خبرگزاری کار ایران

برای تربیت کودک باید به چه نکاتی توجه کرد؟

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۴۸۲

مهارت فرزندپروری از جمله مهارت های حیاتی برای هر پدر و مادری محسوب میشود. پدر و مادر قبل از انجام هر کاری با هدف تربیت کودک باید سبک زندگی و رفتار خود رات مورد بازنگری قرار دهند و مطابق با توصیه روانشناسان کودک و متخصصین حوزه تربیت کودک اقدام به تربیت فرزندانشان کنند. کودکان محدودیت ها را کنار می زنند تا از این طریق به شناخت دقیق تری از جهان پیرامون خود دست پیدا کنند. از این رو والدین باید محبت خود را با اعمال محدودیت های مناسبی به کودکان نشان دهند تا انها بتوانند در کمال امنیت دنیای خود را کشف کنند.

مسئولیت کودک را بر عهده نگیرید

رسالت کودک در زندگی کسب استقلال است. کوکان متناسب با سن و توانمندی‌هایشان می‌توانند مسولیت های مختلفی را به عهده بگیرند. اگر کودک به سنی رسیده است که می تواند اسباب بازی هایش را جمع کند و یا در جمع کردن سفره به شما کمک کند حتما اجازه دهید که این کار را خودش انجام دهد.

به خاطر داشته باشید مسولیت پذیری به عزت نفس کودک کمک می کند.

سعی نکنید همه مشکلات را برطرف کنید.

به کودک اجازه دهید تا راه حل های خاص خود را پیدا کنند ودر حل مشکلات انها را به کار ببرند. در زمان بروز هر مشکلی بدون اینکه برای حل آن عجله کنید با محبت به کودک امیدواری بدهید. تا از این طریق اعتماد به نفس را در او تقویت کنید.

نظم، مجازات نیست

اعمال محدودیت به کودک کمک می کند تا بهتر بتواند در جهان واقعی رفتار کند و به فردی شایسته در جامعه تبدیل شوند.

با کودک بازی کنید. بدون توجه به ماهیت بازی و بدون اعمال قوانین سرسختانه و حساسیت های زیاد از حد با کودک به شکل کودکانه بازی کنید و اجازه دهید او روش بازی را به شما آموزش دهد.

برای تربیت کودک باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هر روز با هم کتاب بخوانید

کتاب خواند را از دوران نوزادی و بدو تولد کودک آغاز کنید. کودکان به شنیدن صدای والدینشان علاقه بسیاری دارند. زمانی که برای کودک کتاب می خوانید او را نوازش کنید و اجازه دهید که اوقات لذت بخشی برا کودک ایجاد شود.

برنامه روزانه ویژه طراحی کنید

روزانه مدت زمان کوتاهی را با کودک به انجام فعالیت های مفرح و هیجان انگیز به دور از بازی های رایانه ای بپردازید.

کودک را به گذران وقت با پدرشان تشویق کنید

گذران وقت با پدران به عنوان یک منبع بالقوه برای بهبود زندگی کودک به شمار می رود. کودکانی که با پدران خود وقت می گذرانند در مدرسه بهتر عمل می کنند در حل مساله مهارت بیشتری دارند و با مشکلات زندگی بهتر مقابله می کنند.

بر نامه خانوادگی طراحی کنید

کودکان گاها قوانین خانه را فراموش می کنند. اما اگر این قوانین به صورت برنامه روزانه خانوادگی درآیند و مراقبین کودک او را در این زمینه همراهی کنند کودک به انجام امور روزانه خود راغب می شود.

برای کودک الگوی مناسبی باشید

بچه ها از تماشا والدین و مراقبینشان الگو برداری می کنند. به همین دلیل برای انها الگوی شایسته ای باشید. انجام رفتار درست و با احترام در مقابل کودک بیشتر از اینکه به انها انجام کار درست را توضیح دهید، تاثیر گذار خواهد بود.

مراقبت از محیط زیست را به کودکان آموزش دهید

به کودک نشان دهیدکه مراقبت از محیط زیست تا چه میزان راحت است. هر روز به میزان کمتری زباله تولید کنید. از مواد بازیافتی استفاده کنید. از مواد پلاستیکی کمتر استفاده کنید. زمانی را به جمع اوری زباله در محیط اطراف خود با کودک سپری کنید.

همیشه حقیقت را به کودک بگویید

از دروغ گفتن در حضور کودک و یا به خود کودک به طور جدی اجتناب کنید. همانگونه رفتار کنید که دوست دارید کودک با شما رفتار کند.

در تربیت رویکرد یکسانی داشته باشید

از رویکرد همسرتان و اگر پرستار کودک هستید از رویکرد والدین در زمینه تربیت کودک حمایت کنید. رویکرد های چندگانه تربیتی در تربیت کودک باعث ایجاد احساس عدم امنیت در کودک می شود.

ستایش مناسب

به جای اینکه به کودک بگویید که "تو عالی هستی" سعی کنید از کارهایی مثبتی که انجام می دهد تقدیر کنید. در زمان انجام کارهای مثبت درمورد احساسات کودک با او صحبت کنید. با این کار احتمال اینکه فعالیتهای مثبت توسط کودک تکرار شود، بیشتر خواهد بود.

هر روز از کودک سوالات مختلف بپرسید

زمانی که از کودک سوال می پرسید زمینه را برای برقراری یک ارتباط خوب فراهم می کنید. هنر مکالمه یک مهارت اجتماعی بسیار مهم است. وقتی از کودک درمورد اتفاقاتی که در مدرسه برای او افتاده است سوال می کنید، در واقع مهارت ارتباط کلامی را با کودک کار می کنید . پس نباید از این موضوع مهم غافل شوید.

به کودک اعتماد بنفس بدهید

به کودک یاد بدهید که به رنگ چشمان مخاطب خود در زمان صحبت توجه کند و آن را به خاطر بسپارد. برقراری ارتباط چشمی باعث ایجاد اعتماد به نفس در کودک میشود.

برای تربیت کودک باید به چه نکاتی توجه کرد؟

احساسات کودک را درک کنید

زمانی که کودک احساس ناراحتی، خوشحالی و خشم و... دارد اجازه دهید تا در مورد احساس و علت ناراحتی خود صحبت کند این موضوع باعث می شود که کودک با احساسات خود کنار بیاید و احساسات مختلف خود را شناخته و درک کند. همچنین به شما کمک می کند تا راه حلی که کودک ارائه می دهد را برای بهتر کردن شرایط انجام دهید.

به کودکان اموزش دهید تا شهروند مسئولی باشند

با کودک در فعالیت های اجتماعی و انسان دوستانه مشارکت کنید. به انها یاد بدهید تا در جامعه به دیگران کمک کنند. انجام فعالیتهای داوطلبانه از دیگر اقداماتی است که می تواند کودک را به یک شهروند مسئول تبدیل کند.

توجه بیش از اندازه به کودک نداشته باشید

کودکان گنجینه هستند اما مرکز جهان نیستند! با ارزش گذاری بیش از اندازه به کودکانف آن ها را به افرادی با انتظارات بالا و غیر مسئول تربیت خواهید کرد.

درمورد ارزش ها برای کودک توضیح دهید

به انها توضیح دهید که زمانی که صادق، مهربان، سخاوتمند و با احترام باشند علاوه بر این که مورد احترام دیگران واقع می شوند نسبت به خود نیز احساس بهتری خواهند داشت.

تربیت کودک یکی از دشوارترین وظایف هر پدر و مادری است. در سالهای اخیر که والدین زمان کمتری را با  کودکان خود سپری می کنند پرستار کودک این وظیفه را به عهده دارد. مرکز پرستاری آپامه با کادر مجرب خود در زمینه تربیت کودکان بسیار موفق عمل کرده است.

علاوه بر خدمات مراقبتی و پرستاری کودک، پرستار سالمند و پرستار بیمار نیز برای ارائه خدمات مراقبتی به خانواده ها ارائه می شوند.

برای دریافت مشاوره رایگان میتوانید از طریق سایت https://www.mehreapame.com با کارشناسان مرکز اپامه در ارتباط باشید . 
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز