خبرگزاری کار ایران

اولین کشوری که در کرونا مسافران را می‌پذیرد کجاست؟

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۷۲۱

صنعت گردشگری یکی از مواردی است که در اثر ورود این ویروس و قرنطینه شدن شهرها و کشورها، آسیب بسیار جدی دیده و حتی باعث فلج شدن اقتصاد کشورهایی شده است که این صنعت منبع اصلی درآمدشان بوده است.

این روزها نام کرونا را زیاد شنیده‌اید و شاید از جمله افرادی باشید که آسیب‌های جدی از این ویروس دیده‌اید. کووید19، ویروسی بسیار کوچک اما در عین حال خطرناک است که چند ماهی است کل جهان را درگیر کرده و ضرر و زیان‌های بسیاری را به صنایع و بخش‌های مختلف اقتصادی وارد نموده است. صنعت گردشگری یکی از مواردی است که در اثر ورود این ویروس و قرنطینه شدن شهرها و کشورها، آسیب بسیار جدی دیده و حتی باعث فلج شدن اقتصاد کشورهایی شده است که این صنعت منبع اصلی درآمدشان بوده است. همین مسئله باعث شده تا برخی از کشورها با فروکش کردن موج کرونا، جذب توریست را از سر گرفته و میزبان گردشگران در کشورشان باشند. البته لازم به ذکر است که این کار با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و وضع قوانین سفت و سخت، انجام می‌شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با اولین کشورهایی که در کرونا مسافران را می‌پذیرند، آشنا شوید.

اولین کشوری که در کرونا مسافران را می‌پذیرد کجاست؟

باکو

باکو، مرکز جمهوری آذربایجان، یکی از کشورهای همسایه ایران است که به دلیل هم‌مرز بودن با کشورمان، امکان سفر زمینی را برای هم‌وطنان عزیز فراهم کرده و از این طریق هزینه‌های سفر را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. همین مسئله یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال ایرانیان از شهر زیبا و تاریخی باکو است. جاذبه‌های تاریخی شهر باکو در کنار سواحل زیبا با چشم‌اندازهای دیدنی، تفریحات و سرگرمی‌های متنوع، مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز و مراکز خرید مدرن و اروپایی این شهر، از جمله مواردی است که آذربایجان را به یکی مهم‌ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل کرده است. جمهوری آذربایجان از جمله اولین کشورهایی بود که برای حفظ سلامت شهروندانش، تمامی مرزهای زمینی خود را به روی ایران بست و اجازه ورود گردشگران ایرانی را به کشورش نداد. پس از حدود 4 ماه از این ماجرا، هنوز خبر دقیقی از باز شدن مرزهای آذربایجان در دست نیست، اما قطعا تور باکو یکی از اولین تورهایی خواهد بود که پس از بازگشایی مرزها برگزار شده و گردشگران را در سفر به کشور زیبا و دیدنی آذربایجان همراهی می‌کند.

اولین کشوری که در کرونا مسافران را می‌پذیرد کجاست؟

ایروان

ایروان، پایتخت کشور ارمنستان، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیاست که علاوه بر جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیر و بناهایی با معماری‌های کهن، دارای طبیعت زیبا و مراکز تفریحی و سرگرمی متنوعی نیز می‌باشد. ارمنستان نیز مانند سایر نقاط دنیا درگیر ویروس کرونا بوده و تمامی مرزهای زمینی و هوایی خود را به روی ایران و دیگر کشورها بسته است. از این رو، در حال حاضر هیچ سفری به ارمنستان و شهر زیبای ایروان انجام نمی‌شود و می‌توان گفت صنعت گردشگری این کشور نیز با بحران بسیار جدی روبرو شده است. به نظر می‌رسد کشور ارمنستان نیز از جمله کشورهایی باشد که به زودی مرزهای خود را به روی گردشگران باز کرده و با رعایت نکات بهداشتی و قوانینی که برای ورود مسافران در نظر می‌گیرد، صنعت گردشگری خود را دوباره رونق بخشد. در این صورت ایرانیان عزیز نیز این فرصت را خواهند داشت که با یکی از تورهای  گردشگری ایروان همراه شده و از جاذبه‌های بی‌نظیر و فوق‌العاده آن بازدید نمایند.

اولین کشوری که در کرونا مسافران را می‌پذیرد کجاست؟

وان

وان، یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که اغلب به عنوان شهر مناسب برای خرید شناخته می‌شود. در واقع بسیاری از افرادی که قصد خرید از کشور ترکیه را دارند، شهر وان را برای این‌ کار انتخاب می‌کنند. دلیل این انتخاب، مراکز خرید متعدد  و کالاهای متنوعی است که در فروشگاه‌ها و بازارهای این شهر عرضه می‌شود. در یک کلام می‌توان گفت، هر آن‌چه در مراکز خرید استانبول، آنکارا، آنتالیا و دیگر شهرهای جذاب ترکیه عرضه می‌شود را می‌توانید در شهر وان و با قیمتی بسیار مناسب‌تر پیدا کنید. البته این به این معنی نیست که وان تنها شهر خرید است و جاذبه گردشگری دیگری ندارد. وان نیز مانند دیگر شهرهای ترکیه از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی متنوعی برخوردار بوده و به علت نزدیک بودن به ایران و امکان سفر زمینی، مورد استقبال بالای گردشگران ایرانی قرار دارد. البته همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر مرزهای ترکیه نیز به روی ایرانیان بسته است و با توجه به شروع موج دوم ویروس کرونا در ایران، هیچ اطلاع دقیقی از زمان بازگشایی مرزها در دست نیست.

اولین کشوری که در کرونا مسافران را می‌پذیرد کجاست؟

در این مقاله در مورد سه شهر پرطرفدار باکو، ایروان و وان صحبت کردیم و وضعیت سفر به این شهرها در دوران کرونا را مورد بررسی قرار دادیم. همان‌طور که گفتیم تا امروز هیچ اطلاع دقیقی از زمان بازشدن مرزها و پذیرفتن گردشگران ایرانی در این سه کشور نیست. به نظر می‌رسد با شروع موج دوم کرونا در ایران، کشورهای ترکیه، آذربایجان و ارمنستان محدودیت‌های خود را تا مدتی دیگر تمدید کرده و اجازه ورود گردشگر ایرانی را به کشورشان ندهند. به همین دلیل تمامی تورهای گردشگری به این مقاصد تا اطلاع ثانوی تعطیل است و سفرهای از پیش برنامه‌ریزی‌شده نیز لغو می‌باشد. البته، آژانس‌های گردشگری از جمله کایت، پس از باز شدن مرزها در اولین فرصت دوباره تورهای خود را برگزار کرده و این سه شهر زیبا و پرطرفدار را در لیست اولین تورهای خود قرار می‌دهند. برای آگاهی از زمان باز شدن مرزها و برگزاری تور ایروان، باکو و وان،  می‌توانید به وب‌سایت آژانس گردشگری کایت با  آدرس www.kite.ir مراجعه نمایید. علاوه بر این، کارشناسان کایت با شماره 02175097700 به طور 24 ساعته پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز