خبرگزاری کار ایران

با کیفیت‌ترین نقاشی ساختمان

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۴۹۳

نقاشی ساختمان یکی از راه های کم هزینه بازسازی و تغییر دکوراسیون است که فرد می تواند با کمترین هزینه دکوراسیون زیبایی داشته باشد. رنگ هایی که برای نقاشی ساختمان انجام می شود بسیار متنوع است که پر استفاده ترین آنها رنگ های روغنی، پلاستیکی، اکرلیک، بلکا، پتینه و مولتی کالر هستند.

با کیفیت ترین نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان یکی از راه هایی است که از گذشته تا به امروز برای طراحی و دیزاین ساختمان انجام می شود اما امروزه نقاشی ها دیگر مانند رنگ های بی کیفیت گذشته نیست بلکه تمامی رنگ ها با پیشرفت تکنولوژی، بسیار با کیفیت شده اند و حتی سبک و تنوع رنگی آنها نیز بیشتر شده است. در گذشته های نه چندان دور اکثر خانه ها را به صورت ترکیبی رنگ می کردند به این صورت که نیمی رنگ روغن و نیمی رنگ پلاستیک و برای این کار دلایل متعددی داشتند و مهمترین علت آن کم شدن قیمت نهایی رنگ آمیزی بود. همچنین معمولا رنگ های استفاده شده در طیف رنگ های سفید و یا کرم بود این در حالی است که امروزه با  تکنیک ها مختلف می توان دکوراسیون فوق العاده زیبایی داشت.

انواع نقاشی ساختمان

با توجه به جنس رنگ ها نقاشی ساختمان به گروه های  مختلفی تقسیم می شود که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

رنگ پلاستیک: رنگهای پلاستیک از رنگ های قدیمی است که از گذشته تا به امروز در قسمت های مختلف استفاده می شود. این رنگ را می توان خیلی راحت اجرا کرد و تنها باید در زمان اجرا به آماده سازی رنگ توجه شود زیرا رنگهای پلاستیک اگر به غلظت استاندارد نرسند نتیجه مطلوبی نخواهند داشت به عنوان مثال اگر رنگ بسیار غلیظ باشد اثر قلم مو بر روی دیوار می ماند و یا اگر بسیار رقیق باشد باید رنگ بیشتری بزنید تا دیوار کاملا از رنگ پوشیده شود. جالب است بدانید معمولا از این نو رنگ برای سقف ساختمان ها استفاده می شود. این رنگ دارای مزایا و معایبی است که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

  • مزایا رنگ پلاستیک: این رنگ ها نیازی به حلال ندارند از این رو بوی بسیار کمتری  به نسبت رنگ های دیگر دارند و همچنین قیمت کمتری دارد. اگر دیوار و یا سقف دارای عیوب زیادی است می توانید با استفاده از رنگ پلاستیک بیشتر آن را بپوشانید.
  • معایب رنگ پلاستیک: رنگ های پلاستیک قابل شستشو نیستند به همین دلیل خیلی سریع کثیف می شوند و تمیز کردن آنها بسیار سخت است. این رنگ ها را نمی توان برای سطوح فلزی استفاده کرد.

رنگ روغنی: این رنگ نیز یکی دیگر از رنگ هایی است که از گذشته استفاده می شود.در  نقاشی ساختمان رنگ روغنی دیگر عیوب رنگ پلاستیک وجود دارد. همچنین این رنگ به سه دسته مات، براق و نیمه براق تقسیم می شود. رنگهای براق را می توانید برای سطوح مختلف استفاده کنید اما زمانی زیباتر هستند که سطح کار زیرسازی خوبی داشته باشد زیرا اگر دارای موج باشد به دلیل براق بودن معایب کار را بیشتر نشان می دهد.

رنگ مولتی کالر: یکی از رنگ های دیگری که در نقاشی ساختمان در تهران استفاده می شود رنگ های مولتی کالر هستند. این رنگ برای سطوح مختلف مانند چوب، گچ، سیمان، سنگ، شیشه و .... مناسب است و به دلیل مات بودن باعث می شود که عیوب سطح کار را به خوبی بپوشاند. معمولا این رنگ در برابر آلودگی های هوا بسیار مقاوم است به همین دلیل بهترین  انتخاب برای مکان های پر رفت آمد مانند راه پله ها و مدارس است. همچنین اگر قسمتی از این رنگ خراب شود می توانید به راحتی و با کمترین هزینه آن را ترمیم کنید. از مزایای این رنگ می توان به بی بو بودن، سرعت اجرا و کیفیت بالای رنگ اشاره کرد.

رنگ بلکا: رنگ بعدی که در نقاشی ساختمان استفاده می شود رنگ اقصادی  بلکا است. اگر قصد دارید دکوراسیون منزل را با کمترین هزینه تغییر بدهید بهترین انتخاب برای شما رنگ بلکا است. این رنگ از الیاف طبیعی مانند پنبه تولید شده است. این رنگ می تواند بدون اینکه فرد هزینه و زمان زیادی برای زیرسازی صرف کند عیوب موجود در سطح کار را بپوشاند. همچنین رنگ بلکا را به عنوان یک عایق بسیار خوب در  برابر حرارت استفاده کرد. همچنین می توان این رنگ را در صورت نیاز به راحتی با کمک کف شامپو فرش مانند روز اول تمیز کنید.

رنگ پتینه: رنگ های پتینه یکی از هنرهای نقاشی ساختمان در تهران است که این روزها بسیار در بین افراد رواج پیدا کرده است. اگر می خواهید خانه ای زیبا داشته باشید و از طرح های کاخ های اشرافی کنید می توانید از این نوع نقاشی استفاده کنید  اما در زمان استفاده توجه داشته باشید که نباید زیاده روی کنید. رنگ های پتینه معمولا با استفاده از تکنیک و ابزارهای خاص باعث میشود که بافت زیبایی بر روی سطوح ایجاد شود. از مزیت های این رنگ می توان به قابل شستشو بودن آنها اشاره کرد و همچنین این رنگ ها بعد از مدت ها همان طراوت و زیبایی اولیه را دارند.

رنگ اکریلیک: تنوع رنگ های اکریلیک بسیار زیاد است و اگر می خواهید روی سطح بافت زیبایی ایجاد کنید بهتر است از این رنگ استفاده نمایید. این رنگ را می توانید در هر سطحی که می خواهید استفاده کنید و در زمانی کوتاه نتیجه کار را مشاهده نمایید زیرا این رنگ خیلی سریع خشک میشود. بهتر است بدانید این رنگ نیز مانند رنگ های روغنی به سه دسته رنگ های براق، نیمه براق و مات تقسیم می شوند، البته نوع براق این رنگ به نسبت رنگ های روغنی براقیت کمتری دارد. اگر بعد از مدتی رنگ اکرلیک کثیف شود می توانید آن را به راحتی تمیز کنید زیرا قابل شستشو هستند و می توانید با هر مایع تمیز کننده ای آن را تمیز نمایید. یکی از عیب های این رنگ این است که نمی توانید رنگ اکریلیک را بر روی سطوح مختلف مانند سطوح فلزی استفاده کنید.

با کیفیت‌ترین نقاشی ساختمان

انواع رنگ در نقاشی ساختمان

بازسازی با نقاشی ساختمان

راه های مختلفی برای بازسازی ساختمان وجود دارد اما بهترین و کم هزینه ترین راه نقاشی ساختمان است. همواره بازسازی ساختمان کار دشوار تر از ساخت آن است زیرا  برای هر کاری باید زیرسازی کار را از اول درست و اصولی انجام دهید. به عنوان مثال اگر قصد دارید با استفاده از نقاشی رنگ و روی ساختمان را تغییر دهید باید ابتدا زیرسازی کار را به صورت کامل اصولی انجام دهید.

با کیفیت‌ترین نقاشی ساختمان

بازسازی ساختمان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز