خبرگزاری کار ایران

مزایای آموزش مجازی در سازمان ها

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۴۳۵

آموزش در سازمان ها یکی از مهم ترین و موثرترین روش ها جهت توانمند سازی کارمندان و ارتقا جایگاه شغلی سازمان و ارگان مورد نظر است. از طرف دیگر ارزیابی نیروی انسانی در سازمان و ارگان باعث می شود که نقاط ضعف و قدرت هر فرد در جایگاه شغلی سنجیده شده و بتوان با توجه به آن برای تغییرات اساسی، ارتقاهای شغلی و تغییر منسب ها برنامه ریزی کرد. در حال حاضر آموزش مجازی یکی از روش های نوپا در ادارات، وزارت خانه ها، سازمان ها و بخش های آموزشی مختلف است که جهت آموزش و ارزیابی کارمندان و دانشجویان مورد استفاده قرار می گیرد. آموزش مجازی می تواند تغییرات چشمگیر و اساسی در محیط کاری شما ایجاد کند و استفاده از آن مزایای زیادی دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

آموزش ضمن خدمت

یکی دیگر از آموزش هایی که کارمندان هر سازمان و ارگان در حین سال های کاری خود می بینند، آموزش های ضمن خدمت برای به روز شدن اطلاعات و همگام شدن با تغییرات سازمانی است. در صورتی که هر سال یا هر چند سال یک بار بخواهید برای این آموزش ها دوره های حضوری برگزار کنید، هزینه و زمان زیادی را از دست خواهید داد. آموزش مجازی برای چنین دوره هایی مناسب ترین نوع آموزش بوده و کارمندان می توانند به راحتی تمامی اطلاعات مورد نیازشان را از آموزش مجازی دریافت کنند.

ارزیابی کارمندان

بدون شک اگر شما به عنوان مدیر مجموعه برنامه و طرحی برای ارزیابی و سنجش کارمندان خود نداشته باشید، سازمان شما بعد از مدت کوتاهی با شکست مواجه خواهد شد. شما باید به طور پیوسته بتوانید فعالیت کارمندان خود را سنجیده و میزان توانمندی های آن ها را بررسی کنید. این مساله در آموزش مجازی به شما کمک می کند در هر مرحله از کار با نقاط ضعف و قدرت کارمندان خود آشنا شده و بتوانید تصمیم گیری های درست و مناسب تری انجام دهید.

انتخاب زمان مناسب

شاید برای برگزاری دوره های حضوری مجبور شوید چند ساعت در ساعات کاری را به تشکیل و برگزاری کلاس اختصاص دهید. این مساله به خصوص در سازمان هایی با حجم کاری بالا می تواند تاثیر منفی زیادی بگذارد. در آموزش مجازی می توانید زمان برگزاری کلاس های آنلاین و دوره های آموزشی را در ساعات غیر کاری انتخاب کرده تا حتی کارمندان از منزل در آن شرکت کنند.

صرفه جویی در زمان

تصور کنید در یک کلاس یک ساعته حضوری برای آموزش، کارمندان در یک کلاس درس جمع شده اند. در کنار تدریس بحث های غیر درسی نیز پیش کشیده می شود و شاید عمر مفید کلاس تا نصف نیز کاهش پیدا کند. در این صورت برای آموزش تمامی مباحث مورد نیاز شما مجبور می شوید تعداد کلاس ها را بیشتر کنید! اما در آموزش مجازی تمامی زمان مورد نیاز به آموزش اختصاص داده می شود و تا حد بسیار زیادی در زمان صرفه جویی خواهد شد.

امکان پرسش و پاسخ میان کارمندان و اساتید

در آموزش مجازی دوره های مختلف شما می توانید گروه های مختلفی از کارمندان، مدیران و مدرسان تشکیل داده تا مشکلات و ابهامات پیش آمده را به راحتی از دیگران یا مدرس بپرسید. تشکیل این گروه ها از طرفی به شما کمک می کند تمامی مباحث را به خوبی آموخته و ابهامات خود را برطرف کنید. از طرف دیگر باعث ایجاد یک فضای صمیمی مناسب میان کارمندان و مدیران خواهد شد.

مقایسه آموزش مجازی و حضوری

 آموزش حضوری :

در زمان برگزاری دوره های آموزش حضوری با هماهنگی قبلی است، محل برگزاری آن به صورت عمومی در مکان های مشخص و به صورت اختصاصی امکان پذیر می باشد. اما مقایسه نرم افزار آموزش مجازی LMS و حضوری در این است که هزینه این نوع دوره ها به علت نیاز به تجهیزات فیزیکی زیاد، بالا است ولی یادگیری در این نوع دوره ها از سطح خوبی برخوردار می باشد. استفاده از اساتید برجسته و کارگاه های آموزشی مجهز از جمله مزایای مهم این نوع دوره ها محسوب می گردد.

آموزش مجازی :

یکی از اهمیت آموزش مجازی یا کلاس مجازی با حضوری در این است اگر شما شاغل هستید میتواند این نوع آموزش برای شما بسیار آیده آل باشد , لازم نیست که شما در تمامی کلاسها شرکت کنید زیرا این کلاسها ضبط میشوند و شما بعدا میتوانید انها را دانلود کرده و استفاده نمایید

چند دلیل برتری آموزش مجازی با آموزش حضوری در این است که در آموزش حضوری نیاز به تجهیزات فیزیکی بالا است ولی یادگیری در این نوع دوره ها از سطح خوبی برخوردار می باشد ولی در آموزش مجازی اگر شما شاغل هستید این نوع آموزش می تواند برای شما بسیار ایده آل باشد.

اهمیت آموزش مجازی در سازمان

مزایای آموزش مجازی در سازمان هاآموزش مجازی در سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است از آنجاییکه در شرایط اقتصادی کنونی بیشتر سازمان ها و ارگان های دولتی ملزم به بهینه کردن هزینه هایشان هستند، آموزش مجازی می تواند امر آموزش که جز جدای ناپذیری حیات یک سازمان محسوب می شود را تسهیل کند. سازمان ها و دانشگاه ها می توانند با مدیریت بهینه منابع موجود بالاترین سطح از اثربخشی و کیفیت دوره آموزشی را برگزار کنند. گروه آموزش مجازی بیان نو در تلاش است تا با ارائه بهترین راه حل های آموزشی در حوزه آموزش الکترونیکی، به سازمان ها و ارگان های دولتی یاری نماید. به همراهی همیشگی ما تکیه کنید.

مزایای آموزش مجازی در سازمان ها

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز