خبرگزاری کار ایران

نهضت مدرسه‌سازی، ساخت ‌کتابخانه و مراکز درمانی در راستای ایفای مسوولیت‌های ‌اجتماعی بانک‌پاسارگاد

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۳۷۷

بسیاری از نهادهای مالی در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود، قدم‌های ارزشمندی در این مسیر برداشته‌اند. به‌ویژه پس از وقوع حادثه سیل در کشور که باعث تخریب بسیاری از مدارس در مناطق مختلف شد، نقش موسسه‌های مالی در بازسازی این مدارس بسیار چشمگیر بود.

ایلنا، بانک‌پاسارگاد یکی از این نهادهای مالی است که کارنامه آن، گواه نگاه ویژه مدیران این بانک به ایفای رسالت‌های اجتماعی است. این بانک در سال‌های اخیر، برای تحقق مسوولیت‌های اجتماعی بانک، به صورت گسترده، در مناطق محروم کشور و آسیب‌دیده، نهضت امور خیریه از طریق مدرسه‌سازی، ساخت کتابخانه‌ها و مرکز بهداشت را در دستور کار خود قرار داده و در خدمات‌رسانی به مردم در مناطق محروم و رشد و اعتلای فرهنگی از طریق ساخت مدرسه‌ها و کتابخانه‌ها و همچنین کمک به بهبود بهداشت در مناطق محروم، برنامه موثری را پیش گرفته است.

طبق گزارش‌های منتشر شده تا تیرماه سال جاری، بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای رسالت‌های اجتماعی خود، در سال‌های اخیر ساخت 22 مدرسه، 15کتابخانه و یک مرکز بهداشت را آغاز کرده که تعداد بسیاری از آنها به بهره‌برداری رسیده و تعدادی نیز در مراحل پایانی ساخت قرار دارند.

نهضت مدرسه‌سازی در مناطق محروم و آسیب‌دیده

نهضت مدرسه‌سازی بانک‌پاسارگاد در مناطق محروم و آسیب‌دیده، یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و گام‌های بلند این بانک در مسیر امور خیریه و تحقق مسوولیت‌اجتماعی محسوب می‌شود که تاکنون به شکل قابل‌توجهی با تقدیر مسوولان، رسانه‌ها و مردم، همراه شده است. گزارش احداث مدرسه‌های ساخته شده یا در حال ساخت بانک‌پاسارگاد نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر 22 پروژه ساخت مدرسه در مناطق محروم و آسیب‌دیده‌ در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، البرز، آذربایجان شرقی، لرستان و خوزستان اجرا شده است. طی این پروژه‌ها در مجموع 82 کلاس درس برای دانش‌آموزان در این استان‌ها تدارک دیده‌شده است.

 

ساخت کتابخانه با هدف ارتقای سطح آگاهی مردم

پس از مدرسه‌سازی، که در تقویت ریشه‌های فرهنگی کشور و پرورش و آموزش دانش‌آموزان و کودکان کشور نقش عمده‌ای به عهده دارد، بانک‌پاسارگاد برای کمک به رشد فرهنگی در سایر اقشار جامعه نیز برنامه کتابخوانی و گسترش کتابخانه‌ها در مناطق محروم را در برنامه‌های خیریه و مسوولیت‌اجتماعی بانک قرار داده است. در همین راستا در سال‌های اخیر، ساخت 15 کتابخانه را در مناطق محروم پیگیری کرده است.

این کتابخانه‌ها در مناطق محروم و آسیب‌دیده استان‌های اردبیل، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و آذربایجان شرقی ساخته شده‌اند یا در حال ساخت هستند.

 

توجه به ارتقای سلامت و بهداشت در مناطق کمتر توسعه یافته

بانک‌پاسارگاد علاوه بر ساخت یک مرکز بهداشت در بخش جوشین شهر ورزقان در استان آذربایجان شرقی، برنامه ساخت هفت‌هزار تخت بیمارستانی را در مناطق مختلف کشور دارد. اولین پروژه ساخت بیمارستان توسط این بانک در شهر قم، تحت عنوان شهرک سلامت خاتم در حال اجراست که با بهره‌برداری از آن با آخرین امکانات و تجهیزات روز در عرصه پزشکی، خدمات بسیار پیشرفت‌های در حوزه سلامت به مردم ارایه خواهد شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز