خبرگزاری کار ایران

کمتر کسی می‌داند که ریشه‌های اصلی افت تحصیلی چه چیزهایی است!

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۸۲۴

افت تحصیلی یکی از مشکلاتی است که عموماً دانش‌آموزان در طول تحصیل خود آن را تجربه می‌کنند ولی اشتباهی که در این دوران از مشاوران و والدین سر می‌زند بی‌توجهی به آن و زودگذر پنداشتن این مشکل است که می‌تواند بسیار به دانش‌آموز و فرآیند یادگیری او آسیب بزند.

ولی چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل آن می‌تواند بی‌توجهی مشاوران و والدین به ریشه‌های این مشکل باشد، در واقع به جای آن که به دنبال دلایل افت تحصیلی  و درمان آن باشند، آن را انکار می‌کنند و برطرف شدن آن را به گذر زمان موکول می‌کنند! در صورتی که با مطالعه و آگاهی بیشتر در خصوص دلایل و ریشه‌های آن قادر خواهند بود که برای برطرف کردن این چالش اقدام کنند.

چه چیزهایی باعث افت تحصیلی در دانش‌آموز می‌شود؟

دلایل بسیار زیادی می‌تواند منجر به افت تحصیلی شود ولی قدم مهم پیش از هر چیز ارزیابی دانش‌آموز و زیر نظر گرفتن او و عملکردش در درس‌هاست، که ریشه بسیاری از مشکلات را مشخص می‌کند، در طول این مسیر مشاوران تحصیلی می‌توانند والدین و دانش‌آموزان را همراهی کنند.

پس در اولین قدم برای درمان افت تحصیلی، باید وضعیت تحصیلی دانش آموزان را ارزیابی کرد تا مباحثی را که در آن‌ها دچار ضعف است با برنامه‌ریزی تحصیلی برطرف کرده و نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کند.اگر دلیل افت تحصیلی، کم کاری خود دانش‌آموز باشد با یک برنامه‌ریزی صحیح و مناسب با مباحثی که در آن‌ها ضعف وجود دارد، تا میزان مطلوبی رشد صورت خواهد گرفت.

اما گاهی شیوه تدریس معلم دلیل این افت است. همۀ افراد در مقابل یک روش تدریس، بازدۀ یکسانی ندارند. در این شرایط شاید لازم باشد برای بهبود وضعیت، ابزارهای کمک آموزشی دیگری مانند کتاب، ویدئو و یا معلم خصوصی را انتخاب کنید.

دلایل دیگری هم از جمله شرایط خانواده و همسالان و مدرسه می‌تواند منجر به افت تحصیلی شود و حتی گاهی دلایل پیچیده‌تر که فقط توسط یک روانشناس قابل شناسایی خواهد بود ولی نکته‌ای که بسیار مهم خواهد بود این است که نباید به سادگی از کنار افت تحصیلی دانش‌آموز گذشت و باید دلایل و ریشه‌های آن را بررسی کرد و به دنبال راهکارهایی برای افت تحصیلی بود  و به فرزند خودمان انگیزه بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز