خبرگزاری کار ایران

آموزش طراحی سایت و آنالیز سئو وبسایت

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۱۳۸

ما در سال‌های اخیر با روند روبه‌رشد و چشمگیر تغییر کسب و کارها از شیوه‌ی سنتی به شیوه‌های نو و جدید در فضای اینترنت روبه‌رو هستیم. طراحی سایت یکی از خدمات و امکاناتی است که شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توانند انجام دهند و به کسب و کارها کمک نمایند تا فضای کاری خود را در بستری ایمن فراهم کرده و در آینده با توسعه و گسترش آن، محصولات و خدمات خود را به شکلی کارآمدتر و مفیدتر در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

داشتن سایت چه ضرورتی دارد؟

با توجه به توصیفات بالا به این نتیجه خواهیم رسید که هر یک از مشاغل ناچارند به زودی بستر فعالیت خود را در فضای اینترنت آماده نمایند و یا اگر از گذشته برای فعالیت خود سایتی طراحی کرده‌ و آن را رها کرده‌اند، امروز بتوانند با بهینه‌سازی و بهره‌گیری از خدمات سئو به رشد و دیده شدن آن کمک کرده و دوباره از آن استفاده نمایند.

چنانچه شما نیز به حوزه طراحی سایت و آنالیز سئو علاقمندید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

طراحی سایت

همان‌طور که اشاره کردیم طراحی سایت (Web Design) به این معناست که پایگاهی را برای ارائه‌ی خدمات، فروش محصولات و یا به منظور اطلاع‌رسانی در اینترنت دایر نمایید. طراحی سایت در واقع به مجموعه‌ای از ایجاد صفحات وب گفته می‌شود که از طراحی گرافیکی برخوردار باشد و در آن محتوای تولیدی مفید با رعایت اصول سئو درج شده باشد. همگی این‌ها در کنار هم سایت شما را می‌سازند.

طراحی سایت را  به روش‌های مختلفی می‌توان انجام داد. این موضوع نیز بستگی به این مورد مهم دارد که قرار است سایت برای چه نوع کسب و کاری طراحی شود.

طراح سایت چه تخصص‌هایی باید داشته باشد؟

یک طراح سایت حرفه‌ای باید در حوزه طراحی سایت، آنالیز سایت و خدمات مرتبط با آن از تخصص و تجربه برخوردار باشد و با دانش‌های مختلفی اعم از طراحی گرافیک، زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی و کدنویسی آشنا بوده و در مورد ایمن کردن سایتی که اقدام به طراحی آن کرده اطلاعات کافی داشته باشد. همچنین طراح باید از روش‌های بهینه‌سازی سایت‌های قدیمی و خدمات سئو که سایت به آن نیاز دارد، از اطلاعات کافی و منسجمی بهره‌مند باشد.

چنانچه شما نیز علاقمند به طراحی سایت هستید و می‌خواهید از این مسیر کسب درآمد نمایید، می‌توانید با شرکت در کلاس‌های آموزش طراحی سایت و همچنین انجام پروژه‌های مختلف، در هنگام آموزش، اولین سایت خود را طراحی کرده و آرام آرام در این حوزه به یک طراح سایت حرفه‌ای تبدیل شوید. 

با ما همراه باشید، در ادامه درباره آموزش طراحی سایت با php و آموزش طراحی سایت با وردپرس که دو روش جداگانه و تخصصی برای طراحی سایت به شمار می‌آیند مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

آموزش طراحی سایت و آنالیز سئو وبسایت

آموزش طراحی سایت با php

طراحی سایت با زبان برنامه‌نویسی php یکی از راه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان سایت‌های مختلفی را برای کارکردهای مختلف طراحی نمود. آموزش طراحی سایت با php نیازمند برخورداری شما از پیش‌نیازهایی همچون آشنایی با زبان برنامه‌نویسی و آموزش‌های جامع و کاملی است که در این مطلب نمی‌توان به همه‌ی این مباحث پرداخت؛ اما در همین حد می‌توان اشاره کرد که با استفاده از زبان php می‌توانید سایت‌های دینامیکی با برخورداری از امکانات پیشرفته و نامحدود طراحی نمایید.

کارایی سایت دینامیکی یا پویا چیست؟

به زبانی ساده طراحی سایت به این روش، یعنی شما سایتی را در اختیار دارید که محتویات و خوراک آن می‌تواند در طی زمان و با توجه به کارهایی که روی آن صورت می‌گیرد، تغییر یابد. این شیوه از طراحی سایت کمک می‌کند تا بتوانید آن را به یک سیستم منظم برای نگهداری اطلاعات مهم متصل کرده و در صورت نیاز آن‌ها را تغییر داده و یا بر اطلاعات آن بیفزایید.

در واقع زبان برنامه‌نویسی php که مخفف کلمات PHP Hypertext Preprocessor  می‌باشد در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیاری کرده و به یک ابزار برای راه‌اندازی و طراحی سایت‌های پویا بدل شده است. با قاطعیت می‌توان گفت در حال حاضر بیش از 80 درصد سایت‌ها به کمک این زبان برنامه‌نویسی طراحی می‌شوند.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید شرکت‌های مهمی مانند فیس بوک، ویکی پدیا، یاهو، دیجی کالا، الوپیک و.. از این زبان برنامه‌نویسی در طراحی سایت خود استفاده کرده‌اند.

روش طراحی سایت با php

برای طراحی سایت با زبان php لازم است با کدنویسی آشنا باشید. اما لازم است ابزارهایی که نام می‌بریم را در اختیار داشته باشید و مراحل زیر را به همراه کدنویسی‌های آن انجام دهید.

  • برنامه محتوای Notepad را روی سیستم خود نصب کنید.
  • یک وب سرور php هم نیاز دارید که بتوانید فایل‌های خود را روی آن آپلود نمایید.
  • پس از این طرحی را که برای سایت خود در نظر گرفته‌اید روی کاغذ بیاورید و صفحه‌هایی را که باید به هم لینک شوند مشخص سازید.
  • صفحه‌هایی که می‌سازید شامل هدر، متن و فوتر هستند. بنابراین لازم است سه صفحه وب بسازید.
  • با ساخت فایلی به نام html شروع کنید و اطلاعات مورد نیاز هدر را در آن درج نمایید.
  • برای ساخت محتوا در قسمت بدنه یعنی همان قسمتی که کاربر با آن سروکار دارد و ما به آن body می گوییم لازم است یک صفحه html آماده کرده و محتوایی که می‌‌خواهید در این صفحه قرار گیرد به آن اضافه نمایید.
  • برای بخش فوتر نیز فایلی به نام php ساخته و محتوای مورد نظرتان را که می‌تواند شامل اطلاعات و یا برخی لینک‌های کارآمد باشد در این قسمت قرار دهید.
  • پس از این با استفاده از دستور echo در PHP از یک صفحه منفرد استفاده کرده و فایل php را آماده نمایید.
  • سپس می‌توانید فایل‌های آماده شده را ذخیره و روی سرور آپلود نمایید. اکنون اگر فایل php را در قسمت مرورگر تایپ کنید می‌توانید صفحه وب را به طور کامل مشاهده کنید. ما به زبان ساده این مراحل را برشمردیم اما لازم است هر مرحله توسط کدنویسی صورت پذیرد.

در بحث آموزش طراحی سایت باphp  ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که علاوه بر طراحی سایت با زبان php بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوای متن باز و عمومی مانند جوملا،پرستا شاپ، دروپال، وردپرس و... توسط زبان برنامه‌نویسی PHP پیاده‌سازی شده‌اند. ما در ادامه به معرفی یکی از همین سیستم‌های مدیریت محتوای متن باز به نام وردپرس که می‌توان به کمک آن برای کسب و کارهای مختلف وبسایت طراحی کرد خواهیم پرداخت.

آموزش طراحی سایت با وردپرس

در سال‌های اخیر سیستم مدیریت محتوای وردپرس WordPress به یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا تبدیل شده و بسیاری از طراحان سایت از وردپرس برای طراحی سایت‌های مختلف استفاده می‌کنند. به جهت آن که وردپرس با زبان برنامه‌نویسی php نوشته شده از افزونه یا پلاگین‌های (plug –in) متنوعی برخوردار است و دست طراحان سایت را باز گذاشته تا بتوانند سایت‌های بسیاری را در حوزه‌های مختلف طراحی نمایند. 

این‌که می‌گویند وردپرس یک پلتفرم متن باز است یعنی چه؟

متن باز (open source) بودن وردپرس به این معناست که می‌توان کدهای دیگری را به آن اضافه کرده و این کدها را در اختیار دیگران نیز قرار داد که البته نوشتن و تهیه‌ی این کدها تنها از عهده توسعه‌دهندگان وب برمی‌آید.

اگر به آموزش طراحی سایت با وردپرس علاقمندید، یک خبر خوب برای شما داریم. طراحی وبسایت با وردپرس نیاز به تخصص‌ و آشنایی با زبان‌های برنامه نویسی مختلف ندارد و با کمی اطلاعات اولیه و دسترسی به اینترنت می‌توانید سایت خود را طراحی کنید. در حال حاضر میلیون‌ها سایت با وردپرس طراحی شده‌اند که نشان می‌دهد کار با این سیستم تا چه اندازه آسان است.

روش طراحی سایت با وردپرس

با وجود سیستم مدیریت محتوایی مانند وردپرس کار طراحی سایت بسیار آسان شده و می‌توانید این عملیات را به صورت رایگان انجام دهید.

  • ابتدا لازم است فایل وردپرس را دانلود نمایید.
  • نام دامنه و یا همان آدرسی که می‌خواهید روی وبسایت‌تان باشد را انتخاب کنید و آن را به ثبت برسانید.
  • هاست خود را خریداری نمایید. هاست سرویسی است که سایت شما را به اینترنت متصل می‌کند. خرید دامنه و هاست برای شما هزینه چندانی در بر نخواهد داشت. اما نکته مهم آن است که هاست لینوکس بوده و دارای کنترل پنل CPanel باشد. همچنین هاست و دامنه را از جایی تهیه کنید که پشتیبانی خوبی داشته باشند و از سرویس‌دهی آن‌ها مطمئن باشید.
  • پس از خرید دامنه و راه‌اندازی هاست روی آن که البته شرکت هاستینگ این کار را برای شما انجام خواهد داد، می‌توانید طراحی سایت خود را آغاز کرده و در این قسمت وردپرس را روی هاست‌تان نصب کنید.
  • بسیاری از شرکت‌های میزبانی هاست شرایطی را مهیا کرده‌اند که شما با ورود به کنترل پنل خود با یک کلیک بتوانید آن را نصب نمایید. اما اگر این شرایط مهیا نبود نگران نباشید. انجام این کار چندان سخت نیست، ضمن آن که شرکت میزبان هم می‎تواند این کار را با اجازه خودتان برای شما انجام دهد.
  • پس از نصب وردپرس روی هاست نوبت به انتخاب قالب می‌رسد. با توجه به نوع سایتی که آن را طراحی کرده‌اید، می‌توانید از قالبی که مناسب آن است استفاده نمایید. بعضی از قالب‌ها برای سایت‌های فروشگاهی ساخته شده‌اند، بعضی دیگر نیز برای سایت‌های آموزشی یا خدماتی مناسبند. می‌توانید علاوه بر قالب های رایگان از قالب‌های حرفه ای‌تر که البته باید آن ها را خریداری کنید نیز استفاده نمایید. همچنین این قالب‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نمایش سایت شما را روی موبایل و تبلت امکان پذیر می‌کنند.
  • هنگامی که قالب را خریداری یا دانلود می‌کنید، باید فایل زیپ آن را در بخش افزودن پوسته تازه که ذیل بخش پوسته ها قرار دارد آپلود کرده و روی کلید فعال کردن کلیک کنید. پس از انجام این مراحل کار طراحی سایت به پایان رسیده و می‌توانید بارگذاری مطالب و محتوای خودتان را آغاز نمایید.
  • همچنین با وارد شدن به بخش داشبورد وردپرس می‌توانید نوشته‌ها، برگه‌ها و سایر محتویات و اطلاعات سایت خود را مدیریت کنید. مطالبی را اضافه کنید و یا آن ها را ویرایش نمایید.

با وردپرس چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

پس از طی دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس شما یاد خواهید گرفت که چگونه می‌توان از افزونه‌های مختلف این برنامه روی سایت‌های مختلف استفاده کرده و آن‌ها را توسعه دهید. سپس با استفاده از افزونه‌های مختلفی که برای سئو سایت‌های وردپرسی طراحی شده می‌توانید در جهت انجام خدمات سئو، ارتقا و آنالیز وبسایت، تغییرات کارآمد و چشمگیری را ایجاد نمایید.

آموزش طراحی سایت و آنالیز سئو وبسایت

چرا باید تهران وب دیزاین را بشناسید؟

برای آن که بتوانید کسب و کار خود را گسترش داده و در دنیای فناوری امروز جایی برای فعالیت‌های اقتصادی خودتان باز کنید، به طوری که در آینده شاهد توسعه و گسترش فزاینده کارتان باشید، نیازمند داشتن سایت هستید. تهران وب دیزاین یکی از شرکت‌هایی است که می‌تواند در این حوزه به شما کمک نماید.

در حوزه طراحی سایت در تهران یکی از شرکت‌هایی که علاوه بر طراحی سایت به صورت زیبا، شکیل و کامل و بر اساس نیازهای کاری شما، می‌تواند سایت‌های قدیمی شما را به روز‌رسانی نماید تهران وب دیزاین است.

همچنین اگر نیازمند دریافت خدمات سئو باشید، این مجموعه می‌تواند در این حوزه به شما کمک نماید تا در ردیف اولین جستجوی موتورهای جستجوگر مانند گوگل قرار گیرید.

اگر برای سپردن پشتیبانی سایت خود به نیروی متخصص و کاربلد نیاز دارید این شرکت می‌تواند با کمک نیرو‌های توانمند و متخصص خود، به شما کمک نماید.

یکی دیگر از فعالیت‌های تهران وب دیزاین در حوزه امور گرافیکی است که شامل طراحی لوگو، پوستر، عکاسی صنعتی و آماده‌سازی تیزرهای تبلیغاتی می‌شود. برای آن که کسب و کارتان در فضای مجازی بدرخشد و دیگران شما را ببینند و جذب شما شوند، نیاز است تا برای معرفی فعالیت‌تان بهترین لوگو، پوستر و یا تیزرهای تبلیغاتی را در اختیار داشته باشید. تهران وب دیزاین با برخورداری از متخصصین توانمند به شما کمک می‌کند تا با استفاده از طرح‌های گرافیکی تاثیرگذار برند خود را در ذهن مخاطب حک کرده و آن ها را به استفاده از محصول و یا خدمات‌تان ترغیب نمایید.

تهران وب دیزاین خدمات منحصربفرد خود را با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار داده و معتقد است این یک شعار نیست، کافیست امتحان کنید.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز