خبرگزاری کار ایران

روش‌های مهاجرت به آمریکا

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۸۴۶

افراد زیادی رویای زندگی در آمریکا را در سر می پرورانند ولی به این رویا نمیرسند چرا که آمریکا یکی از سخت ترین کشور هایی هست که ایرانی ها میتوانند به آن سفر و مهاجرت کنند. تا قبل از ریاست جمهوری ترامپ مهاجرت ایرانی ها آسان بود به طوری که طی سال ها 1 میلیون و 400 هزار ایرانی در آمریکا ساکن شدند.

ما در این مقاله به روش هایی که طبق قانون آمریکا میتوان به آمریکا مهاجرت کرد را معرفی میکنیم و همچنین محدودیت هایی که ایرانی ها در مسیر میتوانند داشته باشند را نیز اشاره خواهیم کرد و راهکاری که ایرانی ها طی چند سال اخیر اجرا میکردند و با وجود بن ترامپ به آمریکا سفر میکردند نیز معرفی خواهیم کرد

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

با سرمایه گذاری حداقل 500 هزار دلار میتوانند اقامت دائم دریافت کنند ولی این روش به علت تحریم و پر ریسک بودن شرایط کسب و کار فعلا برای ایرانی ها توصیه نمیشود و  بهتر است به جای آمریکا با سرمایه گذاری 150 هزار دلار کانادا از طریق استارتاپ مهاجرت کنند و علاوه بر این برای ایرانی ها این روش تقریبا غیر ممکن است 

مهاجرت از طریق شغلی و کاری

با بستن قراردادکاری با یک شرکت آمریکایی میتوان اقامت موقت و دائم  دریافت کرد ، این روش نیازمند بر اساس نوع ویزا شرایط خاص خود را دارد و البته تا اخر سال 2020 طبق دستور ترامپ به علت کرونا و بیکاری گسترده در آمرکا برای محافظت از نیروی کار آمریکایی ممنوع اعلام شده و برای سال 2021 میتوان به این روش فکر کرد

شرایط ویزای کاری 

  • برای موقعیت شغلی که قرار است کارگر خارجی استخدام شود، هیچ کارگر آمریکایی وجود ندارد. ( مثلا شما دانشی یا مهارتی داشته باشید که در آمریکا یافت نشود )
  • استخدام این کارگر خارجی نباید باعث بیکاری دیگر افراد شاغل مقیم کشور آمریکا گردد.

اشخاصی که میتوانند ویزای کاری دریافت کنند

  • کسانی که در رشته ­ی دانشگاهی خاصی دارای موفقیت چشم­گیر می­باشند، مانند اساتید و پژوهشگران برجسته.
  • دریافت کننده جوایز ویژه که کمتر کسی موفق به دریافت آن می­شود مثل جایزه نوبل.
  • دریافت کننده جوایز مهم و برجسته برای موفقیت در زمینه­ی تحقیقاتی
  • ارائه کننده کارهای هنری در نمایشگاه­های حرفه­ای مثل اسکار و ..
  • دارنده موقعیت­های تجاری بالا در زمینه هنر­های نمایشی.

مهاجرت تحصیلی و پژوهشی

این روش جزو روش هایی هست که ایرانی ها میتوانند از طریق آن ویزا دریافت کنند ، حتی برندگان لاتاری برای ورود به آمریکا ابتدا ویزای تحصیلی دریافت میکنند و سپس بعد از ورود به خاک آمریکا به مرکز کنسولگری کنتاکی مراجعه میکنند تا گرین کارت دریافت کنند

این روش برای ایرانی ها آزاد هست و شامل بن ترامپ نمیشود ولی هزینه دانشگاه و سختی های اخذ پذیرش نیز دارد . مثلا برای تحصیل در مقاطع مختلف یک حداقل معدل و حداکثر سن متقاضی میتواند اخذ این ویزا را سخت کند البته دانشگاه های گران تر محدودیت های کمتری دارند و هر دانشگاه برای اخذ پذیرش مراحل و سختی های خود را دارد . در ضمن این روش برای کسانی که بعد از تحصیل به کشور خود باید برگردند مگر این که در آمریکا با توجه به تخصص و مهارت بتوانند شرایط ویزای کاری را داشته باشند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند

مهاجرت از طریق ازدواج

این روش برای کسانی هست که با یک شهروند آمریکایی ازدواج کرده اند بعد از تایید ویزا میتوانند اقامت دائم دریافت کنند و بعد از سه سال میتوانند درخواست شهروندی کنند و حتی در انتخابات نیز شرکت کنند ، این روش فقط برای کسانی هست که ازدواج واقعی دارند و ازدواج های جعلی میتواند موجب محروم شدن از ویزا های دیگر شود 

 مهاجرت از طریق لاتاری گرین کارت

ویزای مهاجرت گوناگونی که در ایران به عنوان لاتاری شناخته شده یکی از راحت ترین و بهترین روش های مهاجرت به آمریکا میباشد که در قانون 1990 ملیت و مهاجرت آمریکا یک روشی تعیین شده که از طریق قرعه کشی به 55 هزار نفر ویزای و سپس گرین کارت اختصاص داده شود که البته 5 هزار تای این ویزا به جای دیگر اختصاص داده شده ولی 50 هزار ویزای گوناگونی یا diversity Visa حتی با وجود مخالفت های ترامپ هر سال برای مهاجران در دسترس قرار گرفته است. برای مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری مراحلی باید طی شود که در زیر ما به آن اشاره کرده ایم

ثبت نام در لاتاری

برای ورود به برنامه مهاجرت لاتاری ابتدا باید در آن ثبت نام کرد ، فرایند ثبت نام نیازمند عکس مناسب و اطلاعات فردی صحیح میباشد برای ثبت نام شما به حداقل دیپلم  و پاسپورت معتبر نیاز دارید ، اگر پاسپورت شما تاریخ انقضا آن رد شده است به تمدید آن اقدام کنید . 

آموزش ثبت نام لاتاری

برای ثبت نام لاتاری مجموعه برتر مهاجر یک سامانه ای طراحی کرده که در ادامه استفاده از این سامانه را آموزش میدهیم

ابتدا وارد سامانه ثبت نام لاتاری برتر مهاجر می شوید؛ این سامانه با دارا بودن زیر ساخت ها قوی و هوشمند با محیطی کاملا فارسی می تواند کمک شایانی به شهروندان ایرانی جهت یک ثبت نام موفق داشته باشد. این سامانه توسط کارشناسان مهاجرتی که در حوزه لاتاری سابقه زیادی دارند مدیریت می شوند.

پس از ورود می توانید به راحتی به ثبت نام خود را انجام دهید. افرادی که دوست دارند ثبت نام خود را با دقت و سرعت بیشتر انجام دهند می توانند مقاله آموزش ثبت نام لاتاری  را مطالعه نمایند.

موارد مهم برای ثبت نام لاتاری

اطلاعاتی که در سامانه ثبت نام لاتاری برتر مهاجر باید ثبت کنید به چهار بخش زیر تقسیم می شود.

  1. مشخصات فردی
  2. مشخصات خانواده
  3. اطلاعات محل سکونت
  4. اطلاعات پاسپورت

نکات مهم لاتاری هر بخش

  1. مشخصات فردی

باید نام  و نام خانوادگی خود را به انگلیسی و از پاسپورت خود وارد کنید.

در درجه آخر باید به دقت وضعیت تحصیلی خود را وارد کنید. برای مثال، اگر شما دانشجوی ترم آخر لیسانس هستید، باید گزینه " دانشجوی لیسانس " را انتخاب کنید. اگر برای یک مصاحبه در لاتاری برنده شوید، باید تاریخ دریافت مدرک خود را نیز فراهم کنید. پس مطمئن شوید که در این مصاحبه به یک مشکل جدی برخورد نکنید.

در تاریخ تولد شما باید تاریخ تولد خود را به میلادی ثبت کنید. اما اگر شما این تاریخ تولد خود را نمی دانید، می‌توانید گزینه " تاریخ شمسی " را انتخاب کرده و سپس تاریخ تولد خود را وارد کنید.

در عکس ویژه لاتاری، که یکی از حساس‌ترین بخش‌های آن است، اگر یک عکس ویژه لاتاری ندارید ، عکس خود را آپلود نکنید . شما می‌توانید گزینه " عکسم آماده نیست بعدا میفرستم " انتخاب کنید، بعد از تهیه عکس ویژه لاتاری خود، به سراغ کاربری خود بروید و بعد از آماده کردن عکس ویژه لاتاری خود ، عکس خود را برای سیستم ثبت لاتاری برتر مهاجر بفرستید.

  1. مشخصات خانواده

روش‌های مهاجرت به آمریکا

نکته ای که در این بخش حائز اهمیت است، تعداد فرزندانتان است. شما می توانید تنها فرزندانی که حداکثر 21 سال دارند را در این فرم قید نمایید.

بعد از وارد کردن مشخصات همسر خود گزینه ای با عنوان « ثبت نام دو شانسه میخواهم، همسر باید پاسپورت داشته باشد، البته میتوانید بعدا ارسال کنید» وجود دارد که به صورت خودکار فعال می باشد. افرادی که می خواهد دو شانس برای خود در لاتاری ثبت کنند، دیگر نیازی به دوبار ثبت نام در این سامانه ندارند. اگر این گزینه فعال باشد کارشناسان برتر مهاجر با همان یک بار ثبت نام برای شما فراینده دو ثبت نام را انجام می دهند. توجه نمایید در صورتی که می خواهید این گزینه فعال باشد حتما حتما باید همسرتان نیز دارای پاسپورت باشد.

آنچه در این بخش مهم می باشد، تعداد فرزندان است. شما می‌توانید تنها فرزندان را در نظر بگیرید که حداقل ۲۱ ساله هستند.

پس از ورود اصلاعات همسرتان، شما می‌توانید گزینه " ثبت نام دو شانسه میخواهم، همسر باید پاسپورت داشته باشد، البته میتوانید بعدا ارسال کنید " را انتخاب کنید گفتنی است که این گزینه به صورت خودکار فعال است. افرادی که می‌خواهند در یک لاتاری دو فرصت را برای خود ثبت کنند دیگر نیازی به ثبت‌نام مجدد در این سیستم ندارند . اگر این گزینه فعال باشد ، متخصصان برتر مهاجر با همان ثبت‌نام یک زمان ، دو فرآیند ثبت را انجام خواهند داد . توجه داشته باشید که اگر این گزینه را می‌خواهید ، باید مطمئن باشید که همسرتان نیز پاسپورت دارد .

  1. اطلاعات محل سکونت

روش‌های مهاجرت به آمریکا

در این بخش بهتر است در قسمت های «شهر» و «آدرس» به صورت انگلیسی وارد نمایید. اما اگر قادر به این کار نیستید می توانید به صورت فارسی وارد نموده تا کارشناسان برتر مهاجر این موارد به انگلیسی تبدیل نمایند.

نکته ریزی که در این بخش وجود دارد گزینه های «کد پستی همراهم نیست یا نداریم» و «آدرس ایمیل یادم نیست یا ندارم» است. اگر این اطلاعات را نیز به همراه دارید، بهتر است بر روی آن ها کلیک نموده و آن ها تکمیل نمایید.

در این بخش باید به زبان انگلیسی قسمت های " شهر " و " نشانی "  را وارد کنید. با این حال , اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید, می‌توانید به زبان فارسی اطلاعات را وارد کنید تا متخصصان برتر مهاجر این موارد را ترجمه نمایند.

توجه داشته باشید که در این بخش گزینه های " کد پستی همراهم نیست یا نداریم " و " آدرس ایمیل یادم نیست یا ندارم " وجود دارد، اگر این اطلاعات را دارید، بهتر است روی آن‌ها کلیک کنید و آن‌ها را پر کنید.

  1. اطلاعات پاسپورت

روش‌های مهاجرت به آمریکا

نکته‌ای که در این بخش بسیار مهم است، معتبر بودن پاسپورت شماست. مطابق قانون جدید، باید گذرنامه معتبری برای ثبت نام لاتاری داشته باشید . حتی اگر برنده شوید، اطلاعات پاسپورت شما نامعتبر باشد از آن دوره لاتاری حذف خواهید شد. اگر متوجه شوید که پاسپورت برای ثبت نام لاتاری در این سیستم معتبر نیست , می‌توانید گزینه« اطلاعات پاسپورت اکنون همراهم نیست ولی بعدا در پنل کاربری اعلام خواهم کرد» را انتخاب نمایید و بعد از اینکه پاسپورت خود را تمدید کردید، اطلاعات را درکاربری سایت برتر مهاجر وارد نمایید.

نکته مهم این است که قوانین و مقررات مندرج در بخش نهایی را بخوانید تا با مشکل خاصی در آینده مواجه نشوید. گزینه " اطلاعات فوق را تایید و قوانین و مقررات برترمهاجر را می پذیرم " به طور خودکار فعال شده‌است . اگر این گزینه را غیرفعال کنید نمی‌توانید نام نویسی خود را تکمیل کنید .

عکس مخصوص لاتاری

عکس ویژه لاتاری باید یکی سری شرایط وجود دارد باید عکس مربع باشد 

ارتباط با برتر مهاجر پشتیبان سامانه ثبت نام لاتاری

 تآدرس هران ، خیابان شریعتی، پایین تر از طالقانی، کوچه صدیق، پلاک 3 ، واحد 402

تلفن دفتر :  02177500359

تلگرام و واتساپ : 09123458035 

info@bartarmohajer.com

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز