خبرگزاری کار ایران

چرا از پژو ۲۰۶ تیپ ۶ استقبال نشد؟

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۰۶۱

سال 1998 میلادی سال شروع دوران پرفروغ یکی از محبوب‌ترین تولیدات کمپانی پژو بود. اتومبیلی که در طول سال‌های طولانی حیاتش همواره یکی از پرفروش‌ترین خودروهای پژو بوده و استقبال از آن باعث شد که کمپانی‌های خودروسازی بسیاری در سراسر دنیا، محصولاتی شبیه به آن را تولید کنند. شاید بتوان گفت که هیچ کدام نتوانستند موفقیت و محبوبیت پژو 206 را تکرار کنند.

پژو 206 در ایران در طول این سال‌ها با 6 تیپ مختلف به بازار عرضه شده که بعضی از آنها از اقبال بیشتری برخوردار بوده‌اند. تیپ 5 این خودرو را می‌توان پرفروش‌ترین و با کیفیت‌ترین نسخه پژو 206 دانست. ایران‌خودرو، نمایندگی محصولات پژو در ایران، با فیدبک خوبی که از فروش پژو 206 گرفته بود در هر نسخه آپشن جدیدی اضافه می‌کرد تا بتواند مشتری‌های این خودرو را ترغیب به خرید آن کند.

در نسخه آخر 206، جعبه دنده اتومات آخرین تیر ترکش ایران خودرو بود که تقریبا می‌شود گفت که به سنگ خورد. قطار موفقیت پژو 206 با تیپ 6 از نفس افتاد و ایران‌خودرو در سال 1391 شمسی مجبور به توقف تولید این تیپ پژو 206 شد.

چه مزیتی نسبت به برادران خود دارد؟

پژو 206 یکی از بهترین طراحی‌های خودرو را دارد. ترکیبی که گویا هیچوقت قدیمی و از مد افتاده نمی‌شود. طراحی خاصی که باب سلیقه جوانان است و با داشتن بازار خرید و فروش خوب به اصلاح مانند پول نقد عمل می‌کند. اما پژو 206 هیچوقت در هیچ کدام از تیپ‌هایش خودرویی فول‌آپشن نبوده است. البته می‌توان فکر کرد که وقتی ایران‌خودرو بدون هیچ هزینه‌ای توانسته بازار فروش خوبی برای این تولیدش داشته باشد، چرا باید برای اضافه کردن آپشن هزینه کند؟ برعکس طراحی ظاهری دلنشین پژو 206، کابین این خودرو کیفیت مطلوبی ندارد. استفاده از پلاستیک خشک و فضای محدود کابین از جمله ایرادات گل‌درشت پژو 206 محسوب می‌شود. گیربکس پژو 206 تیپ 6 اتومات تیپ ترونیک است.

با وجود تیپ ترونیک، راننده می‌تواند در کنار گیربکس اتومات، گیربکس دستی هم داشته باشد. این ویژگی برای علاقه‌مندان به شرکت در مسابقات رالی گزینه‌ای مطلوب است. پژو 206 تیپ 6 با همان موتور نام آشنای TU5 عرضه شده است، موتوری 1.6 لیتری با قدرت 110 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متر. شتاب اولیه آن 12.6 ثانیه است و به نظر نمی‌آید که خیلی تند و تیز باشد.

اما به دلیل وزن کم و ابعاد این خودرو، همین قدرت موتور می‌تواند 206 را از جا بکند و در کورس‌های سبقت در خیابان‌های تهران و مسابقات رالی از حریفانش کم نیاورد. فرمان تلسکوپی، کامپیوتر سفری، ترمز ABS، قفل کودک درها، سنسور دنده عقب، مه‌شکن جلو و عقب، چراغ همراهی تا منزل، امکان نصب صندلی کودک و ... از جمله آپشن‌های پژو 206 در تیپ 6 معرفی شده است.

چرا پژو 206 تیپ 6 توقف تولید خورد؟

دلیل توقف تولید، مشکلات و به دنبال آن کم شدن استقبال از این تیپ پژو 206 بود. یکی از ایراداتی که به پژو 206 تیپ 6 گرفته شد، ضعف مونتاژ در این مدل بود. برای کسی که هزینه بیشتری برای خرید خودرو به نسبت سایر تیپ‌ها داده بود، این ضعف قابل پذیرش نبود. بعلاوه کاربران منتظر بودند که ایران‌خودرو حداقل برای تیپ 6 آپشن‌های چشمگیرتری در نظر بگیرد. موردی که طراحان و مهندسان پژو اصلا لزومی به توجه به آن نمی‌دیدند! نکته فنی آزاردهنده در مورد تیپ 6، گیربکس این خودروست.

مشکلات به وجود آمده برای گیربکس این خودرو باعث شد که هزینه نگهداری تیپ 6 سرسام‌آور شود. هزینه خرید تیپ 6 از سایر خودروهای اتومات بازار کمتر بود. اما هزینه تعمیر گیربکس اتومات و قیمت روغن گیربکس با هزینه خودروی خارجی برابر بود. همین امر باعث کم شدن توجه بازار به این خودرو و توقف تولید آن شد.

هنوز هم در بازار خودروهای دست دوم نرخ پژو 206 تیپ 6 بالاتر از دیگر تیپ‌هاست، اما استقبال از آن خیلی خوب نیست. درست نقطه مقابل آن تیپ 5 این خودرو است که همیشه خواهان داشته و به راحتی معامله می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز