خبرگزاری کار ایران

افتتاح بزرگترین رصدخانه خورشیدی تهران

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۴۶۸

رصدخانه های عمومی از جمله مجموعه های جذاب علمی آموزشی هستند که نقش به سزایی در گسترش علم نجوم و علاقمند نمودن کودکان، نوجوانان و خانواده ها به آسمان و جذابیت‌های آن دارند.

در همین راستا هلدینگ تفریحی گردشگری ایران فان با همکاری موسسه آسمان شب، دست به ساخت جدیدترین رصدخانه عمومی تهران بصورت ترکیبی (روز و شب)، در یکی از مرتفع ترین نقاط پایتخت در محله دارآباد زده است.

به گفته گلستانی فرد مدیر عامل ایران فان 

این رصدخانه که مجهز به سیستم تلسکوپ ترکیبی با مقر جستجوگر خودکار با دو تلسکوپ مدرن، حرفه ای و قدرتمند است، مدرن ترین رصدخانه خورشیدی تهران خواهد بود و علاوه بر رصد خورشید، بازدیدکنندگان می‌توانند از رصد ماه سیارات و اجرام سماوی در آسمان شب تهران لذت ببرند.

وی افزود علاوه بر رصدخانه با امکان رصد در روز و شب، 

اولین و تنها موزه شهاب سنگ در کشور نیز در این محل به بهره برداری رسید .

بنا به گفته مدیر عامل ایران فان به دلیل تخصصی بودن موضوع و لزوم درک و لذت عموم مخاطبین از همه امکانات مجموعه، کارشناسان مجرب و آموزش دیده، به آموزش و کمک عموم بازدید کنندگان در رصد خواهند پرداخت.

 این رصد خانه مدرن داراباد  آماده خدمت رسانی به دوستاران نجوم است و روز و شبی هیجان انگیز را  در گنبد بزرگ رصدخانه برای بازدیدکنندگان و دوستاران آسمان رقم خواهد زد .

آدرس این مجموعه  واقع در خیابان آجودانیه ، انتهای خیابان موزه ، موزه دارآباد تهران است . 

علاقه مندان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن  ۲۴۵۵۷ و یا وب سایت  www.iran-fun.ir  با مجموعه در ارتباط باشند .

در انتظار دوستاران آسمان هستیم

افتتاح بزرگترین رصدخانه خورشیدی  تهران

افتتاح بزرگترین رصدخانه خورشیدی  تهران

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز