خبرگزاری کار ایران

آیا یک مدیرعامل احتیاج به آموزش دارد؟

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۶۹۲

اگر در جایگاه مدیرعاملی هستید، برنامه دارید در آینده در این جایگاه قرار بگیرید یا صاحب کسب و کاری هستید و دلتان می‌خواهد خودتان آن را اداره کنید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

ایلنا، اینکه هم‌اکنون در این جایگاه‌ قرار دارید، نشان می‌دهد که تا چه حد توانا هستید. ولی آیا این برای وقتی که در جایگاه مدیرعاملی قرار می‌گیرید هم کافی است؟ مهارتهای مدیرعامل چه چیزهایی است؟ وظایف مدیرعامل شامل چه مواردی می‌شود؟ آیا احساس می‌کنید که به عنوان مدیرعامل احتیاج دارید مهارت‌های جدیدی فرا بگیرید؟

آیا همان مهارت‌های مدیریتی برای مدیرعاملی کفایت می‌کند یا این مهارت‌ها شامل موارد خاص دیگری است؟

اگر قرار بر آموزش باشد، آیا مرجعی برای چنین آموزش‌هایی مخصوص مدیرعاملان در این سطح سراغ دارید؟

مدیریت چه در سطح میانی و چه در سطح عالی بر پنج پایه اصلی استوار است. مهارت‌های اصلی در این زمینه برنامه‌ریزی، سازماندهی، استفاده بهینه از منابع، راهبری و کنترل است.

باید بپذیریم که مدیرعاملی در کنار اینکه یک سمت اداری است، یک مهارت هم هست. این مهارت‌ها در حوزه دانش مدیریت قرار دارد. شاید شما در رشته تخصصی خود آن‌ها را به دست نیاورده باشید.

آموزش مدیرعاملی علاوه بر اینکه شما را بر مسئولیت‌های اجرایی مدیرعامل در سازمان و در مقابل هیئت مدیره مسلط می‌کند شما را برای مسئولیت‌های حقوقی این سمت در برابر نهادهای خارج از سازمان هم آماده می‌نماید.

مدیرعاملی یک تخصص است

مهارت‌ها و دانشی که شما برای تبدیل شدن به یک مدیرعامل نیاز دارید، چیزی فراتر از دانش و تسلط شما در حوزه کسب و کارتان است. درست است که تجربه و روش‌های شخصی هر مدیرعاملی با دیگران متفاوت است اما اصول و روش‌هایی هم در این میان وجود دارد که می‌تواند پیشرفت و تسلط شما را سرعت و نظم بیشتری بدهد.

از این گذشته شما به عنوان مدیرعامل با گستره‌ای از مسئولیت‌های جدید روبه‌رو خواهید شد که قبلاً در حیطه شغلی خود با آن سر و کار نداشته‌اید.

شماری از مهم‌ترین مهارتهای مدیرعامل

مهم‌ترین مهارت‌های مدیرعامل چه هستند؟ برای به‌روز ماندن هیچ‌یک از ما بی‌نیاز از آموزش و یادگیری دائمی نیستیم. در ادامه اشاراتی به صورت خلاصه به چند مهارت مهمی که هر مدیرعاملی باید داشته باشد، می‌کنیم.

مدیریت منابع انسانی

موفقیت شما در کار وابسته به کار تیم شماست. بنابراین این مهارت که بتوانید برای خود تیمی کارآمد و متخصص با روحیه تیمی و باانگیزه استخدام کنید، برای شما مهم و حیاتی است.

مدیریت پروژه‌ها

باید بتوانید پروژه مدنظر خود را طراحی و اجرا کنید و عملکرد کارکنان خود را بسنجید. شما به عنوان مدیرعامل باید به ابزارهای مدیریت پروژه مسلط باشید.

تحلیل مالی

این شمایید که به عنوان مدیرعامل باید پاسخگوی اعداد سود و زیان در برابر سهامداران و هیئت مدیره باشید. باید بتوانید بودجه را کاهش دهید یا پیش‌بینی کنید. بنابراین حتی اگر در کار خود متخصص هستید، به تخصص در مسائل مالی هم نیاز دارید.

تفکر استراتژیک

شما به عنوان مدیرعامل باید بتوانید استراتژی درستی برای سازمان خود تنظیم کنید و سازمان را به سوی اهدافش پیش ببرید.

مهارت ارتباطی

شما به عنوان مدیرعامل باید با بخش‌های مختلف زیردست خود ارتباط درستی برقرار کنید. شما باید بتوانید خواسته‌های خود را به طور صحیح به کارمندان خود منتقل کنید و مهارت‌های مذاکره را برای ارتباط با شرکای تجاری، مدیران بالادستی و... بشناسید و از آن‌ها به درستی استفاده کنید.

در وبسایت «پلتفرم جامع مدیرعاملان»، برترین‌ استادان و منتور‌های تأیید شده  برای آموزش مدیرعاملی به همکاری دعوت شده‌اند. هدف این مجموعه این است که مدیرعاملی را از یک سمت به یک تخصص در شما ارتقا دهد.

مخاطبان این دوره مدیران عامل، مدیران ارشد، صاحبان کسب و کارها و کارآفرینان، اعضای هیئت‌های مدیره و کسانی هستند که رویای مدیرعامل شدن یا راه‌اندازی کسب و کار خود را در سر می‌پرورانند. این مجموعه همان مرجع قابل اتکایی است که به آن احتیاج دارید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز