزایش پیدا کرد و منجر به پیدایش آژانس‌های بزرگ و قدرتمند در این حوزه گردید.

شرایط و مقررات اجاره ماشین در کیش

در ایران نیز این صنعت قبل از انقلاب با همکاری مشترک شرکت‌های فرانسوی و بانک‌های ایرانی ایجاد شد و سپس فعالان این حوزه گسترش یافت. اکنون آژانس‌های بسیاری در ایران خدمات اجاره ماشین را ارائه می‌دهند. یکی از قطب‌های فعالیت این صنعت در ایران، در جزیره زیبای کیش قرار گرفته است. این منطقه که برخلاف سایر شهرهای ایران ناحیه‌ای آزاد محسوب می‌شود، واردات خودروهای خارجی به آن آزاد است و افراد می‌توانند با کمک آژانس‌های اجاره ماشین، سواری با خودروهای لوکس و خارجی را تجربه کنند. اجاره ماشین و رانندگی در کیش قوانین و مقرراتی دارد که رعایت آن‌ها برای همگان الزامی است. بنابرین برای چشیدن این تجربه بهتر است ابتدا با مقررات آن آشنا شویم.

قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش:

از آن‌جایی که کیش منطقه‌ای آزاد است، قوانین راهنمایی و رانندگی آن با سایر نواحی ایران متفاوت و اندکی سخت‌گیرانه است. تخلف از قوانین جریمه‌های بسیار سنگینی به دنبال دارد. از آن‌جایی که پیشگیری بهتر از درمان است؛ به بررسی این مقررات در ادامه می‌پردازیم تا از جریمه‌های سنگین در امان بمانیم.

  • سرعت مجاز: حداکثر سرعت مجاز در این جزیره 80 کیلومتر است و هنگام رانندگی به سرعت مجاز تابلوهای راهنما توجه کنید.
  • کمربند ایمنی‌تان را قبل از جریمه شدن حتما ببندید.
  • بیرون انداختن زباله یا ته سیگار در این جزیره، جریمه سنگینی را به دنبال خواهد داشت.
  • در صورتی  که بیش از ظرفیت ماشین مسافر سوار آن باشد، مشمول جریمه خواهید شد.
  • خطوط و تغییر لاین: در کیش حتما باید بین خطوط راهنما حرکت کنید و در صورتی که قصد تغییر مسیر داشتید حدود صد متر جلوتر از چراغ راهنما استفاده کنید.
  • از بوق زدن خودداری کنید.
  • در صورتی که کسی در خطوط عابرپیاده در انتظار باشد باید اجازه عبور به آن‌ها داده و سپس خودتان بروید. توجه کنید که هنگام توقف، چراغ راهنمای دو طرف ماشین را به منظور اخطار به ماشین‌های پشت سر روشن کنید.

شرایط و مقررات اجاره ماشین در کیش

اکنون که با مقررات آشنا شدیم، به بررسی شرایط اجاره ماشین و مدل ماشین‌های در دسترس می‌پردازیم.

شرایط عمومی برای اجاره ماشین در این جزیره به شرح زیر است:

  1. گواهینامه معتبر و منقضی نشده
  2. یک فقره چک یا وجه نقد به عنوان ضمانت( مبلغ این ضمنانت نسبت به نوع خودرو متفاوت است.)
  3. ضمانت خلافی: ضمانت خلافی مبلغی است که به منظور جرائم احتمالی راهنمایی و رانندگی از شخص دریافت می‌شود و به مدت یک ماه نزد شرکت اجاره‌دهنده باقی می‌ماند. بعد از این‌که وضعیت خلافی خودرو مشخص شد، این مبلغ به شما باز گردانده خواهد شد.

قوانین اجاره ماشین در کیش:

  • مدت زمان اجاره برای یک روز، 24 ساعت می‌باشد.
  • هزینه بنزین بر دوش اجاره‌کننده ماشین است.
  • ماشین در کیش با راننده و بدون راننده موجود است. در صورتی که جمعیتتان زیاد است می‌توانید با اجاره ون یا هایس شرایط حمل‌ونقل در کیش را فراهم کنید.
  • خودروهایی که اجاره داده می‌شوند کاملا از نظر فنی سالم است و کارواش‌شده و تمیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. هزینه‌هایی که به صورت غیرعمدی و به دلیل وجود فرسودگی قطعات ایجاد شده است توسط شرکت اجاره‌دهنده پرداخت می‌شود.

شرایط و مقررات اجاره ماشین در کیش

آژانس معتبر اجاره ماشین در کیش:

مجموعه‌های بسیار در جزیره کیش خدمات گوناگون کرایه خودرو را ارائه می‌کنند. یکی از معتبرترین مراکز اجاره در کیش، شرکت سام سیر نوین کیش است که با بیش از ده سال سابقه فعالیت در این حوزه آماده خدمت‌رسانی به مشتریان است. این مجموعه دارای مجوز رسمی از سازمان منطقه آزاد کیش بوده و تمامی فعالیت‌های آن زیرنظر مجمع رنت‌کاران قرار دارد.

این مجموعه با بیش از 25 ماشین در مدل‌های گوناگون لوکس آماده خدمت‌رسانی است. انواع مدل ماشین‌های قابل اجاره در  این مجموعه به شرح زیر است:

  • ماشین کوروت
  • ماشین کامارو کوپه
  • ماشین کادیلاک
  • ماشین BMW
  • ماشین النترا
  • ماشین کمری
  • اجاره لیموزین
  • اجاره مازراتی
  • اجاره پورشه پانامرا

و ...

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات این مجموعه و رزرو آنلاین ماشین به وبسایت نوین‌رنت مراجعه کنید.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری:

جزیره زیبای کیش یکی از مقاصد تفریحی و توریستی برای مسافرانی است که به منظور زدودن خستگی و آرامش سفر می‌کنند. عدم حضور آلودگی صوتی ناشی از ترافیک و هوای پاکیزه و تمیز کیش از جمله ویژگی‌هایی است که این جزیره مرجانی را با سایر مناطق ایران متمایز می‌کند. آب‌وهوای گرم و شرجی این ناحیه ممکن است جابه‌جایی با پای پیاده یا حتی دوچرخه را برای مسافرین این منطقه سخت و دشوار سازد. از سویی دیگر هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی در هر رفت‌وبرگشت ممکن است بسیار گران تمام بشود. بنابرین یکی از روش‌های مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای جابه‌جایی در این جزیره، اجاره ماشین است. به همین منظور در این مقاله به بررسی مقررات راهنمایی و رانندگی و قواعد اجاره ماشین پرداختیم. مجموعه نوین‌رنت یکی از معتبرترین مجموعه‌های فعال در حوزه اجاره ماشین در کیش است که بیش از 25 مدل ماشین‌های لوکس و خارجی برای اجاره در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید از طریق نوین‌رنت ماشین مدنظر خود را به صورت آنلاین رزرو کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قوانین اجاره ماشین و هزینه حدودی اجاره می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز