خبرگزاری کار ایران

صفر تا صد قبولی در مقطع دکتری

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۷۱۸

بعد از ثبت نام و برگزاری آزمون دکتری داوطلب ها منتظر اعلام نتایج اولیه آزمون هستند تا ببینند طبق کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری برای دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد شده اند یا خیر . اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری معمولا اواخر فروردین ماه در سایت سازمان سنجش اعلام می شود اما امسال به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تعویق در زمان برگزاری آزمون دکتری نتایج اولیه دکتری احتمالا در مرداد ماه اعلام می شود .

سازمان سنجش نتایج اولیه آزمون دکتری را در قالب یک کارنامه منتشر می کند . در کارنامه اولیه داوطلب های آزمون دکتری ، درصد های اکتسابی در هر مجموعه امتحانی ، رتبه داوطلب در سهمیه ، رتبه بدون سهمیه ، تراز یا نمره کل و وضعیت مجاز به انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد مشخص می شود .

بعد از اعلام نتایج دکتری راه دانشگاه آزاد و سراسری از هم جدا می شود . داوطلب هایی که طبق کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته دکتری سراسری شده اند و قصد انتخاب رشته را برای دانشگاه های سراسری دارند باید با توجه به تراز و یا نمره کل خود اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری سراسری کنند .

لینک انتخاب رشته دکتری سراسری هم معمولا همزمان با اعلام نتایج اولیه در سایت سازمان سنجش فعال می شود . داوطلبا برای پر کردن فرم انتخاب رشته و چینش انتخاب ها باید ابتدا دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری رو دانلود و مطالعه کنن و بعد از بررسی حد نصاب قبولی هر رشته محل و مقایسه با نمره کل خود ، کد رشته محل های مد نظر خود را انتخاب کرده و وارد فرم انتخاب رشته کنن .

بعد از تمام شدن زمان انتخاب رشته ، نرم افزار سازمان سنجش انتخاب های داوطلب ها را به ترتیب چک کرده و بررسی می کند که داوطلبا حد نصاب دعوت به مصاحبه کدام انتخاب ها را دارد . حدودا یک ماه بعد از انتخاب رشته دکتری ، نتایج دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری تو سایت سنجش اعلام می شود .

داوطلب ها با مراجعه با سایت سنجش باید ببینن که آیا توانسته اند حد نصاب دعوت به مصاحبه انتخابی را کسب کنن یا خیر و یا اصلا به چند دانشگاه دعوت به مصاحبه شده اند . بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری داوطلبایی که به یک یا چند دانشگاه دعوت به مصاحبه شده اند باید خودشان را برای حضور تو جلسه مصاحبه دکتری سراسری آماده کنند .

به گزارش سایت تحصیلیکو مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری کاملا متفاوت از مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد برگزار می شود . روال مصاحبه دکتری سراسری به این صورت است که هر دانشگاه خودش به طور مجزا برای خودش مصاحبه برگزار می کند . یعنی اگر داوطلبی به 3 دانشگاه دعوت به مصاحبه شود و تصمیم به شرکت در هر 3 مصاحبه را داشته باشد باید برای هر دانشگاه در مصاحبه ای مجزا شرکت کند .

صفر تا صد قبولی در مقطع دکتری

داوطلبانی که قصد حضور در جلسه مصاحبه دکتری سراسری را دارند برای اعلام آمادگی خود برای حضور در جلسه مصاحبه باید در زمان تعیین شده وارد سایت سازمان سنجش شوند و فرم صلاحیت عمومی دکتری را پر کنند . از آنجایی که بدون پر کردن این فرم اجازه حضور در جلسه مصاحبه دکتری به داوطلبان داده نمی شود پر کردن این فرم برای آن ها الزامی می باشد .

 سازمان سنجش هم بعد از اعلام نتایج مصاحبه دکتری سراسری طی اطلاعیه ای زمان و تاریخ حضور در جلسه مصاحبه هر دانشگاه رو اعلام می کند . داوطلبا برای حضور در جلسه مصاحبه دکتری حتما باید این اطلاعیه سازمان سنجش را چک کنن . البته علاوه بر چک کردن اطلاعیه سازمان سنجش داوطلبا باید حتما اطلاعیه های سایت دانشگاهی را که دعوت به مصاحبه شده اند را نیز بررسی داشته باشند .

بعد از به اتمام رسیدن فرآیند مصاحبه دکتری ، دانشگاه های پذیرنده پس از بررسی سوابق علمی و پژوهشی داوطلبان و امتیاز دهی به آن ها ، اسامی و امتیازهای دریافتی داوطلبان شرکت کننده در مرحله دوم آزمون دکتری را به سازمان سنجش آموزش کشور ارائه می دهند . سازمان سنجش با توجه به نمره مصاحبه ، تراز آمون کتبی ، حد نصاب نمره قبولی و ظرفیت دانشگاه ها نتیجه را اعلام می کند .

داوطلبان نیز در زمان تعیین شده می توانند به سایت سنجش مراجعه کنند و صفحه اعلام نتایج نهایی دکتری را باز کنند . در این صفحه کارنامه نهایی که شامل قبولی یا عدم قبولی و کد رشته محلی که داوطلب در آن پذیرفته نهایی شده اعلام شده است و در این صفحه زمان و نحوه مشاهده نتایج مصاحبه دکتری نیز قابل رویت می باشد .

به استناد سایت تحصیلیکو پس از اعلام نتایج داوطلبانی که در آزمون موفق بوده اند مدارک خود را برای ثبت نام در دانشگاه می توانند ارائه دهند و به آن ها توصیه می شود که اطلاعیه دانشگاهی که در آن قبول شده اند پیگیری کنند تا در زمان ثبت نام با مشکلی رو به رو نشوند .

داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج حد نصاب نمره قبولی دانشگاه مورد نظر خود را کسب نکرده اند یا مردود شده اند می توانند با برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت برای قبولی در دانشگاه های دارای ظرفیت شانس خود را دوباره امتحان کنند .

و همچنین داوطلبانی که در دوره روزانه پذیرفته نهایی شده اند حق شرکت در آزمون دکتری سال بعد را نخواهند داشت . داوطلبانی که پذیرفته نشده اند و قصد دارند دوباره در آزمون دکتری سال بعد شرکت کنند می بایست با برنامه ریزی دقیق خود را آماده آزمون سازند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز