خبرگزاری کار ایران

برای نقاشی ساختمان بهتر است چه اطلاعاتی را داشته باشیم؟

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۹۷۵

برای آنکه بتوانیم نقاشی ساختمان به طور حرفه‌ای انجام شود و در نهایت رضایت کامل را به عنوان مشتری داشته باشید باید اطلاعاتی را مد نظر بگیریم.

همیشه برای آنکه در هر زمینه‌ای بهترین انتخاب را داشته باشیم بهترین راه دریافت اطلاعات قبل از شروع به کار می‌باشد. به ویژه نقاشی ساختمان که دارای مراحل مختلف و رنگ‌های مختلف ساختمانی می‌باشد. در ادامه این مطلب به هر آنچه که در زمینه رنگ آمیزی ساختمان مرتبط می‌باشد خواهیم پرداخت.

زمان مناسب برای نقاشی ساختمان

قبل از اقدام به نقاشی باید این نکته مهم را در نظر بگیرید که آیا زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کرده‌اید یا خیر؟

انتخاب اکثر ما در دو ما آخر سال می‌باشد! همه ما برای آنکه خانه خود را برای دید و بازدیدهای ایام نوروز تمیز نگهداریم سعی می‌کنیم نقاشی ساختمان را برای ماه‌های بهمن تا اوایل اسفند رزرو کنیم. اما باید بگوییم این ماه‌ها ایام مناسبی برای نقاشی نیستند. زیرا ازدحام درخواست‌ها در روزهای پایانی سال باعث می‍شود تا نقاشان کار خود را با عجله انجام دهند و در انتها از کار راضی نخواهید بود.

بهترین زمان برای انجام نقاشی ساختمان در فصل تابستان و پاییز می‌باشد. می‌توانید در این فصول با خیال آسوده کار را به نقاش بسپارید و دیگر نگران سرمای زمستان نیز نباشید.

اگر برای انجام امر رنگ آمیزی عجله دارید حتما در عقد قرارداد با شرکت‌های خدمات نقاش ساختمانی این نکته را در نظر بگیرید که در صورت عدم رضایت شما در پایان کار (به دلایل موجه)، می‌بایست قسمت‌های نامناسب مجدد بررسی و دوباره کاری شود. اگر هم با شخص نقاش کار میکنید این نکته را حتما در نظر بگیرید و به صورت مکتوب ذکر نمایید.

چگونه یک نقاش ساختمان ماهر انتخاب کنیم؟

برای نقاشی ساختمان بهتر است چه اطلاعاتی را داشته باشیم؟

برای نقاشی ساختمان بهتر است چه اطلاعاتی را داشته باشیم؟

داشتن حرفه و مهارت در زمینه شغلی حرف اول را میزند! اینکه چگونه یک نقاش ماهر را برای نقاشی ساختمان انتخاب کنیم جای صحبت دارد که در ذیل به آن می‌پردازیم:

نظافت و تمیزی: اینکه نقاش پس از پایان کار خود در انتها تمام وسایل را به صورت منظم در گوشه‌ای جمع آوری کند بسیار اهمیت دارد. زیرا گذاشتن قوطی‌های رنگ در گوشه و کنار خانه سبب ریخته شدن رنگ‌ها به طور ناگهانی خواهد شد و می‌بایست هزینه مجددی را برای خرید رنگ پرداخت نمود. البته اگر توسط خود ما این اتفاق بیفتد. در غیر این صورت نقاش خود باید رنگ را تهیه نماید.

علم کامل در نقاشی: یک نقاش حرفه‌ای باید بداند که چه نوع رنگ ساختمانی جدید تولید شده است و باید از چه نوع رنگی برای هر قسمت از ساختمان استفاده کند. به عنوان مثال برای قسمت‌هایی از خانه که هر سال حداقل یکبار تمیز می‌شود، باید از رنگ‌های قابل شستشو استفاده کرد مثل دیوارهای خانه و راهروی ساختمان.

استفاده از ابزار مناسب نقاشی: برخی از نقاشان سلیقه استفاده از ابزار را ندارند؛ یعنی برای آنکه زودتر کار خود را به اتمام برسانند از ابزار به درستی و به موقع استفاده نمیکنند که این باعث خراب شدن کار در انتها می‌شود. و با از ابزار مناسب استفاده نمیکنند به طور مثال از قلموهایی برای نقاشی دیوارها استفاده میکنند که جای رد مویی آن برروی دیوار می‌ماند.

ترکیب رنگ ساختمانی:یکی از اصول و قواعدی که برای مشتریان در نقاشی ساختمان بسیار اهمیت دارد و برای آن وسواس بسیاری به خرج می‌دهند ترکیب رنگ درست همان رنگی که خود انتهاب کرده‌اند می‌باشد. پس یک نقاش ماهر باید بدانید که چه رنگی را باید به عمل بیاورد تا مشتری به خواست خود برسد.

زمان تحویل مهم است: به دلیل آن‌که پروژه‌های بزرگ نقاشی ساختمان بسته به میزان روزی که کار به پایان برسد تسویه حساب می‌شود، یا برخی به صورت روزمزد کار میکنند ممکن است برخی کار را به تعویق بیندازند. پس نقاش می‌بایست در موقع مقرر کار را تحویل دهد. مهم بودن زمان هنگام شروع به کار نیز مهم است. به این منظور که صبح‌ها کار خود را به موقع شروع کند و وقت شناس باشد.

ایده سازی: در نقاشی ساختمان ممکن است برای انتخاب رنگ‌ها دچار سردرگمی شویم و یا اطلاعات به روز در زمینه ترکیب رنگی برای دکورسیون داخلی خانه را نداشته باشیم؛ در این زمان یک نقاش ماهر می‌تواند ایده‌های جالبی را به شما بدهد!

هزینه نقاشی ساختمان : بعد از همه موارد حرفه ای ذکر شده بالا، هزینه نقاشی ساختمان یکی دیگر از ملاک های انتخاب نقاشی ساختمان است. طبیعتاً هرچقدر نقاش ساختمان در کار خود حرفه ای باشد هزینه نقاشی انجام شده نیز به همان نسبت بالاتر خواهد رفت. ولی باید این نکته را در نظر داشت که همیشه قیمت بالا نشان دهنده بهترین انتخاب نیست. یک نقاش منصف می تواند با تمام حرفه ای گری خود قیمت کار مناسب خود را دریافت کند و این چیزی است که سعی می کنیم به آن بپردازیم. هر چقدر شما از نقاشی ساختمان اطلاعات داشته باشید می توانید کیفیت و هزینه تمام شده نقاشی ساختمان را پیش بینی و بررسی کنید و در صورت اطمینان شرایط کاری را قبول کنید. در این مورد پیشنهاد می کنیم از آخرین نرخ اتحادیه در سال اطلاع داشته باشید.

 

انواع رنگ ساختمان که باید بشناسید

برای نقاشی ساختمان بهتر است چه اطلاعاتی را داشته باشیم؟

برای نقاشی ساختمان بهتر است چه اطلاعاتی را داشته باشیم؟

شاید خوب باشد تا شما هم از انواع رنگ برای نقاشی ساختمان اطلاعاتی را داشته باشید تا بتوانید هنگام رنگ آمیزی نوع آن را تشخیص دهید و یا هنگام انجام کار سوالاتی را از نقاش بپرسید.

رنگ‌های ساختمانی به دو دست قابل شستشو و غیر قابل شستشو تقسیم می‌شوند که همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم نقاش می‌بایست بداند که برای هر قسمت چه نوعی مناسب است.

رنگ‌های پلاستیکی، روغنی، مولتی کالر، بلکا، رومالین، اکریلیک رنگ‌هایی است که بسیار کاربردی است و در نقاشی ساختمان استفاده می‌شود. در ادامه خصوصیات هر یک را خواهیم گفت:

رنگ پلاستیک: این رنگ پس از آنکه بر روی دیوار زده می‌شود مدت زمان زیادی طولی نخواهد کشید تا خشک شود.

رنگ روغن: این نوع رنگ ساختمانی بسیار پرکاربرد می‌باشد و مناسب دیوارهای خانه است. هنگام خانه تکانی و تمیزکاری خانه به راحتی با آب و کف شسته می شود و سریع خشک میشود و آب روی آن نمی‌ماند.

رنگ مولتی کالر: از ترکیب چند رده رنگی با یک پیش زمینه با رنگ ثابت می‌باشد که بیشتر مناسب اتاق خواب و اتاق نشیمن می‌باشد. انتخاب این رنگ کاملا سلیقه‌ای می‌باشد.

رنگ بلکا و رومالین که در واقع از الیاف‌های طبیعی میباشند و تنها با اسم برند خود شناخته شده اند.

رنگ آکریلیک: این دسته از رنگهای ساختمانی قابلیت شستشوی بالاتری دارند و در نوع مات، براق و نیمه براق در بازار به فروش میرسند.

مراحل انجام نقاشی ساختمان

زمانی که میخواهیم اقدادم به این کار کنیم پس از آنکه شرکت معتبری را انتخاب کردیم و یا از یک نقاش ساختمان ماهر درخواست به همکاری کردیم؛ باید برای بازدید از خانه زمانی را مشخص کنند تا اقدامات لازم را انجام دهند.

در بازدید از ساختمان میزان خرابی را در نظر میگیرند تا بدانند که به نوع مصالحی برای زیرکاری آن احتیاج دارند؛ برخی از خانه‌ها قدیمی هستند و یا در اثر رطوبت و نم ساختمان  نیاز به سیمان کاری و گچکاری دارند. پس باید حتما میزان خرابی ساختمان بررسی شود.

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود بازدید از ساختمان انجام شود، تعیین قیمت نقاشی ساختمان و بررسی میزان دستمزد نقاش و کارگران می‌باشد.پس از آنکه بازدید انجام گرفت با توافق مشتری و نقاش روز مشخصی برای انجام کار مشخص میگردد.

اگر ساختمان نیاز به بنایی داشته باشد توسط بنا این کار انجام میشود و سپس نقاش ساختمان وارد عمل میشود، اما اگر دیوارها یا سقف‌ها نیاز به زیرسازی اساسی داشته باشند ابتدا نقاش آنها را برطرف خواهد کرد و سپس شروع به رنگ آمیزی میکند.

برای اقدام به نقاشی ساختمان ابتدا باید سطح دیوار را کاملا صاف و یکنواخت کند که این کار با انجام استفاده از سمباده و بتونه انجام میشود. توجه داشته باشید که بتونه کاری ساختمان و سمباده می‌بایست به نحو احسن انجام بگیرد تا هیچگونه موج و برآمدگی و فرورفتگی‌ای برروی دیوارها وجود نداشته باشد. در واقع مهمترین بخش در نقاشی ساختمان می‌باشد.

پس از انجام این کار و خشک شدن دیوارها و سقف ها نوبت به رنگ کاری خواهد رسید. بسته به مقدار بودجه‌ای که در نظر گرفته اید و نوع انتخاب شما، نقاش شروع به رنگ آمیزی خواهد کرد. این رنگ آمیزی فقط برای یکبار انجام نمیشود بلکه تا سه دست نقاشی ساختمان را باید انجام داد تا به خوبی رنگ برروی دیوارها و سقف‌ها بخوابد و جلوه زیبایی را بدهد.

برخی از نقاشان به دلیل درخواست مشتری برای آنکه نقاشی ساختمان قیمت مناسب‌تری داشته باشد، به یک دسترنگ اکتفا خواهند کرد. برخی از خانه‌ها نیز به دلیل آنکه رنگ قبلی آن‌ها شرایط بهتری را دارد، با یک و نهایتا دو دست رنگ نتیجه مطلوب را خواهند گرفت.

پیشنهاد برای انتخاب بهترین رنگ ساختمان

تقریبا می توان گفت رنگ پایه در خانه‌های ایرانی به رنگ سفید و یا کرمی روشن، شیری و به طور کلی پایه های روشن میباشد. اما میتوانید این تابو را بشکنید و ریسک کنید. رنگ‌های بسیار زیبایی را می‌توانید برای نقاشی ساختمان خود انتخاب نمایید که لذت ببرید و علاوه بر آن زمانی که افراد به منزل شما می‌آیند از متفاوت بودن آن لذت ببرند.

چند پیشنهاد زیر را در نظر بگیرید

سبز زیتونی، نوک مدادی، فیلی، آبی فیروزه‌ای، مشکی، قهوه‌ای در تناژ مختلف و ... رنگ‌های بسیار جذابی هستند به شرط آنکه بتوانید با رنگ بندی مناسب ترکیبشان کنید. استفاده از لوازم دکوراتیو زیبا نیز می‌تواند به زیباتر دیده شدن نقاشی ساختمان کمک شایانی دهد. پس سعی داشته باشید متناسب با اندازه مکانی، علاقه، شرایط فرهنگی و ... رنگ مورد علاقه خود برای رنگ آمیزی انتخاب و در نهایت با توجه به موارد گفته شده در مورد انتخاب نقاش آن را اجرا کنید.

مطالب مرتبط با نقاشی ساختمان فوق بر اساس اطلاعات سایت نکت(www.nect.ir) جمع آوری شده است که می توانید در مورد نقاشی ساختمان، هزینه های آن و سایر اطلاعات مورد نیاز  حتی در سایر خدمات ساختمانی اطلاعات تکمیلی را به دست بیاورید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز