خبرگزاری کار ایران

چگونه در تری دی مکس حرفه‌ای کار کنیم ؟

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۴۲۸

مبحثی که قصد داریم امروز پیرامون آن صحبت کنیم این است که چگونه در تری دی مکس حرفه ای کار کنیم؟

به گزارش ایلنا ، بنا بر اعلام وبسایت معماریست ، با پاسخ به این سوال می‌توانید انقلاب عجیبی را در کار کردن با نرم افزار تری دی مکس برای خود رقم بزنید. در ادامه با معماریست همراه باشید.

تاریخچه نرم افزار تری دی مکس :

نرم افزار تری دی مکس در اولین بار در سال 1988 توسط گری یوست و تیم یوست برای سیستم عامل داس ساخته شد،بعد از انتشار نسخه چهارم این نرم افزار را برای سیستم عامل ویندوز ان تی طراحی کردند و این نرم افزار به استودیوی سه بعدی مکس تغییر نام داد.شرکت اتودسک بعد از انتشار نسخه دوم اتسودیوی سه بعدی مکس این نرم افزار را خریداری کرد و نام آن را به تری دی اس مکس تغییر داد و توسط شرکت دیسکریت که به تازگی اتودسک آن را خریداری کرده بود منتشر شد،بعد از انتشار نسخه هفتم لوگوی اتودسک بر روی این نرم افزار آمو و به طور رسمی به نام Autodesk 3ds max   به بازار عرضه گردید.

آموزش تری دی مکس :

افرادی که با نرم افزار تری دی مکس کار میکنند غالبا از نرم افزار های دیگری در کنار این نرم افزار استفاده میکنند. البته در وحله اول باید نرم افزار تری دی مکس را به طور کامل آموزش ببینید تا بتوانید تمامی مدل های مد نظر خود را مدل سازی کنید ، برای  اینکه یک تری دی مکس کار حرفه ای باشید باید فرمان های ترسیمی بیشتری بلد باشید.

نکته ها :

غالبا  تری دی کاران به سرعت در کار اعتقادی ندارند چون کوچک ترین اشتباه کل پروژه را به چالش میکشد پس در نتیجه با سرعت پایین اما دقیق کار میکنند.

تری دی مکس کاران زمان خود را صرف مدل سازی آبجکت نمی کنند و از سایت های معتبر به دانلود آبجکت با کیفیت برای تری دی مکس میپردازند.

یکی از روش های سرعت بخشیدن به کار با نرم افزار تری دی مکس دانلود متریال میباشد چون ساخت متریال بسیار زمان بر است و شما با دانلود آن میتوانید در زمان صرفه جویی کنید.

آبجکت چیست :

آبجکت به مدل های سه بعدی گفته میشود که توسط شرکت های Evermotion   ، 3dsky   و بسیاری از شرکت های دیگر طراحی میشوند و دارای کیفیت بالایی هستند. آبجکت ها به دو دسته تقسیم میشوند.

دسته اول آبجکت هایی هستند که خود دارای متریال میباشند و شما برای ساخت و یا دانلود متریال به چالش کشیده نمیشوید

دسته دوم آبجکت های بدون متریال میباشند و شما برای جان دادن به یک متریال خام باید به آن متریال اعمال کنید،برای این کار هزاران متریال وجود دارد که کار شما را بسیار آسان میکند. برای مثال تصویر زیر متریال ندارد و میتوان به این آبجکت متریال داد.

چگونه در تری دی مکس حرفه‌ای کار کنیم ؟

برای متریال دادن به این آبجکت باید از متریال های آماده استفاده کرد برای مثال میتوان به دسته های آن متریال چود اعمال کرد و برای پایه ها از متریال فلز استفاده کرد و در نهایت برای قسمت پشتی و نشیمنگاه متریال چرم را مد نظر قرار دهید.برای استفاده از متریال آماده میتوانید وارد وبسایت معماریست شوید و از آموزش ویدئویی 100% رایگان استفاده کنید.

چگونه در تری دی مکس رندر بگیریم :

نرم افزار تری دی مکس موتور رندر گیری قوی ندارد و برای رندر گرفتن در این نرم افزار باید از پلاگین های رندر گیری استفاده کرد،پلاگین های زیادی برای این نرم افزار طراحی شده اند. ارنولد،منتال ری،وی ری و آخرین پلاگین هم کرونا نام دارد که محبوب ترین و قوی ترین پلاگین وی ری میباشد. پلاگین وی ری یکی از قدیمی ترین پلاگین های است که برای نرم افزار تری دی مکس طراحی شده است و شما با نصب این پلاگین به گنجینه ای از متریال ، آبجکت و صحنه اماده دست پیدا خواهید کرد که این خود باعث افزایش سرعت در کار شما خواهد شد.هر کدام از این پلاگین ها از یک منبع استفاده میکنند برای مثال پلاگین وی ری از گرافیک برای رندر گیری استفاده میکند اما پلاگین کرونا از CPU   را برای رندر گیری درگیر خود میکند در نتیجه برای انتخاب موتور رندر در اولین گام سیستم خود را برسی کنید در غیر این صورت زمان و کیفیت رندر شما را به چالش میکشد.

چطور یک آبجکت و متریال خوب انتخاب کنیم :

برای انتخاب آبجکت خوب به چند ویژگی باید توجه کرد، یک ابجکت خوب باید طراحی زیبا و حرفه ای داشته باشد برای مثال آبجکت مبل راحتی به وفور در فضای اینترنت موجود است اما همه دارای طراحی زیبا نیستند و شما باید ابجکت هایی را انتخاب کنید که زیبایی فضای طراحی شده توسط شما را افزایش دهد، در وحله دوم باید این را بدانید که هر آبجکتی مناسب هر فضایی نیست و باید آبجکت هایی را انتخاب کنید که از نظر سبک کار با فضا هارمونی داشته باشد برای مثال اگر شما یک ساختمانی را به صورت کلاسیک طراحی کردید نمیتوانید از مبل اسپرت استفاده کنید باید از مبل های سلطنتی استفاده کنید،در وحله سوم متریال بسیار مهم است آبجکت مد نظر شما باید دارای متریال با کیفیتی باشد حال باید بدانیم که چگونه یک متریال با کیفیت شکل میگیرد. در ساخت متریال از تصاویر با کیفیت استفاده میشود و این تصاویر با بهترین و با کیفیت ترین دوربین ها توسط شرکت های بزرگ تهیه میشود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز