خبرگزاری کار ایران

در انتخاب تیغه کاتر آسفالت، حرفه‌ای رفتار کنید

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۸۲۹

برای تامین انواع نیاز های عمرانی تا اصلاح بسیاری از ساختار های فعلی، نیاز است که بتوانید سطح سطوح سختی مانند آسفالت، بتن، سنگ ها و... را بشکافید.

برای تامین انواع نیاز های عمرانی تا اصلاح بسیاری از ساختار های فعلی، نیاز است که بتوانید سطح سطوح سختی مانند آسفالت، بتن، سنگ ها و... را بشکافید. این شکافتن باید همراه با حداقل آسیب به سایر قسمت های مسطح آسفالت و یا بتن باشد. مثلاً برای نصب یک تجهیز تاسیساتی لازم است تا در محدوده تعریف شده ای عملیات برشکاری را انجام بدهید. برای این منظور دستگاه کاتر آسفالت بر را تعریف کرده ‌اند.

لکن برای هر سطح سخت ساختمانی، تیغه کاتر مخصوصی طراحی شده است. اصولا دستگاه کاتر آسفالت یک ماشین مشترک برای برش تمامی سطوح است که می ‌توان با تعویض تیغه، شرایط متنوع کاری را برای آن ایجاد کرد.

البته انتخاب صحیح نوع تیغه نیز مهارتی است که باید در حین کار داشته باشید. برای کسب این مهارت می ‌توانید به مشاوره ‌های مجموعه پارس موتور اعتماد کنید. چرا که این مجموعه سال‌ ها است در عرصه انواع دستگاه کاتر آسفالت و البته تمام قطعات آن حضوری پررنگ دارد. مانند مشاوره‌ی تخصصی مختصری که از جابب مجموعه برای ما مطرح شده است و ما نیز در ادامه این مبحث را برای شما آماده کرده ایم. اینکه مقدمات در انتخاب یک تیغه کاتر آسفالب بر مناسب شامل چه نکاتی است.  

تیغه کاتر چیست؟

تیغه کاتر آسفالت بر تا بتن بر، کلیت این تجهیز یک دیسک از جنس فولاد های پرکربن می باشد. دیسکی که در مقابل زنگ زدگی نیز مقاوم است. بر محیط این دیسک سگمنت هایی به شکل دندانه با قابلیت برش نقش بسته است. برای رسیدن به بهترین راندمان در برش، سعی در ساخت تیغه کاتر با متریال های متنوع در تکمیل آلیاژ فولاد پرکربن دارند. در یک دسته بندی کلی برای تیغه کاتر با قابلیت نصب در دستگاه کاتر آسفالت بر، دو طرح تیغه کاتر آسفالت بر در کنار تیغه کاتر بتن بر مطرح است.

چه نکاتی در انتخاب تیغه کاتر آسفالت بر اهمیت دارند؟

یک دستگاه کاتر آسفالت بر به عنوان یک شاسی پایه مطرح است. شاسی ای که می ‌توان تیغه آن را به فراخور سطح هدف برای برش انتخاب نمود؛ اما در این انتخاب رعایت چه نکاتی ضرورت دارد؟

  1. دقت به جنس ساخت تیغه کاتر آسفالت ‌بر و یا بتن‌بر اولین شرط کیفی در کار است. اینکه حتما تیغه مذکور از فولاد های پرکربن تهیه شده باشند. در عین حال استفاده از متریال کروم با هدف ضد زنگ شدن ضروری است و البته با توجه به نوع هدف، حضور عناصری مانند نیکل، سدیم، فسفر و... نیز اهمیت دارد.
  2. تیغه کاتر باید مناسب برای سطحی که هدف برش است، انتخاب شود. انواع سطوح ممکن است در مسیر برش دستگاه کاتر آسفالت بر قرار گیرند. از آسفالت در ضخامت های گوناگون تا بتن های مسلح و غیر مسلح، حتی سنگ ها با درجات سختی متنوع، انواع کاشی و سرامیک و... . اگر حرفه ای باشید، کاملاً آگاهانه می دانید که هر سطحی درجات سختی خاص خود را دارد. در نتیجه شرایط برش مخصوص به خود را طلب خواهد کرد. اصولاً سطوح بتنی، سنگی، موزاییک و سرامیک را با استفاده از تیغه کاتر بتن‌بر برش می ‌زنند و برای سطوح آسفالتی با درجات سختی مختلف از تنوع در تیغه کاتر آسفالت بر استفاده می شود.
  3. نوع تیغه از مدل های خشک و یا مرطوب باشد. در یک دسته ‌بندی دیگر برای انواع تیغه کاتر آسفالت بر و یا بتن بر، دو نوع خشک و مرطوب در نظر می ‌گیرند. نوع خشک برای تکمیل عملیات برشکاری سطوح سخت نیازی به حضور سیستم خنکاری ندارد. البته کارکرد آن همراه با تولید گرد و خاک بسیاری است. از طرفی در نوع مرطوب لازم است تا سطح کاتر از هر دو سمت با پاشش یکنواخت آب در حین کار خنک شود. کارکرد این تیغه عاری از تولید گرد و خاک خواهد شد. اگر چه تولید گرد و خاک در ظاهر ماجرا وجه تفاوت این دو نوع از تیغه کاتر آسفالت بر و یا بتن بر می باشد؛ اما اصل ماجرا نیست. بلکه دلیل کارکرد خشک و مرطوب مربوط به ماهیت سطوح و نوع برش در شرایط خاص کاری است. موضوعی که بهتر است تحت مشاوره‌ های لازم گام در انتخاب آن داشته باشید.
  4. در انتخاب نوع کارکرد تیغه کاتر آسفالت بر دقت لازم را داشته باشید. چرا که آنها را در مدل های کند‌بر و تند‌بر طراحی می کنند. تیغه کاتر کند‌بر با یک حرکت تقریبا آرام سطح آسفالت و یا بتن را خواهد شکافت، مادامیکه یک تیغه تند‌بر را باید با سرعت بالا به کار گیرید.

در انتخاب تیغه کاتر آسفالت، حرفه‌ای رفتار کنید

 

سایز تیغه کاتر آسفالت بر را نیز در نظر داشته باشید. دستگاه کاتر آسفالت بر برای تامین اهداف متنوع در سایز های گوناگونی تولید می شود. هر سایز تولید شده برای دستگاه کاتر آسفالت بر تیغه کاتر مخصوص به خود را می خواهد. از این رو باید در هنگام خرید تیغه با اطلاع دقیق از سایز دستگاه کاتر آسفالت بر مدل مناسب را خریداری نمایید.

همان طور که می ‌بینید انتخاب درست تیغه کاتر آسفالت بر برای دستگاه کاتر آسفالت بر در یک فضای کاملا تخصصی قرار می ‌گیرد. این تیغه باید کاملا همسو با شرایط کاری پروژه باشد. لذا لازم است تا در اطلاع کامل از شرایط تخصصی تیغه مناسب را انتخاب کنید. البته در این بین می توانید از مشاوره های تخصصی نیز بهره مند باشید. مانند فضای سایت پارس موتور که در زمینه ارائه خدمات مهندسی تا فروش ابزارآلات، دست بالایی در دنیای اینترنت کسب کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز