خبرگزاری کار ایران

آیا تلفن های همراه می توانند برای سلامتی ما خطرناک باشند؟

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۸۹۵

با وجود این که دستگاه های موبایل فواید بسیار زیاد و کارایی های فوق العاده ای دارند و بخصوص در چند سال اخیر با پیشرف هایی که در کیفیت صفحات نمایش، ظرفیت باتری، دوربین و شکل ظاهری دستگاه های موبایل داشته ایم، همچنان این وسیله بسیار کاربردی می تواند خطرناک باشد! با جدی گرفتن چند نکته پایین خود را از خطراتی که یک موبایل می تواند برایتان داشته باشد، دور کنید.

1.پاک کردن سطح گوشی

میکروب های زیادی در سطح تلفن های هوشمند انباشته می شوند! چرا که شما تلفن هوشمند خود را همیشه و هر جا، به همراه دارید. برای مثال سطح تلفن های هوشمند دارای ویروس ها و باکتری های E. coli هستند که می توانند شما را بیمار کنند. از دستمال مرطوب آغشته به الکل  و حداقل یک بار در روز، استفاده کنید. البته اگر در طول روز به دفعات زیادی این کار را انجام می دهید، باید از ماندن زیاد الکل روی صفحه نمایش موبایل جلوگیری کنید؛ چرا که در صورت تداوم می تواند به تاچ ال سی دی دستگاه موبایل شما آسیب برساند

2.گردن خود را صاف نگه دارید.

در هنگام نوشتن اس ام اس و چک کردن شبکه های اجتماعی در گوشی خود، سعی کنید عضلات گردن را در حالت عادی خود قرار دهید؛ چرا که ممکن است منجر به برخی درد های گردن و حتی درد عصبی شود که به مرور به بازو ها و شانه ی شما نیز فشار می آورد.

سعی کنید پس از هر 30 دقیقه استفاده از موبایل خود، یک استراحت مناسب داشته باشید و در هنگام استفاده از تلفن همراه، آن را بالاتر نگه دارید تا برای دید ن صفحه نمایش آن، مجبور نباشید گردن خود را به سمت پایین خم کنید و به صورت خلاصه در هنگام استفاده از تلفن همراه حالت فیزیکی بدن را به نحوی قرار دهید تا حداقل فشار بر گردن و بازو های شما وجود داشته باشد. یک توصیه دیگر برای کاهش درد های گردن و شانه ناشی از استفاد زیاد از تلفن همراه، انجام منظم برخی نرمش ها و ورزش هایی مانند یوگا و پیلاتس و حرکات کششی است.

3.گوشی را به درستی نگه دارید.

هر موقعیتی که موجب خم کردن گردن در یک وضعیت نامطلوب برای مدت طولانی شود، می تواند برای سلامت شما خطرناک باشد، از جمله اینکه گوشی خود را بین شانه و گوش نگه دارید. این عمل حتی ممکن است علاوه بر آسیب هایی که به شما وارد می کند؛ ریسک افتادن گوشی و آسیب دیدن قطعات موبایل مانند دوربین، تاچ ال سی دی، سوکت و حسگر ها، قاپ پشتی و باتری موبایل را نیز در پیش داشته باشد.

4.هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنید.

هنگام رانندگی تماس گرفتن و پیامک نوشتن، بسیار خطرناک است. توصیه می میکنیم برای پیش گیری از آسیب های جدی، از پیامک های کوتاه آماده که به صورت پیش فرض در دستگاه های موبایل قرار داده شده است، استفاده کنید ماننده پیامک من در حال رانندگی هستم یا بعدا با شما تماس خواهم گرفت. در نتیجه در هنگام رانندگی از صحبت کردن با تلفن همراه و پیامک نوشتن جدا خوداری کنید. متاسفانه دستگاه های موبایل در این حالت و با بی دقتی افرادی که از آنها استفاده می کنند، موجب خسارات جبران نا پذیری شده اند.

5.هنگام خواب کمتر از موبایل استفاده کنید.

نور آبی با طول موج کوتاه تر که توسط تلفن های هوشمند، چراغ ها و رایانه ها، تبلت ها و صفحه نمایش و ال سی دی های تلویزیونی ساطع می شود، برای سلامتی مضر هستند. قرار گرفتن در معرض این طول موج از نور، ریتم های شبانه روزی را مختل می کند. قرار گرفتن در معرض نور آبی صفحه نمایش موبایل پس از غروب آفتاب باعث اختلال در خواب می شود. نور گوشی در تاریکی ممکن است به بیماری های قلبی، چاقی و دیابت کمک کند.

در نتیجه؛ بعد از تاریک شدن کامل آسمان و بخصوص بعد خاموشی چراغ ها در شب، خود را در معرض نور های غیر طبیعی مانند صفحه نمایش تلفن های هوشمند قرار ندهید.

6.هنگام راه رفتن کمتر از تلفن خود استفاده کنید.

ارسال پیامک با تلفن همراه، هنگام پیاده روی نیز می تواند خطرناک باشد. بیشتر افراد به این نکته توجه نمی کنند! اما توصیه می شود آن را جدی بگیرید. در هنگام استفاده از تلفن همراه و پیاده روی در بیرون از منزل، احتما اینکه به یک تقاطع شلوغ برخورد کنید، به یک پرت گاه نزدیک شوید و یا هر مشکل دیگری مانند اینکه موبایل شما را از شما بدزدند، وجود دارد. پس این نکته را نیز مورد توجه قرار دهید؛ چرا درصد قابل توجهی از اتفاقاتی که برای عابرین پیاده می افتد، ناشی از استفاده عابر از تلفن همراه بوده است.

7.آیا تلفنهای هوشمند باعث سرطان می شوند؟

برخی افراد نگران این هستند که استفاده از تلفن همراه با تومورهای مغزی، سرطانهای مغزی و انواع دیگر تومورها و سرطان ها همراه است! خوشبختانه شواهد حاصل از مطالعات اپیدمیولوژیک ارتباطی بین استفاده از تلفن هوشمند و این شرایط نشان نمی دهد؛اما اگر در مورد پرتوهای یونیزان ساطع شده از طریق تلفن های همراه نگرانی دارید، مدت زمان استفاده از دستگاه های موبایل را محدود کنید.

اگر دوست دارید میزان قرار گرفتن در معرض اشعه تلفن همراه را به حداقل برسانید، در حالت بلندگو با تلفن صحبت کنید یا از یک هدفون استفاده کنید.

8.مواظب انگشت شست خود باشید.

ارسال بیش از حد پیامک با موبایل؛ ممکن است منجر به آسیب دیدگی شست شما شود. این شرایطی است که انگشت شست در حالت خم قرار می گیرد و فقط زمانی که به صورت ارادی سعی کنید، صاف می شود. این بیماری در اثر التهاب تاندون در انگشت شست ایجاد می شود و موجب سفتی و خشکی انگشت شست می شود.

 اگر در اثر استفاده بیش از حد از گوشی همراه برای نوشتن پیامک، این وضعیت را ایجاد کردید، انگشت شست خود را استراحت داده و نوشتن متن را با آن به حداقل برسانید تا مشکل فروکش شود.

9.مراقب تداخل الکترونیکی باشید.

تلفنهای هوشمند ممکن است دستگاههای پزشکی مانند ضربان گیر ها و برخی دستگاه های الکترونیکی هوشمند دیگر را مختل کنند! این تداخل ممکن است باعث خرابی دستگاه ها و یا عدم صحت نتایج آنها شود. تلفن های همراه حتی ممکن است در برخی از انواع سمعک ها نیز اختلال ایجاد کنند.

10.از چشم خود محافظت کنید.

نور آبی با طول موج کوتاه که توسط تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های موبایل، از تاچ ال سی دی آنها (صفحه نمایش) ساطع می شود، می تواند اثرات نامطلوبی بر سلامتی، مانند کرنش چشم و درد ایجاد کند. این نوع نور حتی ممکن است برای قرنیه و بینش نیز مضر باشد. قرنیه یک لنز روشن در قسمت جلوی چشم است. اگر احساس کرنش چشم، درد یا مشکلات بینایی مربوط به استفاده از تلفن هوشمند را دارید، استفاده از موبایل و تلفن های هوشمند را به حداقل برسانید. در مورد تبلت ها، رایانه ها و تلویزیون ها نیز همین اتفاق می افتد. وقتی از این وسایل استفاده می کنید، استراحت های مکرر برای استراحت چشم توصیه می شود.

منبع:فروشگاه قطعات موبایل سورن استور (https://sorenstore.com/)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز