خبرگزاری کار ایران

بهترین منابع زیست کنکور

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۸۴۸

در سال‌های اخیر میلیون‌ها داوطلب رشته ی تجربی به مصاف غول کنکور رفته اند، عده ی زیادی تنها با تکیه بر شانس در این آزمون شرکت می کنند، اما آن عده ای که نقش راه روشنی برای خود ترسیم کرده اند با کمی تلاش بیشتر یک برنامه ریزی هدفمند می توانند به بهترین نتیجه ی ممکن دست پیدا کنند.

یادگیری تست زنی و درست خواندن هر درس تخصصی گامی مهم در تحقق یافتن این آرزوست. جمع آوری اطلاعات قبل از خرید هر منبعی بسیار واجب است، اینکه بدانید ضریب هر درس به چه میزان است و درصد تاثیر معدل چقدر خواهد بود شما را چند قدم جلوتر خواهد انداخت. 

خرید کتاب کمک درسی نه تنها هزینه ی اضافه نیست بلکه اگر با هوشمندی و درایت خریداری شود می تواند نتیجه ی بسیار خوبی به عمل بنشاند، کتابیمو در بررسی و نقد کتاب های کمک درسی سعی داشته تا ضریب اثر هر درس و نکات مورد نیاز در خرید را برای داوطلبان ذکر کند تا با خیالی آسوده بتوانید منابع مورد نیاز خود را از میان هزارن کتاب کمک درسی برگزینید. 

ضریب دروس در کنکور تجربی چقدر است؟

عده ای از دانش آموزان با شنیدن نام زیست شناسی ترس بزرگی را به دل راه می دهند، این درس پر حجم و پر نکته در تمام زیرگروه ها نقش به سزایی را ایفا می کند. پس در گام نخست باید هدف خود را برای رشته ی دانشگاهی مورد نظر تعیین کنید. هر رشته ی دانشگاهی در یک زیر گروه مشخص دسته بندی شده است که به این ترتیب خواهد بود:

زیر گروه یک : پزشکی، دندانپزشکی

زیر گروه دو : رشته ی داروسازی و شیمی

زیر گروه سه : رشته ی زمین شناسی

زیر گروه چهار : رشته های مدیریت، رشته ی حسابداری و حقوق

زیر گروه پنج : مهندسی  های کشاورزی

ضریب دروس موثر در کنکور تجربی:

نام درس

زیر گروه1

زیر گروه2

زیر گروه3

زیر گروه4

زیر گروه5

ادبیات

4

4

4

4

4

عربی

2

2

2

2

2

معارف

3

3

3

3

3

زبان

2

2

2

2

2

زمین شناسی

0

1

4

1

1

ریاضیات

2

3

2

4

4

زیست شناسی

4

4

2

2

2

فیزیک

2

2

2

2

2

شیمی

3

4

3

3

3

برای موفقیت در کنکور تجربی خرید کتاب کمک درسی چقدر مهم است؟

همیشه در هر زمینه ای سطح خود را بسنجید و سپس تصمیم بگیرید که چه چیزی به صلاح شماست. مشاوره گرفتن از برترین افراد کنکور اصلا راه بدی نیست، هیچ کس جز خود شما نمی تواند منبع مورد نیازتان را به طور مطلق بدست آورد. ممکن است هنگام مشورت با یکی از فامیل که از قضا در کنکور رتبه ی خوبی هم کسب کرده است به شما پیشنهاد شود فلان درسنامه می تواند معجزه کند، اما باید بدانید اشراف کامل به کتاب درسی اولین و مهم ترین قدم در آمادگی برای کنکور است. ضعف های شما بعد از اینکه کاملا به سطح کتاب درسی واقف شدید نمایان خواهد شد پس درسنامه های سنگین و پر از نکته برای شروع مناسب نیستند.

بهترین منابع زیست کنکور

برای آمادگی هر چه بیشتر در کنکور بهتر است که خودتان مربی خودتان باشید، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و طبق همان ها برنامه ریزی کنید. به این ترتیب در وقت و هزینه ی خود نیز صرفه جویی به سزایی کرده اید. قبل از خرید کتاب کمک درسی حتما در مورد آن تحقیق کنید، فصل بندی آن را بررسی کرده و در صورت امکان قسمتی از درسنامه و تست ها را مطالعه کنید. مطمئن باشید خرید کتاب کمک درسی بدون اینکه سطح خود را دربیابید بی فایده خواهد بود، این کار به شما کمک خواهد کرد تا با چشمی باز انتخاب درست تری داشته باشید. منابع مهم در  خرید کتاب کنکور در درس تخصصی زیست شناسی وجود دارند که در ادامه به چند مورد از برترین این منابع اشاره خواهیم کرد:

  • زیست شناسی انتشارات خیلی سبز
  • زیست شناسی آبی قلم چی
  • فاگوزیست
  • زیست شناسی جامع نقره ای گاج
  • زیست شناسی سه بعدی نشر الگو

به منابع خود شک نکنید

هرچقدر که به خود و سطح دانش خود اطمینان دارید کافی است، باید از جایی مطالعه را شروع کنید. هر چقدر در خرید کتاب کمک درسی وسواس به خرج دهید هزینه و وقت خود را دور ریخته اید. تمام کتب کمک آموزشی سعی دارند مفاهیم یکسان را با لحن و شیوه ای نوین در اختیار شما قرار دهند پس انتخاب و خرید یک کتاب کمک درسی شما را از این شاخه به آن شاخه شدن مصون می دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز