خبرگزاری کار ایران

مراحل ساخت طلا و جواهرات

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۲۴۰

در این مقاله که توسط فروشگاه اینترنتی گلدرکالا تهیه و تدارک دیده شده است روند ساخت زیورآلات را بررسی می‌کنیم.

شکی نیست که ساخت جواهرات، هنری ارزنده و استثنایی است . زیورآلات خود یکی از عوامل زیبا به نظر رسیدن هستند و برای همین باید به گونه ای ساخته شوند که با طرح خود چشم ها را جذب کنند. علاوه بر این یک زرگر با تجربه و حرفه ای باید بتواند مقدار خاصی از طلا به آن شکل و طرحی که مشتری می خواهد در بیاورد. مراحل ساخت طلا و جواهرات پیچیده نیستند ، اما زمان بر و نیاز به دقت و ظرافت فراوان دارند .

در ادامه این مقاله که توسط فروشگاه اینترنتی گلدرکالا تهیه و تدارک دیده شده است روند ساخت زیورآلات را بررسی می کنیم.

مراحل ساخت طلا و جواهرات

ایده پردازی

ایده پردازی در جواهر سازی به فاکتور های زیادی بستگی دارد ، از قیمت خود طلا گرفته تا فرهنگ و عادات مردم در خرید جواهرات. مثلا در شهر های جنوبی ایران طلای زرد با وزن بالا پسند می شود ، در حالی که در تهران طلای سفید و رزگلد با دیزاین های ظریف تر بیشتر طرفدار دارند. بنابراین یک جواهرساز باید شناخت کافی از سلیقه مردم و مشتریان خود آگاه باشد تا بتواند ایده و طرح مورد نظر را پیاده سازی کند.

طراحی طلا و زیورآلات

پیش از فرایند ریخته گری باید طرح را روی کاغذ آورد ، با این کار می توان ایرادات ممکن را شناسایی و برطرف کرد. طراح برای اینکه طرح مناسبی از جواهر را بکشد ، باید به اصول مخراج کاری آشنا باشد. پس از تمام شدن دیزاین باید برای ساپورت گذاری آماده شود و برای پرینتر سه بعدی مهیا شود.

قالب سازی سه بعدی

در مرحله قالب سازی همانطور که گفتیم از دستگاه پرینتر سه بعدی استفاده می شود. رزینی که در این دستگاه استفاده می شود ، هرچه کیفیت بالاتری داشته باشد کیفیت قالب نهایی نیز بهتر می شود.

ریخته گری طلا

این مرحله نسبت به مراحل قبلی زیاد سخت نیست ، اما راحتی آن بسته به کیفیت قالب بدست آمده در مرحله پیشین دارد. معمولا ریخته کاری با ابزار و دستگاه مناسب اتوماتیک و راحت تر انجام می شود  و نتیجه کار نیز کیفیت بالاتری خواهد داشت. البته درجه های حرارتی نقش تعیین کننده ای در زمان ذوب خواهند داشت .

سوهان کاری طلا

طلا ساز در این مرحله باید نهایت هنر و ظرافت خود را نشان دهد چرا که فلزی که با آن کار می کند طلاست و دقت در سوهان کاری اهمیت بالایی در حفظ زیبایی کار دارد.

مخراجکاری

در این مرحله با ظرافت و دقت هرچه تمام تر سنگ های لازم ( یاقوت - برلیان و... ) را در جای خود قرار می دهند. مخراج کار ها چشم های ریز بین و دقت فراوانی در انجام کار خود دارند و معمولا مخراجکاری زمان بر است ، در واقع خود مخراج کاری 100 مرحله دارد که باید با دقت فراوانی انجام شوند تا نتیجه کار بی نقص از آب درآید.

تمیزکاری و پرداخت

در آن مرحله به جلا دادن طلا می پردازند و آن را برای آبکاری آماده می کنند

آبکاری طلا

آخرین مرحله در ساخت جواهر آبکاری است ، که آن را به روش های مختلفی انجام می دهند. در کارگاه های زیور سازی ، از آبکاری سیانیدی با ضخامت پایین روکش طلا به رنگ های مختلفی (  سفید ، رزگلد و ..... ) را استفاده می نمایند.

این مقاله توسط گالری گلدرکالا تهیه شده است. این مجموعه عرضه کننده انواع زیورآلات طلا به صورت آنلاین و حضوری می باشد که محصولات خود را در سراسر ایران همراه با بیمه پست جمهوری اسلامی ایران ، بصورت پست پیشتاز ارسال می کند.

گلدرکالا با ۲۹ سال فعالیت در حوزه طلا و جواهرات و اخذ جوازهای قانونی و نماد اعتماد الکترونیک برای تمامی هموطنان امکان خرید مطمئن طلا و جواهرات را در سراسر کشور فراهم کرده است.  هموطنان عزیز جهت سفارش کارهای اختصاصی و یا خرید زیورآلات آماده ( دستبند زنانه و مردانه ، آویز و پلاک ، نیم ست ، گوشواره طلا و …. ) می توانید به این سایت به آدرس Golderkala.com مراجعه کرده و خرید خود را با اطمینان انجام دهید.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز